Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

Het ging gelukkig goed. De dierenambulance heeft hem de volgende ochtend meteen opgehaald nadat ik had gebeld. Wat een helden! Het heeft die nacht wel erg gespookt, wat ik niet zo'n fijn idee vond met dat beestje in een open ren met een losse plank erop en een huisje zonder bodem. Maar ik heb van de kinderboederij gehoord dat hij/zij er de volgende dag rustig bij zat. Gelukkig gaat die nu naar een veilige plek:)

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmiddag een buitenkleed/ tapijt gekocht voor op de konijnenkamer, was maar 25 euro en lekker groot en makkelijk schoon te maken. Kom ik er thuis achter dat er wel een hele chemische geur aan zit. De hele bovenverdieping rook er naar. Heb het buiten schoon gemaakt met een sopje en laat het nu de hele nacht buiten luchten maar als het morgen niet weg is durf ik het niet als kleed voor ze te gebruiken. Pfff, heb ik weer, was net blij met m’n aankoop, blijkt het een miskoop te zijn😡

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Newby1981 zei:

Heb vanmiddag een buitenkleed/ tapijt gekocht voor op de konijnenkamer, was maar 25 euro en lekker groot en makkelijk schoon te maken. Kom ik er thuis achter dat er wel een hele chemische geur aan zit. De hele bovenverdieping rook er naar. Heb het buiten schoon gemaakt met een sopje en laat het nu de hele nacht buiten luchten maar als het morgen niet weg is durf ik het niet als kleed voor ze te gebruiken. Pfff, heb ik weer, was net blij met m’n aankoop, blijkt het een miskoop te zijn😡

Pff wat vervelend voor je!

Hier gaf Kushi me net een hartverzakking. Ik geef ze meestal ergens tussen half 5 en half 7 iets kleins, stukje johannesbrood, zonnebloempit, paardebloemblad, verse kruiden die ze kennen en die ik toevallig over heb na het maken van avondeten.

Afijn, ik riep haar en ze kwam en at het johannesbrood op. 

Dus ik dacht ik vul even het kruidenhooi aan. Ze kwam maar ging toen op het schuilhok zitten. Oogde ook een beetje meh. Dierenarts al geappt en net heeft ze toch wat hooi gegeten. Net deed ze alsof ze ging plassen en ligt nu uitgestrekt in de WC. Ze kwam wel nieuwsgierig naar mij kijken voordat ze dit deed.

Ik denk dus meteen weer daar gaan we weer want dat van Micha was amper 3 weken terug. Heb ze niks aparts gevoerd en ze hebben zelfs geen nieuwe appeltak gehad deze week. In januari een tak afgezaagd en die is nu op. Het laatste (en dikste) stuk ligt nog in de ren. Daarvan is alleen de bast lekker.

Heb nog geen nieuwe voor ze gepakt want durf dat niet aan met Micha. Deze was namelijk volledig zonder blad.

Net schrokken ze ergens van en zag ik dat ze een boel normale keutels had gelegd.

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man bezorgde me gisteren bijna een rolberoerte.

Wat deed hij:

1. Avond biks geven in de bakjes
  2. Bij ons avondeten maken besluiten dat ze wel een stukje rode paprika ook mochten
  3. Paprika in de biks-bakjes doen ipv het groenvoerschoteltje
  4. Bakjes niet opruimen omdat het licht regende

Vervolgens zie ik dus een bakje waarin een smeer van oranje/rood verdunt met water te zien is. PANIEK. 😱

Hij: oh ja, sorry, ze hebben rode paprika gehad, stukje.

Ik: 🙈

• Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat net Vlekje haar voerbak vallen. Echt die heeft ze al sinds ze 1 is. Doet toch beetje pijn zeker omdat haar naam erin staat. Ik hou helemaal niet van Blond maar deze was zo schattig en was een speciale actie dat ze gratis 'm gingen personaliseren. Kijk nu hoe duur een nieuwe is €12,45 en €7,50 verzendkosten er nog boven op. Zit er goud in ofzo?😂 Anyway Vlekje maakt het toch niet uit of ze uit een bakje met haar naam eet of niet. Als ze maar brokjes krijgt.

IMG-20230808-WA0000.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad die van 10, als je personaliseert wordt hij duurder, 7,95 is voor de kale versie en 12,45 met de extra tekst.

Wat balen, zoiets koester je na zo lange tijd toch wel. Hopelijk komt er een oplossing, 4,50 voor 6 letters vind ik toch wel aan de prijs. Misschien zelf doen (achteraf)?

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa is echt insane duur. Ik ga heb ook lijmen en bewaren. Was toch haar eerste echte voorbakje voor haar. En niet een gerecycelde van een ander konijn die ik trouwens ook heb laten valen.  Even nadenken wat ik ga doen. Ik was ook wel teleurgesteld eerst hoe 'goedkoop' het erin geschreven was. Maar opgegeven moment krijgt het toch waarde ofzo.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

O nee, ik zie net wormen in de keutels van Monky en/of Bram😒 Nog nooit eerder mee gemaakt. Morgen maar even de dierenarts bellen. 
Weet iemand of ze dan gelijk een kuur krijgen of moeten ze eerst kijken wat voor soort wormen het zijn? Hopelijk is dit niks ernstigs?

Ik hoop niet dat ik met ze langs moet gaan want dat is echt weer zo gestress voor ze en ben ik ook bang dat dat de koppeling geen goed doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook eens gehad met een koppeling, het konijn dat uit de opvang had bleek het te hebben. Ik heb toen keutels ingeleverd en kreeg panacur mee. Je hoeft de konijnen niet mee te nemen, maar soms willen ze wel even checken of het inderdaad pinwormen zijn. Je zou ook even contact met de opvang op kunnen nemen, wellicht kunnen zij de medicatie dan vergoeden als je dat zou willen. 

Vervelend, maar in principe niet erg als je het tijdig ontdekt. Hopelijk zijn ze er snel vanaf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Je zou ook even contact met de opvang op kunnen nemen, wellicht kunnen zij de medicatie dan vergoeden als je dat zou willen. 

Mijn opvang bood dat idd aan toen ze wormen bleken te hebben. Bij ons zijn ze er heel makkelijk afgekomen met kuurtje panacur en even wat schoonmaken/houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panacur is echt smerig spul om te geven. Bij veel konijnen werkt het om het in een stukje banaan of geraspte wortel te geven, dan likken ze het zo op. Maar niet allemaal doen ze dat haha. Je kunt ook om panacur pasta vragen en er zijn geloof ik zelfs tabletten tegenwoordig, maar die zijn denk ik niet te doseren voor kleine konijnen omdat de dosis die erin zit te hoog is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee, ik voorzie alweer ellende😫 Ik hoop dat ze er in trappen als ik het in banaan doe maar dat zal wel weer niet. Ik moet toevallig om 10 uur bij de DA zijn dus dan neem ik gelijk wat keutels mee. 
Pfff, ik wou ze net morgen naar buiten doen maar als ik ze iedere dag spul moet geven is dat misschien niet handig. 
Hebben ze niet net als bij katten, pipetje in de nek en klaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen @Newby1981 hopelijk gaat het makkelijk met medicijnen geven

Sinds ze terug zijn van de vakantie-opvang gooit Micha nog amper de voerbak  om. Maar Kushi gaat grommen als ik niet snel genoeg ben en probeert tegen de voerbak aan te slaan. Gisteren raakte ze de voerbak dus vloog een deel van de brokjes eruit. Ze zorgde zelf voor verrijking. 

Zij blijft dan echt doorzoeken, Micha gaat heel lief voor mijn neus staan vanwege het lijnzaadbrokje en die moet ik in de goede richting wijzen. Geweldig  duo die twee

aangepast door Cheeta26
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat nu net 1 van de konijnen wormen heeft @Newby1981.

Hopelijk nemen ze de panacur aan in een stukje banaan of tussen blaadjes basilicum.

Bij mij heeft Pip sinds ze terug is van de vakantie opvang besloten dat de zandbak tegenwoordig haar toilet is.

Het kleine *prehistorisch pimpelmeesje* heeft de hele schelp onder gekeuteld en geplast 😣

Straks haal ik hem bij ze weg in de hoop dat dan alles weer in de wc gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .