Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

Het is echt bizar hoe sommige dierenartsen reageren. Super dat je voor een second opinion bent gegaan😊 Een tijd geleden at Stamper bij mij ook opeens niet meer. Naturlijk in het weekend aan het einde van de middag.. Onze huisdieren zitten bij verschillende dierenartsen, omdat de konijnen zijn opgegroeit bij een praktijk verderop en ik wilde ze daar niet weghalen. Ik dus eerst de dichtsbijzijnde gebeld en die begon meteen over inslapen.. Dat had ik nog nooit meegemaakt, zo over de telefoon. Dus ik toch de andere dierenarts gebeld en ik kon daar meteen terecht, medicatie er tegenaan en binnen een paar dagen was hij er weer bovenop. Het is dat ik eerder een slechte dierenarts heb gehad en daardoor niet meer meteen alles van ze aanneem. Het idee dat ik met hem naar de eerste was gegaan.... Heel veel beterschap voor Nala en Marlo! Ik hoop dat ze snel weer helemaal de oude zijn.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de buurt (Giesbeek) zijn enige tijd een stuk of 40(!) grote witte konijnen gedumpt in een weiland, de nabijgelegen manege weet niet waar ze vandaan komen en wat ze er mee moeten. Overdag zitten ze verstopt, s avonds lopen ze in het weiland, maar ook op de naastgelegen N-weg. 144 gebeld, die hebben mij doorverwezen naar de gemeente die een jager kon inschakelen, lijkt me niet de gewenste optie. Dierenambulance wist het ook even niet en gaan intern overleggen over de mogelijkheden. 

Niet bepaald een aantal waarmee je even bij een asiel aan kan kloppen of even thuis kan opvangen. 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, GijsB zei:

een stuk of 40(!) grote witte konijnen

Het lijkt me iemand die gestopt is met fokken voor de vleesindustrie. GRRRRRRR.

Hier lopen in de buurt ook veel 'makke' konijnen. Die boer vindt het prima en gezellig. Soms liggen er dode konijnen door een ziekte maar het heeft zich weer hersteld. Ik kwam er een keer en ik wist niet wat ik zag. Allerlei kleuren vlogen er over het erf en schoten Nou ja, beter dan ik een hok van 1 x 1 meter denk ik dan maar. Ze hebben daar veel beschutting omdat er genoeg materieel op het erf staat.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee lastig inderdaad, ik weet dat ze in Doetinchem wel konijnen opvangen en in Arnhem (op de grens met Velp) ook. Verder zit er dicht in de buurt niet zo heel veel geloof ik. De dichtsbijzijnde konijnenopvang is denk ik die in Bennekom. Heftig dat ze overwegen de konijnen af te schieten, dat voelt echt zo oneerlijk. Je zou bijna een groep vrijwilligers samenstellen om ze te gaan vangen. Maar waar breng je ze heen?

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Kolino zei:

Nee lastig inderdaad, ik weet dat ze in Doetinchem wel konijnen opvangen en in Arnhem (op de grens met Velp) ook. Verder zit er dicht in de buurt niet zo heel veel geloof ik. De dichtsbijzijnde konijnenopvang is denk ik die in Bennekom. Heftig dat ze overwegen de konijnen af te schieten, dat voelt echt zo oneerlijk. Je zou bijna een groep vrijwilligers samenstellen om ze te gaan vangen. Maar waar breng je ze heen?

Nou ja, overwegen af te schieten, ik heb uiteraard het advies van de politie genegeerd en de gemeente niet ingelicht over de situatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spijk zit nog een konijnenopvang maar die is kleinschalig. Doetinchem vangt inderdaad konijnen op. Het is heel lang geleden dat ik daar ben geweest (14 jaar) dus ik weet niet hoe het er nu voorstaat. Het is een algemeen asiel dus ze hebben ook een honden en katten afdeling 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Bleeegh het gat in het oor van Siem begint 1,5 jaar na zijn lateral wall resection opeens in rap tempo dicht te groeien. Eerst kon ik er met een pincet in om klonten oorsmeer eruit te pakken en opeens kan ik er niet meer bij. Morgen maar eens door de dierenarts laten kijken wat ze kan doen. Hopelijk hoeft het niet weer onder narcose open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dichtgroeien, naast dat het misschien lastig is, ook een goed teken @Jamesthebunnybutler?
Ik weet niet zo goed wat ik mij er bij voor moet stellen?

Vanmorgen weer uitgebreid aan de schoonmaak geweest bij mijn beestjes. Ze lopen gezellig bij mij rond en helpen je van de wal in de sloot, maar toch is het zo lekker ontspannen om zo bezig te zijn!
Mijn man is ernstig ziek, en juist dan vind je rust bij je beestjes, ondanks het werk wat je er van hebt. Bezig zijn met de konijnen of een eind wandelen met de hond. Hoe zullen mensen zonder dieren dat toch doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bammyflurry nee zeker geen goed teken! Hij kan zijn troep niet op de normale manier kwijt en dus is dat gat dat gemaakt is permanent. Dat moet dus open blijven zodat oorsmeer en andere troep eruit kunnen en er niet weer een abces onder gaat zitten. Het moet dus weer open gemaakt worden voor het helemaal dichtgegroeid is. Echt balen.

Verder helemaal eens met je. Die dieren zorgen voor zoveel ontspanning. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jamesthebunnybutler balen dat het weer open moet worden gemaakt. Ik moest wel een beetje lachen om je laatste zin direct na het bericht dat je konijn weer geopereerd moet worden 😉 Maar ik snap je hoor.

@Bammyflurry fijn dat je rust krijgt van het zorgen voor en ‘rommelen’ rondom je konijnen en hond. De tijd kan dan om vliegen hè? Lekker kijken wat ze aan het doen zijn tussen het schoonmaken door is gewoon leuk. Dan sta je met blik en veger in je hand te wachten omdat ze nieuwsgierig aan het rondkijken zijn omdat je dingen even opzij hebt gezegd. Klinkt wel heftig over je man. Sterkte.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net bij Vlekje vandaag en had haar peterselie uit de hand gevoerd. Ik dacht ik geef het wat hoger dan moet ze op twee poten staan om er bij te komen. Nou dit ging niet heel goed meer. Ze raakt steeds uit evenwicht en opgegeven moment viel ze achterover.😭 Voel mij wel schuldig.

Toen ging ik nadenken en eigenlijk zie ik haar zelden nog maar rechtop staan zonder steun. Ze doet het nog wel maar dan altijd tegen de ren aan of aan mij.

Is dit iets wat door ouderdom komt? Ze is nu bijna 8.5 jaar. Ooit is er ook vastgesteld dat ze een paar scheve wervels heeft, misschien dat het daarom moeilijker gaat?

In iedergeval zie verder geen tekenen van E.C. ofzo. Ze functioneert normaal en is mijn happy Vlekje. Springen op een plateau bijvoorbeeld doet ze nog wel of in de houten krat.

Anyway ik hou de voerspelletjes maar dicht bij de grond voortaan.🥹

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net Siem's oor laten checken. Opening is nog groot genoeg, hoeft voor nu gelukkig niet verder open. Overmatig likken aan het oor door Feli lijkt de oorzaak. Heel irritant, want ze leert het niet af. Ik heb terracortril gekregen om erop te smeren, dat is even goed voor het wondje maar ook bitter waardoor Feli misschien stopt met likken aan het oor. Heel dat oor volgesmeerd, nog geen vijf minuten later zit Feli het er vrolijk weer uit te eten/af te likken.

Wat zou ik nog voor viezigheid op zijn oor kunnen smeren om haar enigszins te stoppen? DA zei van dat spul tegen nagelbijten en dat dan op een laagje vaseline doen, maar ik weet niet wat voor prut dat is. Vind dat een beetje spannend geloof ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze knoflook nog lekker zou vinden ook en dat spul is natuurlijk ook echt niet goed voor ze. Echt lastig, veel van wat ze vies vinden is ook behoorlijk giftig. 

Inderdaad het is gelukkig nog ietsje open, maarja, het blijft wel verder dichtgroeien. Denk dat er binnenkort geen gaatje meer is, maar dan kijken we wel weer verder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-2-2023 om 16:04, Jamesthebunnybutler zei:

Net Siem's oor laten checken. Opening is nog groot genoeg, hoeft voor nu gelukkig niet verder open. Overmatig likken aan het oor door Feli lijkt de oorzaak. Heel irritant, want ze leert het niet af. Ik heb terracortril gekregen om erop te smeren, dat is even goed voor het wondje maar ook bitter waardoor Feli misschien stopt met likken aan het oor. Heel dat oor volgesmeerd, nog geen vijf minuten later zit Feli het er vrolijk weer uit te eten/af te likken.

Wat zou ik nog voor viezigheid op zijn oor kunnen smeren om haar enigszins te stoppen? DA zei van dat spul tegen nagelbijten en dat dan op een laagje vaseline doen, maar ik weet niet wat voor prut dat is. Vind dat een beetje spannend geloof ik. 

Feli? Heb ik iets gemist? 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .