bobbyonthefloor Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart 14 minuten geleden, Evee zei: Vandaag is Sofie 2 jaar 🥳 GEFELICITEERD Sofie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart 38 minuten geleden, Evee zei: Vandaag is Sofie 2 jaar 🥳 Nou ja, waarschijnlijk zo een beetje rond deze tijd 😂 Ze is wel van voorjaar 2021, en bij het inschrijven bij de dierenarts is 2 maart gekozen als geschatte geboortedatum. Ze was met een broertje en zusje gedumpt in de straat van het asiel, als jong konijn. Dus helemaal precies zullen we het niet weten. Gefeliciteerd Sofie 🎉. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart Gefeliciteerd Sofie 🥳 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart Gefeliciteerd met de verjaardag van Sofie! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart Fijne verjaardag Sofie!!🥳🐰🥳 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart 1 uur geleden, Evee zei: Vandaag is Sofie 2 jaar 🥳 Nou ja, waarschijnlijk zo een beetje rond deze tijd 😂 Ze is wel van voorjaar 2021, en bij het inschrijven bij de dierenarts is 2 maart gekozen als geschatte geboortedatum. Ze was met een broertje en zusje gedumpt in de straat van het asiel, als jong konijn. Dus helemaal precies zullen we het niet weten. Gefeliciteerd! Die dachten gewoon; nou die komen wel goed terecht, ik ben van mijn nestje af en hoef ik niks aan afstandsgeld te betalen. Maarja iig beter dan ze in het bos uitzetten 🤦♀️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart Bij mijn dierenarts hebben ze nu ook een petsplan voor konijnen. Moet nog eens uitrekenen of het de moeite waard is. Je krijgt dan wat voer, de vaccinaties en een extra (halfjaarlijkse) gezondheidscheck. Ook mag je dan daar heen voor nagels knippen, maar dat doe ik liever zelf. Ik ben er dus nog niet over uit, het is een behoorlijk bedrag per jaar. Zijn er hier mensen die zo'n abonnement hebben? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 maart Auteur Delen Geplaatst: 2 maart Voor de konijnen niet. Wij hebben wel een puppyplan gedaan voor Namu. Dat was met de puppy vaccinaties, een paar keer ontwormingsmiddel, tussentijdse controles bij assistente en korting op voer, vlo en wormendingen. Maar bij de konijnen heb ik genoeg ervaring om te zien of er wat is en ga ik niet onnodig de stress van een dierenarts bezoek doen. Voer heb ik via de webwinkel. Vaccinaties doe ik toch wel, dus dan zou het enkel daar voor zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 3 maart Delen Geplaatst: 3 maart Het gaat op en af, dus gisteren goed geslapen, maar vannacht echt uren wakker gelegen met darmkrampen. Pfff. Mijn man gevraagd om 's avonds even wat langer bij de konijnen te zitten. Hoor ik hem vanaf bed echt heel snel het huis weer in rennen. En daarna weer naar buiten gaan. Komt ie boven. Zegt ie: mogen konijnen appel? Ik: 'ja, een klein beetje af en toe, hoezo?". Hij dacht, even met zijn toetje (een appel), buiten te gaan zitten om de konijnen relaxt te knuffelen. Scarlett dacht: APPEL! en sprong vanaf de grond gelijk op schoot bij hem (wat ze normaal niet zo snel doet) en terwijl hij haar van die appel af aan het houden was, besloot Lodewijk dat hij er ook wel bij kon, want er was appel. Hij was echt verbaasd hoe lekker ze dat dus vonden ruiken en hoe ze weer als echte haaien op hem af kwamen. Hij heeft ze wat johannesbrood gegeven en zijn appel later binnen opgegeten. Vandaag mogen ze dus een klein stukje gesneden appel. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 3 maart Delen Geplaatst: 3 maart Op 2-3-2023 om 09:24, Evee zei: Vandaag is Sofie 2 jaar 🥳 Nog gefeliciteerd met Sofie!!🎉 Op 2-3-2023 om 08:57, bunnyempress zei: Zegt hij ijskoud tegen Lodewijk: "ZIT". Beste verhaal ooit!😂😂 Heerlijk om dit soort verhalen te lezen, omdat het plezier met jullie konijnen eraf druipt. Perfect voorbeeld wat betreft hoe leuk het is om zoveel tijd en energie in je konijnen te steken! Hier krijgen ze een beetje door dat er wat te halen valt na de medicatie. Stamper komt zelfs nog een keertje checken of hij niet meer snoepjes heeft verdiend. Gelukkig koppelen ze de stress van medicatie geven niet aan mij (of mijn handen), dus binnen 10 minuten is alles weer relaxed. Het duurde even, maar wat een mazzel nu! Qua brokken is het me gelukt om af te bouwen naar 22gram per dag. Volgens mij schreef To dat haar konijnen nadat de brokken op zijn hooi gaan eten en dat doen ze bij mij nu ook! Ik was erg bang dat ze honger zouden krijgen en dit op elkaar af zouden gaan reageren. Dit hebben ze in het verleden vaak gedaan. Maar zelfs dat valt reuze mee. Al met al reuze tevreden😊 5 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart 12 uren geleden, Mitty zei: Beste verhaal ooit!😂😂 Heerlijk om dit soort verhalen te lezen, omdat het plezier met jullie konijnen eraf druipt. Perfect voorbeeld wat betreft hoe leuk het is om zoveel tijd en energie in je konijnen te steken! Dank je wel! Ik ben echt heel gezegend met een super leuk, klef, tam, slim, mensgericht setje konijnen. Ik heb nu al zin in de lente straks, als ze de tuin in mogen en vast wel weer meer dondersteen-streken uit gaan halen. Mijn man moet nog gaan nadenken waar en hoe we de nieuwe hekken gaan plaatsen en wat we eerst 'vrij gaan geven', zodat we het in de gaten kunnen houden. Nadat hij dus gezegd had dat ze helemaal gek werden van appel, wilde ik dat gisterenochtend wel even zien. Het was koud, maar ik had me warm aangekleed en wilde ze graag ff knuffelen. Negeren zij mijn man (met zijn appel), terwijl ze om mij heen springen, beiden tegelijkertijd op mijn schoot gaan zitten (gelijk niet koud meer) en uit het groenbakje bij mij gaan eten. Mijn man: 🤯😡 Ik: het zijn net kleuters en ik heb meer te eten bij me. Ze zijn ook super verwend, want gisterenavond ging hij de kooi schoonmaken. Dat staat dus al 3-0 voor Lodewijk die echt altijd de raarste toeren uithaalt (in de half schone bak springen, plassen waar de bak stond terwijl mijn man hem aan het legen is, op de plek van de bak gaan staan etc.). Meestal ben ik ook buiten om ze af te leiden en me slap te lachen, maar ik lag alweer te rusten. Mijn man had slim bedacht dat hij ze dan wel een snoepje zou geven. HIj braaf buiten, snoepje, zij blij op zijn schoot, hij blij. Vervolgens konijnen aan hem vastgekleefd die meer snoepjes wilden terwijl hij met de bak aan het slepen was. Dus nog moeilijker dan anders om schoon te maken. 😅 Dat kwam hij me boven gepikeerd vertellen en dat hij het maar op had gelost door een handje snoep rond te strooien. 🤭 12 uren geleden, Mitty zei: Hier krijgen ze een beetje door dat er wat te halen valt na de medicatie. Stamper komt zelfs nog een keertje checken of hij niet meer snoepjes heeft verdiend. Gelukkig koppelen ze de stress van medicatie geven niet aan mij (of mijn handen), dus binnen 10 minuten is alles weer relaxed. Het duurde even, maar wat een mazzel nu! Qua brokken is het me gelukt om af te bouwen naar 22gram per dag. Volgens mij schreef To dat haar konijnen nadat de brokken op zijn hooi gaan eten en dat doen ze bij mij nu ook! Ik was erg bang dat ze honger zouden krijgen en dit op elkaar af zouden gaan reageren. Dit hebben ze in het verleden vaak gedaan. Maar zelfs dat valt reuze mee. Al met al reuze tevreden😊 Aw, wat lief dat Stamper komt schooien om snoep en super fijn dat ze medicatie geven zo snel vergeven. Ook top dat het lukt met het brokken afbouwen. Extra aandacht en snoep maakt zo te horen veel goed en meer hooi eten is altijd fijn om te zien. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Shoot. Ik vond net wat bloed in de tuin. Het lijkt erop dat Scarlett erin gelopen heeft, want haar achterpootje gaf bloed af. Verder zie ik niets. Op haar rechtvoorpoot zat ook wat bloed bovenop. Ze loopt gewoon door. Ik zag niets meer bloeden. Ik kan niets zien waar ze zich aan heeft verwond. Heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken? Ik mag beide voorpoten vasthouden en achterpoten is ook geen probleem. Ik heb niet alle nageltjes af gegaan, want ze wilde overal heen springen en ik ben nog aan het uitzieken dus ik werd duizelig. Lodewijk lijkt ook nergens een probleem te hebben. Die heeft ook veel witte vacht natuurlijk dus dat zou me ook sneller opvallen. Wat het ook was - het lijkt gestolt te zijn. Ik denk mogelijk toch een nageltje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Waarschijnlijk een nageltje inderdaad. Toen ik Apollo een paar weken geleden medicijnen moest geven, spartelde hij zo hard tegen dat hij ook een nageltje scheurde. Daarna ging hij zichzelf wassen want ik had natuurlijk aan hem gezeten en dat moest eraf gewassen worden, maar het bloed kwam dus overal, op zijn andere pootje, op zijn neus, alles zat onder 🤣 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Ja, dat is dan vast van een nagel. Dat kan aardig bloeden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Het waren gelukkig maar 3 druppels, maar ik vind het wel jammer dat ik niet kan zien welke nagel het is geweest. Ze blijft heerlijk knabbelen, rondhupsen en aandacht bietsen, dus het zal wel ok zijn. In ieder geval had ze wel flink wat brokjes te pakken (had klein zakje meegenomen zodat ik rustig kon kijken naar de nagels terwijl ze zat te eten), maar Mw. besloot gewoon haar tanden erin te zetten, het mini zakje kapot te trekken, alles rond te strooien en lekker te genieten van de enorme hoeveelheid. 🙃 Lodewijk was er ook content mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Op 27-2-2023 om 09:13, bobbyonthefloor zei: Sterkte ermee! Hier gaat het helaas ook die kant op, echter ik moet de konijnen wel blijven eten/water geven en hun wc schoonmaken want mijn man kan (nog) niet bij het verblijf. Hij heeft een hoge dwarslaesie en zit permanent in een rolstoel. Hopelijk dit jaar een paadje ernaar toe dan kan hij ze in ieder geval eten/water geven. Das het belangrijkst. Oef wat heftig zeg, wat dat moet dat erg voor jullie allebei zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Beterschap allemaal! Ik lees vooral schuldgevoel bij de zieke baasjes, toch wel heel bijzonder, dat spreekt van veel liefde. Ik voelde me ook zo schuldig, vorig jaar zo weinig tijd voor ze gehad door alle zorgen. Bij jullie gelukkig korter! @bunnyempress Haha heerlijk die verhalen! Leuk dat je man ook zo enthousiast van ze is, vaak worden ze enthousiast als die beestjes er eenmaal zijn he? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Mijn man (hartinfarct) ligt in het ziekenhuis (vorig weekeinde 's nachts met spoed opgenomen- en ik heb ook minder tijd voor ze. Zo blij dat ze in een veilige ren zitten en er overdag niemand bij kan. Wat dat betreft zijn konijnen makkelijk. Hooi en water en wat te rommelen en het is goed. Nu kom ik er maar twee keer per dag. Anders vaker. 10 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart 1 uur terug, To van de Veluwe zei: Mijn man (hartinfarct) ligt in het ziekenhuis (vorig weekeinde 's nachts met spoed opgenomen- en ik heb ook minder tijd voor ze. Zo blij dat ze in een veilige ren zitten en er overdag niemand bij kan. Wat dat betreft zijn konijnen makkelijk. Hooi en water en wat te rommelen en het is goed. Nu kom ik er maar twee keer per dag. Anders vaker. Jeetje dat is ook heftig! Was je man hiervoor ook al bekend met hartklachten of was dit de eerste keer? Hoe dan ook was het vast flink schrikken. Hopelijk herstelt hij er goed van. Konijnen zijn wat dat betreft inderdaad makkelijk. Zolang ze samen zitten met een maatje en voldoende hooi en water tot hun beschikking hebben is het al snel goed en kunnen ze het prima af met 2x per dag een controle moment. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart Sterkte @To van de Veluwe, en beterschap voor je man. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart Beterschap voor je man, @To van de Veluwe. Sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart Wat heftig zeg @To van de Veluwe sterkte ermee. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart Beterschap voor je man en sterkte To! Hopelijk kan hij snel weer naar huis en komt hij er weer goed bovenop! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 maart Auteur Delen Geplaatst: 5 maart Sterkte en beterschap @To van de Veluwe 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart Beterschap voor je man @To van de Veluwe en sterkte voor jullie alletwee. 14 uren geleden, BaasjevanBrownie zei: Beterschap allemaal! Ik lees vooral schuldgevoel bij de zieke baasjes, toch wel heel bijzonder, dat spreekt van veel liefde. Ik voelde me ook zo schuldig, vorig jaar zo weinig tijd voor ze gehad door alle zorgen. Bij jullie gelukkig korter! Ik voel me gelukkig niet schuldig, maar ik mis ze wel. En zij missen mij, dus dat vind ik dan ook wel een beetje een eer. Vooral als ik dan dus toch even 5 minuten buiten kom en ze gelijk op mij afstuiven. Ik hoop inderdaad dat onze zorgen ook korter zijn, maandag en dinsdag ziekenhuisafspraken, dus hopelijk komt het snel weer op de rit hier. 14 uren geleden, BaasjevanBrownie zei: @bunnyempress Haha heerlijk die verhalen! Leuk dat je man ook zo enthousiast van ze is, vaak worden ze enthousiast als die beestjes er eenmaal zijn he? Ik heb altijd hele leuke verhalen gehoord over mijn man's huisdieren toen hij nog jong was (hij had fretten), maar het heeft best heel lang geduurd voordat we samen huisdieren hadden. Hij had weinig ervaring met konijnen, dus hij wist niet echt super wat hij moest verwachten en daarom komt hij dus nog steeds wel dingen aan mij vragen. Hij vindt ze echt het einde, dus dat is ook heel leuk om te zien. We zouden eerst het eten spreiden (hij 's ochtends brokken, ik 's avonds), maar omdat ik ze al zo vaak zie, doet hij nu 2x brokken. Hij loopt dan 's avonds het huis in, geeft mij een zoen en loopt dan met brokken zo door naar buiten om ze te aaien en met ze te spelen. Hij is elke keer weer groots als ze op schoot springen. En met het bloeden was hij dus al boven de transportbox aan het pakken, omdat hij naar de dierenarts wilde met ze. Mijn zwager is ook echt helemaal verbaasd over ze, want mijn zus heeft tijdens hun huwelijk 2x konijnen gehad en beide waren niet zoals de onze. Ik was ook nooit blij met hoe ze ze verzorgde en waar ze zijn gekocht, maar ja, dat kan je helaas niet tegenhouden. Mijn nichtje kwam knuffelen en dat vond hij sowieso al een beetje bizar, maar toen hadden wij gegrapt dat ze in het hok zat bij ze (maar ze had ze eigenlijk in de kast verstopt om haar vader te plagen), liep hij naar buiten, kwamen de konijnen natuurlijk naar hem toe. Hij had echt zoiets van: 'he? ze komen naar me toe?!". Ik: je mag ze aaien hoor! Hij: huh?!. Hij kende zulke tamme konijnen echt niet en zei: ze zijn net katten. Daar is hij mee opgegroeid en hun huidige huishouden heeft 2 katten. Zijn ervaring met konijnen is vooral aggressie, niet kunnen aaien en de angst van het konijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.