Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

@pakyakker Gefeliciteerd met Vlekje 🙂

Je hebt altijd van die dingen die ze zo mooi "can't unsee", noemen. Een keer gespot en je blijft er aan denken/het erin zien. Scarlett heeft van die mooie zwarte puntjes als bovenste stuk van haar oortjes of zoals ze het bij de Vlaamse Ras vereniging zeggen: "Zwart omzoomd".

Nu zei iemand: "Hey, dat konijn heeft Pikachu oren" 😅 Argh. Mijn konijn heeft Pikachu oren 😆

Of Pikachu is gewoon van origine een doorgefokt Vlaams konijn... hij is toch ook geel... moet kunnen. 👍

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bunnyempress zei:

Nu zei iemand: "Hey, dat konijn heeft Pikachu oren" 😅 Argh. Mijn konijn heeft Pikachu oren 😆

Of Pikachu is gewoon van origine een doorgefokt Vlaams konijn... hij is toch ook geel... moet kunnen. 👍

pikachu is volgens mij geen konijn, maar een pika 😄 

@pakyakker Gefeliciteerd! 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Evee zei:

Haha eens hoor. Ik ben ook geen Pokémon, of vernoemd naar één, al denken mensen dat vaak door mijn gebruikersnaam. Maar dat is gewoon een bijnaam die van mijn gewone naam komt (evelien = evee geworden)

Technisch gezien schrijf je die Pokemon ook niet zo. Het is met 4 e's Eevee.😁 Goed ik ben wel Pokemon nerd dus ik zag het nooit zo hahahah.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kleine snotteraar eet sinds gisterenavond weer brokjes! Hij is nog niet van de medicatie af en ik durf ook nog niet te juichen dat hij weer beter is. Had hem wel met pijn in m'n buik achter gelaten vanmiddag, maar hij kwam net al heel vrolijk naar me toe. Ik had een stukje courgette meegenomen en dat at hij ook meteen 🙂 Het gaat dus beter, maar we zijn er nog niet.

• Vind ik leuk 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2023 om 12:00, Evee zei:

pikachu is volgens mij geen konijn, maar een pika 😄

Ik kan er niet veel over terugvinden, maar er ligt me iets van bij dat dat een fabeltje was. Ik kan wel vinden dat Pikachu zo heet als samenvoeging van het Japanse "pika" dat volt of schok betekent en het Japanse "chu" dat piep betekent. Dat vind ik ook logischer klinken, want ik vind Pikachu niet echt op een pika lijken.

Niet dat ik zoveel van Pokémon afweet hoor, ik heb het nog nooit gespeeld 😆

Ik had even gemist dat Vlekje jarig is geweest, maar bij dezen nog van harte gefeliciteerd met Vlekje @pakyakker!

Op 21-8-2023 om 12:32, Evee zei:

Haha eens hoor. Ik ben ook geen Pokémon, of vernoemd naar één, al denken mensen dat vaak door mijn gebruikersnaam. Maar dat is gewoon een bijnaam die van mijn gewone naam komt (evelien = evee geworden)

Wat grappig, ik dacht juist dat het een samenvoeging was, idd omdat je Evelien heet maar dus ook omdat Eevee wel wat van een konijn weg heeft. Maar dat is dus een toevallige bijkomstigheid 😄

Wat fijn @Kolino!

aangepast door Lollie
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lag een flinke plas met donker oranje gekleurde urine in de ren vanochtend. Nou kan het zijn omdat ze gisteren wortel in de groenteschotel hadden zitten. Maar toch, het maakt altijd wel dat je extra oplet. Geen idee ook van wie van de drie het zou kunnen zijn. Ze kwamen alle drie enthousiast eten vanochtend en zagen er gewoon fit en gezond uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is altijd schrikken als je afwijkende urine (of keutels) ziet maar best kans dat het van de wortel is? Dan ben je zeker weer extra alert! Hopelijk is het morgen weer over!

Nu heeft Monky nog coccidiose ook (en Bram dan misschien ook) Omdat ze nog steeds diarree had met vlagen en het enorm stonk heb ik de keutels laten onderzoeken. Ik moet nu baycox geven, 2 tot 3 dagen en dan over 2 weken herhalen. Alleen op internet lees ik weer over 5 dagen. Zijn er hier nog mensen die baycox hebben gegeven of die ervaring hebben met coccidiose?

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Newby1981 zei:

Dat is altijd schrikken als je afwijkende urine (of keutels) ziet maar best kans dat het van de wortel is? Dan ben je zeker weer extra alert! Hopelijk is het morgen weer over!

Nu heeft Monky nog coccidiose ook (en Bram dan misschien ook) Omdat ze nog steeds diarree had met vlagen en het enorm stonk heb ik de keutels laten onderzoeken. Ik moet nu baycox geven, 2 tot 3 dagen en dan over 2 weken herhalen. Alleen op internet lees ik weer over 5 dagen. Zijn er hier nog mensen die baycox hebben gegeven of die ervaring hebben met coccidiose?

Ik heb alleen ervaring met Baycox in preventief gebruik, bijvoorbeeld bij gedumpte baby konijnen. Dan is het inderdaad 3 dagen en na twee weken weer herhalen. Dus dat is geen gek voorschrift. Maar of het genoeg is bij actieve coccidiose, of dat daar die 5 dagen voor zijn, dat weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .