Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen hebben volgens mij wat extra wintervacht aangemaakt deze week, ze zien er winters bollig uit 😊

Of ze zijn opeens alle drie dikker geworden 😂, nee dat is het niet. Maar je ziet gewoon wel heel goed een vollere vacht nu. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man had vanochtend moeite met medicatie geven aan Lodewijk.
Hij bromde dat Scarlett in de weg zat, dat ze Lodewijk in zijn kont beet (doet ze eigenlijk nooit) en dat hij dus elke keer opnieuw moest beginnen. Ik lig nog hoestend, proestend en zwaar verkouden in bed, dus ik dacht, ik kijk ff op de camera wat het probleem is geweest.

Zie ik hem naar buiten lopen met de medicatiespuit in zijn ene hand en een bakje groenvoer in de andere.... 😅

Geen wonder dus dat Scarlett dacht: ETEN 🤩,  en dus probeert bij mijn man en het groenvoer te komen. Dat Lodewijk dan in de weg zit, daar heeft ze geen boodschap aan, die moet oprotten, zodat ze kan eten. 🤣. Ze zat ook echt zo op de hoogste boomstronk te kijken van: "Waarom ga je nu niet mijn groenvoer aanbieden... stom mens" 🤣. Uiteindelijk had hij het op het dak van het hok gezet en met zijn vrije hand haar kopje tegen gehouden, zodat hij de medicatie af kon maken met Lodewijk.

Dus ik tegen hem zeggen wat het probleem was (groenvoer).

Zegt hij: ruikt ze dat dan?!

Ik: Natuurlijk.

Gisteren was ze ook al pissed, want ik kwam niet naar buiten, dus heeft ze op de hoogste boomstronk naar binnen lopen turen of ik naar beneden kwam, want mijn man alleen in de ren was niet interessant genoeg. 🙃

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een domme fout gemaakt en zou graag jullie input willen om het op te lossen.

Voor mijn eigen konijnen heb ik plexiglas plaatjes die horen bij hun konijnenhok, passen precies voor de tralies en er zitten luchtgaten in.

Nu heb ik bij diezelfde zaak ook een plexiglas plaat besteld voor het traliewerk in het hok van de pleegkonijnen, want ze verkochten ook lossen plexiglas platen.

Maar nu is mijn fout dus: in deze losse platen zitten geen luchtgaten. 

Hoe nu op te lossen? 

Het is een tweeverdiepingenhok, dus via het trapgat kan nog wel frisse lucht naar binnen. Toch gewoon de tralies op de bovenste verdieping helemaal bedekken met plexiglas? 

Of toch proberen om zelf luchtgaten te maken in het plexiglas? Hoe kan ik dat het beste doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luchtgaten in plexiglas? Ik had er nog niet van gehoord. maar je kunt zelf boren in plexiglas. IK zou er wel een tape (desnoods een paar laagjes voor extra bescherming) opplakken om het stroef te houden anders glijdt je boortje weg. en het houdt ook eventuele versplintering tegen. En anders terug naar de winkel om daar gaten te laten boren. Succes 💪

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hahaha😂 twerkende konijntjes 🙈

Hier doen ze achterlijk rennen overal overheen springen en binkies met van die schuddende koppies. 9 van de 10 keer botsen ze tegen elkaar op en dan netjes naast elkaar eten en hoor je voor 10 minuten crunch crunch crunch. Dan Leeuw nog even hooi knabbelen met van die kop bewegingen omdat zijn wilde manen in de weg zitten en dan ploffen ze samen neer. Je hoort nog net geen boer 😜

aangepast door Lappie2
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf Bobby & Meike van de zomer verse goudsbloemen, korenbloemen en paardenbloemen. Zag er zo kleurrijk uit en overdaad in de tuin dus win win. Nou vergeet het maar. Kleurrijk bleef het in ieder geval in hun ren😁

Nu van Secret Santa in gedroogde variant gekregen en het gaat het erin als....... gedroogde variant.

Ze vinden het heerlijk.

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen met een eigen willetje 😉 Soms snap je het echt niet. Hier willen ze soms groenvoer laten liggen om het later, als er toch niets lekkerders komt, toch op te eten 😛 Zo van, nou ja, ok dan, dan eet ik dat laatste blaadje andijvie wel op, aangezien je niet met loops of johannesbrood komt.

Scarlett is niet zo van de gedroogde spulletjes meestal. De andere dag zat het in de eierendoos en natuurlijk ging Lodewijk helemaal los. Hoe hij het voor elkaar krijgt om dat ding dicht te krijgen als hij open klaar ligt voor hem, snap ik ook niet helemaal. HIj wil er graag in graven, optillen met zijn tanden, schudden en weet ik niet wat... om vervolgens beduusd te kijken dat hij er niet meer bij kan 😛

In de tussentijd is Scarlett al lang wat anders gaan doen - want een beetje is prima, maar liever andere dingen.

aangepast door bunnyempress
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Lappie2 zei:

Hahaha😂 twerkende konijntjes 🙈

Je hoort nog net geen boer 😜

Hier hoor je ze echt knorren hoor, zo van 'snort snort' als ze biks krijgen. Scarlett begon er altijd mee, maar nu hoor ik Lodewijk ook weleens zo'n geluid maken. Ik moet altijd zo lachen dan. Zo van: niet zo schrokken hé, snorty snorties! 😄

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag ik gisteren haren in de ren... van Lodewijk. Ik terugkijken op de camera of ze ruzie hadden gehad, maar nee, was niet te zien op de stream met bewegingssensor. Ze waren ook lief met elkaar... 🤔

Mijn man 's avonds de andere stream met mij gekeken naar aanleiding van de tijd waarin het gebeurd moet zijn geweest (5-6 minuten). Trekt hij zelf die haren uit zijn pootje! Wij maar klagen dat we die achterpoten elke dag proberen schoon te maken en dat hij die vervilte stukjes er niet zelf uit haalt... doet hij het, schiet ik in de stress dat Scarlett hem te grazen heeft genomen. 🫣.

Arme jongen, het is ook nooit goed. 🙃

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Leeuw is nu eindelijk uitgeruid (als dat een woord is 🤔)

Dit is toch geen konijn meer 🙈😂😂😂 Bad hair day 🤣 zoveel haar dat zijn oren onzichtbaar zijn ghighi

IMG_20231217_210721.jpg

Oeps verkeerde plek geplaatst sorry🙈😜IMG_20231217_210748.jpg

aangepast door Lappie2
Verkeerd geplaatst
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik maar een foto van Gerda gemaakt in de rui. Ze is er net door en heeft bijna twee maanden als een ontplofte fluffbal rondgelopen 😂. Echt extreem. Nog nooit zo erg gezien bij een konijn. Gelukkig is ze heel rustig en kon ik af en toe wat plukken verwijderen.

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, bobbyonthefloor zei:

Ze zitten dus echt alweer in de rui. Ze zaten zo mooi in hun winterjas. Bobby zit al bijna het hele jaar rond in de rui en ik was zo blij dat het even klaar was.

Ik kan er niets tegen doen lijkt mij maar is dit een probleem?

Ze zijn bij mij niet uit de rui geweest. Scarlett heeft echt een makkelijke rui - losse haartjes, 1-2 plukjes en laat zich ook gewoon goed knuffelen en dan wolken de haren gewoon om je heen. Lodewijk heeft echt weer vlassige stukjes, bij zijn staart, bij zijn pootjes en bij zijn kont. I.t.t. februari dit jaar is hij dus zelf nu wel aan het plukken. Dus dan vind ik haren in de ren. Ik help hem ook met het schoonmaken, maar dat is echt in stukjes van 20 seconden voor 2-3 minuten een paar keer per dag.😅 Hij vindt het echt niet leuk, maar goed, het moet toch. Het gaat er steeds beter uit zien, dus ik hoop dat we straks klaar zijn. Ik heb geen kettingkeutels, dus de heftigheid valt wel mee, het blijft alleen lang doorlopen.

Bij mijn weten komt het gewoon door de enorme wisselvalligheid van het weer. Deze week is het weer heel zacht.

Als ze geen kettingkeutels hebben, dan valt er behalve aaien weinig te doen. Anders kan je nog lijnzaadbrokjes geven, dat vond ik hier wel helpen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Ze zitten dus echt alweer in de rui. Ze zaten zo mooi in hun winterjas. Bobby zit al bijna het hele jaar rond in de rui en ik was zo blij dat het even klaar was.

Ik kan er niets tegen doen lijkt mij maar is dit een probleem?

WipeOut30_18_2023_073042.455000.thumb.jpg.9b7923323dc06a7af520a93516ea84db.jpg

Toch gek dat buitennijnen weer in de rui gaan en onze nijnen alleen maar meer haar krijgen🤔. Zou toch andersom moeten of niet?  De kleine is nu ook wat ontploft met zo.n pluk boven zijn hoofd hihi. Heel schattig🥰 De Leeuw is nog voller maar deze keer niet aan vet maar aan haaaaarrrr. En het is 21 graden in de kamer en nog ligt hij naast de verwarming.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, bunnyempress zei:

Anders kan je nog lijnzaadbrokjes geven, dat vond ik hier wel helpen.

Die kregen ze standaard maar nu niet meer. Begin er maar weer mee.

Bij Bobby laat het gewoon makkelijk los ik hoef niets te doen. Bij Meike lijk je het bijna niet te zien maar na een kritische blik zie ik dat ook zij weer in de rui zit.

16 uren geleden, Lappie2 zei:

De kleine is nu ook wat ontploft met zo.n pluk boven zijn hoofd hihi.

Awwww schattig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .