Cheeta26 Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari Ik heb net de opvang waar Micha vandaan komt gemaild om advies. Ik vond plukken haar in de ren vanmorgen. Oorzaak een gigantisch hitsige maar nog niet gecastreerde Kushi wat volgt op een rijdende en jagende Micha die nog meer plukken haar bij haar uittrekt. Plan was haar van de zomer te castreren omdat ik geen goede ziekenboeg heb behalve de woonkamer. Zucht, net nou ik morgen bezoek krijg omdat ik mijn verjaardag vier. (Was een paar dagen geleden jarig) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari Vervelend...onrust in de tent. Mocht je beslissen om haar eerder te laten castreren, langer dan een week zit ze vast niet binnen. Ik heb een ruime binnenkooi gekocht toen onze voedster gecastreerd moest worden. Daarna gebruikt toen ze naar binnen moest vanwege ziekte en nu ook weer met Hubble. Ik heb jaren zonder gedaan maar vind hem nu wel erg handig om in huis te hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari Zojuist, Bunny566 zei: Ik heb een ruime binnenkooi gekocht toen onze voedster gecastreerd moest worden. Ik heb van die panelen die ik binnen op de plavuizen kan zetten met wat stro erin. Ook makkelijk om te hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari 21 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Ik heb van die panelen die ik binnen op de plavuizen kan zetten met wat stro erin. Ook makkelijk om te hebben. Heb je het stro dan op de grond? Ik vind die bak daar juist zo handig voor. Daaromheen zet ik dan evt nog een panelenren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari Ik zag gisteren Scarlett bij uitzondering met haar oogjes dicht slapen helemaal geflopt slapen en niet alleen was dat zo snoezig, haar staartje en oortjes gingen ook op en neer. Ze droomde denk ik. Uitgeteld na het slopen van de wilgenbal samen met Lodewijk. Mijn man is officiëel konijnen gek aan het worden en heeft een nieuwe bankpas besteld met onze konijnen-smeltfoto erop. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 15 februari Delen Geplaatst: 15 februari Vanmorgen nam Zoetje nog vrolijk een Science selective-snoepje aan en tegen 12 uur wou ze geen brokjes en geen groente. Dus hup, naar de dierenarts. Ze heeft een gasbuikje en had ondertemperatuur (36,4 als ik het goed heb. In ieder geval 36 graden en nog wat). Dus nu zit ze binnen, verwarming aan, heatpad in de buurt. Twee soorten pijnstilling omdat alleen metacam niet hielp, plus cisaral en emeprid. Poeh...Vorig jaar mei had ze dit ook, maar toen was ze flink afgevallen en lagen haar darmen helemaal stil. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 1 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 15 februari Delen Geplaatst: 15 februari Sterkte @Okki hopelijk komen ze nu niet stil te liggen! 🤞 Ik had vandaag in de opvang een mooi gesprek. Er kwam iemand om een pak hooi te kopen en ze begon "iedereen zegt altijd dat een konijn alleen zielig is, maar die van mij niet hoor". Na wat gezellig kletsen over konijnen kwam even later de vraag: "wat vind je er zelf van dat ze zeggen dat konijnen altijd samen moeten". Toen heb ik heel veel informatie kunnen geven en merkte dat ze er echt over na ging denken want ze vroeg ook echt praktische vragen hoe ze het dan het beste kon aanpakken, en toen ze weg ging zei ze tegen de konijnen, "nou, misschien tot binnenkort voor een date". Dit vind ik een van de leukste dingen, het informeren en mensen echt helpen met oplossingen zoeken binnen hun situatie, die in het belang van het konijn zijn. Maar het leukste blijft natuurlijk een verliefd koppel mee naar huis geven. 12 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 15 februari Delen Geplaatst: 15 februari Sterkte @Okki 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 15 februari Delen Geplaatst: 15 februari (aangepast) Vervelend @Okki. Gelukkig was je er heel snel bij en is het hele arsenaal ingezet. Kom op Zoetje Echt leuk @happy211 15 februari aangepast door Lienappelsien 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 15 februari Delen Geplaatst: 15 februari Bedankt allemaal. Ze heeft ondertussen wel iets gekeuteld, maar nog niet geplast. En er zat een heel vieze plakkeutel aan haar kontje. Geen blindedarmkeutel, hij zag er normaal uit maar dan twee keer zo groot en plakkerig. Dat kan nu toch nog geen reactie op de medicijnen zijn, lijkt mij? Beetje snel. Dus waarom dan zo'n rare keutel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 februari Delen Geplaatst: 15 februari Op 11-2-2023 om 20:45, Bunny566 zei: Heb je het stro dan op de grond? Ja, ik heb toen wat stro op de grond gelegd en wat oude handdoeken. Het bleef allemaal aardig binnen de perken, panelen in dit geval. Je hebt wat meer rommel maar het viel me erg mee. Ze hadden met die panelen een wat groter oppervlak en zo'n grote bak heb ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari Zoetje heeft vannacht de helft van haar brokjes opgegeten en nadat ik haar vanmorgen haar medicijnen had gegeven ging ze hooi knabbelen! Pak van mijn hart! 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari @Okki oh wat een opluchting zal dat zijn. Sterkte ermee. @happy211 wat mooi! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari 12 minuten geleden, bobbyonthefloor zei: oh wat een opluchting zal dat zijn. Sterkte ermee. Dank je! Ze ziet er nu niet meer zo opgeblazen uit, die gasbuik werd gistermiddag steeds erger en ik had ook het idee dat ik het gewoon kon zien. Weet niet of dat kan. Maar vanmorgen zag ze er weer wat normaler uit. Ze gaat ook niet meer steeds liggen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari 14 uren geleden, happy211 zei: Sterkte @Okki hopelijk komen ze nu niet stil te liggen! 🤞 Ik had vandaag in de opvang een mooi gesprek. Er kwam iemand om een pak hooi te kopen en ze begon "iedereen zegt altijd dat een konijn alleen zielig is, maar die van mij niet hoor". Na wat gezellig kletsen over konijnen kwam even later de vraag: "wat vind je er zelf van dat ze zeggen dat konijnen altijd samen moeten". Toen heb ik heel veel informatie kunnen geven en merkte dat ze er echt over na ging denken want ze vroeg ook echt praktische vragen hoe ze het dan het beste kon aanpakken, en toen ze weg ging zei ze tegen de konijnen, "nou, misschien tot binnenkort voor een date". Dit vind ik een van de leukste dingen, het informeren en mensen echt helpen met oplossingen zoeken binnen hun situatie, die in het belang van het konijn zijn. Maar het leukste blijft natuurlijk een verliefd koppel mee naar huis geven. Super, wat mooi! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari 2 minuten geleden, Okki zei: Dank je! Ze ziet er nu niet meer zo opgeblazen uit, die gasbuik werd gistermiddag steeds erger en ik had ook het idee dat ik het gewoon kon zien. Weet niet of dat kan. Maar vanmorgen zag ze er weer wat normaler uit. Ze gaat ook niet meer steeds liggen. Wat fijn dat het beter gaat. Ik vind het nare situaties als ik het lees van gasbuikjes. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari Zojuist, bobbyonthefloor zei: Wat fijn dat het beter gaat. Ik vind het nare situaties als ik het lees van gasbuikjes. Ja, ik ook. Vorig jaar mei had ze het ook en toen lagen haar darmen helemaal stil. Dat duurde toen even voordat dat weer op gang kwam, was heel spannend. Dus daar was ik nu ook weer bang voor. Ik vind het wel apart dat Zoetje echt nooit last van haar darmen heeft gehad, nooit stopte met eten en nu twee keer binnen acht maanden. Kan dat de leeftijd zijn of toch iets vaags onder de leden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari Hoe gaat het nu met haar? Het kan natuurlijk zijn dat ze iets onder de leden heeft. Ik zou daar wel aan denken als het eerder niet voorkwam. Je zou kunnen overwegen om een röntgenfoto te laten maken en evt bloed af laten nemen. Dat eerste geeft vaak meer uitsluitsel trouwens. Hier is Feli gisteren gecastreerd. Ze had in de middag bij de DA al gegeten, maar was thuis erg zielig. Gisteren en vandaag moeten dwangvoeren. Mijn andere voedsters heb ik na castratie niet hoeven dwangvoeren, dus viel een beetje tegen! Net heeft ze gelukkig wat hapjes peterselie zelf gegeten. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari Als ik haar pest met een witlofblaadje dan eet ze daar wel redelijk van. Ook af en toe een sprietje hooi. Brokjes heeft ze vandaag niet meer gegeten. Ik heb haar wel een aantal keer dwangvoer gegeven. Haar buikje voelt nu ook wel soepeler aan. Maar ze is zó rustig, totaal niet zichzelf. Als ik haar in een handdoek wikkel voor het dwangvoeren dan blijft ze daar gewoon in zitten als ik haar loslaat. Dat is echt niet Zoetje zoals ze hoort te zijn. Ik zat ook al te denken aan verder onderzoek. Maar ik heb nu zoiets van: eerst maar eens kijken hoe ze het weekend doorkomt en dan maandag nog eens overleggen. Morgen nog wel nieuwe medicijnen halen want ik heb niet genoeg voor het weekend. 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari 26 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Hier is Feli gisteren gecastreerd. Ze had in de middag bij de DA al gegeten, maar was thuis erg zielig. Gisteren en vandaag moeten dwangvoeren. Mijn andere voedsters heb ik na castratie niet hoeven dwangvoeren, dus viel een beetje tegen! Net heeft ze gelukkig wat hapjes peterselie zelf gegeten. Ach, wat vervelend dat het bij haar nogal tegenvalt. Fijn dat ze zelf weer een beetje eet, hopelijk is ze snel weer de oude! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari AH rot als je konijn niet wilt eten, dat blijft een zorg! Maar zonder oorzaak helemaal vreemd/ zorgwekkend. Herkenbaar van dat pesten, hier ook moeten doen toen Ukkie stopte met eten na haar castratie. Dat ze uit frustratie dat blaadje uit je hand wilt rukken, van “en nou oprotten” en dan toch een hapje eet 😂🙈 Maar wel heel rot, hopelijk gaat het met allebei jullie konijntjes snel beter! Pff vervelend dat je ook niet weet wat er met Zoetje is. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari Sterkte met Zoetje en Feli! Altijd spannend als ze niet willen eten en/of een gasbuik hebben.. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari Zoetje had ineens al haar groenten opgegeten! Zó blij! Ze is echt nog niet fit, maar dat ze eet is natuurlijk heel positief! 😀 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari 24 minuten geleden, Okki zei: Zoetje had ineens al haar groenten opgegeten! Zó blij! Ze is echt nog niet fit, maar dat ze eet is natuurlijk heel positief! 😀 Super fijn om te horen. Hopen dat het zo door blijft gaan! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 16 februari Delen Geplaatst: 16 februari 2 uren geleden, Okki zei: Als ik haar in een handdoek wikkel voor het dwangvoeren dan blijft ze daar gewoon in zitten als ik haar loslaat. Ze gedraagt zich wel zoet. Doet haar naam eer aan. Jij had het over Zeeuwse namen. Een Zeeuwse naam die in onze voorgeschiedenis voorkomt is Gelei/Gelijn. Jammer dat die uit de familie verdwenen is. Ga ik ooit maar eens een ram naar noemen. Maar voorlopig blij met huidige koppel. Tannie/Tanny komt daar ook veel voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.