Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2023 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

Wat ik dan weer niet snap: als ik verschillende foto's toevoeg, dan staan ze tegen elkaar aan, zonder witregel ertussen. Ik zie bij anderen wel een witregel ertussen en soms ook tekst. Ik krijg dat niet voor elkaar, hoe doen jullie dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Okki zei:

Wat ik dan weer niet snap: als ik verschillende foto's toevoeg, dan staan ze tegen elkaar aan, zonder witregel ertussen. Ik zie bij anderen wel een witregel ertussen en soms ook tekst. Ik krijg dat niet voor elkaar, hoe doen jullie dat?

Als ik een foto invoeg, dan staat die onder de gele balkjes. Als je op de foto klikt komt die in je bericht. Daarna kan je verder typen en zit er tekst tussen de foto’s.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Annasbeestenbende zei:

Als ik een foto invoeg, dan staat die onder de gele balkjes. Als je op de foto klikt komt die in je bericht. Daarna kan je verder typen en zit er tekst tussen de foto’s.

Ah, op die fiets! Dank je!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mitty oei! dat blijft dan nog moeilijk zo. Zij weten niet dat het voor hun eigen bestwil is! Ons middel was vrij stroperig, meer richting honing dan water, dus daarom konden we het goed op eten spuiten. Helaas heb ik geen betere tips.

Gisteren de konijnen groenvoer gegeven. Vergeten dat het wat had geregend dus natte bruine vlekken op mijn witte broek. Ach ja, daar is de wasmachine voor. Mijn man: waarom springen ze nu alletewee bij jou op schoot en ze komen niet bij mij! 😞 Ik: sorry schat, maar ze hebben me 2 dagen gemist en ik ben lager dan jij... oh, en ik heb het bakje met groenvoer in mijn handen!

Zelf vind ik twee konijnen tegelijkertijd op schoot nooit zo handig, zeker niet als ik het voer dan ook nog moet verdelen. Ik heb Lodewijk van mijn schoot naar zijn schoot overlaten lopen, maar Scarlett vertikte het, die wilde echt of bij mij of op de grond eten (eten pikken, wegspringen, omhoog komen om te snaaien, en weer beneden eten). Uiteindelijk heeft Lodewijk wel rustig bij mijn man gezeten voor een minuut of 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Bunny566 zei:

Heb je dat laatste al geprobeerd? Dat is de enige manier die bij Hubble werkt maar werkt goed 😄

(Ik ben er nog steeds niet achter hoe je 1 zin kopieert en daar dan op reageert 🤔)

Je bedoelt met dwangvoeding? Ik heb Oxbow critical care herbivore en die vinden ze ook al niet lekker. Hopeloos! Ik geef nu snel een stukje papaja als ze het op hebben, misschien gaat er op een dag een kwartje vallen dat er een verband tussen medicatie en beloning is.

@bunnyempressPanacur is ook wel stroperig, maar ik krijg het niet voor elkaar om bijna 2ml op een blaadje te krijgen zonder dat zij het ruiken😅

Zo lief dat ze graag op schoot bij je willen omdat ze je hebben gemist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mittynee, ik bedoelde hem tussen mijn knieën bij het toedienen van medicatie 😊 Hij spartelt anders alle kanten op...

Ik heb Selective Recovery Plus dwangvoeding die mijn voedster erg lekker vond maar hij waarschijnlijk ook niet. Hij deed tenminste geen enkele poging om mee te eten en hij is dol op eten 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mitty Ik hoop dat ze de beloning gaan snappen ja en meer gaan meewerken.

Ik voelde me gisteren ook heel vereerd want ik was even buiten en Scarlett liep niet naar het speelgoed (met snoep) wat ze altijd doet, maar naar mij. Heel lief. Ik heb haar toen uit de hand even snoep gevoerd.

Ik heb het helaas super te pakken. En het hoge luchtwegvirus (hoesten & niezen) en een darmvirus en daarbij nog 2 andere gezondheidsdingen die opspelen. Ik lig dus de meeste tijd in bed. Mijn man vertelde me dat de konijnen echt van slag zijn dat ze me niet of nauwelijks zien. Het is even niet anders, ik moet toch echt beter woren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik heb het helaas super te pakken

Sterkte ermee!

Hier gaat het helaas ook die kant op, echter ik moet de konijnen wel blijven eten/water geven en hun wc schoonmaken want mijn man kan (nog) niet bij het verblijf. Hij heeft een hoge dwarslaesie en zit permanent in een rolstoel. Hopelijk dit jaar een paadje ernaar toe dan kan hij ze in ieder geval eten/water geven. Das het belangrijkst.

aangepast door bobbyonthefloor
Water toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel beterschap!

Ik ben gelukkig weer een eind opgeknapt, nog wel wat minder energie en een lichte verkoudheid, maar daar valt mee te leven.

Brenda gaf mij dit weekend nog wel een halve hartstilstand, ze had rood op haar voorhoofd, een soort indianenstreep. Alle konijntjes nagekeken op wondjes, niets gevonden. Ook geen plukken haar in de ren, geen camerabeelden waar onrust op te zien was, niets.

Tot ik mij herinnerde dat ze de avond er voor rode biet hebben gegeten 😄 Ik vermoed dat één van de andere konijnen met een stuk rode biet op haar kop heeft geslagen 😂

• Haha 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, bobbyonthefloor zei:

Sterkte ermee!

Hier gaat het helaas ook die kant op, echter ik moet de konijnen wel blijven eten/water geven en hun wc schoonmaken want mijn man kan (nog) niet bij het verblijf. Hij heeft een hoge dwarslaesie en zit permanent in een rolstoel. Hopelijk dit jaar een paadje ernaar toe dan kan hij ze in ieder geval eten/water geven. Das het belangrijkst.

Dank je wel. Ik hoop dat jij ook snel opknapt. Wat pittig dat je man een hoge dwarsleasie heeft en daardoor niet kan helpen. Ziek dingen blijven doen is verschrikkelijk, maar niet kunnen helpen is ook super vervelend.

Sinds december werkt mijn man ergens anders waar hij wel thuis kan werken, dus ik ben dolblij dat hij er vandaag is. Anders had hij trouwens zorgverlof opgenomen, zo is hij ook wel, maar dit voelt gewoon lekkerder. Ik ben als de dood dat ik straks onderuit ga. Ik blijf maar duizelig. De huisarts vond dat ik het als een kanjer oppak, dus dat was wel leuk te horen, maar ik wil graag me gewoon beter voelen. Het ziekenhuis is bezig wat te regelen, dus waarschijnlijk kan ik deze week terecht.

@Evee super fijn dat je aan het opknappen bent! Ik ben bezig met onze konijnen grotere wilgentakken voeren, omdat ik ook filmpjes heb waarin Lodewijk Scarlett 4x mept met een kleinere wilgenstok (met tanden oppakken, dan mee zwaaien), dus ik zie al helemaal voor me hoe dat met die biet is gegaan.

@Annasbeestenbende jij ook bedankt voor de lieve beterschapswensen.

aangepast door bunnyempress
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap voor iedereen! 

Micha gaf mij afgelopen donderdag ook een hartverzakking. Ik had een stronkje van een chinese kool gekregen waar ze elke dag een stukje van kregen tijdens hun groenteschotel. Had het opgebouwd naar een stuk van 5 bij 5 cm in kleine stukjes. Maar blijkbaar had Micha meer ervan gegeten dan Kushi want hij ging 's morgens tijdens het verzorgen ineens languit op het dak liggen. Wilde geen hooi en nam aarzelend snoepjes aan. Gebeld met de dierenarts en in overleg Ciseral en Metacam gegeven die ik nog had liggen. Toen ik om 1 uur thuiskwam van werk deed ie weer normaal en ik hoefde verder geen medicatie meer te geven van de dierenarts. Pfew

Ik schreef toch dat Kushi hitsig was 2 weken terug? Dat was de volgende dag over. Alleen is mevrouw nu schijnzwanger en met stro aan het slepen. Kwam wel gewoon brokjes en kruiden eten. 

Laatste keer dat ik zoiets meemaakte was met mijn vorige twee voedsters maar die waren alleen. Heb ook geen idee hoe lang dat toen duurde. Castratie wil ik laten doen maar heb geen schuur en geen goede plek voor een ziekenboeg behalve de woonkamer. Plus ik vind het eng, die narcose enzo en vervolgend moeten herkoppelen

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Cheeta26 zei:

Laatste keer dat ik zoiets meemaakte was met mijn vorige twee voedsters maar die waren alleen. Heb ook geen idee hoe lang dat toen duurde. Castratie wil ik laten doen maar heb geen schuur en geen goede plek voor een ziekenboeg behalve de woonkamer. Plus ik vind het eng, die narcose enzo en vervolgend moeten herkoppelen

Meestal duurt het een aantal dagen / weekje. Als ze net begonnen zijn laat ik het liggen en bij de "grote verschoonbeurt" de week er na ruim ik het dan op. Hier is inmiddels alles gecastreerd nu dus komt het zelden nog voor.

Ik vind de kansen op en problemen van baarmoederkanker enger dan de ingreep die het kan voorkomen. Een nachtje in de woonkamer is te doen toch? Het gaat in principe echt om die eerste nacht na de operatie omdat ze dan moeilijk de temperatuur op peil kunnen houden. Herkoppelen is niet altijd nodig, vaak kan de partner er gewoon bij blijven of bij terug zonder problemen hoor 🙂 En mijn ervaring is dat als herkoppelen wel moet, dat eigenlijk ook altijd gewoon succesvol is zodra de voedster goed hersteld is (mits de relatie voor castratie ook gewoon goed was).

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Cheeta26 zei:

Ik zag er ook als een berg tegenop om Scarlett te laten casteren, maar ik wist dat het moest ivm haar gezondheid. Ze was pas 3 maanden een koppel met Lodewijk, dus ik zat ook te hikken tussen 'samen laten' of juist later herkoppelen. Ze hadden eind januari juist een beetje mot gehad, maar dat kwam volgens de dierenarts juist vanwege de hormonen, dus advies was om voor 14 februari te castreren. Wij zijn super blij dat we het gedaan hebben en alles is echt super gegaan met haar.

Wil je lezen hoe het is verlopen en wat we allemaal hadden gedaan, dan kan dat via Sterilisatie Voorbereiden

aangepast door bunnyempress
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-2-2023 om 17:40, Bunny566 zei:

@Mittynee, ik bedoelde hem tussen mijn knieën bij het toedienen van medicatie 😊 Hij spartelt anders alle kanten op...

Ik heb Selective Recovery Plus dwangvoeding die mijn voedster erg lekker vond maar hij waarschijnlijk ook niet. Hij deed tenminste geen enkele poging om mee te eten en hij is dol op eten 😄

Oeps ik snap hem nu!😅 Met Mitty gaat tussen de knieën erg goed en snel. Ze snapt gelukkig nog niet dat ze met wat moeite via de achterkant kan ontsnappen en dat houd ik graag zo! Stamper snapt het daarentegen wel, dat was geen succes. Maar vandaag heb ik hem volgens mij per ongeluk wakker gemaakt voor de medicatie. Hij liet zich in een keer oppakken en was er zelf ook verbaasd over😂 Na medicatie komen ze gerust nog een snoepje halen, dus zo'n drama is het blijkbaar ook weer niet. Niets boven eten!

Nog heel veel beterschap iedereen!!!!

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin me eindelijk weer een beetje mens te voelen en ben vandaag uit bed. Ik denk niet dat ik de hele dag ga redden, maar ik hoest mijzelf niet meer wakker en had voor het eerst weer honger, dus er zit weer leven in me.

Mijn man is helemaal happy dat 'volg' als commando lijkt te werken, want de konijnen lopen inderdaad met hem mee naar buiten, al waren ze wel een beetje geirriteerd de keer dat hij vergeten was snoep mee te nemen om ze te belonen. Toen draaide hij zich om (om dat te gaan halen) en kwamen ze netjes weer mee, haha!

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je langzaamaan weer iets kunt @bunnyempress. Het begin is er.

Ik geniet van de verhalen over jouw konijnen versus je man😉

Meike lijkt echt te luisteren. Ik dacht eerst dat het toevallig/per ongeluk was maar nu weet ik dat het zo is. Zo leuk vind ik dat. Ze is totaal anders dan (terror) Bobby. Dat maakt het ook wel weer leuk. Samen zijn ze een tevreden stel. Daar draait het immers om.

aangepast door bobbyonthefloor
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@bobbyonthefloor wat leuk dat Meike ook luistert! Konijnen luisteren beter als ze honger hebben en als ze je graag willen plezieren. Dus misschien gaat Bobby ook nog wel luisteren als hij snoep krijgt als hij doet wat je wil. 

Ja, wij vonden vrij snel dat ze wel goed leken te reageren op commando's, daarom ben ik verder gaan trainen met ze. Over grappige dingen met mijn man en de konijnen gesproken: ik train dus braaf met de clicker, een spraak commando, de targetstick en een beloning. Meestal om de dag en ik ben bezig met natuurlijke commando's die ons wat opleveren. Volg stond hoog op het lijstje, want ze houden van ontsnappen (het huis in) en ze weer makkelijker naar buiten zetten is prettig.

Mijn man dacht dat hij wel 20 stappen over kon slaan. Want ze snappen nu toch volg? Zegt hij ijskoud tegen Lodewijk: "ZIT". Die daar natuurlijk voor geen meter naar luistert, omdat a) hij dit commando nog nooit heeft gehoord, b) er geen training achter zit en c) het natuurlijk geen hond is en d) hij net lekker aan het rondscharrelen was. Ik lachen. Mijn man: 'ok, misschien moet je toch ff uitleggen hoe je dat trainen doet als ik op mijn werk zit'.

Gisteren 3 uurtjes wat kunnen doen, maar ik ben ook super super blij dat ik eindelijk opknap. In tijden niet meer zo lang naar geweest. Al niest mijn man dus ook nog steeds, maar niet meer met buien.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is Sofie 2 jaar 🥳

Nou ja, waarschijnlijk zo een beetje rond deze tijd 😂 Ze is wel van voorjaar 2021, en bij het inschrijven bij de dierenarts is 2 maart gekozen als geschatte geboortedatum. Ze was met een broertje en zusje gedumpt in de straat van het asiel, als jong konijn. Dus helemaal precies zullen we het niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .