Ga naar inhoud

Rangorde verstoord door bezoek dierenarts?

Marthe
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Wij hebben al twee jaar een ram die zijn hele leven alleen is geweest en niet gecastreerd was. Omdat we het toch zielig vonden hebben we hem gecastreerd en na 2 maanden laten koppelen bij de dierenbescherming aan een leuk (niet gecastreerd) vrouwtje. Na een week zijn we hier thuis mee verder gegaan en na een stroeve paar weken leken ze elkaar helemaal gevonden te hebben. Onze ram is 4,5 jaar en het vrouwtje is ongeveer 1,5. Nu zijn we afgelopen week met de ram naar de dierenarts geweest voor een geïrriteerd oogje en kregen we oogdruppels, alleen lijkt hij de last die hij ervan heeft af te reageren op haar. Hij jaagt haar sinds die druppels nu al twee dagen de hele tijd achterna en probeert haar te berijden, wat zij niet toe laat en telkens weg rent. Waar zij ook naartoe gaat, hij rent er achteraan en is heel erg gefocust op haar. Ze liggen ook minder samen dan eerst omdat zij telkens weg rent. We vinden het een beetje zielig voor haar worden dus daarom de vraag: is dit bij anderen ook weleens gebeurt? Het komt echt vooral van hem, zij doet niks. Ze vechten niet, maar soms bijt zij van zich af omdat ze het wegrennen en weggejaagd worden zat is.

Nog algemene info: ze hebben hier een kooi van 1 meter bij 50 cm die altijd openstaat en voor de rest hebben ze de hele woonkamer (altijd dus, ook ' snachts) van iets van 20 m2.

Ik hoop dat het nog goed kan komen, vooral omdat ze zo lief waren samen.

Groetjes, Marthe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanvulling: zij laat overal drolletjes achter wanneer hij haar najaagt (herkenbaar van het koppelen) en dit deed ze eerst al een tijdje niet meer, is ineens weer begonnen hierdoor. Heel af en toe liggen ze nog samen en wordt hij door haar kort gelikt (hij is de baas), maar dit is van korte duur vergeleken met eerst. Kan dit met geduld nog goed komen en is het niet te zielig voor haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marjoleink,

Is hij alweer een beetje bedaard? Ik lees wel veel dat een koppeltje het beste samen een bezoek aan de dierenarts kan brengen . Anders kan het de rangorde verstoren. Geen idee of dit nu bij jou aan de gang is. 

Ik heb heb ook een gecastreerd rammetje met een niet gecastreerde voedster, beide nog vrij jong ook. Van de week waren ze hier ook weer aan het vlinderen en de ram was continu aan het jagen. Ook op elkaar rijden en ik zag ook plukken haar in de tuin liggen. Ik was ook bang dat het niet meer goed zou komen, maar gelukkig is er nu niets meer aan de hand. Ze liggen weer samen naast elkaar, ze likken elkaar schoon en eten ook samen. Hopelijk blijft het zo. Maar aangezien ik 2 pubers heb, verwacht ik nog wel een paar opstootjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, MissThing zei:

Hi Marjoleink,

Is hij alweer een beetje bedaard? Ik lees wel veel dat een koppeltje het beste samen een bezoek aan de dierenarts kan brengen . Anders kan het de rangorde verstoren. Geen idee of dit nu bij jou aan de gang is. 

Ik heb heb ook een gecastreerd rammetje met een niet gecastreerde voedster, beide nog vrij jong ook. Van de week waren ze hier ook weer aan het vlinderen en de ram was continu aan het jagen. Ook op elkaar rijden en ik zag ook plukken haar in de tuin liggen. Ik was ook bang dat het niet meer goed zou komen, maar gelukkig is er nu niets meer aan de hand. Ze liggen weer samen naast elkaar, ze likken elkaar schoon en eten ook samen. Hopelijk blijft het zo. Maar aangezien ik 2 pubers heb, verwacht ik nog wel een paar opstootjes..

Niet mijn konijn, maar van @Marthe.

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .