Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Miekmoek zei:

Haha ja dat ken ik 😂 Ik moet sommige dingen zoals bosbessen ook eerst doorsnijden of openmaken voordat ze denken dat ze het kunnen eten. 

Trouwens; aangezien je best vaak updates of verhalen vertelt in dit topic, kan je niet beter een Scarlett en Lodewijk topic openen voor al je leuke verhalen? 

Oh, dus het is niet zo dat Lodewijk gewoon moeilijk is. 🤣 Scarlett bijt echt gewoon in alles wat eetbaar is. Soms als ze iets even laat liggen, gaat Lodewijk er verder aan knabbelen. We grappen weleens dat hij een voorproever nodig heeft om zich te realiseren dat iets toch echt lekker is. Meestal proberen we het 2-3x aan te bieden, inclusief doorgesneden.

Ik zag alleen topics van stelletjes in het fotohoekje en het lukt me vaak niet om hun capriolen te fotograferen. Vaak omdat ze naar mij toe komen als ze me zien, omdat het echt te snel gaat en omdat ik heel vaak mijn telefoon niet in de hand heb. Soms ook omdat ik de slappe lach krijg van ze. Zoals de keer dat ik de snuffelmat braaf stond te vullen en Lodewijk heerlijk aan het snuffelen was en Scarlett net als een raket met doelzoeker direct naar de bak met biks die ik aan het gebruiken was sprintte en daar gewoon vol haar kop in stopte. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, toch? 🤣

Ik vertel hier meestal de verhalen waar ik echt om moet lachen of de dingen waar we mee bezig zijn, zoals het kattenbak experiment.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik zag alleen topics van stelletjes in het fotohoekje en het lukt me vaak niet om hun capriolen te fotograferen.

Zoals jij verteld zullen velen niet perse foto's nodig hebben om een beeld erbij te krijgen. Hoewel het uiteraard wel fantastisch is foto's van Lodewijk & Scarlett

Meerwaarde, niet noodzakelijk. Dussss kom maar op😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bunnyempress zei:

Ik zag alleen topics van stelletjes in het fotohoekje en het lukt me vaak niet om hun capriolen te fotograferen

Nee hoor, ook in algemene forumonderdeel kan je een verhalentopic openen over Lodewijk en Scarlett 😄 In het verleden waren er meer mensen die dat deden hoor, dus ik zou het gewoon doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vannacht gedroomd dat Do en Jerry door het gaas van de ren heen konden! Let wel, het gaas heeft een maaswijdte van 1,9 bij 1,9 cm 🤣 

Maar ik zag ze er echt doorheen gaan! Jerry stak zijn neus erdoor en hop, zo ging hij er helemaal door. Hij liep even buiten de ren en ging weer terug, enz. Do liep ook al buiten voor de ren, dus zij (2,8 kg) kon er ook door. 

Eigenlijk zou het niet moeten kunnen dacht ik, maar ik zag het toch echt gebeuren, dus nu moet ik de hele ren gaan aanpassen. Toen dacht ik: zou ik het dan gedroomd hebben? Maar nee, ik was gewoon wakker. 🤣

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang geleden dat ik hier gepost heb maar helaas zit ik toch even met m’n handen in m’n haar. Zoals sommige misschien nog weten heb ik niet zo’n stabiel koppel. De laatste tijd is het verslechterd waardoor Binky constant in stress leeft en Monky eigenlijk ook niet gelukkig is. Jaren geleden het advies gekregen om een konijn om te ruilen maar ik kon het niet over m’n hart verkrijgen. Alleen is de situatie nu zo erg dat ik geen andere oplossing zie😭 Ik heb vanmorgen een mailtje naar Knijn en Ko gestuurd maar zag later wel dat ze een opname stop hebben. Heeft iemand hier misschien nog tips of waar ik nog terecht kan (ik woon in Zeeland) 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips! Die zijn beide nog aan te rijden. Ik zal eens wat meer info opzoeken (wil er wel een goed gevoel bij hebben) Eerst het antwoord van Knijn afwachten en dan daar informeren. 
Ik had het eigenlijk eerder moeten doen maar telkens denk je van ‘het gaat ook vaak genoeg goed en het is niet dat ze vechten’ maar nu voel ik me schuldig dat ik ze al die jaren tekort heb gedaan 😪

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Newby1981 zei:

opname stop

Als je er 1 terug wil laten koppelen zou het misschien alsnog kunnen? Of is het zo dat ze de drukte van het opnieuw koppelen nu ook niet doen? Even afwachten dus.

Ik snap dat jij je rot voelt, dat zou ik ook hebben en ook de momenten dat het echt niet zo slecht gaat denk je wellicht: ze tolereren elkaar. Niet ieder koppel is verliefd of zijn echt dikke maatjes. Bij Bobby & Floor was het liefde op het eerste gezicht en weken niet van elkaars zijde. Bobby & Meike daarentegen, zij tolereren elkaar en zitten wel af en toe tegen elkaar aan maar Bobby jaagt ook wel achter Meike aan. Moet ik wel zeggen dag ze hier niet vechten. Ik vind het heel rot voor je maar zoals ik het lees denk ik inderdaad dat je moet handelen in het belang van de konijnen. Het gaat nu, na zo'n langs tijd, niks meer worden lijkt mij. Succes met alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wat vreselijk dat je de beslissing uiteindelijk toch nog moet maken...

Bij Knaagspoor zijn ze momenteel aan het verbouwen, ik weet niet of ze daar nu aan koppelingen/afstand etc. doen. Er zitten daardoor nu ook niet zo veel dieren als normaal. Als de verbouwing klaar is, zijn de verblijven wel echt heel mooi. Als het goed is voor buitenkoppels alleen nog maar rennen in plaats van de relatief kleine hokken die er eerst waren. 

Veel sterkte ermee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Ik heb zojuist geïnformeerd bij verschillende konijnenopvangen waaronder die in Stekene en nog een paar andere in België. Hopelijk krijg ik snel een reactie want nu ik de beslissing heb gemaakt wil ik het ook zsm hoe vreemd ook. Ik zag dat ze idd aan het verbouwen zijn bij het Knaagspoor. Pfff, voelt ook als een soort falen, 6 jaar met liefde voor ze gezorgd en dan nu alsnog de beslissing moeten maken dat dit niet zo langer kan. En boos op mezelf dat ik het niet eerder heb gedaan. Ik hoop dat er ruimte is bij 1 van de opvangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb antwoord van Knijn en Ko en het is mogelijk om 1 konijn af te staan en 1 te koppelen. 

Maar nu heeft Binky gister een gasaanval gekregen en het gaat niet goed. Ik heb haar uiteraard binnen gehaald en pijnstiller, infacol en massage gegeven. Toen ik naar bed ging leek het iets beter te gaan en at ze wat andijvie en kruiden maar toen ik vanmorgen op stond zat ze apathisch op het toilet en ik zie op de camera dat ze de hele nacht niet bewogen heeft. Ik ga om 8 uur meteen de DA bellen maar ik moet natuurlijk net vandaag om kwart voor 8 in het ziekenhuis zijn om bloed te laten trekken. 

Ze heeft wel eens vaker een gasaanval gehad maar nu heb ik echt een slecht gevoel😭

• Verdrietig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de DA maar het ziet er niet goed uit😭 Ze houden haar daar maar ze schatte de kans klein in dat ze het gaat halen.  Ben even helemaal van slag nu en vind het zo moeilijk om nu af te wachten. Ze gaan me iets laten weten zodra er iets veranderd. 

• Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat meen je niet! Hoe kan dat nou? Is er bekend wat er precies aan de hand is dan? Een maagverstopping? Ah wat erg zeg, maak je net de beslissing om er eentje af te staan, besluit er een om dan maar flink ziek te worden.

Verschrikkelijk. Ik wens je heel veel sterkte en duim voor je dat ze er toch bovenop komt. Dat ze gisteren nog wat hapjes had genomen leek zo'n goed teken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een enorme gasbuik en onder temperatuur van 35,2. Ik voel me zo schuldig dat ik gister niet naar de DA ben gegaan maar het leek nog onder controle en niet heel ernstig en omdat ze gisteravond wat at dacht ik dat het de goede kant op ging. Altijd ga ik direct naar de DA als er iets mis is met de dieren en zeg ik liever 10x te veel dan 1x te weinig en nu dit🥺 Ben zo boos op mezelf. Nu dus afwachten en ik trek dat zo slecht als ik niet weet hoe of wat. Ben nu thuis aan het werk maar daar komt niet veel van terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet boos zijn op jezelf! Als er iets duidelijk is dan is het wel dat je vanuit het belang van je konijnen de keuzes maakt, en dat zijn altijd de juiste keuzes. Niemand kan de toekomst voorspellen. Soms blijkt achteraf dat het niet goed afloopt, maar wie zegt als je andere keuzes had gemaakt, de uitkomst anders was geweest?

Ik duim dat het goed komt hoor, en ik weet zeker dat de rest van bunnybunch dat ook voor jullie doet. 🫰

• Mee eens! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat Binky nu ineens zo ziek is 🙁

Verwijt jezelf alsjeblieft niets, je zorgt altijd super goed voor je tweetal en met heel veel liefde.

Bijna iedereen hier had na aanleiding van het gedrag van Binky besloten om het nog even aan te kijken, voel je daar dus niet schuldig door.

hopelijk krijg je snel (goed) nieuws!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA heeft daarnet gebeld en ze lijkt toch iets opgeknapt. Haar buikje was wat minder hard en de temperatuur ging omhoog. Dus op hoop van zegen🙏 Ze zal er sowieso vannacht moeten blijven en dan hopen dat ze snel is opgeknapt. Vind het wel extra moeilijk om ze dan naar Breda te brengen. Binky is al zo’n stress kip en dan 1,5 uur in de auto, ben bang dat ze dan direct weer een gasaanval van de stress krijgt🙁

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .