Des1 Geplaatst: 28 december 2022 Delen Geplaatst: 28 december 2022 Vraagje bunnybunchers: ik heb beiden op 1 " neutrale" kamer in appartement geplaatst, zitten gemoedelijk naast elkaar sinds vanmiddag maar Frans doorbreekt nu continue elke barrière en loopt weer los in huis, denken jullie dat t n probleem is als ik t hekje gewoon wat openzet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 29 december 2022 Delen Geplaatst: 29 december 2022 Op 28-12-2022 om 21:01, Des1 zei: Vraagje bunnybunchers: ik heb beiden op 1 " neutrale" kamer in appartement geplaatst, zitten gemoedelijk naast elkaar sinds vanmiddag maar Frans doorbreekt nu continue elke barrière en loopt weer los in huis, denken jullie dat t n probleem is als ik t hekje gewoon wat openzet? Hoe groot is je neutrale kamer? Ik zou het gebied niet al te groot maken (tenzij de koppelruimte ieniemini is) dan ontlopen ze elkaar en werkt het koppelen ook niet ten goede. Volgens mij staat er ook een aanbevolen aantal m2 voor koppelen bij de info hier op BB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 29 december 2022 Delen Geplaatst: 29 december 2022 Yup gevonden: Neutraal terrein is dus een ruimte waar geen van de konijnen nog geweest is. Maak de ruimte niet te groot. De konijnen moeten wel ruimte hebben, MAAR elkaar niet constant kunnen ontlopen. Voor een koppel kleine of middelmaat konijnen is ongeveer 2 vierkante meter groot genoeg. Gaat het om hele grote konijnen, dan zou je een iets grotere ruimte kunnen kiezen. Mensen met huiskonijnen gebruiken vaak de badkamer of hal als neutraal terrein. Mensen met buitenkonijnen gebruiken vaak een ren die ze in een deel van de tuin zetten waar beide konijnen nog nooit zijn geweest. Houd er wel rekening mee dat het nodig kan zijn dat de konijnen een aantal dagen in de neutrale ruimte verblijven, voor ze naar het eigen verblijf kunnen. https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 29 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2022 1 uur terug, BaasjevanBrownie zei: Yup gevonden: Neutraal terrein is dus een ruimte waar geen van de konijnen nog geweest is. Maak de ruimte niet te groot. De konijnen moeten wel ruimte hebben, MAAR elkaar niet constant kunnen ontlopen. Voor een koppel kleine of middelmaat konijnen is ongeveer 2 vierkante meter groot genoeg. Gaat het om hele grote konijnen, dan zou je een iets grotere ruimte kunnen kiezen. Mensen met huiskonijnen gebruiken vaak de badkamer of hal als neutraal terrein. Mensen met buitenkonijnen gebruiken vaak een ren die ze in een deel van de tuin zetten waar beide konijnen nog nooit zijn geweest. Houd er wel rekening mee dat het nodig kan zijn dat de konijnen een aantal dagen in de neutrale ruimte verblijven, voor ze naar het eigen verblijf kunnen. https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen Hij ging ook meteen naar zijn oude kattenbakplaats dus die heb ik weer neergezet maar eten, lekkers en drinken in de neutrale kamer laten staan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 29 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2022 Dankje, had ik gelezen en was ook de opzet; geplaatst op 3m2 neutraal gemaakte kamer met schuilmogelijkheden. Frans raakte opgefokt, beukte aan deur, geeft m.i. onnodig stress aan kleine die al n jaar in opvang zit en verwaarloosd is. Gaat nu vrijwillig in en uit koppelruimte, voer m ook daar, dat gaat goed, bel mrg even met n kundige hierin, is toch lastig via n forum Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Ik zou tijdens de koppeling niet het hekje open zetten. Te veel ruimte zorgt er voor dat je een uitgestelde koppeling krijgt, dat ze elkaar gaan ontlopen en elk een eigen territorium gaan ontwikkelen naast elkaar in plaats van er samen uit komen, en dan heb je alleen maar meer kans dat het uiteindelijk alsnog mis loopt. Ik zou ze echt lange tijd in neutraal terrein laten, en dus niet door je hele huis nu 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 14 uren geleden, Des1 zei: bel mrg even met n kundige hierin, is toch lastig via n forum Hihi, wat denk je dat er hier op het forum geen "kundigen" zitten? 😁 Succes met het koppelen, het is toch altijd spannend, zelfs als je "kundige" bent. Geef het tijd, liefde/vriendschap heeft vaak toch wat tijd nodig om te groeien en de nieuwe aanwinst heeft nogal wat te verwerken natuurlijk. 🤞 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 30 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2022 Hoi Joke, dankjewel voor je bericht, nee hoor ik zie dat hier juist veel kundigen zitten! Omdat mijn nieuwe lieverd jong en kwetsbaar is leek t me goed om n afspraak te maken omdat ik via deze weg het niet in de hand heb of en wanneer er evt. antwoord zou kunnen komen, ik ben met dieren n softie en wil t graag zo goed mogelijk aanpakken😉 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Alleen maar goed hoor, dat je het zo goed wilt doen en ze hebt laten koppelen bij een opvang. Hier zit ook flink wat kennis hoor 😉 en er is altijd wel iemand die reageert. Ik zou ook een vaste ruimte aanhouden, anders is die vrije uitloop straks Fransje zijn gebied en pikt hij het niet als zijn vriendinnetje daar straks komt. Plus dat je idd de koppeling uitstelt, omdat hij haar kan ontlopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 11 januari Auteur Delen Geplaatst: 11 januari Het gaat stap voor stap top 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari Wat goed! Succes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 15 januari Auteur Delen Geplaatst: 15 januari Dankjewel! Stap Voor stap uitvinden, little heeft erg veel meegemaakt in haar jonge leventje, vindt mensen niet direct leuk ook, we gaan n ontdekkingstocht aan 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 15 januari Auteur Delen Geplaatst: 15 januari Ze is al veel rustiger en nieuwsgierig, prachtig om te zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 15 januari Auteur Delen Geplaatst: 15 januari Ze ziet er wat vlekkerig uit, haar vachtje was tijdens sterilisatie geschoren ivm klitten vanwege verwaarlozing, het groeit nu mooi aan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari Oh wat een schatje! Fijn dat het stap voor stap goed gaat!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari Wat fijn dat ze uit haar schulp kruipt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari Wat een mooi konijntje. Nog mooier dat ze gered is en het steeds beter met haar gaat. Geduld is het sleutelwoord in deze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 16 januari Auteur Delen Geplaatst: 16 januari Mooi hè als ze bang is gaat Frans soms ook voor dr zitten, maar op snacks duikt ze als n pro😊 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari Ik vind het wel een pracht konijn met die witte kraag, net een prinsesje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.