Lienappelsien Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari Heb je ook een snuggle safe? Omdat je zei dat ze bij de verwarming gaat zitten. Die ondertemperatuur is ook vaak nadelig voor de darmen. 3 minuten geleden, Okki zei: Net medicijnen gaan geven en het loof van één wortel meegenomen. En dat wilde ze heel graag opeten! 😀 Dat is weer een beetje goed nieuws, fijn! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari Ja, die snuggle safe ligt er ook steeds bij! En dan nog een ondertemperatuur hebben, bij de verwarming en met een dikke wintervacht... Ben echt blij dat ze dat wortelloof wilde eten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari (aangepast) Het is zaterdagavond en ik had een erg leuke namiddag met een vriendin die ik al even niet meer gezien had, maar toch ben ik nu erg onrustig. Toen ik daarnet bij Miel en Marie ging kijken, vond ik Marie raar ademen, en toen ik dichterbij kwam, hoorde ik haar ademhaling ook. Ze heeft ook een inimini beetje vuile neus, echt heel weinig. En dat moet weer op een zaterdagavond gebeuren. Dus maandag eerste werk naar de dierenarts, hopelijk is het niets ergs en kan het makkelijk worden opgelost. 🤞 Okee, ik zocht het konijnencafé voor dit bericht maar vond het niet, en nu het niet meer nodig is, vind ik het meteen. 😂 18 februari aangepast door mystique 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari Kun je hopelijk wat geruster de nacht in. Ligt ze wel bij/op de snugglesafe of loopt ze nog rond? Anders misschien toch handiger om de ruimte wat kleiner te maken zodat ze er vlakbij moet liggen. Misschien heb je dat ook al hoor. Sterkte vannacht! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari Het is zaterdagavond en ik had een erg leuke namiddag met een vriendin die ik al even niet meer gezien had, maar toch ben ik nu erg onrustig. Toen ik daarnet bij Miel en Marie ging kijken, vond ik Marie raar ademen, en toen ik dichterbij kwam, hoorde ik haar ademhaling ook. Ze heeft ook een inimini beetje vuile neus, echt heel weinig. En dat moet weer op een zaterdagavond gebeuren. Dus maandag eerste werk naar de dierenarts, hopelijk is het niets ergs en kan het makkelijk worden opgelost. 🤞 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari Dank je, @Bunny566! Ze zit nu in zo'n standaard klein konijnenkooitje, dus de snugglesafe ligt nooit ver weg. Ze zit steeds in het hooi in het wcbakje maar daar wil ze die snugglesafe absoluut niet bij hebben. Dus hij ligt er direct tegenaan. Weet niet of dat dan heel veel zin heeft, maar als ze wil kan ze erop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari 3 minuten geleden, mystique zei: Het is zaterdagavond en ik had een erg leuke namiddag met een vriendin die ik al even niet meer gezien had, maar toch ben ik nu erg onrustig. Toen ik daarnet bij Miel en Marie ging kijken, vond ik Marie raar ademen, en toen ik dichterbij kwam, hoorde ik haar ademhaling ook. Ze heeft ook een inimini beetje vuile neus, echt heel weinig. En dat moet weer op een zaterdagavond gebeuren. Dus maandag eerste werk naar de dierenarts, hopelijk is het niets ergs en kan het makkelijk worden opgelost. 🤞 Ai, niet fijn! Hou het maar goed in de gaten! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari 1 uur geleden, Okki zei: Net medicijnen gaan geven en het loof van één wortel meegenomen. En dat wilde ze heel graag opeten! 😀 Gelukkig maar. Dat merkten wij ook. Na pijnstilling bijna gelijk weer meer willen eten. We hebben dan ook vaak in het gebied tussen de 15-60 minuten na de pijnstilling extra eten aangeboden. Dat ging er dan altijd weer veel gemakkelijker in. Toen ze een avond echt niet wilde, hebben we gebeld om extra pijnstilling te geven ('s ochtends hadden we alleen gedaan) en toen merkte we ook binnen 15 minuten verbetering (levendiger, weer willen eten etc.). Ga je toch geruster slapen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari Wat een gedoe weer allemaal met die beestjes. En altijd in het weekend natuurlijk. Sterkte allemaal! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Wat naar allemaal @Okki en ontzettend intensief. Hopelijk zet de vooruitgang van je laatste bericht door. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Sterkte ermee @mystique 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Vanmorgen meteen gaan kijken bij Miel en Marie, ze leeft nog en doet het niet beter of slechter dan gisteren. Da's alvast positief. Maar nu blijkt mijn konijnkundige dierenarts een weekje verlof te hebben. Zal je zien. Én ik kan waarschijnlijk morgen niet naar de dierenarts, dus gaan mijn ouders met haar. Dus, nieuwe dierenarts die al of niet KK is én, mocht hij niet KK zijn, ben ik er niet bij, met mijn beperkte kennis, om door te vragen. Of de vervang-dierenarts is mijn konijnkundige aartsvijand, waar ik, na wat er zes jaar geleden gebeurd is, gezworen heb nooit nog een voet binnen te zetten. Dat is, àls ik er nog binnen màg. 😅 We zien wel. Niets doen is geen optie, dus 🤷. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 16 minuten geleden, mystique zei: Vanmorgen meteen gaan kijken bij Miel en Marie, ze leeft nog en doet het niet beter of slechter dan gisteren. Da's alvast positief. Maar nu blijkt mijn konijnkundige dierenarts een weekje verlof te hebben. Zal je zien. Én ik kan waarschijnlijk morgen niet naar de dierenarts, dus gaan mijn ouders met haar. Dus, nieuwe dierenarts die al of niet KK is én, mocht hij niet KK zijn, ben ik er niet bij, met mijn beperkte kennis, om door te vragen. Of de vervang-dierenarts is mijn konijnkundige aartsvijand, waar ik, na wat er zes jaar geleden gebeurd is, gezworen heb nooit nog een voet binnen te zetten. Dat is, àls ik er nog binnen màg. 😅 We zien wel. Niets doen is geen optie, dus 🤷. Pffff wat een toestand. Maar zoals je zelf zegt: niets doen..... sterkte ermee. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 21 minuten geleden, mystique zei: Vanmorgen meteen gaan kijken bij Miel en Marie, ze leeft nog en doet het niet beter of slechter dan gisteren. Da's alvast positief. Maar nu blijkt mijn konijnkundige dierenarts een weekje verlof te hebben. Zal je zien. Én ik kan waarschijnlijk morgen niet naar de dierenarts, dus gaan mijn ouders met haar. Dus, nieuwe dierenarts die al of niet KK is én, mocht hij niet KK zijn, ben ik er niet bij, met mijn beperkte kennis, om door te vragen. Of de vervang-dierenarts is mijn konijnkundige aartsvijand, waar ik, na wat er zes jaar geleden gebeurd is, gezworen heb nooit nog een voet binnen te zetten. Dat is, àls ik er nog binnen màg. 😅 We zien wel. Niets doen is geen optie, dus 🤷. Oef, dat is niet fijn! Er is geen andere konijnkundige dierenarts in de buurt? Sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 1 uur terug, mystique zei: Vanmorgen meteen gaan kijken bij Miel en Marie, ze leeft nog en doet het niet beter of slechter dan gisteren. Da's alvast positief. Maar nu blijkt mijn konijnkundige dierenarts een weekje verlof te hebben. Zal je zien. Én ik kan waarschijnlijk morgen niet naar de dierenarts, dus gaan mijn ouders met haar. Dus, nieuwe dierenarts die al of niet KK is én, mocht hij niet KK zijn, ben ik er niet bij, met mijn beperkte kennis, om door te vragen. Of de vervang-dierenarts is mijn konijnkundige aartsvijand, waar ik, na wat er zes jaar geleden gebeurd is, gezworen heb nooit nog een voet binnen te zetten. Dat is, àls ik er nog binnen màg. 😅 We zien wel. Niets doen is geen optie, dus 🤷. Balen. Hopelijk valt het mee. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 16 uren geleden, Okki zei: k heb haar proberen te paaien met wortelloof, basilicum, witlof, veldsla. Normaal is ze daar gek op, maar nu neemt ze na flink aandringen heel boos één of twee hapjes. En dan alleen van de witlof of het wortelloof. Daar at ze gisteren en eergisteren toch ook meer van. Gistermiddag hoefde ik zelfs de witlof alleen maar voor haar neus te houden en toen ging ze redelijk enthousiast zelf ervan eten, zonder dat ik het tegen haar snoetje hoefde te duwen. Zo herkenbaar, maar het werkt (bijna) altijd. Het is ook hun eigen schuld dat we het voor hun neus blijven houden, want zolang ze toch een hapje nemen blijf ik de tacktiek toepassen😂 Ik vind het zelf wel altijd spannend om droge brokken te geven als ze zo'n aanval hebben gehad, omdat die zo uitzetten in de maag. Ik laat ze dan even weken in water, dan krijgen ze meteen wat extra vocht binnen. Maar als ik het zo lees doe je er al alles aan, dus ze moet zelf nu ook een beetje gaan meewerken😅 Maar volgens mij eet ze weer wat meer? Dat zou wel goed nieuws zijn! Zeker als de buik nu ook minder opgezwollen blijft. Ik zal duimen voor je! Ik ben zelf achter iets doms gekomen.. Mitty en Stamper hebben bij mij ook snel last van verstopping tijdens de rui. Als ze een aanval hadden(lees: niet keutelen, niet eten) en ik kreeg van de DA pijnmedicatie en darmstimulerende middelen, dan gaf ik het totdat ze weer iets aten. Meestal dus maar 1 à 2 dagen, maar volgens mij had ik de darmstimulerende middelen langer moeten blijven geven. Ik kan er niets van op de bijsluiter vinden en de DA heeft mij nooit die info gegeven. Ik las er zojuist toevallig iets over op BB en ik besef mij nu dat met te snel stoppen ik de verstopping misschien wel tijdelijk had verholpen, maar de massa aanwezig blijft.. 4 uren geleden, mystique zei: Dus, nieuwe dierenarts die al of niet KK is én, mocht hij niet KK zijn, ben ik er niet bij, met mijn beperkte kennis, om door te vragen. Of de vervang-dierenarts is mijn konijnkundige aartsvijand, waar ik, na wat er zes jaar geleden gebeurd is, gezworen heb nooit nog een voet binnen te zetten. Dat is, àls ik er nog binnen màg. 😅 We zien wel. Niets doen is geen optie, dus 🤷. Oee, je maakt me wel nieuwsgierig dat je een konijnkundige aartsvijand hebt. Dat kan niet iedereen zeggen. Ik hoop dat de vervang-dierenarts in ieder geval konijnkundig is! Ongelofelijk dat dit soort dingen altijd in het weekend, avond, op een feestdag gebeuren, heel veel sterkte! 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari @Mittyhet lijkt nu inderdaad langzaamaan iets beter te gaan. Ze wil nu wel wat wortelloof eten als ik dat voor haar neus hou, ze gaat ook enthousiast met vers hooi aan de gang (erin graven en ermee gooien) en ze eet er af en toe wat van. Ze lijkt ook iets vaker te plassen en er komt weer wat meer pit in. Hier geeft de dierenarts inderdaad dat je nog één of twee dagen door moet gaan met de medicijnen, dat je zeker weet dat het goed gaat. En dat is dus een paar dagen doorgaan nadat ze weer góed eten, niet zodra ze weer íets eten. Best raar dat je dat nooit verteld is! Maar goed, nu weet je het in ieder geval voor een volgende keer! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Bedankt iedereen. ☺️ @Mitty, er is bij die KK dierenarts iets flink mis gelopen met mijn hondje. Dingen zijn gezegd, van weerskanten. In 't geval dat zij de vervang-dierenarts zijn, dan zijn het toch mijn ouders die gaan, met een beetje geluk kennen ze hen niet (meer). 😁 @Okki, ik weet niet of er nog KK dierenartsen in de buurt zijn. Die in de directe omgeving althans niet. Ik ga morgen eerst naar het bandje luisteren, om te weten wie zíj als vervanger heeft aangesteld. Ik hoop maar dat als die vervanger-waardig zijn in hààr ogen, ze dat ook écht zijn. Ik ga straks nog wat korreltjes geven, om te testen of ze nog goed eet, om mezelf wat gerust te stellen. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Succes Mystique!! Zojuist, mystique zei: Bedankt iedereen. ☺️ @Mitty, er is bij die KK dierenarts iets flink mis gelopen met mijn hondje. Dingen zijn gezegd, van weerskanten. In 't geval dat zij de vervang-dierenarts zijn, dan zijn het toch mijn ouders die gaan, met een beetje geluk kennen ze hen niet (meer). 😁 @Okki, ik weet niet of er nog KK dierenartsen in de buurt zijn. Die in de directe omgeving althans niet. Ik ga morgen eerst naar het bandje luisteren, om te weten wie zíj als vervanger heeft aangesteld. Ik hoop maar dat als die vervanger-waardig zijn in hààr ogen, ze dat ook écht zijn. Ik ga straks nog wat korreltjes geven, om te testen of ze nog goed eet, om mezelf wat gerust te stellen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 17 minuten geleden, Okki zei: Hier geeft de dierenarts inderdaad dat je nog één of twee dagen door moet gaan met de medicijnen, dat je zeker weet dat het goed gaat. En dat is dus een paar dagen doorgaan nadat ze weer góed eten, niet zodra ze weer íets eten. Best raar dat je dat nooit verteld is! Maar goed, nu weet je het in ieder geval voor een volgende keer! Ohh, dat moet te doen zijn. Ze zijn bij mij zo kieskeurig dat ik ze voor medicatie op moet tillen, het idee dat ik dat een week moet doen met alle stress... 1 à 2 dagen langer klinkt al veel haalbaarder. Dit vergeet ik in ieder geval nooit meer! @mystiqueWat naar! Sommige dierenartsen trek ik ook echt niet. Volgens mij hebben we ooit een euthanasieverkaring moeten tekenen, omdat wij onze 18-jarige kat niet wilde laten behandelen voor kanker. Wel handig dat je aan het bandje kan horen wie er dienst heeft. Ik ben benieuwd! 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari @OkkiDat is een goed teken, als ze weer ergens in geïnteresseerd zijn geeft dat al heel wat hoop. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Korrels eet ze. Een beetje, maar ze eet. En ik heb inmiddels de gegevens van drie vervangers van de dierenarts, de adressen opgezocht en de ritten ernaartoe. Dus nu is het morgen afwachten bij wie we eerst terecht kunnen. Geen idee of ze konijnkundig zijn, maar 't zijn jonge dierenartsen, dus ik hoop er het beste van. Mijn KK aartsvijand gaat het alleszins niet worden, die hebben pas plek dinsdag om 15 uur. Zo lang gaan we niet wachten. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari @Okkiadat klinkt beter Okki, fijn! @Mitty daar ben ik ook de fout in gegaan met Hubble. Meestal ga ik wel wat langer door met medicatie maar hij was al zo snel weer lekker aan t eten dat ik zijn verstopping echt onderschat heb. Zou mooi zijn als dat bij jouw konijntjes de oplossing is. @mystique Sterkte met Marie en hopen dat je een konijnkundige DA treft. In ieder geval heb je een paar opties! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari (aangepast) @mystique Sterkte morgen voor jou en je ouders en natuurlijk Marie. Hier zijn we bezig met veranderen van brok, maar ik merkte al snel dat het teveel werd, want het hooi werd niet voldoende gegeten. We zitten nu op 25 gram oud + 7 gram nieuw per konijn per moment, dus totaal 100 gram oud en 28 gram nieuw ipv de 200 gram die ze aten. Ik ga het een paar daagjes zo houden en kijken of het hooi nu voldoende gegeten wordt. Bij het weegmoment gemerkt dat ze beide iets zijn afgevallen, rond de 80 gram, dus ik denk dat ik halverwege de week weer weeg. An sich is 80 gram niet veel en wegen ze nu 3,2 kg konijn en 4,3 kg konijn, maar echt afvallen is niet de bedoeling natuurlijk. 19 februari aangepast door bunnyempress 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 4 uren geleden, Bunny566 zei: @Mitty daar ben ik ook de fout in gegaan met Hubble. Meestal ga ik wel wat langer door met medicatie maar hij was al zo snel weer lekker aan t eten dat ik zijn verstopping echt onderschat heb. Zou mooi zijn als dat bij jouw konijntjes de oplossing is. Omdat ze zodra ze eten weer rond huppelen onderschat ik het inderdaad steeds. Ik schrijf dit nogal laat, maar ik ben even in verwarring. Ik deed zojuist de laatste ronde voordat ik mijn bed induik. Dan ververs ik de waterbakken, krijgen ze hun brokjes en verschoon ik de toiletbakken. En ik kijk in die toiletbak zie ik toch een worm uit een keutel?! Ik heb een irritant oog voor detail, dus meestal neem ik mijzelf niet al te serieus. Maar ik zag het nu toch echt en hij bewoog. Voor zover ik weet doet hooi dat niet... Hun keutels veranderde opeens in de afgelopen 2 dagen, maar voor de rest zag ik geen tekenen van een beginnende verstopping zoals ik altijd bij ze zie. Dit verklaart het dus. Ik ben echt pissig, want ik heb net een hele discussie met mijn dierenarts achter de rug over verder onderzoek. Ik had zelfs keutels mee! Ik had al een echte echte konijnkundige dierenarts wat verder weg gevonden en die ga ik morgen bellen. Ik blijf met ze bezig de laatste tijd, echt te bizar voor woorden wat ik het afgelopen jaar met ze heb meegemaakt. Maar hoe ze aan die wormbesmetting zijn gekomen is mij echt een raadsel. De katten komen hier niet en ik maak dagelijks schoon. Misschien hooi? Misschien groente die besmet is? Ik ben net op biologische witlof overgegaan.. Je weet het niet. Sorry voor mijn lange verhaal!😅 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.