Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, Evee zei:

Je zou het binnen 24 uur moeten merken als ze iets verkeerds op hebben. Fijn dat ze wel gewoon lekker hooi hebben gegeten.

Avontuurlijk hoor, van ze 😉

Ik zou wel onderzoeken hoe het kan dat de deur open was, menselijke fout? Of sluiting niet goed meer? Eventueel een extra schuifje er op zetten of een steen er voor leggen?

Ik ga zeker een extra schuif erop laten zetten door mijn partner. Ze aten wel gewoon hun brokjes en kruidenmix en hooi.  Tot die tijd leg ik er wel 's avonds een steen voor. 

Ze hebben wel alletwee gekeuteld, ik heb wat eerder hun bak verschoond

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De buurman was boven op de 1e verdieping op de uitbouw de ramen aan het doen, maar de konijnen vonden het NIET LEUK. Ik kwam thuis en ze waren aan het stampen en gewoon helemaal uit hun hum. Ik hoorde nauwelijks iets van het water uit de slang, maar zij kennelijk wel. Het kraken van de ladder was ook niet ok.

Ik ging ze groenvoer geven, maar vooral Lodewijk bleef angstig en telkens toch naar het hok terugkeren. Scarlett sprong wel lekker op schoot bij me, maar die was ook niet zo rustig als anders. Maar goed dat wij de glazenwasser aan de achterzijde hebben afgezegd, want dit is kennelijk een groot probleem. Wij moeten de uitbouw ook nog boenen, maar dan zet ik ze wel binnen. Gek hoe ze sommige geluiden als heel stressvol ervaren en andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, bunnyempress zei:

De buurman was boven op de 1e verdieping op de uitbouw de ramen aan het doen, maar de konijnen vonden het NIET LEUK. Ik kwam thuis en ze waren aan het stampen en gewoon helemaal uit hun hum. 

Ach gos. Hopelijk zijn ze snel weer gekalmeerd.

Ik heb de tuindeuren open gezet voor Puk maar hij durft (nog) niet naar buiten. Blijft netjes bij de drempel staan.

Ik had bedacht dat ie dat wel leuk zou vinden om de tuin te komen maar is toch wel heel eng blijkbaar🙊

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, rabbitPuk zei:

Ach gos. Hopelijk zijn ze snel weer gekalmeerd.

Ze liggen nu lekker in de schaduw buiten het hok te chillen tijdens konijnen-slaapuurtjes (meestal 13.00-16.00). Dus is alweer goed gelukkig. Ik ging ze alleen extra voeren om te laten zien dat het ok was en ze te helpen kalmeren. Lodewijk ging achter mij beschutting zoeken en ik moet zeggen, achter je rug langs een konijn voeren is lastig. Al is het wel goed voor je lenigheid 😅

5 minuten geleden, rabbitPuk zei:

Ik heb de tuindeuren open gezet voor Puk maar hij durft (nog) niet naar buiten. Blijft netjes bij de drempel staan.

Ik had bedacht dat ie dat wel leuk zou vinden om de tuin te komen maar is toch wel heel eng blijkbaar🙊

Zelf even meelopen om te laten zien dat het ok is? Je kan ook vlakbij een schuilhuisje of wilgentunnel neerzetten dat naar hem ruikt zodat hij weet dat hij zich veilig terug kan trekken.

Hier bleven Lodewijk en Scarlett ook altijd dralen bij de deur naar binnen (zij zijn natuurlijk buitenkonijnen), maar op een gegeven moment was de rest van het huis toch interessanter dan de mat, dus toen zijn ze wel verder gaan kijken. Vaak kortere stukjes, totdat Lodewijk opeens de keuken in sprintte en ook graag zittend onder de banken (veiliger) of in Lodewijks geval onder de openstaande vaatwasser 🤣. Hij is ook altijd humeurig als de vaatwasser dichtzit, want dan is zijn vaste "ik ben veilig stek" weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Over domme onverwachtse dingen gesproken. 😑

De tuinman kwam vandaag kletsen en ik dacht: ik gooi nog ff gauw een beetje water over de ramen heen, die zijn zo smerig geworden buiten. We hadden altijd een glazenwasser daarvoor, maar vanwege Lodewijk en Scarlett afgezegd. Ik denk: klein drupje dreft en dan gauw onderkant weer droogmaken zodat ze niks binnen kunnen krijgen.

Sta ik binnen, zie ik Lodewijk opeens een grote hap nemen uit ons houtwerk! Ik wist niet hoe snel ik weer buiten stond en dat hadden ze nog nooit gedaan. Man boomstronken verzet, ik extra knaaghout neergelegd waar ze helemaal 100% voor gingen. Dus ik dacht: probleem opgelost. Maar even later zie ik Lodewijk er weer 100% voor gaan! Hoe kan dat nu toch?!

Heb ik de Dreft met granaatappel gebruikt! Tja, dat ruikt natuurlijk heerlijk. 😬

Ik zeg tegen mijn man: spuit maar even water met een klein beetje azijn, dat stinkt en nu is er zo te zien niets meer aan de hand. Echt... hoe krijg ik het voor elkaar.

Tuinman wel helemaal weg van onze therapie konijnen. Wat zijn ze lief! Wat zijn ze tam. Lodewijk *flop* Wat doet hij nu? Chillen! Maar, ik ben een vreemde? Maakt niet uit hoor. Hij Lodewijk over zijn buikje aaien. Hij vond ze net honden, aangezien ze zo nieuwsgierig zijn en bij je komen en luisteren naar commado's.

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me een watje, heb me net (2 uur na de voederronde voor de nacht) door mijn konijnen over laten halen om ze ook nog een koekje te geven. De een zat te slijmen met kusjes en de ander de boel af te breken en maar wijzen naar waar de koekjes liggen... konijnen zijn echt niet dom 😛

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, het is toch goed voor ons om te smelten voor ze? Als we ze maar niet te veel geven met nare gevolgen. Van mij mogen ze best weleens 'winnen'. Zij blij, ik blij.

Mijn man is ook een watje, maar hij leert nu wel beter. Hij ging gisteren het trainen overnemen van mij. De clicker gaat nu 75% van de tijd goed (op het juiste moment clicken), maar nog 25% fout (vergeten te clicken). Volg zit er echt goed in, dus dat is fijn want ik krijg ze veel sneller waar ik ze wil hebben en mijn man nu dus ook. Hij is ook aan het afleren om gewoon volg te roepen en dan stil te blijven staan, i.p.v. bij het konijn te staan, dan te lopen en volg te roepen zodat ze ook echt kunnen volgen.

Op als in ergens op springen vindt mijn man heel leuk en de konijnen ook. Alleen springt Scarlett dus nooit op de hoogste boomstronk voor hem. Hij denkt vaak dat ze dat dus niet durft (terwijl de camera 's nachts vol staat met haar sprongen erop) en ze het voor mij ook gewoon doet. Dus als ze met haar voorpootjes erop staat, gaat hij haar al belonen... dus leert zij dat ze er met haar pootjes op moet voor een snoepje en blijft hij bevestigd in zijn gedachten dat ze het toch eng vindt. Totdat ik buiten sta, op roep en ze dus gewoon springt 🤣 Nu heeft hij belooft dat hij haar niet beloont als haar voorpootjes erop staan.

Scarlett is gewoon liever lui dan moe, dus als ze het snoepje eerder krijgt vindt ze het wel best. Doet ze met de weegschaal ook. Half erop staan om je snoepje te stelen is beter dan erop lopen, stil zitten en je snoepje krijgen. Alleen hebben wij er dan niets aan, want zo krijg je haar niet gewogen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kushi was vanmorgen weer fanatiek in de zandbak. Ze had de halve inhoud al eruit gewerkt want ze mikt precies daar waar de ingang is. Komt op een gegeven moment Micha eraan en gaat precies voor dat gat zitten. Kushi graaft gewoon door en hij kreeg de volle laag! 🤣  Hij blijft dan ook gewoon zitten alsof het hem niks uit maakt en schud vervolgens het zand van zich af.

Ik heb de bak maar iets gedraaid want ze gooit het met zoveel kracht naar achteren dat ik bang ben dat ze het zand in de waterbak gooit die meer dan een meter verder staat  🤣

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag niet zeggen dat Lodewijk een sulletje is... Ik mag niet zeggen dat Lodewijk een sulletje is... Ik mag niet zeggen dat Lodewijk een sulletje is... Ik mag niet zeggen dat Lodewijk een sulletje is... maar hij is het dus wel!

Wij besloten omdat het vandaag mijn mans thuiswerkdag is, om de boomstronken dan weer te verplaatsen. Kan man in de gaten houden of Lodewijk niet stiekem toch in het houtwerk bijt of gaat knagen. Nu is de loopweg achter de boomstronken weer weg, want ze staan weer dichterbij de deur. Dat is leuk voor ons meisje, want Scarlett houdt van op de deur kloppen en dat lukte niet meer omdat er teveel ruimte was.

Wat doet Lodewijk?! Die steekt zijn kop en zijn halve lijf naar voren, omdat hij denkt dat hij nog steeds erachter kan springen, maar die ruimte is er natuurlijk niet meer. Hij zet zichzelf vast en gaat duwen en ik natuurlijk gelijk in paniek dat hij zichzelf vast wringt ofzo. Uiteindelijk kreeg hij zichzelf wel los, maar ik bleef er haast in. Ik ben nu dus boven aan het werken. 😅😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-5-2023 om 13:35, bunnyempress zei:

Wat doet Lodewijk?! Die steekt zijn kop en zijn halve lijf naar voren, omdat hij denkt dat hij nog steeds erachter kan springen, maar die ruimte is er natuurlijk niet meer. Hij zet zichzelf vast en gaat duwen en ik natuurlijk gelijk in paniek dat hij zichzelf vast wringt ofzo. Uiteindelijk kreeg hij zichzelf wel los, maar ik bleef er haast in. Ik ben nu dus boven aan het werken. 😅😞

Ik vind het zelf ook altijd best stressvol als ik de kamer opnieuw in ga richten voor ze. Stel dat het toch niet helemaal veilig is... Stamper haalt zoveel capriolen uit, vaak ook dingen waar ik van tevoren geen rekening mee heb gehouden. Dat beest blijft me verbazen. Ik snap je gevoel helemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mitty zei:

Ik vind het zelf ook altijd best stressvol als ik de kamer opnieuw in ga richten voor ze. Stel dat het toch niet helemaal veilig is... Stamper haalt zoveel capriolen uit, vaak ook dingen waar ik van tevoren geen rekening mee heb gehouden. Dat beest blijft me verbazen. Ik snap je gevoel helemaal!

Blij dat ik niet de enige ben. Bij de tunnel blijf ik altijd beneden werken, omdat ik altijd bang ben dat ze zichzelf toch verstrikken. Deze keer werkte mijn man thuis, dus ik had zoiets van: "Jij mag het lekker in de gaten houden deze keer.". Vindt hij ook wel leuk, maar meestal werkt hij dan boven en ik beneden, want hij is een watje en als ze telkens om aandacht komen vragen zit hij zo weer buiten. Niet zo handig met het werk wat gedaan moet worden. 🤣

Vandaag zat ik ze buiten groenvoer te geven (ipv neerleggen) en Lodewijk was helemaal blij dat ik er was. Dus hij ging lekker binkies maken en was lekker zoomies aan het doen. Scarlett zat op schoot en at systematisch blaadje na blaadje op, terwijl ik haar aaide, pootjes controleerde en zorgde dat veel van de losse haren op mijn broek kwamen. Af en toe liet ik dan blaadjes andijvie, witlof, radijsblad en een radijsje vallen voor Lodewlijk zodat hij ook nog iets te eten kreeg. 🤣 Ik was wel vereerd dat mijn ventje zo blij was met me.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meisje is blij dat de boomstronken weer goed staan zodat ze op het raam kan tikken. Ik red het nooit om daar video of foto's van te maken. Zodra ik opsta, weet ze dat het heeft gewerkt en rent ze naar de deur. Bunnycam heeft het echter goed geregisteerd vanochtend. Deze keer vanaf de hoogste boomstronk en niet de lagere. Wist gelijk wanneer mijn man de foto binnen kreeg. Hoorde heel hard: "Holy *konijnendropjes*". 🤣

29AC4BAD-52E7-497C-956F-C0159A76A8C2_1_201_a.thumb.jpeg.546597ed067a44e3c2b334cc05e873a0.jpeg

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
20 minuten geleden, bobbyonthefloor zei:

Mooi standbeeld!

😅 wat ontzettend grappig! 

Ja ik vind het ook heel leuk. Ze tapt echt met de voorpoten een paar keer op de ruit. Dit is een screenshot waar je het dus kan zien. Ze weet prima hoe ze om aandacht kan vragen 🤣 maar we kregen dus de afgelopen week duidelijk een stink-eye omdat ze het niet meer kon doen. Volgens mijn man vond ze het niet erg, maar nu dat het weer goed staat is ze weer aan de slag met tikken. 🙂

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, bunnyempress zei:

Meisje is blij dat de boomstronken weer goed staan zodat ze op het raam kan tikken. Ik red het nooit om daar video of foto's van te maken. Zodra ik opsta, weet ze dat het heeft gewerkt en rent ze naar de deur. Bunnycam heeft het echter goed geregisteerd vanochtend. Deze keer vanaf de hoogste boomstronk en niet de lagere. Wist gelijk wanneer mijn man de foto binnen kreeg. Hoorde heel hard: "Holy *konijnendropjes*". 🤣

29AC4BAD-52E7-497C-956F-C0159A76A8C2_1_201_a.thumb.jpeg.546597ed067a44e3c2b334cc05e873a0.jpeg

Haha topfoto! Is ze nog nooit achterover eraf gevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, rabbitPuk zei:

Haha topfoto! Is ze nog nooit achterover eraf gevallen?

Nope. Ze zakt gewoon weer terug naar beneden op 4 pootjes en springt er dan vanaf. Lodewijk is onze lomperik met springen en bewegen. Ik heb video dat hij op de hoogste boomstronk zit, zijn pootje uitstrekt om hem te gaan wassen en er vervolgens zo vanaf tuimelt... half op Scarlett die op de lagere zat. Gelukkig is ze niet geneigd om geirriteerd op hem te reageren.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, bunnyempress zei:

Wat leuk! Mocht je een top 3 doorgeven of heb je het overgelaten aan de opvang?

Ik mocht voorkeur aangeven, helaas was de voorkeur die wij op de site hadden gezien al gereserveerd. Zelf nooit aan reserveren gedacht, doet ook niet elke opvang volgens mij. Belangrijkste is dat Puk blij ervan wordt. Alleen geen reus, beetje zelfde formaat en aaibaar heb ik aangegeven

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, rabbitPuk zei:

Ik mocht voorkeur aangeven, helaas was de voorkeur die wij op de site hadden gezien al gereserveerd. Zelf nooit aan reserveren gedacht, doet ook niet elke opvang volgens mij. Belangrijkste is dat Puk blij ervan wordt. Alleen geen reus, beetje zelfde formaat en aaibaar heb ik aangegeven

De ene opvang reserveert wel, de andere niet voor koppelvakanties. Jammer, maar misschien komt dat konijn nog beschikbaar. Je weet nooit hoe die koppeling verloopt en ik neem aan dat ze daar nu ook mee bezig zijn. Mag je bellen hoe het gaat? Ik hoop dat je een lekker klef verliefd stel terug krijgt.

Wij mochten top3 doorgeven, maar toen gingen ze eerst koppelen met nr. 2. Wat niet lukte, dus toen kregen we alsnog onze nummer 1 ❤️ Lodewijk. Scarlett is nogal kieskeurig, dus die mochten we ook alleen adopteren (normaal mag je alleen setjes adopteren als je nog geen konijnen hebt), omdat ze zoveel mislukte koppelingen achter de rug had. Ze wilden haar daarom intern koppelen, zodat ze ook eindelijk een plekje zou krijgen, maar waarschuwde ons dat het wel even kon gaan duren. Gelukkig is ze smoor verliefd op Lodewijk geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, bunnyempress zei:

De ene opvang reserveert wel, de andere niet voor koppelvakanties. Jammer, maar misschien komt dat konijn nog beschikbaar. Je weet nooit hoe die koppeling verloopt en ik neem aan dat ze daar nu ook mee bezig zijn. Mag je bellen hoe het gaat? Ik hoop dat je een lekker klef verliefd stel terug krijgt.

❤️

Dat is waar. Ik krijg maandag een update via de mail. Ben zo nieuwsgierig🤭. Morgen beginnen ze, vandaag even acclimatiseren. (Nb ik krijg het hartje niet weg 😂)

24 minuten geleden, bunnyempress zei:

Wij mochten top3 doorgeven, maar toen gingen ze eerst koppelen met nr. 2. Wat niet lukte, dus toen kregen we alsnog onze nummer 1 ❤️ Gelukkig is ze smoor verliefd op Lodewijk geworden.

Wat fijn! Iets met op ieder potje past een dekseltje😉

Hier zat ook een voedster die het steeds voor zichzelf verpest door te fel te zijn op de ander. Wie weet klikt met Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .