Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

Oei, dan is maandag opeens ver weg he? @rabbitPuk

Scarlett is beide kanten opgegaan tijdens koppelingen. Uit angst over een hek van 1m gesprongen, maar ook een ander konijn zo erg proberen te domineren (maakt niet uit dat het een Vlaamse reus was van 7,5kg), dat ze hem grommend in de hoek had. Opvang heeft die koppeling natuurlijk afgebroken.

Ze wil gewoon heel graag heel veel aandacht en Lodewijk pikt dat wel, die vindt het prima om haar te likken 20x op een dag. Nu een langer samen zijn zie ik haar ook vaker hem wassen, maar zij pikt dus weer van hem dat hij lomp doet met springen. Ze liggen echt 95% van de tijd samen, want Lodewijk is een bangerik en dan zorgt ze dat hij zich relaxt voelt.

Alleen is hij nu zo relaxt dat zijn floppen nu is veranderd naar volledig op de zij, het oogjes dicht, zodat ik een halve hartaanval krijgt dat hij dood ligt. Zij ligt zelden zo, maar laatst wel bovenop hem, maar ze had haar oogje open.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de langste (minstens 7 uur) ‘ik eet niet want buikpijn’-streak tot nu toe gehad met Lewis. En helaas dus ook een tripje naar de spoedarts, want zulke dingen gebeuren altijd en alleen maar in het weekend. 👍🏻 Maar hij is er weer bovenop dus alles is vergeven. 💛

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste dagen tijdens de (ochtend)wandelingen met de hond zijn er echt ontzettend veel hazen te zien 😄 

Vanochtend ook meerdere. Eentje zat midden op de weg en kwam naar ons toe rennen 😂 Gewaagde actie, maar gelukkig kwam hij niet helemaal naar ons toe en koos hij toch het "hazenpad". 

• Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, rabbitPuk zei:

Ik heb een update🤗.

Puk zit sinds zaterdag bij Tilly Jackson. Ze zijn nog niet smoorverliefd maar eten wel samen brokjes. Verder zoeken ze elkaar nog niet op.

Nog even spannend dus - geen mot, maar ook nog geen verliefdheid. Ben benieuwd of ze straks naar elkaar toe groeien. 

Wanneer krijg je weer een update? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, rabbitPuk zei:

Ik heb een update🤗.

Puk zit sinds zaterdag bij Tilly Jackson. Ze zijn nog niet smoorverliefd maar eten wel samen brokjes. Verder zoeken ze elkaar nog niet op.

Ohhh, bij Konijnenparadijs zeker? 😄 Leuk! Ik ga duimen dat het wat wordt. 🤞🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, rabbitPuk zei:

@bunnyempress geen liefde op het eerste gezicht inderdaad. Heb een fotootje gekregen waar ze inderdaad ook ver uit elkaar zitten. Ik weet ook niet zo goed hoe dat werkt, of dat na een aantal dagen nog kan omslaan.

Ik weet eigenlijk niet of en wanneer er nog een update komt🤔

Wij mochten bellen wanneer we wilden, maar in de praktijk weet je om de dag pas wat. Ja, het kan zeker omslaan. Scarlett was de eerste dag ok met de Vlaamse Reus en hij was happy (binkies), maar de dag daarna vond ze dat zij de baas was en hij vond haar toen te opdringerig dus ging grommen. Toen werd het niets tussen die twee en heeft de opvang ze uit elkaar gehaald.

Met Lodewijk is ook een mens-dominant konijn, dus daar hebben ze de koppelig heel langzaam gedaan. Plus dat Scarlett natuurlijk toen 6 mislukte koppelingen achter de rug had. Het asiel had niet zoveel hoop op deze koppeling, maar hij was onze nummer 1, dus ze zouden het toch proberen. Eerste 2 dagen ging goed, maar nog niet 's nachts samen slapen, dat vonden ze te spannend in de opvang. Daarna was het duidelijk: Scarlett was de baas en ze kregen samen een poepbak. Toen hebben ze alsnog 3 dagen extra aangekeken en toen was het duidelijk een match. Nu heb ik een enorm klef stel ❤️, al hebben ze hier dus wel ook 1x de boel op stelten gezet toen ze er net waren op dag 3 en daarna nog 1x in februari voordat Scarlett was gecastreerd.

Soms zie je al heel snel dat een koppeling niet goed gaat, soms bouwt de liefde zich rustig op als konijnen elkaar tolereren en soms is het gelijk dikke kleffie.

Dus de volgende update kan alles bevatten!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor het eerst een klein beetje gras geknipt en gelijk gevoerd. Lodewijk vond het duidelijk lekker. Scarlett was niet zo onder de indruk. Vooral denk ik omdat het kleine mini stukjes waren. Als dit goed gaat, dan durf ik wel wat meer. Het speciale knaagdieren-gras wat ik in zo'n bakje had gezaaid is super snel gegaan, dus ik moet straks met Hemelvaart even proberen of ik er toch nog een gaasdeken overheen krijg.

Verder zijn we iets meer brok gaan voeren, omdat ik ze een beetje mager vond worden. Ze zijn heel actief en springen veel en door de rui vond ik dat ik Lodewijks botjes ook opeens wel wat heftig vond voelen op zijn kont. Inmiddels zijn ze alletwee weer aangekomen en ze eten nog steeds enorm veel hooi, dus dat zit goed. Ik stuurde mijn man om 10.00 een foto dat de wilgentunnel leeg was en of hij daar geen hooi in had gelegd, maar dat hadden ze dus allemaal alweer opgegeten! Ik had een nieuwe emmer hooi gepakt en ze waren er zo leuk mee dat ik hem maar in de ren heb laten staan ipv het hooi verder te verdelen tussen de ruif, wilgentunnel en hooibal. Straks doe ik dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .