bunnyempress Geplaatst: 29 augustus Delen Geplaatst: 29 augustus 2 uren geleden, Newby1981 zei: @bunnyempress, he wat vervelend dat het opeens zo onrustig is tussen Scarlett en Lodewijk. Is er misschien iets veranderd of heb je een idee waardoor dit komt? Ik zag dit bij Binky en Monky ook heel vaak. Dan was Monky Binky aan het wassen (meestal was het andersom maar een enkele keer kreeg Binky wat likjes van Monky en opeens was het foute boel en ging Binky op Monky's hoofd rijden, Monky er weer achter aan en de relatie was weer om zeep. Ik hoop dat de reu snel wederkeert in je koppeltje! Lodewijk is volgens mij aan het puberen. Hij heeft Scarlett de afgelopen tijd veel achter na gezeten, hij rijdt dan niet of soms 10 seconden. Alsof hij niet echt weet hoe het moet. Ik had medelijden met haar, dus op zich snap ik wel dat ze het niet meer pikt, maar nu heb ik weer medelijden met hem 🤔🙃 Gelukkig zijn ze 99% van de tijd super super klef. Vandaag dus ook weer uren samen gelegen. Ze zijn nu 10 maanden samen en ik heb heel weinig van dit gedrag gezien. Ik heb ook niet echt het idee dat er nu echt een dominantie strijd is. Meer dat Lodewijk het eea niet zo snapt en wil spelen en wat meer opdringerig is. Scarlett is heel lang geduldig geweest, maar zij is de baas dus ik hoop dat Lodewijk het nu snapt. Ik blijf het wel in de gaten houden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 30 augustus Delen Geplaatst: 30 augustus Oh, dat stelt me weer gerust, dan zou het toch kunnen kloppen. Ze wegen allebei 2 kilo (Bram een paar ons meer) Ik zat er echt mee in m’n maag. Ik ga voor de zekerheid wel de DA bellen maar dan is de kans toch groot dat het klopt. 🙏 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 30 augustus Delen Geplaatst: 30 augustus (aangepast) @To van de Veluwe Wat was er zo verwarrend aan mijn verhaal? Ik zal hem weer even opschrijven, maar dan hopelijk wat duidelijker. Hier was het zo: Dec '22 -> 1x grote dominatiestrijd toen ze hier pas een paar dagen waren. Ik zat in de gordijnen van de stress, opvang zei dat het normaal was. Haren overal en duidelijk daarna afkoeling in de band. Paar uurtjes uit elkaar gezeten. Scarlett was de baas en er was flink gereden. Daarna weer samen slapen en likken. Echt maar 1 dag een paar uurtjes geweest, maar ik vond het echt niet leuk om te zien. Feb '23 -> 2-3x zat Scarlett Lodewijk uit te lokken. Staartje omhoog en dan als hij ging rijden, weglopen en/of soms terugrijden, maar minimaal. Ik in de telefoon naar de dierenarts. Die zeiden dat wachten tot mei voor de castratie niet handig was zoals de opvang had voorgesteld, dus castratie geregeld. Zag er niet uit als dominantie strijd, simpel weg hormonen van haar. Jul - Aug '23 -> Ik twijfel telkens of ik Lodewijk zie jagen of niet. Hij rijdt niet of nauwelijks, maar rent wel en Scarlett rent voor hem uit. Soms beschermt ze haar kont, soms niet, want dan houdt ze op en dan gaat ze liggen en dan springt hij over haar heen. Ik zie hem ook steeds meer in haar kont bijten als hij er langs moet. Hij is nu 1, dus op zich, is het puberteit voor hem. Heel af en toe zie ik hem wel proberen te rijden, maar na 3 seconden houdt hij op, alsof hij niet weet waar hij mee bezig is. Dat vind ik dus zielig voor Scarlett - maar goed, het ziet er niet uit als een dominantie strijd, maar wel als vervelend voor haar. Er liggen geen haren en er wordt niet echt heen en weer gereden. Alleen het lijkt me wel stressvol voor haar dat hij wil spelen en dat zij denkt dat hij dominant wil worden. Laatste paar dagen -> Scarlett pikt het niet meer en die rijdt wel echt, waarvan 1x met haren, maar goed Lodewijk is aan het verharen heel heftig, dus daar zou het ook van komen. Maar ik zie hem dus daarna achter haar aan rennen, maar niet terug rijden en gewoon door rennen. Dus het ziet er weer niet uit als een echte dominantie strijd. Nu vind ik het dus weer zielig voor Lodewijk 😛 Hij is aan het puberen, maar het lijkt erop alsof hij het gewoon niet snapt hoe hij moet spelen met haar en wanneer het een dominantiestrijd is, want hij stopt dus op de helft... Vanochtend is het rustig gebleven, dus ik ben benieuwd hoe het nu verder ontvouwt. Ik hoop dat het gewoon weer maanden rustig blijft. Ze blijven echt een enorm klef stel, je ziet echt dat Lodewijk regelmatig zeurt dat hij bij haar wil zijn, dus het lijkt er ook niet op dat hij dominant wil worden. Hij kliert dus alleen, maar volgens mij heeft hij niet eens door dat hij aan het klieren is. 30 augustus aangepast door bunnyempress Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 30 augustus Delen Geplaatst: 30 augustus 5 uren geleden, bunnyempress zei: Wat was er zo verwarrend aan mijn verhaal? I Niets was verwarrend hoor maar ik bedoelde verwarrend voor jou. Dat ze dan klef zijn en dan ineens weer even onstuimig gedrag. Dat bedoelde ik. Sorry voor het misverstand. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 30 augustus Delen Geplaatst: 30 augustus @bunnyempressik hoop dat de rust snel weerkeert. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 30 augustus Delen Geplaatst: 30 augustus Hopelijk keert de rust terug @bunnyempress, wat vervelend zeg… En @Newby1981 wat vervelend allemaal! Om gek van te worden, ik snap dat je doorslaat….. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 30 augustus Delen Geplaatst: 30 augustus 3 uren geleden, To van de Veluwe zei: Niets was verwarrend hoor maar ik bedoelde verwarrend voor jou. Dat ze dan klef zijn en dan ineens weer even onstuimig gedrag. Dat bedoelde ik. Sorry voor het misverstand. Oh, zo had ik hem niet begrepen! Dat is ook heel logisch. Ja, het is heel verwarrend inderdaad. Vandaag was het weer dikke klef zoals altijd. Samen slapen, samen eten, samen tegen elkaar aanliggen. Lodewijk beet dus wel weer in Scarlett's kont toen ze op de hoogste boomstam zat. Sprong ze er vanaf naar de lagere, gaat hij helemaal blij bij haar zitten en haar kop likken. 🙃. Verwarrend blijft het wel ja, zo. Mijn man heeft vandaag wel 4 plasjes opgeruimd, inclusief eentje die Lodewijk aan het maken was, terwijl hij de hele ren aan het schoonmaken was. Gewoon zitten en plassen. Die zei: 'hoe lang puberen ze, want dit is wel rete-irritant'. 😐 Thx voor het medeleven @knaagjeknabbelsuddenly & @Cheeta26 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 31 augustus Delen Geplaatst: 31 augustus Ook hier vaak gejaag (of spelen) van ene terror Bobby achter Meike aan. Maar daarna is er liefde of tolerantie, I still don't know (in het Engels klinkt het leuker vind ik😄) Yep en Bobby zit nog steeds cq weer in de rui. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 september Delen Geplaatst: 1 september Flo zit ook weer in de rui. Wat van die plukken boven zijn staartje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september Hier is de rust weer terug 🎉 Alleen vond mijn man vanochtend een plasje in de ren, net voor de deur 😐. Daar hebben ze nog nooit geplast, maar de laatste tijd is het min of meer onrustig met plassen. Soms 0 plasjes, soms 1-2 in de lege kant van de bak (ok, liever niet, maar ok) en soms dus 1 in de ren (niet leuk). Er is echt geen pijl op te trekken, maar ik hou het in de gaten. We hopen zo dat ze aan de lege kant niet meer gaan plassen zodat ze daar kunnen liggen in de winter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september 14 uren geleden, bunnyempress zei: We hopen zo dat ze aan de lege kant niet meer gaan plassen zodat ze daar kunnen liggen in de winter. Ik heb ook een groot hok. In de ene helft staat de PeeWee bak en de andere helft is leeg. De waterbak heb ik onder het hok staan. Afgelopen winter heb ik stro in de andere helft gelegd. Ik heb ze er nooit zien liggen. Nu ligt er niets (ondergrond is vinyl. Ik zou voor die helft nog een deurtje kunnen plaatsen maar ze slapen liever in de catcube op de grond. Dus die ga ik van de winter maar lekker met hooi en hennepvezelmat vullen. Ik zie ook wel eens een plasje net buiten de PeeWee bak. Gelukkig nooit in de ren op de tegels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 5 september Delen Geplaatst: 5 september 7 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik heb ook een groot hok. In de ene helft staat de PeeWee bak en de andere helft is leeg. De waterbak heb ik onder het hok staan. Afgelopen winter heb ik stro in de andere helft gelegd. Ik heb ze er nooit zien liggen. Nu ligt er niets (ondergrond is vinyl. Ik zou voor die helft nog een deurtje kunnen plaatsen maar ze slapen liever in de catcube op de grond. Dus die ga ik van de winter maar lekker met hooi en hennepvezelmat vullen. Ik zie ook wel eens een plasje net buiten de PeeWee bak. Gelukkig nooit in de ren op de tegels. Tja, wij zijn van een hele grote bak, naar een grotere bak + inzet gegaan. Ik snap wel dat vooral Lodewijk moet wennen dat het nu in de inzetbak moet. Ik wilde de bak graag houden, zodat ik die in de winter kan vullen met stro. Ze liggen er eigenlijk nauwelijks in, maar dan hebben ze die optie wel. Voor die tijd moet Lodewijk echter leren dat hij daar niet meer kan/moet plassen. Dat schijnt nogal een ding te zijn 😛 In ren op de tegels plast hij alleen als er teveel hooi ligt en/of teveel keutels, want dan lijkt het denk ik teveel op toilet. Hij is ook beetje puberaal bezig geweest, dus het zijn ook kleine markeerplasjes volgens mij. Vanochtend weer 0 plasjes, dus dat is fijn. Nu hopen dat het zo blijft. Hier zit hij er dus wel braaf op 😛 De hooi ruif hangt nu links en er zit niks meer in de lege kant van de bak. Gisteren ging hij heel demonstratief in de inzet springen en daar plassen toen mijn man de ren aan het vegen was. Die moest dus heel hard lachen, want zijn plas-streken staan gewoon op de BunnyCam, dus we weten wie het doet. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 september Auteur Delen Geplaatst: 10 september Vanochtend zaten de dames zo schattig naast elkaar in het zonnetje brokjes te eten, dus ik dacht ik maak even een leuke foto 🤣 krijg je dus een dichtgeknepen oogjes & chagrijnige hoofdjes foto 😄 6 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 10 september Delen Geplaatst: 10 september Hier wordt nog fiks gepubeerd door Lodewijk. Dus wel telkens plasjes, al moest hij ook plassen, terwijl Scarlett op de bak zat. Ja, uh, ze kunnen er met z'n tweetjes in, maar dat deed hij dus niet. Dus plasje in de bak waar het eerst wel mag, maar waar nu niets meer zit. Verder is hij bezig geweest met traplopen tot bijna boven aan de eerste verdieping en de stoelpoten aanvallen om te gaan knagen. Niet zo handig, dus die moet ik straks gaan beschermen. Ach ja, hij was wel heel leuk zoomies aan het doen van de tuin af helemaal door rennen naar de keuken 😄 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 september Auteur Delen Geplaatst: 12 september Weet je dat ik best blij ben dat ik na maanden lang wekelijkse vele telefoontjes van mensen die afstand willen doen van konijnen, er deze week opeens meerdere telefoontjes zijn van mensen die er juist bij een opvang willen adopteren 🙂 Waarom ze mij bellen, geen idee, maar ik verwijs ze natuurlijk allemaal netjes door. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 13 september Delen Geplaatst: 13 september Ik heb tegenwoordig mijn eigen deuntje gemaakt. Puber-Nijn Puber-Nijn Die vindt overal knagen zo fijn En hij plast in elke hoek want zijn goede manieren zijn zoek Maar het gaat wel beter 😉 Ik heb extra kleiner knaaghout neergelegd en dat gaat beter met het knagen. Mijn man had een grotere neergelegd, maar die vinden ze dus toch niet zo leuk. Ik heb Lodewijk nog wel bij de stoelpoten gesnapt, maar het was 4x snuffen en 1x tandjes en toen riep ik en toen liet hij los. Hopen dat het zo blijft, anders krijgen de stoelpoten bescherming. Het aantal plasjes is ook aan het afnemen. Ik denk dat mijn man er teveel azijnlucht op liet zitten. Nu hij vooral met heet water schoonmaakt, zie je dat het minder op dezelfde plek terugkomt. We zijn van 7 op een dag (waarvan 4 in de bak - dus die tellen eigenlijk niet), naar 1 of 2. En vaak is wel te merken waarom: plek waar teveel hooi lag, plek waar ze liggen en in de kant van de bak waar het niet mag. Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen, want sommige konijnen zijn niet zindelijk, maar ik had altijd 1 plasje per 2-3 weken, dus nu zeker 1 plas per dag is wel erg irritant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 13 september Delen Geplaatst: 13 september 14 minuten geleden, bunnyempress zei: waarvan 4 in de bak - dus die tellen eigenlijk niet Hoe kun je die zo goed tellen? Ik zou niet weten hoevaak ze bij mij plassen. Misschien de eerste dag dat er wat natte plekken in de PweeWeebak zitten maar wie van de twee doet het dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 13 september Delen Geplaatst: 13 september Zojuist, To van de Veluwe zei: Hoe kun je die zo goed tellen? Ik zou niet weten hoevaak ze bij mij plassen. Misschien de eerste dag dat er wat natte plekken in de PweeWeebak zitten maar wie van de twee doet het dan? We zijn toch de bak aan het verkleinen? Waar ze in de Lift&Sift, vergelijkbaar met PeeWee plassen, zie ik wel, maar hoeveel plasjes dat zijn niet. Ik zie dan alleen natte korrels. In de grotere bak, waar niets in zit, zie je dus gewoon een plasje liggen. Bijv. 1tje in de hoek, 1tje in het midden en 1tje in de andere hoek. Ik weet niet 100% zeker dat het Lodewijk is, want daar staat geen camera, maar mijn man heeft hem daar wel al een keer gesnapt (water verversen en gezien). Hij weet ook heel goed waar hij wel moet plassen, dus als je in de ren staat, dan hopt hij in de Lift&Sift en kijkt hij je zo aan van: "zie je, ik doe het goed!". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 13 september Delen Geplaatst: 13 september Ik heb inderdaad ook het idee dat ze bij mij ook naar de toiletbak gaan als ze moeten en niet alleen als ze hooi willen eten. Ik had indertijd het idee dat ik regelmatig de vloer van de ren schoon zou moeten maken maar plassen en keutelen is helemaal niet aan de orde. Ze doen alles boven in het hok op de PeeWeebak. Ook de catcubes en de zandbak blijven schoon. In de zandbak komt geen regen en soms is het net duinzand en moet ik er weer een kan water ingooien. Daardoor zie ik dat ze de zandbak dus ook droog houden. Eigenlijk wel ideaal. Alleen een konijn moest minder keutelen. Omdat het planteneters zijn, is de mest ook niet vies. Van een kat en een hond wel want dat zijn vleeseters. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 13 september Delen Geplaatst: 13 september Brave konijnen bij jou @To van de Veluwe Vandaag heb ik een rondje markingskeutels rondom het nieuwe speelgoed (wilgentunnel met hooi) die vannacht zijn gelegd. Dan kan je echt duidelijk zien dat ze het normaal niet doen. Opeens overal keutels, maar dan ook echt erom heen 😅. Ik heb ze dus even laten liggen en ze liggen beide heel braaf te doen, dus ik schat dat als we ze vanavond weghalen, ze niet terugkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 september Auteur Delen Geplaatst: 20 september Hier was blijkbaar een beach party in de konijnenren vannacht 🤣 10 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 20 september Delen Geplaatst: 20 september De hoeveelheid plasjes buiten de bak zijn hier aan het verminderen. In de bak af en toe nog eentje, maar goed, ik blijf hoopvol dat hij het leert. Al zei mijn man dat hij het bijna weer fout zag gaan, omdat Scarlett erop zat. Ik wil zo graag dat het 100% goed gaat, zodat ik de rest van de bak kan vullen met stro/hooi. Want Lodewijk vindt dat altijd zo lekker liggen en dan gun ik hem zo. Al was het vandaag dus buiten (weer met hooi lopen sjouwen) waar hij lag te slapen en zag het er dus weer heel hufterig uit op de BunnyCam. Geloof me - hij doet het nog. Maar echt, die manier van slapen.... gelukkig was ik aan het werk en keek ik alleen later terug wie er nu weer met hooi had lopen sjouwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 20 september Delen Geplaatst: 20 september 4 uren geleden, Evee zei: Hier was blijkbaar een beach party in de konijnenren vannacht 🤣 Ik liet deze foto aan mijn man zien, en zijn reactie: "natuurlijk, dat is toch waar zand hoort?" 😉 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 september Auteur Delen Geplaatst: 21 september 10 uren geleden, happy211 zei: Ik liet deze foto aan mijn man zien, en zijn reactie: "natuurlijk, dat is toch waar zand hoort?" 😉 Overal, bedoelt hij? 😂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 30 september Delen Geplaatst: 30 september Wat een portret is Clarence toch. Ik kom aanlopen om Beany te halen voor haar oogdruppels. Zonder reismand, want die staat in het verblijf. Hij ziet mij aankomen en hij duwt Beany in het nachthok "gauw, verstop je". Dat is de enige plek waar ik haar niet goed kan pakken. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.