Kimie Geplaatst: 28 maart Delen Geplaatst: 28 maart Miffy haar kontje is nog steeds mooi schoon! Ze heeft nu opeens ook normale maat keutels, mooi rond en super veel. We geven nu 1x per dag 0,75 mL ciseral, maar wat wordt ze daar kwaad van... Als dit nu tot het weekend stabiel blijft ga ik de brokjes aanpassen, zodat inderdaad duidelijk kan worden wat waar voor zorgt. Dankjewel voor het meedenken! 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 29 maart Delen Geplaatst: 29 maart 23 uren geleden, Evee zei: vorige week en deze week weer dagelijks telefoontjes van mensen die van hun konijnen af willen. En ik ben niet eens een opvang. 😢 Wat een akelig bericht is dit zeg!😓 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 maart Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2 uren geleden, bobbyonthefloor zei: Wat een akelig bericht is dit zeg!😓 18 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: Wat naar. Bij ons in de opvang is dat nog niet zo erg, meestal na de pasen pas. Nu is het zelfs vrij leeg! Niet leuk he, zeker omdat je niet eens een opvang hebt... Nee, niet leuk. Ik probeer mensen altijd zo goed mogelijk door te verwijzen naar konijnenopvangen. Vandaag had ik alweer 2 konijnen erbij kunnen hebben. Het houd nog niet op dus. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 29 maart Delen Geplaatst: 29 maart Mijn vriendin kwam vandaag bij de konijnen knuffelen. Ja, ik kan kaartjes gaan verkopen. Omdat ik zo ziek ben geweest en we straks in het buitenland zijn, zit ik alle sociale dingen in te halen. De konijnen krijgen dus nu ook bergen met aandacht. De buurvrouw dus afgelopen maandag en nu mijn vriendin. Ze vond ze helemaal GE-WEL-DIG, maar ze schrok wel dat Lodewijk gelijk op schoot sprong (oops! ik zei nog dat hij dat wel ging doen, maar die kracht van die achterpoten hè?. Heel leuk om ze te voeren (waarom laat Lodewijk alles uit zijn bek vallen? Weet ik niet, doet hij altijd!) en om ze te aaien (Scarlett gaat er echt voor zitten hè? Yup. ). Daarna waren ze moe gespeeld en gingen ze samen heel schattig geflopt liggen waarnaar ze ook helemaal blij foto's ging maken van ze. Ik trouwens ook, want deze flop houding was wel ultra cute, want Scarlett lag met haar hoofd op Lodewijk te chillen. Ik heb therapie konijnen... ze willen bij iedereen op schoot. Ze willen door iedereen geaaid worden. Ze luisteren naar commando's en ik ben nog bezig met verder trainen. Nou maar hopen dat ze het me vergeven dat ze naar de vakantieopvang moeten. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 30 maart Delen Geplaatst: 30 maart @bunnyempress ik wil ook therapiekonijnen! Haha, dat is wel echt uniek en bijzonder. Alleen jammer dat mensen dan misschien het beeld krijgen dat alle konijnen zo zijn ;). Ik was gisteren lekker naar yoga en na de les bleek dat mijn partner naar de studio gebeld had. Zal wel dacht ik, maar toen ik hem in de auto terugbelde was hij in paniek omdat Goofy niet goed had gegeten en helemaal bebloed bleek van onder. Gelukkig was hij al zo slim om naar de DA te bellen en te vragen of het tot morgen kon wachten. Bij thuiskomst at hij gelukkig gewoon en hebben we hem pijnstilling gegeven, maar jeetje wat een bloedbad. Het lijkt alsof hij op de kop van Kyra heeft zitten rijden en dat zij toen in zijn piemel heeft gebeten. Dat is natuurlijk goed doorbloed en zal daarom zo'n bloedbad geven. Ik hoop dat het daar beneden alleen een vervelend wondje is en zijn piemel verder intact is, wat zal dat zeer doen zeg. Straks even laten checken door de dierenarts, zal wel een kuurtje antibiotica worden. Echt een zielie is hij. Dat beestje heeft nooit wat, maar als hij wat heeft is het hem altijd aangedaan door zijn maatje. Zijn vorige vriendin heeft zijn hele oor doormidden gebeten waardoor hij nog steeds een punker is. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 30 maart Delen Geplaatst: 30 maart Jeetje! Kan me voorstellen dat je vriend daar van geschrokken is 😱 Hoe gaat het nu met Goofy @Jamesthebunnybutler? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 maart Auteur Delen Geplaatst: 30 maart Ik heb het idee dat het ritje naar de dierenarts voor de vaccinaties toch gezorgd heeft dat mijn drietal wat hechter geworden is 🙂 Stukje koppelen onder stress was nodig blijkbaar 😂 Niet dat het echt slecht ging hoor, maar ik merkte wel dat Sofie en Brenda een bepaalde afstand hielden van elkaar, en soms 's avonds een beetje jaagden. Ze aten wel samen, maar zaten niet veel bij elkaar in de buurt. Nu lijkt daar toch wel iets in veranderd te zijn. 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 30 maart Delen Geplaatst: 30 maart Oh, dat is fijn, @Evee!! Soms is stress best even goed dus! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 30 maart Delen Geplaatst: 30 maart 1 uur geleden, mammafelina zei: Jeetje! Kan me voorstellen dat je vriend daar van geschrokken is 😱 Hoe gaat het nu met Goofy @Jamesthebunnybutler? Hij is vandaag in opname bij de DA! Had toch wat ondertemperatuur en zijn geslachtsdeel is helemaal gezwollen, dus het was niet duidelijk of hij kan plassen. Rond 17:00 hoor ik of hij een nachtje moet blijven of mee naar huis kan. Hij eet iig goed. Beetje jammer, hij moet op de duplocilline en ik ben precies een weekend weg (dat ben ik al jaren niet geweest...). Mijn vriend kan niet prikken, dus hopelijk willen ze hem zaterdag in de opvang even prikken zodat ik weg kan. Ik hoop vooral dat hij kan plassen en er geen abces ofzo komt, dat het met duplo goed herstelt. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 maart Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 5 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Hij is vandaag in opname bij de DA! Had toch wat ondertemperatuur en zijn geslachtsdeel is helemaal gezwollen, dus het was niet duidelijk of hij kan plassen. Rond 17:00 hoor ik of hij een nachtje moet blijven of mee naar huis kan. Hij eet iig goed. Beetje jammer, hij moet op de duplocilline en ik ben precies een weekend weg (dat ben ik al jaren niet geweest...). Mijn vriend kan niet prikken, dus hopelijk willen ze hem zaterdag in de opvang even prikken zodat ik weg kan. Ik hoop vooral dat hij kan plassen en er geen abces ofzo komt, dat het met duplo goed herstelt. Oh dat klinkt best pijnlijk. Dat dat net tijdens je weekendje weg valt zul je altijd zien, alsof ze het er om doen en je niet willen missen 😅 Gelukkig dat er wel een oplossing is. Veel beterschap in ieder geval! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 30 maart Delen Geplaatst: 30 maart Blegh! Hij heeft nog niet geplast. Blaas is niet helemaal leeg maar ook niet helemaal vol. Hij blijft nog een nachtje om te checken of hij wel gaat plassen en dus ook kan plassen. Ik haat het zo als ik mijn meiden niet thuis heb 's nachts. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 30 maart Delen Geplaatst: 30 maart 10 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: @bunnyempress ik wil ook therapiekonijnen! Haha, dat is wel echt uniek en bijzonder. Alleen jammer dat mensen dan misschien het beeld krijgen dat alle konijnen zo zijn ;). Ik heb een volledige disclaimer als mensen komen. Dat 90% van de konijnen niet zo zijn, dat dit heel uitzonderlijk is etc. etc. Mensen die zelf konijnen hebben gehad of hebben weten het. De dierenartsen verbazen zich ook over hen. Mensen zonder konijnenkennis leg ik het altijd 100% uit en ik vertel dat ze uit het asiel komen en dat je daar het beste konijnen kan adopteren. Pluis het konijn uit mijn jeugd was nog tammer en veel mensen waren weg van hem als ze op bezoek kwamen. Er zijn toen echt wel een aantal konijnen gekocht op basis van zijn karakter en gedrag. Dat heeft toen voor veel teleurstelling gezorgd bij ouders met hun kinderen. Gedeeltelijk vanwege hoe konijnen gemiddeld zijn, maar ook omdat die konijnen niet de aandacht en ruimte hebben gekregen die ze verdienden. Mijn moeder zei dat we nooit meer zo'n lief konijn zouden vinden als Pluis en ze vond dat we beter zoals destijds een konijn uit een oops-nestje konden adopteren. Dan kan je namelijk vanaf heel jong het konijn tam maken, maar wij wilden per se konijnen uit het asiel. Nu moest ze toegeven dat onze konijnen inderdaad extreem tam zijn, nog meer aandacht willen dan Pluis (terwijl ze me z'n tweetjes zijn) en dat ze echt geweldig zijn. Ze zegt dat het weer gaat kriebelen een konijn in de tuin, maar dat ze zichzelf te oud vindt voor de verzorging. Maar goed, ze woont op 20 mins afstand dus ze mag hier ook komen knuffelen. 10 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: Ik was gisteren lekker naar yoga en na de les bleek dat mijn partner naar de studio gebeld had. Zal wel dacht ik, maar toen ik hem in de auto terugbelde was hij in paniek omdat Goofy niet goed had gegeten en helemaal bebloed bleek van onder. Gelukkig was hij al zo slim om naar de DA te bellen en te vragen of het tot morgen kon wachten. Bij thuiskomst at hij gelukkig gewoon en hebben we hem pijnstilling gegeven, maar jeetje wat een bloedbad. Het lijkt alsof hij op de kop van Kyra heeft zitten rijden en dat zij toen in zijn piemel heeft gebeten. Dat is natuurlijk goed doorbloed en zal daarom zo'n bloedbad geven. Ik hoop dat het daar beneden alleen een vervelend wondje is en zijn piemel verder intact is, wat zal dat zeer doen zeg. Straks even laten checken door de dierenarts, zal wel een kuurtje antibiotica worden. Echt een zielie is hij. Dat beestje heeft nooit wat, maar als hij wat heeft is het hem altijd aangedaan door zijn maatje. Zijn vorige vriendin heeft zijn hele oor doormidden gebeten waardoor hij nog steeds een punker is. Jeetje! Heftig! Ik las dat hij een nachtje moest blijven bij de DA verderop het topic. Hopen dat dat genoeg is, zodat je relaxt een weekendje weg kan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 30 maart Delen Geplaatst: 30 maart 3 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: Blegh! Hij heeft nog niet geplast. Blaas is niet helemaal leeg maar ook niet helemaal vol. Hij blijft nog een nachtje om te checken of hij wel gaat plassen en dus ook kan plassen. Ik haat het zo als ik mijn meiden niet thuis heb 's nachts. Oh bah! Hopelijk gaat hij vanavond/ vannacht plassen. Kyra heeft hem goed te pakken gehad 🙁 Hier rijden ze ook weleens op elkaars kop, tot nu toe gelukkig geen verwondingen maar ik ben er ook weleens bang voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 31 maart Delen Geplaatst: 31 maart Niks aan dit @Jamesthebunnybutler en wat je zegt, jaren niet weggeweest.......ongelooflijk dat het juist nu is gebeurt. Hopelijk nu een beter bericht. Beterschap. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 31 maart Delen Geplaatst: 31 maart Hij kan plassen en mag mee naar huis! Heeft wel veel pijn en is incontinent, maar ze verwachten dat dit over gaat als de zwelling mindert. Ik houd hem even een week binnen met het raam open en neem Kyra ook even mee naar binnen. Gelukkig hebben we vorige week de kamer die voor de baby bedoeld is leeg gehaald en is de babykamer nog niet klaar/in the making dus heb ik ruimte over haha. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 31 maart Delen Geplaatst: 31 maart @Jamesthebunnybutlergoed om te horen! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 maart Auteur Delen Geplaatst: 31 maart Fijn! Hopelijk verloopt het herstel verder goed. Fijn dat je een plekje binnen hebt. Veel beterschap! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 31 maart Delen Geplaatst: 31 maart Fijn dat ze even binnen kunnen chillen en herstellen @Jamesthebunnybutler Ik hoop dat het verdere herstel voorspoedig gaat en dat je morgen kan genieten van je weekendje weg. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 31 maart Delen Geplaatst: 31 maart Sneu voor Goofy zeg. Hopelijk knapt hij snel weer op. En kan de opvang de duplo toedienen en jij het weekend weg. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 31 maart Delen Geplaatst: 31 maart Arm konijn, hopelijk knapt hij snel op, gelukkig dat het er naar uitziet dat het goed gaat komen. Denk je er wel aan dat als je dit verhaal aan anderen vertelt dat je dan als eerste aangeeft dat het om een konijn gaat?! En niet als eerste woorden als "mannetje, kereltje of ventje" gebruikt, anders krijg je vast nog vreemdere blikken van de toehoorders dan nu al het geval zal zijn. 😁 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 31 maart Delen Geplaatst: 31 maart @JokeC jij vrolijkt mijn hele dag op met je teksten. Haha, ik ging er niet vanuit dat mensen in de konijnen slowchat denken dat het om mijn mensenmannetje gaat 😂. Zo van, ik ben zwanger dus dat ding is toch nergens meer voor nodig. Hahaha. Hij is inmiddels thuis en gaat vrolijk door met rijden op Kyra, echt vervelend is hij. Ik ben morgenochtend nog even thuis, dus uiteindelijk kan ik zelf gewoon de injectie zetten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 31 maart Delen Geplaatst: 31 maart Oh wacht, je bedoelt als ik het aan iemand anders vertel en niet dat ik het hier postte. Goed punt 😆😆😆 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 31 maart Delen Geplaatst: 31 maart 28 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: ben morgenochtend nog even thuis, dus uiteindelijk kan ik zelf gewoon de injectie zetten! Dat scheelt weer 🙂 Alvast een fijn weekend weg gewenst! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 1 april Delen Geplaatst: 1 april 20 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: Hij is inmiddels thuis en gaat vrolijk door met rijden op Kyra, echt vervelend is hij. Je zou verwachten dat hij wel zijn lesje heeft geleerd. Fijn dat hij weer thuis is! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 2 april Delen Geplaatst: 2 april Hoe gaat het nu? Nala heeft me gisteravond tot 2 keer toe tot bloedens toe in mijn vingers gebeten. Ze is ergens heel gefrustreerd over en ik weet niet waarom. 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.