Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Jij had het over Zeeuwse namen. Een Zeeuwse naam die in onze voorgeschiedenis voorkomt is Gelei/Gelijn. Jammer dat die uit de familie verdwenen is.

Ga ik ooit maar eens een ram naar noemen. Maar voorlopig blij met huidige koppel. Tannie/Tanny komt daar ook veel voor.

Goh, die naam ken ik écht niet, wel mooi! Gelijn dan. Gelei is iets om te eten. 🤣 Tannie komt hier inderdaad ook veel voor, maar daar heb ik geen fijne associaties bij. Ook zal ik een huisdier nooit Krijn noemen, die naam klinkt zo venijnig. We hebben hier al een Wannes, een Lieven en een Dingeman gehad. Allemaal Zeeuwse namen.

Jij hebt dan ook ergens Zeeuwse roots? (Dat gaat alleen niet meer over konijnen...).

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Okki zei:

Jij hebt dan ook ergens Zeeuwse roots? (

Off topic Klopt. Mijn oma (moeder van mijn vader) kwam uit Zierikzee. Wat een schitterend gastvrij plaatsje is dat. Gratis parkeren en toiletten! Vroeger toen de meekrapteelt verdween en het synthetisch bereid werd vertrokken naar Rotterdam.

On topic. Ik hoop dat het goedkomt met Zoetje. Best spannend dat ze zou gauw iets kunnen hebben. Brrr.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ze gedraagt zich wel zoet. Doet haar naam eer aan.

Jij had het over Zeeuwse namen. Een Zeeuwse naam die in onze voorgeschiedenis voorkomt is Gelei/Gelijn. Jammer dat die uit de familie verdwenen is.

Ga ik ooit maar eens een ram naar noemen. Maar voorlopig blij met huidige koppel. Tannie/Tanny komt daar ook veel voor.

Hoe heet jouw koppel eigenlijk? Je hebt het altijd over de ram en de voedster. Misschien heb ik het al eens gevraagd bedenk ik nu 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Okki zei:

Goh, die naam ken ik écht niet, wel mooi! Gelijn dan. Gelei is iets om te eten. 🤣 Tannie komt hier inderdaad ook veel voor, maar daar heb ik geen fijne associaties bij. Ook zal ik een huisdier nooit Krijn noemen, die naam klinkt zo venijnig. We hebben hier al een Wannes, een Lieven en een Dingeman gehad. Allemaal Zeeuwse namen.

Jij hebt dan ook ergens Zeeuwse roots? (Dat gaat alleen niet meer over konijnen...).

Gelei is een leuke naam voor een (ex)slachtkonijn! 🤣

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was gaan googlen op die naam en zag dat er vaak een afgeleide versie van Gelein wordt gebruikt: Lein. En díe naam ken ik wel. Ik heb zelfs ergens in de verre familie iemand die zo heet. Een achteroudoom of zo (bestaat dat? 🤣).

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jamesthebunnybutler, hoe is het nu met Feli? Eet ze al beter?

Zoetje heeft vannacht twee keer zoveel brokjes gegeten als gisternacht, maar het is nog steeds zorgelijk. Vanmorgen lag ze weer raar op haar buik, een uur nadat ze pijnstilling had gekregen. Haar buikje is toch ook weer een ballonnetje. Ik heb net naar de dierenarts gebeld omdat ik niet genoeg medicijnen heb voor Zoetje om het weekend door te komen.  Maar de assistente gaat voor de zekerheid toch overleggen met de dierenarts. Ze belt straks terug.

• Vind ik leuk 1
  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat Feli weer hooi en groenten eet!

Voor de mensen die even willen lachen: gisterenavond ging mijn man zoals gewoonlijk even in het hok checken of alles wel ok was. Voldoende water, evt. hooi bijvullen, toiletbak uitscheppen etc. Lodewijk wil dan altijd kijken wat je komt doen, dus dat is wel altijd goed uitkijken waar je je voeten neerzet en of je er nog wel uitkomt, achteruit, zonder dat je klem zit met een konijn onder je.

Mijn man besloot dus slim te zijn en voor het hok te gaan staan ipv erin, maar het had dus best behoorlijk geregend en Lodewijk houdt niet van natte pootjes. Dus terwijl mijn man net strategisch net voor het hok bukt, snelt Lodewijk erin, met dat typische opspattende hupje (want waterplas!) zodat mijn man een smoelvol ijskoud opspattend water binnen krijgt.

Lodewijk en het hok opruimen is al 3-0 voor Lodewijk op dit moment met telkens weer andere apenstreken. 😅

• Haha 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Feli eet weer hooi en wat groenten! Niet meer dwangvoeren dus... 🙂

Fijn dat Zoetje meer brokken gegeten heeft, maar die buik klinkt inderdaad wel zorgelijk. Balen en spannend ook...

Sterkte!

Fijn dat Feli weer eet!

Ja, ik vind het erg spannend met Zoetje, hopelijk belt de dierenarts snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Flo en Rosie. Zo heetten ze al. Ik heb op internet gezocht en het is een ontwerpster van kleurboeken. Flo Rosie

O ja, je hebt ze toch al eerder genoemd! 🙄 Leuke namen. Ik heb een Rosa gehad, die heette ook al zo.

Oei, dat klinkt niet goed @Okki. Fijn dat je nog even met de dierenarts kan overleggen voor het weekend. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Flo en Rosie. Zo heetten ze al. Ik heb op internet gezocht en het is een ontwerpster van kleurboeken. Flo Rosie

Zoetje heette oorspronkelijk Roosje, maar dat vonden wij niet bij haar passen. 😅Plus: ik lispel, en daarom wil ik geen namen met een s erin.

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lienappelsien zei:

O ja, je hebt ze toch al eerder genoemd! 🙄 Leuke namen. Ik heb een Rosa gehad, die heette ook al zo.

Oei, dat klinkt niet goed @Okki. Fijn dat je nog even met de dierenarts kan overleggen voor het weekend. 

Ik kan om half vijf met Zoetje even voor controle en dan wordt er ook een röntgenfoto gemaakt. Net wilde ze wel witlof eten, gelukkig. Maar ik vind haar buik dik en ik heb ook het idee dat ze achteroverhangt als ze zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Okki zei:

Ik kan om half vijf met Zoetje even voor controle en dan wordt er ook een röntgenfoto gemaakt. Net wilde ze wel witlof eten, gelukkig. Maar ik vind haar buik dik en ik heb ook het idee dat ze achteroverhangt als ze zit.

Wat spannend zo net voor het weekend. Zeker omdat Zoetje al een paar dagen zo is. Ik hoop zo dat het goed komt. Heel veel succes bij de dierenarts en sterkte!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, bunnyempress zei:

Goed om te horen dat Feli weer hooi en groenten eet!

Voor de mensen die even willen lachen: gisterenavond ging mijn man zoals gewoonlijk even in het hok checken of alles wel ok was. Voldoende water, evt. hooi bijvullen, toiletbak uitscheppen etc. Lodewijk wil dan altijd kijken wat je komt doen, dus dat is wel altijd goed uitkijken waar je je voeten neerzet en of je er nog wel uitkomt, achteruit, zonder dat je klem zit met een konijn onder je.

Mijn man besloot dus slim te zijn en voor het hok te gaan staan ipv erin, maar het had dus best behoorlijk geregend en Lodewijk houdt niet van natte pootjes. Dus terwijl mijn man net strategisch net voor het hok bukt, snelt Lodewijk erin, met dat typische opspattende hupje (want waterplas!) zodat mijn man een smoelvol ijskoud opspattend water binnen krijgt.

Lodewijk en het hok opruimen is al 3-0 voor Lodewijk op dit moment met telkens weer andere apenstreken. 😅

Ik vind het al heel wat dat je man dat wilt doen, hier zijn de konijnen echt voor mij, alleen toen ik hoogzwanger was nam hij het even over 😉 

En Lodewijk maakt het niet bepaald aantrekkelijk voor hem op 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoetje heeft nog steeds wat ondertemperatuur, al is het gelukkig wel iets omhoog gegaan. En ook nog wat gas. Verder was er niks bijzonders te vinden, ook op de röntgenfoto niet. Alleen twee ietwat versleten werveltjes, maar dat is niet zo raar op haar leeftijd. Dus we hebben weer nieuwe medicijnen meegekregen voor het hele weekend. En dan maar gewoon zo doorgaan met wat we al deden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen die ondertemperatuur. Dat is altijd zo lastig, want daardoor blijven ze ook slecht eten. Heb je iets om het gas op te laten lossen of iets van technieken om wat te masseren als ze dat toelaat? Gelukkig niks te zien op de röntgenfoto, dat scheelt al! Gebit is ook oke neem ik aan?

Versleten werveltjes is inderdaad niet zo gek, is het in zo'n mate dat pijnstilling daar nog wat in kan verlcihten?

Sterkte met haat het weekend!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Okki Sterkte met Zoetje van het weekend. Hoopvol dat de foto niets raars laat zien. Dat ze maar snel verder op mag knappen!

44 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

Ik vind het al heel wat dat je man dat wilt doen, hier zijn de konijnen echt voor mij, alleen toen ik hoogzwanger was nam hij het even over 😉 

En Lodewijk maakt het niet bepaald aantrekkelijk voor hem op 🙈

Man is helemaal blij met onze konijnen. Blijer dan hij dacht te zijn, dus langzaam maar zeker slaat de konijnengekte toe. Al moet ik zeggen, met zulke tamme, grappige en aaibare knuffels als de onze is dat niet zo gek. Lodewijk maakt het inderdaad niet aantrekkelijk, maar wel altijd grappig.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .