Pablo&Lola Geplaatst: 13 januari Delen Geplaatst: 13 januari Bedankt allemaal! Het gaat al een stuk beter. En met biks is oppakken om te zalven ook geen probleem. Heerlijk, zo’n makkelijk konijn voor de afwisseling. 🤭 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 13 januari Delen Geplaatst: 13 januari Je krijgt vaak wel een extra band met een ziek konijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 13 januari Delen Geplaatst: 13 januari 1 uur terug, To van de Veluwe zei: Je krijgt vaak wel een extra band met een ziek konijn. Behalve als het konijn van nature al een hekel aan mensen heeft. Tara moet sinds ze ziek is geweest helemaal niks meer van mij hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 14 januari Delen Geplaatst: 14 januari @To van de Veluwe Een extra band wel, maar of die ook fijn is...😂 Ik had een hele speciale band met Dunya, maar toen ze meer medicatie moest heeft ze me regelmatig flink gebeten in mijn been. Altijd blauwe plekken met die meid😆 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 14 januari Delen Geplaatst: 14 januari 4 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: flink gebeten in mijn been. Oeps en konijnentanden zijn niet mis. Dat merk ik al als Flo te snel toehapt. Daar moet ik altijd mee uitkijken. In de loop van de jaren hebben we veel konijnen gehad maar met sommige konijnen hebben we gedokterd en het was uiteindelijk altijd einde verhaal. Meerdere malen in Putten met konijnen geweest en dan ben je een tijd druk en gaan ze alsnog dood. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 15 januari Delen Geplaatst: 15 januari Daarom doe ik altijd drie truien aan als ik de nagels moet knippen. Ze zitten dan in ieder geval stil, omdat ze druk bezig zijn er een gat in te knagen😂 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 15 januari Delen Geplaatst: 15 januari Waarom is het nou altijd in het weekend of op feestdagen dat ze stoppen met eten, en nooit eens doordeweeks op een woensdag ofzo. Maar gelukkig pakt hij af en toe nog wel iets zelfs, zoals een selective loop of wat wortelloof, dus kan het dwangvoeren nog even uitstellen. En had nog medicatie in huis, dus dat gaat hopelijk ook snel werken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 15 januari Delen Geplaatst: 15 januari De hele middag zitten tobben, haal ik ze vannacht naar binnen of niet. Net besloten om het wel te doen, omdat hij er toch wel sipjes bij zat. Zitten ze in de badkamer, het eerste wat meneer doet is triomfantelijk stro gaan eten alsof het een feestmaal is. Als hij zo doorgaat mag hij weer gewoon terug naar buiten hoor 😂 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 15 januari Delen Geplaatst: 15 januari Rotzak! Ik hoop toch dat hij weer naar buiten kan, zou een goed teken zijn. Soms helpt streng toespreken ook ;). 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 januari Delen Geplaatst: 15 januari 7 uren geleden, Mitty zei: Daarom doe ik altijd drie truien aan als ik de nagels moet knippen. Ik heb dat nog nooit gehad dat ik nagels moest knippen. Dat zal wel komen omdat ze veel konden graven en de huidige konijnen op tegels lopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 14 uren geleden, happy211 zei: Waarom is het nou altijd in het weekend of op feestdagen dat ze stoppen met eten, en nooit eens doordeweeks op een woensdag ofzo. Maar gelukkig pakt hij af en toe nog wel iets zelfs, zoals een selective loop of wat wortelloof, dus kan het dwangvoeren nog even uitstellen. En had nog medicatie in huis, dus dat gaat hopelijk ook snel werken. Door de week is ook niet heel grappig als je eigenlijk moet werken 😅 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari Ik heb nu 2 niet etende konijntjes. Nala en Marlo eten niet meer. Ze zijn wel gisteravond heel ijverig aan de kruiden begonnen, maar daar lag vanochtend nog zoveel van dat we allebei meteen dachten: Okeeee, das niet goed. Nol werkt gelukkig thuis vandaag, dus die heeft een afspraak om half 1. Morgen heeft hij vrij en woensdag ook weer thuiswerken, dus dat is wel een mazzel! 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 7 minuten geleden, Deeskuh88 zei: Ik heb nu 2 niet etende konijntjes Hè wat vervelend. 🤞 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 59 minuten geleden, Deeskuh88 zei: Door de week is ook niet heel grappig als je eigenlijk moet werken 😅 Nee, dat komt ook altijd slecht uit. Maar dan is de dierenarts wel een stuk goedkoper. Ik hoop dat ze snel weer opknappen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 1 uur terug, Deeskuh88 zei: Ik heb nu 2 niet etende konijntjes. Dat is apart! Alle twee tegelijk. Vreemd. Wie weet beginnen ze vanmorgen weer met eten. Je zou zeggen: heeft het iets met die kruiden te maken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 1 uur geleden, To van de Veluwe zei: Dat is apart! Alle twee tegelijk. Vreemd. Wie weet beginnen ze vanmorgen weer met eten. Je zou zeggen: heeft het iets met die kruiden te maken? De derde (Galaxy) heeft nergens last van 🙂 Terwijl ik met zijn behang trekken juist zou verwachten dat hij de eerste is die stopt. Hij is wel uit zijn doen nu zijn maatjes ziek zijn. Hij zit er wat verloren bij. Ze krijgen vaker kruiden, altijd van Bunnybunch, dus de kruiden verdenk ik niet. Ze begonnen er ook heel enthousiast aan allemaal. Beiden zijn wel bekend met haakjes, dus we zullen zien. Nala is niet apathisch gelukkig, Marlo is altijd al heel rustig geweest, maar die springt wel in de hooibak en beweegt nog af en toe een beetje op z'n Marlo's, dus maak me weinig zorgen dat het iets ergs is. Al blijft Nala wel spannend met haar kaakabces 2 jaar geleden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 17 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik heb dat nog nooit gehad dat ik nagels moest knippen. Dat zal wel komen omdat ze veel konden graven en de huidige konijnen op tegels lopen. Tegels schelen inderdaad heel erg. Ik checkte de nagels toen ze buiten zaten alleen als ze voor hun jaarlijkse controle gingen. Ik heb vroeger cavia's gehad en daar moest ik de nagels wel echt in de gaten houden. Bij hun kunnen ze ook gaan krullen (volgens mij ook aanleg?) en dan is het nog moeilijker om ze niet te lang te laten worden. Ik knip de achterpoten nu ze binnen zitten ook niet, maar per kwartaal doe ik wel de voorpoten als ik de nagels onder het haar door zie verschijnen😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari Lang verhaal kort: Marlo had minuscule haakjes. Blijkbaar een beetje een aansteller dus, aangezien hij een paar weken geleden al wat moeilijker deed met eten in de ochtend. Momenteel vreet meneer nog niet zelfstandig, maar hij is ook niet bij de spuit dwangvoer weg te krijgen. Ik heb er nu een die ik nog niet eerder heb gehad en blijkbaar vindt hij die erg lekker. Maar de spuiten metacam en emeprid trekt hij ook terug. Nala's bekje was een puinhoop. Zij is dus weer echt een bikkel. Links diverse stevige haken en scheefgroei (terwijl haar tandjes keurig recht bleven). Rechts is bovenin al eens een kies operatief verwijderd na haar kaakabces 2 jaar geleden, en de 2 kiesjes daarnaast zaten heel erg los, dus die zijn ook meteen getrokken. En terwijl ik dit typ, zit mevrouw hooi te eten 🥰 Toen we thuis kwamen, heb ik beiden meteen dwangvoeding gegeven. Ze zeiden al dat er eentje bij de dierenarts had gegeten, maar de assistente die dat had gesignaleerd, was al naar huis en zij wist niet welk konijn dat was. Ik dacht toen aan Marlo, omdat hij het meest wakker was en goed bij en actief leek. Maar nu denk ik toch dat dat Nala is geweest. Ze zitten nu in de woonkamer in een ren. Niet ideaal, en Galaxy zit even alleen, maar zo kan ik ze wel het beste bij me pakken voor de medicijnen en waar nodig het dwangvoer. En goed in de gaten houden wie wat eet en bij wie er wat uitkomt. De dierenarts hebben we het vervolgens maar niet over. Wat een drama... Die waar Nol om half 1 naar toe ging was echt vreselijk. "Nee, niets aan de hand, ga maar weer naar huis toe". Dus Nol wist niet goed wat hij moest doen. Ik pisnijdig natuurlijk op die dierenarts, want een konijn wat niet eet stuur je niet gewoon naar huis toe. Dat was overigens Dierenartsenpraktijk Horst. En hoewel ik daar altijd kwam en er prima dierenartsen werken die wel weten hoe het werkt, hadden we dit keer een man die duidelijk geen idee had. Daar is het laatste woord ook nog niet over gesproken.. Maar goed. Uiteindelijk een andere kliniek gebeld, De Postwagen, en hoewel die duurder zijn en wat verder weg liggen, wilde ik daar perse een second opinion. Een uur later konden we al terecht. En deze dierenarts nam ons wel serieus. Die wilde de kiesjes wel onder narcose bekijken. En de getrokken kiesjes van Nala heb ik meegekregen 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari 1 uur geleden, Deeskuh88 zei: Wat een drama... Wat een drama is dat toch. Ik vind het steengoed dat Nol met het konijn naar de DA wilde en ik begrijp dat hij ook niet wist wat hij moest doen. Ik ben benieuwd naar de rekening van die DA. Zal wel gewoon een consult rekenen. Ergens wringt dat. Want bij de andere DA heb je ook een consult gehad en een behandeling. Nu moet je voor één behandeling twee consulten betalen toch? Ik ga dan steigeren. Net als vroeger bij de tandarts. Wij hebben kennelijk zitten klieren (veel lachen) met allemaal beugelkinderen in de wachtkamer en zijn we allemaal naar huis gestuurd. Mijn vader kreeg een rekening voor een niet-gegeven behandeling!. Woest was hij. Hij is daar toen ook achteraan gegaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari Nol heeft inderdaad bij hem consult voor 2 konijnen (dus dubbel tarief) af moeten rekenen. Bij de andere kliniek inderdaad nogmaals. Ergens ook logisch, omdat het twee verschillende praktijken betreft. Maar ben het er niet mee eens dat er betaald moet worden voor een consult waarbij je onterecht naar huis wordt gestuurd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari Wat fijn dat alles uiteindelijk best wel snel ging. Succes met de zorg en beterschap voor Marlo en Nala. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari (aangepast) Voor alle konijnen en baasjes die het om wat voor reden dan ook nu moeilijk hebben even een mooi fotomoment van Meike die Bobby een kusje geeft. Sterkte voor iedereen. 17 januari aangepast door bobbyonthefloor ( hersteld 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari 3 uren geleden, Deeskuh88 zei: Maar ben het er niet mee eens dat er betaald moet worden voor een consult waarbij je onterecht naar huis wordt gestuurd. Precies en dat bedoel ik! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari Zowel Nala als Marlo eten weer zelf 🙂 Marlo pakte later in de ochtend een brokje en ging daarna steeds meer eten. Hij moet vandaag en morgen nog aan de pijnstilling, daarna kan hij weer naar Galaxy. En Nala zat gisteravond alweer hooi te eten. Vanochtend meteen een paar brokjes. Nog niet de normale hoeveelheden, maar ze komt er wel! Zij moet nog een week aan de medicijnen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari Wat een bikkels! En wat balen van die losse kiesjes van Nala zeg. Dat is altijd heel spannend vind ik, je weet nooit wat je eronder aantreft. Dat ze alweer hooi zat te eten zegt wel dat ze van dat probleem af is. Die twee komen er wel! Wat een stom verhaal van die dierenarts. Die had er duidelijk geen verstand van, een konijn dat niet eet stuur je nooit zonder iets naar huis. Daar zou ik zeker op terug komen inderdaad. Beterschap voor de moppies! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.