Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

Dat klinkt bemoedigend. Heel fijn dat Binky iets opgeknapt is. Ik hoop dat het lekker doorpakt.

Als je denkt dat het beter is om een evt. koppeling pas later te proberen, weet ik zeker dat ze daar in Breda begrip voor hebben. Ik zit altijd op de achterbank met de konijnen in de vervoersbak, met daarin hooi en evt. een handdoek en keutels, want dan ruikt het vertrouwd. Ik geef ze dan af en toe lekkers, dus ze vinden de auto niet super vervelend. Ik weet niet of er iemand met je mee kan rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een rollercoaster @Newby1981! Eerste het o zo moeilijke, dappere besluit genomen om 1 van je 2 lieve dames af te staan, en dan wordt Binky opeens erg ziek.

wel fijn om te horen dat ze nu vooruit gaat. Zet ‘m op Binky! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Als ze gisteravond andijvie en kruiden at dan waren volgens mij alle BunnyBunchers gaan slapen, met een redelijk goed gevoel. 

Ik vind het echt rot voor je dat je nu toch tot het besluit bent gekomen dat het echt niet langer gaat met Monky en Binky samen 😞 Je hebt het er afgelopen jaren inderdaad al vaker over gehad, en je nam al vaker bíjna deze beslissing, maar dan ging het net weer beter samen. Tja, alleen maar logisch dat je het dan niet doet. Maar nu is het duidelijk en ik snap dat als je de beslissing hebt genomen je ook meteen wil doorpakken. En dan krijgt Binky opeens zo’n flinke gasaanval… 

Hopelijk knapt Binky snel weer op. 

Had je al een datum staan bij Knijn & Ko? Het zal heel moeilijk zijn, maar degene die je daar afstaat wordt daar prima verzorgd en krijgt ook weer een fijn thuis met een lief maatje. Daar doe je het natuurlijk voor. Heel lief!

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-7-2023 om 14:02, Jamesthebunnybutler zei:

Wacht even, je hebt je in je droom afgevraagd of je aan het dromen was? Of je hebt het gedroomd en het is ook echt gebeurd?

Als het ook echt echt gebeurd was dan had ik de krant kunnen bellen, want een opening van 1,9 bij 1,9 cm… daar kan geen konijn door. 😉 

Ik vroeg me in mijn droom af of ik het gedroomd had. Ik heb dat wel eens vaker. Dan wordt ik denk ik half wakker. En dan denk ik dus: het was echt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn man vrij is kan hij rijden en anders rij ik maar vraag ik aan m’n zus en/of nichtje of ze mee gaan, dat komt wel goed.

Normaal rij ik maximaal 10 minuutjes met de konijnen maar dat is al een ramp, doodsbang zijn ze dan. Een snoepje moeten ze echt niet hebben dan hoor😉

Volgens mij hebben ze ook niks kalmerends voor konijnen?

Ik heb vanmorgen een mailtje terug gestuurd naar Knijn en Ko dat ik met een ziek konijntje zit wat ik eerst wil afwachten en wachten tot ze 100% beter is en dat ik daarna een mail zal sturen om een afspraak te maken. Ik had nog geen afspraak staan. 

Ik hoop echt dat ze en opknapt en snel. Ik heb volste vertrouwen in Knijn en Ko maar als ik zie hoeveel konijnen er zitten breekt m’n hart😢 

En ik weet ook niet goed hoe ik de keus maak wie er mee terug naar huis gaat. Voelt zo oneerlijk tegenover de ander en ik weet dat ik het zo niet moet zien maar dit voelt toch als een dier weg doen, iets wat ik nog nooit heb gedaan en ik ben ook zo opgevoed van als je voor een dier kiest ga je er voor en geef je (het dier) niet op.

Maar goed, eerst afwachten nu en ik houd jullie op de hoogte. Als het zo ver is heb ik nog wel wat vraagjes over de koppeling (dat doen hun uiteraard maar ik begreep dat thuis de koppeling nog verder gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monky en Binky zijn beide voedsters.

De DA had net nog gebeld, ze was weer wat meer opgeknapt!
Blijkbaar (gelukkig) is ze sterk want de DA had de kans klein ingeschat. 
Ik schaam me nu wel een beetje dat ik vanmorgen heb gehuild als een klein kind daar😅

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt🩷

De DA heeft nog gebeld en ik mag Binky vandaag ophalen, ze eet en keutelt.

Enorm blij dat het goed gaat maar tegelijkertijd het besef dat ik nu wel moet doorpakken. Heb een mail gestuurd om een afspraak te maken dus even afwachten wanneer er plek is en uiteraard Binky even de tijd geven om volledig te herstellen. 

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze nu dan weer thuis is. Wat een opluchting! 

Helemaal niet gek dat je bij de dierenarts moest huilen. De eerste keer dat ik een konijn bij de dierenarts moest laten inslapen en ik moest huilen verontschuldigde ik me daarvoor, en toen zei de dierenarts dat hij het raarder had gevonden als ik niet moest huilen. Sindsdien heb ik er geen moeite meer mee als ik daar een keer een traan moet laten. Ze zijn wel wat gewend met verdrietige baasjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2023 om 08:01, bobbyonthefloor zei:

Zoals jij verteld zullen velen niet perse foto's nodig hebben om een beeld erbij te krijgen. Hoewel het uiteraard wel fantastisch is foto's van Lodewijk & Scarlett

Meerwaarde, niet noodzakelijk. Dussss kom maar op😊

Op 21-7-2023 om 08:46, Miekmoek zei:

Nee hoor, ook in algemene forumonderdeel kan je een verhalentopic openen over Lodewijk en Scarlett 😄 In het verleden waren er meer mensen die dat deden hoor, dus ik zou het gewoon doen!

Ik ben begonnen met hun eigen topic. Hoopvol als ik ben, in het fotohoekje, want ik hoop toch telkens mooie foto's te maken, al komen ze op mij af stormen en is mijn screenprotector er ook al een keertje eraan gegaan. Eerst even een algemeen verhaaltje over ze, en dan het wilgenbrug verhaal van deze week (met foto's).

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk moest ik gisteren het hok helemaal poetsen, maar door de aanhoudende regen had ik dat toch maar verplaatst naar vandaag. Op de catcube willen ze wel eens een keuteltje leggen maar nu lag er een vieze bruine drab. Optimistisch als ik ben dacht ik oh dat zal wel een keutel zijn opgelost in de regen, totdat ik bedacht dat de catcube helemaal niet nat kan worden als het regent.

Uiteindelijk vier plekken met natte bruine drab in het hok, echt zo vies en stinken.... nu is de vraag wie van de twee aan de diarree is. Ik verdenk Miffy, want die heeft vaker vreemde keutels. Aan hun gedrag is niets te merken, ze waren erg verontwaardigd over het schone hok en het verdwijnen van de catcube. Nu zitten ze samen hooi te eten alsof ze vanochtend vroeg niet al hooi en brokken hadden gehad.

Kan ik dit rustig aankijken of raden jullie een DA bezoekje aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, wat vervelend. Als ze goed blijven eten en drinken, dan kan het een eenmalig iets zijn. Goed de kontjes checken of daar geen diarree/plakpoep is blijven zitten ivm myiasis en natuurlijk om te weten of er iets met 1 van de twee is of beide. Goed keutels checken en hopelijk hoef je verder vandaag niet weg, zodat je elke paar uur even kan kijken. Maar als ik geen pijn zou zien en ze eten, drinken en keutelen, dan zou ik afwachten. Zeker wel voor 16.00 controleren, dan zit je nog voor weekend tarief als je het toch niet vertrouwt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is straks wel weekend, dus als je het echt niet vertrouwd zou ik vandaag gaan ipv voor 3x het tarief bij de spoedkliniek. Of je dierenarts moet morgen ook open zijn, dan zou je wel kunnen afwachten. Betaal je wel weekendtarief, maar bij mijn dierenarts scheelt dit maar 5 euro. Hoe dat bij jouw dierenarts is geregeld kun je even navragen.

Het klinkt als plakpoep, heb je de kontjes ook bekeken? Voor mij is dat geen reden om direct bij de dierenarts op de stoep te staan. Vaak heb ik dan net een brokje teveel gegeven ofzo. Ik let dan even extra goed op dat ik niet teveel brok geef, of geef iets minder dan normaal. Dat helpt vaak al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miffy is niet het schoonste konijn, ik kan haar vanmiddag wel even oppakken om haar kontje goed te bekijken. Laten uittrekken tegen het hekje aan liet geen vieze onderkant zien. 

De kans is wel aanwezig dat miffy gisteravond net teveel brokjes had gegeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide kontjes zijn schoon (die van miffy niet helemaal wit, maar iig geen poep). Ze kwam opeens naar me toe dus ik kon haar pakken, meestal lukt dat alleen met zn tweeën, vandaar dat ik eerder zei dat vanmiddag te kunnen bekijken.

Miffy wast zich nu alsof haar leven er vanaf hangt xD

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

HELP? Zojuist een gedumpt konijn gevonden tijdens het uitlaten van Stu. Ik heb hem gevangen en hem voor vannacht bij de kinderboederij bij ons weten onder te brengen op voorwaarde dat ik hem in een opvang krijg. Weet iemand nog een opvang die geen opnamestop heeft??

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-7-2023 om 20:15, Newby1981 zei:

Ik schaam me nu wel een beetje dat ik vanmorgen heb gehuild als een klein kind daar😅

Herkenbaar. Toen Puk en Tilly laatst niet meer aten, was ik later op mijn werk omdat ik ze eerst naar de da bracht. Mijn collega vroeg of ik het erg zou vinden als Puk dood zou gaan (zij wist toen nog niet dat Tilly ook niet meer at). Ik heb me toch zitten janken🙈🙈. Vond het zo genant. 

aangepast door rabbitPuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, rabbitPuk zei:

Herkenbaar. Toen Puk en Tilly laatst niet meer aten, was ik later op mijn werk omdat ik ze eerst naar de da bracht. Mijn collega vroeg of ik het erg zou vinden als Puk dood zou gaan (zij wist toen nog niet dat Tilly ook niet meer at). Ik heb me toch zitten janken🙈🙈. Vond het zo genant. 

Wat is dat voor een vraag? Alsof iemand met een huisdier zoiets heeft van: oh, nee, maakt me niet uit.🤨 Collega mag zich schamen om zo’n vraag. 

Doet me denken aan het verhaal van een vriend van mij. Hij verheugd op een nieuwe kitten na best wel lange vervelende tijd. Arme beestje was net bij hen, bleek ze fip te hebben. Dood binnen een week. Toen zei een collega tegen hem: ach, je had haar pas net en ze was maar een paar weken oud dus wat mis je er aan. Ik was zo enorm verontwaardigd dat hij zich helemaal gesteund voelde. 

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mitty zei:

geen idee, ik kan de dierenambulance nu niet bereiken, maar ik zal ze morgen bellen. Ik zit vol adrealine.. het duurde even voordat ik hem had, maar anders was hij door de eerste beste hond gepakt.

Goed dat het toch gelukt is met vangen. Klinkt erg stressvol. De opvang hier krijgt regelmatig konijnen van de dieren ambulance dus ik neem aan dat dit morgen ook wel in alle rust te regelen valt. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .