Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
20 minuten geleden, Pablo&Lola zei:

Yessss. 

Leukkk. Lijkt mij ook wel wat maar iets te ver weg🤭. En 1 keer in de maand ofzo daar zitten jullie vast niet op te wachten?

Dan weet je vast ook of Tilly een lieverd is 😉

We hadden Famke of Mini als voorkeur maar die waren al in koppeling. En mijn dochter hoopte heel erg op Lisa. Belangrijkste is dat Puk blij ervan wordt. 

aangepast door rabbitPuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, rabbitPuk zei:

Leukkk. Lijkt mij ook wel wat maar iets te ver weg🤭. En 1 keer in de maand ofzo daar zitten jullie vast niet op te wachten?

Dan weet je vast ook of Tilly een lieverd is 😉

We hadden Famke of Mini als voorkeur maar die waren al in koppeling. En mijn dochter hoopte heel erg op Lisa. Belangrijkste is dat Puk blij ervan wordt. 

Er zijn altijd vrijwilligers nodig en één keer in de maand is het minimum geloof ik, dus op zich prima. 🙂 Tilly is een schatje hoor, ik vind haar heel leuk, dus ik gun het haar zeker. Maar ik vind geen enkel konijn NIET leuk, dus tja. 😜

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Apollo moest vandaag weer geholpen worden aan haken op zijn kiezen, en de dierenarts belde dat hij wat meer moeite had om te herstellen van de narcose, dus dat ik hem pas later kon komen ophalen. Zijn temperatuur kwam maar langzaam omhoog. 

Gelukkig toen ik hem kwam ophalen om half 7 was zijn temperatuur al wel weer binnen normale waarden, maar zeker goed om in de gaten te blijven houden en eventueel thuis ook een warmtelamp erbij te hangen. 

Eenmaal thuis zet ik hem in de ziekenboeg, loopt hij in een rechte lijn naar het toilet en begint hooi te eten. 

Nu net weer medicatie gegeven en temperatuur gecheckt, is nog steeds in orde en hij eet lekker van de kruiden. 

Keutels liggen er ook al genoeg, dus mijn zorgen zijn al bijna weer verdwenen.

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen hooi is goud waard? Fijn dat hij nu lekker opknapt @happy211

Lodewijk is echt een bangerik bij de dierenarts, achter Scarlett zitten, niet uit de vervoersbox willen komen etc.

Vorige keer bij de castratie van Scarlett alles meegenomen voor hem dat naar hem rook en naar haar inclusief keutels. Kreeg ik later te horen dat hij lekker geflopt lag te wachten op d'r. Ben benieuwd hoe het over 2 weken gaat bij de vaccinaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè verdorie. Stuurt mijn broer een filmpje dat hun konijn aan het doodgaan is. Dit is een screenshot. Het arme ding lag te schokken. Heel mager, vies oog. Ziet er verwaarloosd uit. Hier kan ik echt boos om worden. Inmiddels al begraven. 

Ten eerste belachelijk dat hij dit stuurt. Ten tweede echt slecht hoe hij met dieren omgaat. 

Dat hij zichzelf kapot zuipt moet hij zelf weten maar neem dan geen dieren 😢

Spoiler

Screenshot_2023-05-18-19-43-03-42_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7_copy_759x1687_1.jpg

• Verdrietig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo beter? Wat naar, dat ga je toch niet filmen?! Jeetje. Ik heb de foto even onder een spoiler gezet, dan word je niet meteen geconfronteerd met een foto van een stervend konijn. Er komen ook kinderen op het forum.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een nare situatie @rabbitPuk Ik zou ook boos zijn. Ik sta in het klaagtopic ook met een naar verhaal over hoe mensen omgaan met hun konijnen.

Voor de liefhebbers, hier weer een komisch Lodewijk verhaal.

Mijn man is bezig met de bak verschonen en zoals altijd wil Lodewijk dan het hok in. Maar deze keer zat mijn man behoorlijk in de weg dus hij bleef maar dralen en duwen. Zeg ik tegen mijn man: hij wil er in hoor, laat hem maar even kijken, want je zit in zijn territorium. Maar mijn man dacht: ja, straks plast hij weer achter de bak, dus nu zit ik in het hok i.p.v ervoor met de bak naar voren geschoven. Wat doet Lodewijk? *Hap* in mijn mans broek. Gelukkig geen gat erin, maar dat was dus niet zo sjiek. Mijn man opzij, Lodewijk in de bak springen en... plassen. Ik moest zo hard lachen. 😅🤣 Ik zei: ja, als ik nodig moet plassen dan weet ik voortaan ook wat ik moet doen (gelukkig hebben wij meerdere toiletten in huis) Mijn man: hey, hij kan niet praten, jij wel.

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is je vergeven hoor @rabbitPuk, kan me goed voorstellen dat je pissed off bent na zo'n filmpje. Eerlijk is eerlijk ik heb wel foto's van mijn konijnen nadat ze zijn overleden en ook van in het crematorium. Maar een filmpje maken van hoe een konijn dood gaat, nee dank je!

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@rabbitPuk dat is in zulke gevallen vaak heel lastig. Soms kun je de huisarts bellen om je zorgen te uiten en hopen dat die het oppakt. Soms kan het via maatschappeljk werk of via zoiets als Meldpunt Bezorgd (maar ik dacht dat dit landelijk was, maar kennelijk is dat regio haaglanden/delft/utrecht/veendam etc.) Heel veel succes in ieder geval, wat een nare situatie.

Hier was het weer therapie konijnen tijd. De buurjongen en zijn vriendin konden eindelijk ff lekker knuffelen en voeren. Heel schattig, want zijn vriendin is echt gek op de konijnen en keek heel vaak over de schutting en heeft ze vroeger ook gehad. De buurjongen blijkt voor zijn maatschappelijke stage bij het konijnenasiel te hebben geholpen. Scarlett en Lodewijk kwamen samen op schoot en zijn heerlijk geknuffeld.

Gisteren kwam er ook iemand op bezoek die ze even heeft gevoerd en ik moest zo lachen. Hij vond het een beetje schandalig 'dat ze nooit naar binnen mogen'. Ha, dat soort dierenliefde hou ik wel van! ❤️ Ik zei dat ze wel naar binnen mogen af en toe, maar alleen als wij erbij zijn en de temperatuur wisseling niet te groot is. Anders worden ze ziek en dat is niet ok. Oh, nou, dat snapte hij dan wel. Hij zag daarna ook dat de hele verdieping beneden konijnenproof is met alle kabels weggewerkt. 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@bunnyempress dankje voor de tips. Werk zelf bij een huisarts en weet dat we ons verhaal kunnen doen maar zolang er geen hulpvraag van zijn kant is, kunnen ze niks. Maar idd we kunnen wel onze zorgen uiten.

Wat super dat je zulke sociale konijnen hebt!

Vond je verhaal over Lodewijk en je man ook geweldig😂. Wat een slimmerds zijn het toch ook

En morgen mogen we Puk en Tilly halen🤗🤗.

aangepast door rabbitPuk
Ik wil te snel typen en dan vergeet ik wel eens een woord 😆
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .