Evee Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Nieuw jaar, nieuw Topic! Een slowchat topic waar je gezellig met je mede forumleden kan kletsen. Wil je even iets kwijt over jouw konijnen, zonder dat je dat een eigen topic wil geven. Dan kan dat in dit topic! Let wel op: voor de waarde van het forum, voor de vindbaarheid, is het wel belangrijk om voor langer lopende dingen, zoals gezondheidsproblemen, koppelingen, en andere onderwerpen die voor andere konijnenbaasjes waarde hebben echt een eigen topic te openen. Dit topic is dus meer voor de korte, kleine konijnendingetjes waar een eigen topic wat overdreven is, maar wat je toch even wil delen met de rest! - Wees aardig voor je medeforummers, de forumregels gelden ook in dit topic! - Discussieren over een onderwerp hoort zonder dat je elkaar op de persoon aanvalt. - Denk er wel aan dat alles wat je op internet zet, niet alleen op bunnybunch, openbaar is. Denk dus na voor je iets over je privéleven post of je dit wel met de wereld wil delen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Ik heb advies nodig. De halve ren van Vlekje zit onder deze wormpjes en ze blijven maar terug komen. Ik kan moeilijk ook de aarde verschonen. Ik heb haar net maar weer ingesprayed. Ik heb dit nog nooit zo erg gehad zelfs niet in de winter. Ik vrees dat de enige manier om dit te verhelpen betegelen is? Tegels zijn alleen niet te doen met een konijn die overal plast. Zand absorbeert dat mooi. Heeft iemand ideeën hoe ik dit een beetje kan oplossen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Mijn konijnen plassen ook overal, ik heb er geen last van (ik heb tegels) met azijn zijn de vlekken zo weer weg! Voor de graafbehoefte kan je dat een graafbak ingraven/neerzetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Lastig om dat op te lossen, het lijken mij vliegenlarven. Dus goed dat je haar hebt ingesprayed. Het is natuurlijk heel zacht op het moment, dus insecten gedijen goed. Ik denk dat ik ook betegelen zou overwegen en dan de uitgeslagen plekken behandelen wanneer nodig. Je kunt moeilijk iedere keer de halve aarde met een pootschepje afgraven toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Hier ook tegels en Silke plast er ook wel op. Wel vaak op hetzelfde plekje. Ik zou geloof ik ook voor tegels kiezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Vlekje graaft inmiddels ook niet meer. Terwijl ze echt een graver was. Misschien in het voorjaar weer, maar ik denk dat ze die tijd gehad heeft. Ze is ook niet meer de jongste. Ik was al aan het overwegen om het gaas op de grond weg te halen en tegels te halen. Nu ga ik denk ik van het weekend toch maar tegels halen, want dit kan niet zo. Ik heb de plekken waar ik veel wormen heb ontdekt al afgezet. Ik heb pas in het weekend weer tijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Ik heb onder de volière een extra laag tegels. Als we nog eens stoppen met konijnen dan zijn mijn terrastegels niet aangetast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Als jullie verrijking geven zoals een Esve lentehuis met zo'n worteldak. Laten jullie die dan staan tot al het lekkers eraf is? Of bieden jullie het alleen bepaalde delen van de dag aan. Ik heb het huisje oudjaarsavond om 11 uur in de ren gezet. De grootste maat omdat Micha het anders gaat claimen. Nu zijn 2 buitenzijden en bijna het hele worteldak opgesmikkeld maar ik kon gisterenochtend aan plukjes zwart haar van Micha merken dat er wel even strubbeling om was. Maar verder zijn ze lief voor elkaar. Ook eet vooral Kushi veel minder hooi omdat Micha met zijn hangoor bombarie bij de ruif komt aanzetten als zij erin zit. Normaal gaat ze dan naar de andere ruif maar nu gaat ze meestal naar dat ding. Ik ben bang dat wanneer ik hem steeds opnieuw aanbied dat er steeds strubbeling om is. Tegelijkertijd zat Kushi vanmorgen vrolijk te doen en een binkie te maken. Hoe doen jullie dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari @pakyakker op marktplaats staan regelmatig advertenties met gratis op te halen tegels, vooral stoeptegels. Als Vlekje geen last van haar pootjes heeft, dan zou dat een goede oplossing zijn. Als ze er dan op plast, dan is het geen zonde. @Cheeta26 ik geef hierom liever wat kleinere verrijking, zoals wilgentakken of een verrassingszakje, zodat ze het in 1 of 2x opmaken. Ik laat niets zonder toezicht in de ren, grootendeels ook voor mijn eigen gemoedsrust zodat ik zeker weet dat ze er geen onrust om kunnen krijgen of zich eraan bezeren. Wel fijn dat de met het vuurwerk wel lekker met dat huisje bezig zijn geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Als het een wilgenbal of wilgenrol is, laat ik die in de ren. Maar nu heb ik zo'n kartonnen rol en die is eigenlijk te klein. Die krijgen ze onder toezicht. Een maat groter laat ik wel zonder toezicht in de ren. Maar ik ben niet zo weg van dat kartonnen gedoe. Ik heb liever dat ze iets helemaal op kunnen eten. Te veel karton lijkt me niet goed. Dus als het lekkers eraf is, gooi ik het weg. Ik heb tegels en gelukkig plassen ze noch op de tegels, noch in de zandbak. Voor 99,9 % in de PeeWeebak en 0,1 wel eens naast de bak in het hok. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 januari Auteur Delen Geplaatst: 3 januari Ik durf een lentehuis er wel in te laten, mijn konijnen hebben gelukkig ook nooit problemen met karton gehad. Ik denk dat het grootste risico is dat ze er aan knagen en vervolgens hun koppie door een opening steken en klem komen te zitten en in paniek raken. Die kans is vrij klein, helemaal bij een huis vorm, maar is er wel. Afhankelijk van hoe je konijnen met dit soort dingen omgaan, zou ik afwegen of het wel kan of toch beter niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 8 januari Delen Geplaatst: 8 januari Waarvan kan weven met het hoofd een symptoom zijn? Ik weet dat het iets kan betekenen, maar niet meer wat. Mijn pleegkonijn doet het heel licht, dus ik wil opzoeken of er nog andere symptomen zijn waar ik op moet letten bij hem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 januari Delen Geplaatst: 8 januari Vaak van slechtziendheid, verder weet ik het niet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 8 januari Delen Geplaatst: 8 januari 10 minuten geleden, Marjoleink zei: Vaak van slechtziendheid, verder weet ik het niet. Ah dat zou wel war verklaren want het is een albino. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 8 januari Delen Geplaatst: 8 januari Ik heb na twee dagen het lentehuis weggehaald. De verleiding was te groot voor Kushi. Bedankt voor jullie antwoorden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 8 januari Delen Geplaatst: 8 januari Vaak doen albino's dat inderdaad @happy211. Mijn albinokonijn Sonja deed dat ook. Net of hij altijd de omgeving aan het scannen was. Waarschijnlijk zien ze minder goed dan konijnen met donkere ogen. Volgens mij heeft weven bij bijvoorbeeld paarden weer een andere oorzaak, zoals verveling. Ook bij olifanten of leeuwen in een dierentuin zie je dergelijk gedrag wel eens. Vanmorgen lekker alle tijd om met de konijnen 'aan te keutelen'. Normaal is het voeren en naar het werk, maar in het weekend ga ik even gezellig bij ze zitten. Lekker luisteren naar hun ontspannen geknabbel. Gisteren 3 zakken (Duits) kruidenhooi meegenomen bij de fouragehandel om te kijken wat ze er van vinden. Ik heb namelijk in oktober een baaltje hooi gekocht bij een boer, en dat eten alle konijnen als snoepgoed! Dus wilde ik in november van hetzelfde hooi nog een baal kopen, maar dat bleek toch wat anders en werd bijna niet gegeten. Volgens mij was het een andere serie, maar volgens de boer hetzelfde. Inmiddels is het lekkere hooi bijna op, dus moet ik uitkijken naar wat anders. Nog even wat takken van de wilg afgehaald zodat ze genoeg te doen hebben. Kippie krijgt een heel dun wilgentakje in ieniemini kleine stukjes geknipt, zodat ook hij kan genieten van wilgentakken. Hij krijgt, na zijn medicijnen, een apart schaaltje met klein geknipte groente, kruiden, energy dental brokjes, erwtenvlokken enz. wat hij in no time naar binnen weet te werken, ondanks al zijn beperkingen. Klein dapper ventje 🥰 Het is hier lekker zonnig weer. Tijdens de wandeling met de hond hoorde ik de specht al weer roffelen en er zingen ook al vogels. Toch wel een dubbel gevoel bij dit weer in januari. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 8 januari Delen Geplaatst: 8 januari (aangepast) 2 uren geleden, Marjoleink zei: Vaak van slechtziendheid, verder weet ik het niet. @happy211Oorpijn kan ook! Met name bij een abces. 8 januari aangepast door Jamesthebunnybutler 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari (aangepast) Eind augustus met Lewis langs de dierenarts geweest voor een beschadigd oog door een stukje hooi en vandaag was Luz aan de beurt. Precies hetzelfde, ook beschadigd. Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar ik weet wel dat ik dit wel weer genoeg oogkwalen voor een tijdje vind. 😛 11 januari aangepast door Pablo&Lola 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari tsssss Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari Beterschap! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari Ik gebruik al geen stro vanwege de kans dat het in de ogen komt. Frustrerend dat zelfs hooi genoeg is om zo’n oog te krijgen! Heel veel beterschap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari Blackie heeft het ooit gepresteerd om drie keer achter elkaar een stukje hooi in hetzelfde oog te krijgen. Maar dat is dan ook wel een sukkeltje. Beterschap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari Ai. Sterkte ermee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari Beterschap voor Luz! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari Beterschap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.