happy211 Geplaatst: 24 april Delen Geplaatst: 24 april Bij mij is het jagen rond voertijd ook verergerd sinds het voorjaar, terwijl ik niets aan de verhoudingen heb veranderd. Misschien dat een stukje hormonen bij jouw konijnen ook nog meespeelt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 25 april Delen Geplaatst: 25 april Hier hetzelfde als bij @mammafelina en @happy211 Bobby is degene die dat doet. Hij jaagt Meike weg maar ze komt vrijwel meteen terug en dan zitten ze tegen elkaar aan te eten. Ik verspreidt zowel de biks als de groente, dus ze kunnen onafhankelijk van elkaar eten maar dat doen ze dan weer niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 25 april Delen Geplaatst: 25 april Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met een knorrend konijn 😅 Pip wordt door mijn man nogal eens liefkozend de *vinnige voedster* genoemd 😁 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Priyab Geplaatst: 25 april Delen Geplaatst: 25 april Mijn konijntje Judy jaagt ook altijd als ze brokjes krijgt achter mijn konijntje Stevie aan. Toen ik haar net uit het asiel had was het erger. Ze beet hem ook in zijn bil. En gromde echt heel hard! ik ga nu bij ze zitten en dan krijgt ze brokjes uit mijn hand. 1 voor 1 en geef ik stiekem Stevie ook brokjes. Ik zit op de grond bij ze. Zij gaat dan op mijn schoot zitten en is afgeleid. Omdat zij ook te zwaar is, krijgt ze minder brokjes. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 26 april Delen Geplaatst: 26 april (aangepast) Onze lieverds huppen weer rond in de tuin. Ze waren niet boos, maar wel duidelijk onrustiger bij de opvang. Duurde even voordat we ze in de vervoersbox hadden. De ene erin en de andere eruit was een tof spelletje. Mijn man probeerde het met een lekker snoepje, die Lodewijk dus gelijk uit zijn handen trok om naast de vervoersbox te gaan eten 🤣 De opvang zei dat ze van harte welkom waren voor de volgende keer. Ze vond dat ze veel hooi aten (doen ze ook), veel groenvoer (350 gram per dag dus doen ze ook) en extreem tam waren. Al hadden ze daar wel meer de boel op stelten gezet, want daar hebben ze wel met de waterbak lopen slepen, terwijl ze dat thuis dus niet doen. Hier thuis hebben ze gelijk weer elk randje gesnoeid waar ze bij konden met plantjes, Lodewijk ging heerlijk binkies maken, dus was blij weer thuis te zijn en de eerste keutels liggen in de bak. Scarlett kwam ook gelijk aandacht vragen, want waarom zaten wij nu te eten ipv haar te knuffelen. ❤️ Beiden zijn aangekomen, met hetzelfde voer en eten, dus we schatten dat het afvallen inderdaad vanwege de extra beweging is. Vakantieopvang vindt dat ze er mooi en gezond uitzien. Mijn man gaat nu de BunnyCam weer aansluiten, dus dan kan ik als ik last heb van jet lag vannacht lekker kijken wat ze aan het doen zijn. Ik heb me ook suf gekocht aan mooie konijnspulletjes voor mijn collectie. 🐰 26 april aangepast door bunnyempress 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 27 april Delen Geplaatst: 27 april Wat fijn dat alles goed is gegaan. En nu weer heerlijk thuis met z'n allen @bunnyempress 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 27 april Delen Geplaatst: 27 april Ja, was ik ook heel bij mee @bobbyonthefloor. Ik vond wel dat ze grote keutels hadden de eerste avond, maar nu is het alweer normaal formaat. Mogelijk wat stress of misschien toch omdat wij 2x op een dag voeren ipv 1x op een dag alle biks. Ze zijn alletwee nog steeds behoorlijk in de rui en dat zag ik ook aan de keutel, was voorheen niet zo, omdat wij veel aaien en omdat ik Lodewijk wat had geplukt, zodat hij zelf minder binnen krijgt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 27 april Delen Geplaatst: 27 april Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Het is toch altijd een beetje spannend hè? Hebben jullie ook een fijne vakantie gehad? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 27 april Delen Geplaatst: 27 april 9 minuten geleden, Lienappelsien zei: Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Het is toch altijd een beetje spannend hè? Hebben jullie ook een fijne vakantie gehad? Het was de eerste keer - en dan gelijk zo lang - dus ik vond het zeker spannend. Gelukkig hadden we van het asiel wat addressen doorgekregen waar goed voor konijnen werd gezorgd. Dus dat hielp mee, dat er zoveel expertise was. De trouwdag was super mooi en het is ook heel fijn om eens wat van het land te zien waar mijn schoonzus vandaan komt. Wij hebben genoten van het weer (25-35 graden), het lekkere eten, de natuur en natuurlijk de bruiloft! Voorlopig gaan we niet meer op vakantie dit jaar denk ik maar als we gaan, dan hebben ze zeker een plek waar ze goed verzorgd worden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 27 april Delen Geplaatst: 27 april Klinkt goed! En gefeliciteerd! Het is heel fijn om een goed vakantieadres voor de konijnen te hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 27 april Delen Geplaatst: 27 april 11 minuten geleden, Lienappelsien zei: Klinkt goed! En gefeliciteerd! Het is heel fijn om een goed vakantieadres voor de konijnen te hebben. Dank je wel! De buurvrouw vond het wel jammer dat ze niet op mocht passen, maar wij vonden 12 dagen wel wat lang voor de eerste keer. Ze bleek al 3 konijnen te hebben gehad en had er dus veel meer verstand van dan wij dachten. Als we een weekendje weg gaan, gaat zij oppassen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april @Deeskuh88 je hebt het topic over Marlo gesloten, maar ik wil je sterkte wensen. Zo te horen was hij de laatste dagen flink achteruit gegaan en was het duidelijk dat hij op was. Sterkte. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaenluna Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april Luna heeft mogelijk EC en omdat de dierenarts het niet kon uitsluiten meteen gestart met Meranox en Terramycine oogzalf, omdat ze een fikse ontsteking heeft aan haar voorste oogkamer ( als ik het me goed herinner) hij noemde een moeilijke naam hiervoor. Nu zit in deze oogzalf volgens mij antibiotica. Alleen wilde ik ze weer verwennen met wat kruiden voor al dat gezalf aan haar oogje. Dacht dat weegbree veilig was, maar zie net dat hier ook antibiotica inziet. Heb een klein handje gegeven voor het eerst in drie dagen. Zou dit kwaad kunnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april 7 uren geleden, Lienappelsien zei: @Deeskuh88 je hebt het topic over Marlo gesloten, maar ik wil je sterkte wensen. Zo te horen was hij de laatste dagen flink achteruit gegaan en was het duidelijk dat hij op was. Sterkte. Dankjewel! De dierenarts schrok van hem 😞 Ik heb nog lang getwijfeld, maar toen was het meteen duidelijk. Dat dat de juiste beslissing ging zijn. Maar we missen hem wel echt heel erg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april 5 uren geleden, Lindaenluna zei: Luna heeft mogelijk EC en omdat de dierenarts het niet kon uitsluiten meteen gestart met Meranox en Terramycine oogzalf, omdat ze een fikse ontsteking heeft aan haar voorste oogkamer ( als ik het me goed herinner) hij noemde een moeilijke naam hiervoor. Nu zit in deze oogzalf volgens mij antibiotica. Alleen wilde ik ze weer verwennen met wat kruiden voor al dat gezalf aan haar oogje. Dacht dat weegbree veilig was, maar zie net dat hier ook antibiotica inziet. Heb een klein handje gegeven voor het eerst in drie dagen. Zou dit kwaad kunnen? Antibiotica in weegbree? Of snap ik de vraag nou niet goed 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaenluna Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april (aangepast) 16 minuten geleden, Deeskuh88 zei: Antibiotica in weegbree? Of snap ik de vraag nou niet goed 😅 Nou lees dat in weegbree natuurlijke antibiotica zit en mogelijk een wisselwerking heeft op medicijnen. Dus vandaar dat ik me afvroeg ik nu wel weegbree moet geven? Of het nu kwaad kan. Lijkt me dat kruiden nu juist ook extra goed kunnen zijn met mogelijk EC, de eeuwige durende rui en een ontstoken oogje toch? 28 april aangepast door Lindaenluna Typfout Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april Ik dacht dat weegbree mogelijk invloed heeft op bloedverdunners. Een antibiotische werking hoeft geen probleem te zijn. Als je het zeker wilt weten kun je het beste de dierenarts even vragen of het kwaad kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april 8 uren geleden, Lindaenluna zei: Luna heeft mogelijk EC en omdat de dierenarts het niet kon uitsluiten meteen gestart met Meranox en Terramycine oogzalf, omdat ze een fikse ontsteking heeft aan haar voorste oogkamer ( als ik het me goed herinner) hij noemde een moeilijke naam hiervoor. Nu zit in deze oogzalf volgens mij antibiotica. Alleen wilde ik ze weer verwennen met wat kruiden voor al dat gezalf aan haar oogje. Dacht dat weegbree veilig was, maar zie net dat hier ook antibiotica inziet. Heb een klein handje gegeven voor het eerst in drie dagen. Zou dit kwaad kunnen? Goed dat je dierenarts bij verdenking van EC meteen met meranox (fenbendazole) gestart is. Als het EC blijkt te zijn dan is het belangrijk dat daar snel mee gestart wordt. En als het geen EC blijkt te zijn dan kan het geen kwaad. Niet het antwoord op je vraag, maar op deze website vind je heel goede informatie over EC: https://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html Hopelijk knapt ze weer op. Sterkte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaenluna Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april Thanks, ja vond ik ook. En het is ook de eerste dierenarts die haar kon oppakken. Normaal is het bijna een halve kangeroe die gaat trappen en spartelen. Hoop ook dat het goed komt. Maar merk nu weinig aan haar. Heel soms houdt zehaar kopje wat scheef. Maar vaak ook gewoon recht, waardoor het twijfelachtig is. Ze zit ook gewoon nog op haar achterpootjes en springt overal op en af. Alleen haar oogje is nog wat rood en dikkig. En haar pupil is wat.. anders als bij haar gezonde oogje. Lijkt iets kleiner. Dat vind ik wat vreemd. Maar we zijn pas net bezig. Las al dat de symptomen eerst erger kunnen worden, dus moet wel zeggen dat ik het allemaal spannend vind. Maar voor nu lijkt het goed te gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april Gelukkig dat het er positief uit ziet! Bij EC hoeven ze niet per sé een schuine kop te hebben of een slappe achterkant. Het kan bijvoorbeeld ook alleen in de ogen zitten (wat niet wil zeggen dat het daar dan bij blijft). Als ze haar kop ook af en toe iets scheef houdt vind ik het heel verstandig dat er met Meranox/fenbendazole gestart is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 2 mei Delen Geplaatst: 2 mei En toen zat Puk ineens ín de bank😱 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 2 mei Delen Geplaatst: 2 mei Man: Scarlett zit nooit op de hoogste boomstronk. Durft ze dat niet ofzo? Ik: Ja wel hoor, doet ze regelmatig, je hebt toch de foto's gezien? Man: Ik zie het nooit --- volgende dag zie ik mijn man op de camera richting schuur lopen om brood uit de vriezer daar te halen. Vervolgens springt Scarlett op de hoogste boomstronk om daar heerlijk te chillen. Totdat mijn man de schuurdeur weer open doet, dan springt ze eraf om hem te begroeten --- Ik: ik zag dat je brood had gehaald voor jezelf. Nu heb je weer gemist dat Scarlett op de hoogste boomstronk zat. Man: Wat? In die 5 minuten? Ik: *laat camera beelden zien op mijn telefoon* Man: Volgens mij deed ze het er gewoon om. Sneaky konijn. 🤣 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 4 mei Delen Geplaatst: 4 mei Pff mijn partner was er vanmorgen om 7 uur uit. Hoor ik hem ineens roepen "Kushi en Micha lopen buiten!" Ze liepen in het perk met de appelboom. Snel terug de ren in gebonjourd. Volgens de camera stond de deur vanaf 5.45 uur open. Geen idee hoe want ik had hem op de grendel zitten. Anyway ze zijn niet de hele tijd buiten geweest maar de paardebloempol is wel iets aangevreten. Nu zijn ze tot 3 blaadjes tegelijk en 1 paardebloem tegelijk gewend. Ik hoop dat ze niks verkeerds hebben gegeten, zeker met Micha's gevoelige darmen. Met hun spijsvertering zou ik daar met een halve dag effect van moeten merken toch? Ze gingen wel vrijwel meteen hooi eten toen ik ze weer had opgesloten in de ren en van het nieuwe hooi gingen ze ook meteen even eten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 4 mei Delen Geplaatst: 4 mei Wat een stiekemerds! Hier is ooit de deur opengewaaid omdat ik de voordeur open deed voor de postbode en de tussendeur niet dicht zat en de openslaande deuren zaten dus niet dicht genoeg en natuurlijk ook niet op slot. Sta ik te tekenen voor het pakket zegt onze postbode doodleuk: uh, je konijnen lopen je woonkamer binnen. Gelukkig is onze woonkamer konijnveilig, maar ik check dus wel sindsdien elke keer of de deur echt goed dicht zit. Kan het zijn dat de deur niet goed in de grendel is gevallen? Veel van het hout vervormd nu natuurlijk in warme dagen en kan dan wat minder goed sluiten. Ik zou inderdaad verwachten dat je binnen een paar uur zou moeten zien dat het niet goed gevallen is, maar als ze goed hooi eten is dat een goed teken. Ze zijn ook heel kort maar buiten geweest en hebben eigenlijk weinig gegeten. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken en de deur extra goed controleren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 mei Auteur Delen Geplaatst: 4 mei Je zou het binnen 24 uur moeten merken als ze iets verkeerds op hebben. Fijn dat ze wel gewoon lekker hooi hebben gegeten. Avontuurlijk hoor, van ze 😉 Ik zou wel onderzoeken hoe het kan dat de deur open was, menselijke fout? Of sluiting niet goed meer? Eventueel een extra schuifje er op zetten of een steen er voor leggen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.