happy211 Geplaatst: 2 april Delen Geplaatst: 2 april Oei pijnlijk! Heb je misschien nieuwe zeep of wasmiddel? Of misschien is het gewoon de lente? Apollo is hier ook behoorlijk chagrijnig geworden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 2 april Delen Geplaatst: 2 april Nee, geen nieuwe zeep of wasmiddel. Lente vermoed ik. Ze graaft als een bezetene en claimt de toiletbak. Ze slaat dan ook met de voorpootjes. Enige wat ik niet opmerk is het grommen wat er dan ook bij hoort. En een logeerhond in huis waar ze volgens mij ook beledigd om is. Ze heeft het alleen nooit eerder zo extreem gehad dat ze ook echt bijt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 2 april Delen Geplaatst: 2 april (aangepast) Mijn man heeft een camera gehad van iemand die hem weg zou doen. Hij wilde dus even proberen hoe dat allemaal geïntegreerd kon in ons systeem en heeft hem binnen neergezet (al is het een buitencamera). Ik kan dus nu vanaf de tv, vanaf de telefoon en vanaf de laptop BunnyTV kijken. ❤️ Er zit bewegingsdetectie op, dus grappig om te zien dat Scarlett 's nachts dus ook lekker op de boomstronk gaat zitten om naar binnen te kijken (ook al zijn we niet in de woonkamer) en dan zo rustig is dat de camera ophoudt met opnemen. Terwijl Lodewijk zoveel met zijn oren heen en weer gaat dat de camera wel blijft opnemen als hij op dezelfde plek zit. We hebben ook meer fps (frames per second) nodig, want ze bewegen dus te snel voor de camera, dus dan 'springt' het beeld over. Opeens zit er dan ergens aan de andere kant van de tuin een konijn - maar goed, dit is ook een oude camera. Na onze vakantie gaat hij uitzoeken wat we precies nu nodig hebben en hoe hij moet gaan boren. Straks heb ik dan eindelijk filmpjes met zoomies en binkies, want ik ben altijd te laat met mijn eigen telefoon (behalve 1x, maar hij sprong zo snel en zo ver weg, dat hij dan niet meer op beeld staat). 2 april aangepast door bunnyempress 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 3 april Delen Geplaatst: 3 april @Deeskuh88 het gaat nog niet geweldig. Gedrag is goed. Of eigenlijk gewoon irritant, want meneer zoemt de hele dag en rijdt de hele dag. Hij eet alleen nog matig vind ik, dus zal echt wel pijn hebben. Het is nig steeds erg gezwollen, ik weet niet zo goed of het nu al minder wordt, het oogt wel minder rood gelukkig. Ik twijfel om die twee naar buiten te doen. Het gaat niet meer regenen tm zondag en ze zitten nu zo klein dat Kyra heel wild is en weinig eigen space op kan zoeken. Het bloedt niet meer, dus op zich denk ik dat het wel kan. Hij is niet meer nat iig. Wat denken jullie? Auw, wat vervelend dat ze heeft gebeten. Soms kom je er gewoon niet achter wat er dan precies is. Toevallig net een mandarijn ofzo gegeten? Dat is hier berucht 😆 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 3 april Delen Geplaatst: 3 april @Jamesthebunnybutler Dat is altijd zo lastig vind ik, dat je het ene moet afwegen met het andere als je konijnen samen binnen moeten zitten. Het wordt wel erg koud hier in de nacht morgen en woensdag, inclusief waarschijnlijk vriezen, dus ik weet niet waar jij precies zit, maar dat zou ik zelf vervelend vinden met een konijn dat antibiotica krijgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 3 april Delen Geplaatst: 3 april Klopt, ik zag ook dat het gaat vriezen. Is ook lastig. Ik vind vriezen wel minder erg dan regen in dit geval denk ik, maar ik twijfel toch een beetje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 3 april Delen Geplaatst: 3 april Tja ik vind het ook een moeilijke @Jamesthebunnybutler de zon schijnt wel al vroeg en (ondanks het vriesweer) warmt het redelijk snel op omdat de zon al goed kracht heeft. Hier (Hoge Noorden) waait het de komende dagen ook nauwelijks dat scheelt veel in gevoelstemp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 3 april Delen Geplaatst: 3 april Is het nog een optie om Kyra naar buiten te doen en Goofy binnen te laten? Heeft Kyra even rust en kan Goofy zijn focus even ergens anders op richten 😉En, misschien gaat het herstel wat vlotter als hij niet continu rijdt. Lastig hoor, die hormonen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 3 april Delen Geplaatst: 3 april Kyra is echt zielig buiten in haar uppie. Toen Goofy weg was zat ze met haar ziel onder haar arm de hele dag in de toiletbak. Vind ik nu toch een minder goede optie dan dat ze de tent binnen afbreekt😬 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 3 april Delen Geplaatst: 3 april 7 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Kyra is echt zielig buiten in haar uppie. Toen Goofy weg was zat ze met haar ziel onder haar arm de hele dag in de toiletbak. Vind ik nu toch een minder goede optie dan dat ze de tent binnen afbreekt😬 Ach, dat is idd ook wel zielig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 3 april Delen Geplaatst: 3 april Lastig inderdaad. Als hij fit genoeg is om zijn temperatuur zelf goed te houden, zou ik het wel aandurven denk ik. Maar dat kun je alleen zelf beoordelen. Bij de minste twijfel zou ik daar al niet aan beginnen. Ook al kun je helpen met stro, dat prikt misschien ook weer net wat teveel. En nee, geen mandarijn gegeten 😄 We zijn weer vriendjes inmiddels, ze pakt weer alles heel voorzichtig aan. Alleen in en rondom de toiletbak is ze extreem erg. We hebben al besloten dat die met de volgende schoonmaakronde tijdelijk verdwijnt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 3 april Delen Geplaatst: 3 april Nu de camera er staat heb ik eindelijk bewijs. Ik zeg al tijden tegen mijn man dat 1 van de konijnen met de wilgentunnel sleept. Dat zou volgens hem niet zo zijn. Het zou de wind zijn, want als de tunnel leeg is, dan kan hij door de tuin heen waaien. Maar niet dus, Lodewijk is gesnapt. Hij doet het met zijn tanden, maar duwt er ook zelf tegen aan. Wel grappig om te zien dat hij er dus mee wil rollen. Morgen maar weer eens een keer de balletjes-voerpuzzel geven dan, daar wil hij ook nog weleens mee voetballen (met zijn neus). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 4 april Delen Geplaatst: 4 april 22 uren geleden, Deeskuh88 zei: We zijn weer vriendjes inmiddels, ze pakt weer alles heel voorzichtig aan. Alleen in en rondom de toiletbak is ze extreem erg. We hebben al besloten dat die met de volgende schoonmaakronde tijdelijk verdwijnt. Misschien helpt het ook haar stresslevel te verminderen als die bak even weg is. Als Mitty een plek claimde was ze daar non-stop mee bezig. 20 uren geleden, bunnyempress zei: Maar niet dus, Lodewijk is gesnapt. Hij doet het met zijn tanden, maar duwt er ook zelf tegen aan. Die Lodewijk! Het blijft me verbazen hoe veel ze met hun tanden en neus kunnen😂 Gisteravond was ik het hok nachtklaar aan het maken en had ik de waterbakken op de eerste verdieping van hun hok gezet. Dan kan ik als het hek dichtzit ze makkelijk pakken zonder dat Stamper langs mij weg glipt. Ik was bezig hun toiletbakken schoon te maken, toen ik Stamper plots boven mij zag aankomen. Op de eerste verdieping. Hij keek mij aan en wipte toen achteloos de waterbak over het randje... Ik ben een kwartier bezig geweest het water onder het kleed vandaan te krijgen😂 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 4 april Delen Geplaatst: 4 april 2 uren geleden, Mitty zei: Die Lodewijk! Het blijft me verbazen hoe veel ze met hun tanden en neus kunnen😂 Ja, dat verbaasd mij ook vaak. Al zijn onze konijnen natuurlijk wel erg groot, dat helpt ook wel. Lodewijk was inderdaad aan het voetballen met zijn neus vandaag met de balletjes. Snoezig om terug te zien op de camera beelden. Scarlett is beduidend minder op de boomstronk naar binnen aan het staren als ik niet beneden in de woonkamer zit 🤣. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 7 april Delen Geplaatst: 7 april En nu heeft Miel weer snot. 😫 Zo blijven we bezig. Is er niet iets homeopathisch, kruiden of zo, wat weerstandverhogend werkt? 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april (aangepast) Via de bewakingsbeelden Lodewijks zoomies in beeld. Heel leuk. Vooral dat hij dan stopt met wild heen en weer rennen, Scarlett uit het hok komt en hij zo heel onschuldig staat van: "Ik? rennen? Nee hoor. Ik pluk hem de afgelopen dagen als een kip, vooral op de achterkant zaten er plukken haar vast en ook bij de achterpoten. Zijn rui gaat niet vanzelf, terwijl Scarlett heel makkelijk losse haartjes loslaat. Nu zitten er vooral plekken onder hem denk ik, maar daar kan ik niet zo goed bij. Optillen van die keren met zalf, daar is hij nog niet overheen, dus ik wil niet nog meer stress introduceren. En onder hem kan ik natuurlijk ook niet kammen. Iemand nog een idee? Ik vind het zo vervelend dat ik nog maar een paar dagen heb, want dan gaan ze naar de vakantie opvang. Ik ga het daar zeker aangeven, dat ze er op letten dat het niet verder vervilt of mis gaat. 8 april aangepast door bunnyempress Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april 56 minuten geleden, bunnyempress zei: Ik pluk hem de afgelopen dagen als een kip, vooral op de achterkant zaten er plukken haar vast en ook bij de achterpoten. Wel opletten met plukken dat er geen wondjes ontstaan. Stampers haar laat altijd in een keer los, dus dan moet ik wel meehelpen anders krijgen ze gegarandeerd een verstopping. Maar de huid is zo kwetsbaar dat ik het plukken zo veel mogelijk vermijd, je trekt zo de huid mee als je niet oppast. Ik heb op hier op bunnybunch wel eens gezien dat ze matten of natuurlijke borstels (van kokos?) in een tunnel leggen. Daar blijft het haar aan hangen als ze er doorheen gaan. Ik heb alleen geen idee wat ze toen daarvoor gebruikte, maar misschien is dat nog een optie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april (aangepast) 22 minuten geleden, Mitty zei: Wel opletten met plukken dat er geen wondjes ontstaan. Stampers haar laat altijd in een keer los, dus dan moet ik wel meehelpen anders krijgen ze gegarandeerd een verstopping. Maar de huid is zo kwetsbaar dat ik het plukken zo veel mogelijk vermijd, je trekt zo de huid mee als je niet oppast. Ik heb op hier op bunnybunch wel eens gezien dat ze matten of natuurlijke borstels (van kokos?) in een tunnel leggen. Daar blijft het haar aan hangen als ze er doorheen gaan. Ik heb alleen geen idee wat ze toen daarvoor gebruikte, maar misschien is dat nog een optie. Het is haar wat er al half uitsteekt, dus echt plukjes bij de poten, die hij zelf denk ik niet los krijgt. Aan de achterkant zag ik van die kleine soort van klitjes, dat het gebundeld haar is, wat uitsteekt. Hij blijft rustig zitten, dus ik denk niet dat het pijn doet ofzo. Ik ben bang dat het dan vervilt als ik niet mee help. Deze plukken zitten er dus nu niet meer in. Zijn vacht is nu gewoon lekker doorvoelbaar, hetzelfde als bij Scarlett. Ik ben dus bang dat hij dit soort plekjes ook onder zichzelf heeft. Het is echt voornamelijk zijn compleet witte donzige ondervacht die dus niet lekker loslaat in losse haartjes. Ik denk niet dat kokos zou helpen hiermee? Het steekt vaak een klein beetje uit of als hem aait voelde ik dus dit soort klitten zitten. 8 april aangepast door bunnyempress Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april Hubble heeft gauw klitten in zijn ondervacht. Ik voelde het al zitten maar moet er nog mee bezig. Tot nu toe is het altijd gelukt om de viltplek grotendeels los te masseren mbv babydoekjes (op waterbasis). De dunne streng die dan nog vastzit knip ik door. Ik houd dan een kam tussen zijn huid en de schaar zodat ik niet per ongeluk in zijn huid knip. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april Mijn vriendin heeft ook 2 konijntjes sinds kort. Inmiddels zijn ze 11 weken, broer en zus. Ik zei tegen haar je moet ze uit elkaar halen maar de fokster had gezegd dat dat niet nodig was, tot de castratie konden ze wel bij elkaar 😱 Heb maar even een screenshot gestuurd van de informatie hier 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april De meeste fokkers vertellen wat klanten willen horen. Als ze had gezegd dat ze met 10 weken uit elkaar moesten, met 13 weken castreren en dan na 14 dagen opnieuw koppelen, dan had je vriendin er misschien van afgezien. Goed dat ze van jou betere informatie krijgt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april 5 minuten geleden, Marjoleink zei: De meeste fokkers vertellen wat klanten willen horen. Als ze had gezegd dat ze met 10 weken uit elkaar moesten, met 13 weken castreren en dan na 14 dagen opnieuw koppelen, dan had je vriendin er misschien van afgezien. Goed dat ze van jou betere informatie krijgt. En nu hopen dat ze er wat mee doen 🙊 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april Grappig item, maar Percy zelf vindt het niet altijd leuk zo te zien… https://jeugdjournaal.nl/artikel/2470632-is-dit-de-schattigste-werknemer-van-de-politie.html 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april 56 minuten geleden, Lienappelsien zei: Grappig item, maar Percy zelf vindt het niet altijd leuk zo te zien… https://jeugdjournaal.nl/artikel/2470632-is-dit-de-schattigste-werknemer-van-de-politie.html Hij is echt gestresst als ze hem vasthouden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april Gisteren mocht ik uitgebreid alles voelen bij Lodewijk en het ziet er naar uit dat het nu in ieder geval 100% klitvrij is en zonder plukken haar die uitsteken. Pak van mijn hart, maar zal de vakantieopvang ook melden dat ze extra moeten opletten. Vanochtend was hij wel weer helemaal hilarisch. Ik heb zo hard gelachen. Die camera geeft zoveel plezier in de test opstelling. Lodewijk en Scarlett doen samen zoomies, dan liggen ze lekker geflopt. Lodewijk besluit dat hij nog meer zoomies wil maken, dus hij gaat rennen - maar Scarlett blijft liggen. Wat doe je dan? Je springt over haar heen natuurlijk! Niet alsof je een ander raceparcours gaat uitzoeken! De weg ligt vast! Dat obstakel is tof! Dan dan spring je nogmaals over Scarlett heen. En dan zie je Scarlett geflopt haar oren omhoog doen, denken... mafkees en zich nog even extra plat tegen de grond drukken, waarna Lodewijk voor de derde keer over haar heen springt. 😂 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.