Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

Ik mijn bericht helemaal zoekem staat die blijkbaar hier. Anyway. Het was een gelukje aan het eind van de middag vond ik ren teek in haar waterbakje en er zat niks meer op de lip voor ik zover kon zien. Teek was nog heel dus wss heeft die zelf losgelaten. Ik kon ook amper bij haar lip komen voor ze helemaal raar ging doen. Dus echt blij dat die teek ook wss dacht wat een rotplek ik ben weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

Ik heb even een paar berichten eigen topics gegeven. Het slowchat is echt slowchat, kletspraatjes dus.

De gezondheidsvragen, speelgoedvragen enz. mogen echt allemaal een eigen topic hebben hoor, zelfs als het maar kleine vraagjes zijn 🙂 

Ik wil hier even op inhaken. Ik had niet echt een vraag ook gewoon een kletspraatje met die teek? Niet dat ik het erg vind maar waar is de grens? Vind het een beetje onduidelijk nu. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, pakyakker zei:

Ik wil hier even op inhaken. Ik had niet echt een vraag ook gewoon een kletspraatje met die teek? Niet dat ik het erg vind maar waar is de grens? Vind het een beetje onduidelijk nu. 

Eigenlijk alle gezondheidsonderwerpen horen niet in het kletstopic. 

Misschien net je zorgen van "hij kwam niet zo snel eten, misschien is er wat", maar alles verder hoort gewoon bij gezondheid. 

We zijn er niet zo streng op, stiekem staat er veel wat niet mag. Maar het is ook lastig modereren als je er niet direct bij bent en mensen alweer reageren, vaak in dit topic dan ook nog op verschillende andere onderwerpen en dan is het niet te splitsen. 

Gelijk de reden dat ik totaal geen fan ben van dit topic en het liever niet heb. Maar toen het er niet was, werd het bunnybunch café er mee vol gezet, en daar horen geen konijnen dingen.

Blijkbaar is er toch behoefte aan, ook al is het voor het forum beter dat er meer losse topics over de onderwerpen aangemaakt worden 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Evee zei:

ook al is het voor het forum beter dat er meer losse topics over de onderwerpen aangemaakt worden 😉

Gewoon nieuwsgierig, maar waarom is het beter?

Ik gok voor de vindbaarheid? Maar het stellen daar er een teek op de lip zit en dat dat irritant is, lijkt me niet nodig om terug te vinden aangezien het geen hulpvraag of antwoord is? 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is het forumonderdeel algemene vragen, dus niet gezondheid, huisvesting of speelgoed. Inderdaad voor vindbaarheid. En voor levendigheid op het forum. 

Overigens hoeft een topic geen hulpvraag te zijn. Het mag ook verhalend / vertellend zijn, het kan een onderwerp ter discussie zijn, enz.

Het lijkt soms wel of er angst is voor het openen van topics.

Maar prima hoor ik ga je berichten al terug in dit topic zetten. 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of ik het in het juiste topic vraag, maar via pinterest worden mijn konijnenfoto’s steeds door Duitse vogels bewaard en krijg ik ook vragen over hoe konijnen gehuisvest moeten worden etc, of ze permanent in een ren moeten of alleen overdag etc. De bekende startersvragen 😉 Nou is mijn Duits niet zo goed, dus zit al heel klungelig met Google translate te doen. Is er toevallig geen goede Duitse infosite dat jij weet @Evee? Of heb je nog de ambitie om een Bunnybunch in het Duits te starten 😉 of taalvoorkeuren aan je website toe te voegen. Bunnybunch international 😂 

Ga er vanuit van niet, maar wellicht heb je een tip voor me waar ik ze heen kan sturen? Om nou al jouw artikelen in Google translate te gooien 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

Geen idee of ik het in het juiste topic vraag, maar via pinterest worden mijn konijnenfoto’s steeds door Duitse vogels bewaard en krijg ik ook vragen over hoe konijnen gehuisvest moeten worden etc, of ze permanent in een ren moeten of alleen overdag etc. De bekende startersvragen 😉 Nou is mijn Duits niet zo goed, dus zit al heel klungelig met Google translate te doen. Is er toevallig geen goede Duitse infosite dat jij weet @Evee? Of heb je nog de ambitie om een Bunnybunch in het Duits te starten 😉 of taalvoorkeuren aan je website toe te voegen. Bunnybunch international 😂 

Ga er vanuit van niet, maar wellicht heb je een tip voor me waar ik ze heen kan sturen? Om nou al jouw artikelen in Google translate te gooien 🙄

Veel mensen weten het niet, maar je kan via GoogleTranslate ook hele websites vertalen. Dat deed ik o.a. toen ik wat dingen moest nazoeken voor onze Taiwan trip. Vooral omdat ik niet altijd een vlaggetje of iets anders kon vinden voor de andere talen.

https://www-bunnybunch-nl.translate.goog/?_x_tr_sl=nl&_x_tr_tl=de&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp

Het zal vast niet 100% zijn, maar het is wel makkelijk om gelijk zo door te sturen. Ik zou dan een standaard bericht maken, maar mijn Duits is ook super super slecht, dus ik kan je verder niet helpen.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kushi en Micha zijn weer thuis van het konijnenpension. Het is goed gegaan. Ze konden elke dag een paar uur in een 3,2 vierkante meter ren. Voor de rest zaten ze in een ruim hok. Groenten, brokjes, kruiden en lijnzaadbrokjes zijn gegeven volgens mijn instructie. Ze moest regelmatig het hooi aanvullen want ze deden heel goed hooi eten. Ben blij dat ik ze weer thuis heb. Kushi deed wel mevrouwtje schrik toen ik bij het hok kwam. Maar dat ken ik van haar. Ze was eenmaal thuis toch al met drie kwartier relaxt en ze lag zelfs even tegen de icepod aan. Nu ligt Micha er met zijn voorvoetjes op.

Ze hebben gelogeerd in konijnenpension- en opvang Spijk. Voor ons 20 minuten rijden dus heel veel mazzel mee. 

aangepast door Cheeta26
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend stond ik mijn jurk uit te wassen. Mijn man geeft de konijnen meestal 2x per dag de brokjes, omdat ik al met ze train (als het weer het toelaat) en het groenvoer geef. Dan heeft hij ook plezier met ze. Hij vindt het tof om bij de boomstronken te gaan zitten en ze dan met de hand te voeren -  dan springen ze vaak op schoot en er weer af (want straks steelt het andere konijn je brokjes).

Gisteren stond ik dus buiten, omdat hij me even nodig had met iets en toen zei hij: ga ff zitten dan komen ze ook gezellig bij jou op schoot. Ik proberen te zitten met 2 konijnen die tussen ons in springen - eindelijk gelukt. Wil hij die bakjes aangeven, besluit Lodewijk er midden in te springen. Ik zat helemaal onder de brokjes en kruimels. 🙄😅.

Maar het was wel gezellig.

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor het eerst blinde darmkeutels in de bak. Maar goed, ik snap het wel.

Mijn tante kwam langs en we waren later dan verwacht, omdat het enorm uitliep bij de Lego winkel.

Dus eigenlijk was het konijnen slaaptijd (14.00-16.00), maar ze wilde zo graag knuffelen en groenvoer geven.

Hop, buiten op de stoel met mijn tante. Scarlett sprong op schoot en liet zich lekker kroelen. Beide gingen af en toe het hok in, dus ik dacht dat ze moesten plassen. Maar ja, buiten was lekker groenvoer en gezelligheid met 3 mensen.

Lodewijk lag ook lekker geflopt en liet zich ook heerlijk aaien met zijn oogjes half dicht. Tante was groots en ze vindt ze ook zo enorm leuk.

Ik hou het morgen in de gaten, maar ik denk dat ze gewoon liever buiten kwamen spelen en dat het daarom zo gebeurd is.

We hebben natuurlijk ook de brokjes verhoogd van 18 naar 25 gram en ze hebben echt enorm veel druiventakken e.d.  gehad omdat er was gesnoeid. Dus ik denk dat ze plat verwend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie dat kleine Disney-kasteeltje gehaald? Die wilde ik echt heel graag, maar geen Lego-winkel in de buurt 😞

Veranderen jullie konijnen ook in piranha's zodra je hun neus moet spoelen? Bij Nala durf je dan echt niet meer met je vingers in de buurt te komen van haar tanden... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Deeskuh88 zei:

Hebben jullie dat kleine Disney-kasteeltje gehaald? Die wilde ik echt heel graag, maar geen Lego-winkel in de buurt 😞

Yup. Die heb ik in elkaar gezet, plus mijn man geholpen plus mijn moeder geholpen met die van mijn vader. Wij hadden dus uiteindelijk 4 stuks. Een voor mij, een voor mijn tante, eentje voor het kleinkind/nichtje en een voor mijn moeder. LEGO fans hier. Die krengen gaan op Marktplaats voor €55 - mijn man vroeg zich af of we de onze gingen verkopen. Voor ons stonden mensen die zaterdag 3,5 uur in de rij hadden gestaan en die zondag met ons dus ook 2 uurtjes samen met hun moeder, omdat die hem had gemist en zo graag wilde. Wij dachten dat we binnen het uur wel klaar zouden zijn, omdat we bij de eerste 30 mensen zaten, maar het ging echt langzaam. Ik kan je wel de beschrijving sturen per email, de meeste stenen kun je gewoon los kopen, alleen het rondje met 100 jaar disney (nog) niet volgens mij.

Gelukkig geen ervaring met neus spoelen, dat klinkt eng!

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Marjoleink zei:

Kun je het niet rechtstreeks bij LEGO bestellen?

De LEGO winkels hebben af en toe een bouw-moment, bijv. met moederdag, vaderdag, Pasen etc. en dan krijg je een kleine instructie, plus een zakje stenen. Meestal is het dus niet druk, dit was echt uitzonderlijk en heb je een leuke kleine frutsel. De Paashaas was 30 steentjes en daar hadden ze er gewoon nog van de dag erna. Maar dat is dus eenmalig meestal, volgend jaar is er weer wat anders en gaat buiten de LEGO website om, dus zij kunnen je van de klantenservice er ook niet aan helpen.

Nu is het Disney, dus opeens komen alle verzamelaars er, en 1 stukje is dus niet bestelbaar voor zo ver ik weet. Die komt misschien wel in nieuwe lego sets uit. Wij zijn met mijn ouders naar Disneyland Parijs geweest heel wat jaren terug, dus mijn moeder vond het gewoon heel leuk om deze te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan hier flink offtopic, maar dat kasteeltje had ik dus ook echt heel erg graag gewild. Maar nieuwe auto halen ivm het ongeluk van mijn man een paar weken geleden waardoor de auto total loss is geraakt (hijzelf gelukkig vrijwel niets), bbq met de familie en de dichtstbijzijnde Lego-winkel zit op 1,5 uur rijden. Dat doe je dus ook niet voor je lol. Maar we zijn beide Lego-fan én ik ook nog van Disney. Maar ik weiger er inderdaad via Marktplaats zoveel voor te betalen. Dat er wat tegenover 'moet' staan voor de moeite: Terecht. Maar 55 euro voor iets wat gratis is... Nee, sorry. 

Dat spoelen is echt niet grappig. Galaxy vindt het niet leuk, maar laat het toe. Nala verandert in een piranha. Inmiddels al weken aan het stoeien met de behandeling tegen snot, maar het lijkt erop dat we ermee moeten gaan leven en dat het chronisch is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben via PB overgegaan over dat disney kasteel - als er nog mensen beschrijving willen, stuur me een berichtje.

Stenen kun je los bestellen als je ze niet hebt, ongeveer €5 (exc. verzendkosten) via Lego of andere sites.

Enige die nog niet bestelbaar is, is het ondergrondje, wit rond met disney 100 jaar erop.

Nu weer over die konijnen van ons:

Gelukkig geen blinde darm keutels meer gevonden. Dus echt eenmalig, dus dat is fijn.

Gisterenavond gemerkt dat konijnen-training nog steeds ook man-training is.

Ik zat binnen nog aan de telefoon, maar Scarlett hoorde mijn stem en vond dat ik te laat was voor de avond-knuffel ronde, dus stond 3x op de deur te bonzen. Mijn man was al buiten, maar dat was duidelijk niet goed genoeg. Mijn man had het ook gezien en zei: ze bleef maar bezig met jou roepen.

Maar goed, man wilde dus ook graag trainen. Eerst weer opnieuw zeggen: volg commando is naast konijn staan (zodat ze je kunnen zien), dan bewegen en volg roepen, zodat ze ook wat te volgen hebben. Niet 1,5 meter verderop staan en volg roepen. 🙄. En dan zeggen dat ze niet volgen. Hoe moeten ze volgen dan? Jij staat ergens anders stil. 🙄

Vervolgens man uitleggen die riep dat ze hopeloos zijn en niet naar hem luisteren, dat de target stick niet 20 cm boven de koppies moet zitten, want dan zien ze hem niet. 😆 Dat dat bolletje dus echt voor de konijnen op de grond moet, richting 5-10 cm boven de grond en dan aan de zijkant en niet recht voor. Gelijk gingen ze achter de target stick aan toen hij dat aanpaste en toen had hij zoiets van: "Ze luisteren ook naar mij 🥰".

Toen uitleggen dat als hij bij commando "op" Scarlett een snoepje geeft als ze bij hem om snoep jengelt (tegen de broek aan omhoog met 85cm konijn tegen je benen) ipv dat ze netjes op de boomstronk springt, hij haar leert dat dit werkt. En dat ze dan de volgende keer helemaal niet gaat springen, maar gaat jengelen.

Ze waren weer zo blij dat ze samen op 1 boomstronk gingen springen bij commando op, wat maar net pastte. Ik vind het zo leuk dat ze het trainen zo tof vinden en hoe anders ze erin zijn. Lodewijk wil altijd pleasen en gaat soms dingen herhalen in de hoop dat hij al snoep krijgt, zonder dat ik een commando zeg. Scarlett probeert altijd snoepjes af te dwingen en zo lui mogelijk te zijn met springen, terwijl ze het prima kan. En kijken of het werkt om bij mij te staan voor snoep ipv de target stick te volgen, want - ik heb het snoep en de stick natuurlijk niet. Beiden rennen naar buiten bij target stick click, want dat is lol hebben en snoepjes krijgen. ❤️

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Harold komt niet zo lekker door zijn verharing heen en ik heb het gevoel dat er misschien wat speelt. Verder eet hij gewoon, af en toe een kettingkeutel, verder normale keutels. Geen gekke dingen, meer een simpel gevoel. Ik weet ook niet precies hoe oud hij is, ik denk oud. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .