BaileyenBaloe Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Mijn konijnen (twee voedsters) zijn woensdag gesteriliseerd. Ze zaten gewoon samen bij elkaar. Maar nu we ze in hun hok hebben gedaan (met handdoeken) willen ze niks meer van elkaar weten. Zevechten niet, maar rennen voor elkaar weg. Komt dit nog goed? Voor de sterilisatie konden ze alleen niet samen eten (wat een paar dagen voor de sterilisatie wel weer goed ging) verder zaten ze steeds bij elkaar. Wat kan ik het beste doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Ze zijn allebei verzwakt door de ingreep, en dat kan de onderlinge verhoudingen veranderen. Heb je de mogelijkheid om ze een weekje uit elkaar te halen? Als ze weer opgeknapt zijn kun je ze dan weer bij elkaar zetten. Ik neem aan dat het dan weer goed zal gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaileyenBaloe Geplaatst: 30 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2022 We hebben geen tweede hok helaas. Zouden we het nog even aan kunnen kijken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Ging hier net zo toen mijn voedster gecastreerd was en is ook weer goed gekomen. Maar ik kneep hem toen ook. Maar er is hoop 😉 Ze zijn nu verzwakt en hebben misschien wat pijn, voelen zich niet helemaal in hun hum en dan willen ze geen ander in de buurt. Wij hebben ze een dag of 5 meen ik uit elkaar gehouden. Gewoon provisorisch met een puppyren gescheiden van elkaar binnen (dat is ook beter, dan blijven ze goed op temperatuur na een operatie). En daarna bij elkaar gezet in een neutrale ruimte. Toen begon het geharrewar om de rangorde te bepalen weer opnieuw en nadat dat was bepaald waren ze weer dikke maatjes en konden ze samen naar hun oude verblijf terug. Ik lees trouwens over een hok, maar hebben ze ook een ren? Beweegruimte is voor konijnen wel essentieel. En te dicht op elkaars lip zitten in een hok is ook een recept voor ruzie. Jij wordt ook niet graag met je vriend/ man in de badkamer opgesloten 😉 al kan je het nog zo goed met elkaar vinden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 2 uren geleden, BaileyenBaloe zei: We hebben geen tweede hok helaas. Zouden we het nog even aan kunnen kijken? Ik zou ze zelf wel uit elkaar halen, ze worden nu angstig van elkaar en gaan elkaar uit de weg. Dat levert extra stress op, ze moeten allebei rustig kunnen herstellen en bijkomen van de operatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Hier kun je ook nog info vinden: https://www.bunnybunch.nl/informatie/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaileyenBaloe Geplaatst: 30 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2022 Ze hebben zeker een ren. Beide kanten op, ze kunnen elkaar goed ontlopen. Wel uit elkaar halen dus? Moet ik even kijken hoe ik dat ga doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaileyenBaloe Geplaatst: 1 januari Auteur Delen Geplaatst: 1 januari Ik heb ze nu apart van elkaar in hetzelfde hok door gaas ertussen te doen. Ze gaan wel bij elkaar zitten bij het gaas. ze waren nog even bij elkaar geweest en beten elkaar toen. Kan dat kwaad? want als ze weer samen komen wat wordt er dan getolereerd? Bijten, achter elkaar aanrennen? Er moet weer opnieuw een rangorde komen denk ik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 1 januari Delen Geplaatst: 1 januari Deden ze bij mij toen ook. Ik heb er toen iets ruimte tussen gelaten zodat ze elkaar nog wel konden zien maar niet bijten. Om ze de rust voor herstel te geven. Als het heel veel stress tussen ze is zou is ze helemaal apart doen, als ze er verder rustig onder zijn zou ik ze wel in elkaars gezichtsveld houden. Maar is denk vooral je eigen gevoel volgen daarin. Ik had het idee dat als ze elkaar iig nog zagen ze niet helemaal vervreemden van elkaar. Na een week heb ik weer een nieuw neutraal gebied gemaakt, andere ruimte, ander laken op de grond, alles schoongemaakt en ze daar samen in gezet. Dat was toen wel weer jagen en bijten, maar uiteindelijk lagen ze weer naast elkaar. Toen ze goed stabiel waren en elkaar weer likten en niet meer wegrenden voor elkaar heb ik ze terug gedaan naar hun eigen verblijf. Het is me wel een gedoe he 😅 ik kneep hem toen ook behoorlijk, maar het heeft uiteindelijk wel goed gedaan, ze is veel minder hormonaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaileyenBaloe Geplaatst: 1 januari Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 29 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei: Deden ze bij mij toen ook. Ik heb er toen iets ruimte tussen gelaten zodat ze elkaar nog wel konden zien maar niet bijten. Om ze de rust voor herstel te geven. Als het heel veel stress tussen ze is zou is ze helemaal apart doen, als ze er verder rustig onder zijn zou ik ze wel in elkaars gezichtsveld houden. Maar is denk vooral je eigen gevoel volgen daarin. Ik had het idee dat als ze elkaar iig nog zagen ze niet helemaal vervreemden van elkaar. Na een week heb ik weer een nieuw neutraal gebied gemaakt, andere ruimte, ander laken op de grond, alles schoongemaakt en ze daar samen in gezet. Dat was toen wel weer jagen en bijten, maar uiteindelijk lagen ze weer naast elkaar. Toen ze goed stabiel waren en elkaar weer likten en niet meer wegrenden voor elkaar heb ik ze terug gedaan naar hun eigen verblijf. Het is me wel een gedoe he 😅 ik kneep hem toen ook behoorlijk, maar het heeft uiteindelijk wel goed gedaan, ze is veel minder hormonaal. Dank je wel. Dat klinkt hoopvol dat het wel weer goed zou kunnen gaan. Ze kunnen elkaar niet bijten door het gaas. Ze zijn allebei rustig eronder dat ze elkaar wel kunnen zien. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 10 januari Delen Geplaatst: 10 januari Eenzaam maar niet alleen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.