Ga naar inhoud

Konijnen en vuurwerk

Evee

Vuurwerk en konijnen  

48 leden hebben gestemd

1. 1. Hebben jouw konijnen last van vuurwerk angst?

• Nee, totaal niet
      17
    • Ja, maar gelukkig niet al te erg
      25
    • Ja, heel heftig
      6

Aanbevolen berichten

Brammetje en miffy waren rond vijf uur rustig en erg blij dat ik eten kwam brengen. Ook meteen het hok verschoond en hooi gegeven. Vanaf zes uur begon het hier met groter vuurwerk, maar alles gaat om beurten en met regelmaat een paar minuten niets. 

Brammetje schrok wel van een ratelband, maar zat direct daarna weer hooi te eten. De grasmaaier vindt hij enger 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat het eigenlijk de hele dag al af en aan met geknal. Zo net vonden de naaste buren het tijd om met hun (kleine) kinderen wat vuurwerk af te steken. Die gaan straks waarschijnlijk naar bed en die moeten natuurlijk nog even wat van de traditie mee krijgen.
Gelukkig is het buiten vreselijk nat, want de brandende stukken daalden neer in onze tuin.

De konijnen raken er niet van in paniek. Sproet is denk ik de meest alerte, zij zit in de catcube te mokken. Kippie maakt zich niet druk, die zit met een vol buikje te dutten in zijn stro-bak. Helaas gaat het slechter met Kippie, maar daar heeft hij zelf (momenteel nog) geen problemen mee. Bikkeltje...🥰
Pleegjes Lis en Henri zitten lekker droog in de schuur op de veranda voor het kattenluik. Buiten is het nat en vies, en als je langs de ren loopt volgen twee lieve snoetjes voor het kattenluik je nieuwsgierig. Zij maken zich ook niet al te druk. Vlak voor 12 uur gaat het kattenluik op slot en het licht in de schuur en het tuinhuisje aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het ook al flink losgegaan.

Konijnen naar de bijkeuken doen was de beste zet ooit! We kwamen er net achter dat dat de rustigste plek in huis is qua herrie. Brownie ligt gewoon te ontspannen, hij vindt al die extra aandacht en lekkers wel leuk. En als hij mij ziet knijpt hij zijn oogjes toe, zo van “jij waakt nu dan ga ik suffen”. Ukkie is nog steeds alert en houdt het bij de catcube, maar is niet zwaar gestresst. Ik heb ze die Bach druppels gegeven, om de hoeveel uur mag je 4 nieuwe druppels doen trouwens? @Evee staat niet op de verpakking. En ze hebben net hun hooikubus gekregen wat ook een groot succes is. Wordt hard geknaagd. Ukkie trekt er plukken uit en sleept ze snel de catcube in. Linde slaapt dwars door het geweld heen. So Far so good. 🤞🏻

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BaasjevanBrownie zei:

Ik heb ze die Bach druppels gegeven, om de hoeveel uur mag je 4 nieuwe druppels doen trouwens? @Evee staat niet op de verpakking. En ze hebben net hun hooikubus gekregen wat ook een groot succes is. Wordt hard geknaagd. Ukkie trekt er plukken uit en sleept ze snel de catcube in. Linde slaapt dwars door het geweld heen. So Far so good. 

Het is max 4x per dag 4 druppels. Elke (5 a) 6 uur dus. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier niet te harden qua herrie en kijk Brownie, helemaal zen. Wat een verschil met vorig jaar. Stiekem best trots op dat hij zo rustig wordt bij mij. En binnen scheelt natuurlijk ook een heleboel. Hij hoort iig minder herrie en ziet er nu niets van met een afgeplakt raam en het licht aan hier. Ukkie is wel bang, maar wel bereid snoepjes aan te pakken vanuit de catcube. Hoop dat de herrie zo wel een x af gaat nemen. Maar beter uren in de bijkeuken dan buiten zitten. Geloof dat iedereen om me heen me een idioot vindt dat ik oudejaarsavond bij de konijnen “vier” 🙈 Zitten hier nog meer van die gekken? 😉

77B887CE-09E1-4BAA-B674-6FE3F58E980D.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm. Ik ben net naar binnen gegaan, vanaf 11 uur bij de konijnen geweest. Om 11 uur heb ik ze een JR farm huisje gegeven met zo'n worteldak. Dat werkte heel goed tot 12 uur. Toen hebben ze zich een tijdje verstopt achter het hok. Kushi kwam als eerste tevoorschijn en Micha later ook. Snoepje pakten ze ook gewoon aan. Zo'n ding met worteldak kun je gewoon in de ren laten toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Cheeta26 zei:

Ehm. Ik ben net naar binnen gegaan, vanaf 11 uur bij de konijnen geweest. Om 11 uur heb ik ze een JR farm huisje gegeven met zo'n worteldak. Dat werkte heel goed tot 12 uur. Toen hebben ze zich een tijdje verstopt achter het hok. Kushi kwam als eerste tevoorschijn en Micha later ook. Snoepje pakten ze ook gewoon aan. Zo'n ding met worteldak kun je gewoon in de ren laten toch?

Fijn dat ze weer tevoorschijn zijn en je bij ze bent geweest om ze gerust te stellen ook. Lijkt me wel, kunnen ze niet klem in komen toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

Fijn dat ze weer tevoorschijn zijn en je bij ze bent geweest om ze gerust te stellen ook. Lijkt me wel, kunnen ze niet klem in komen toch? 

Het is wel de eerste keer dat ze zoiets krijgen. Maar ze moeten echt hard knagen om het eraf te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na middernacht zat Merien nog steeds lekker in het nachthok, maar Zoetje rende in paniek door de ren, zo zielig! Een half uurtje later zat ze bij Merien in het nachthok, denk ik, want ik zag haar niet meer. Ik heb het dak van het nachthok maar niet opgetild om te kijken, dan zouden ze daar weer van schrikken.

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de eigen huisdieren om op te letten had ik ook nog een oppaskonijn om op te letten. Normaal twee, maar een paar dagen geleden is er helaas eentje ingeslapen. Nou zat de andere al wel eventjes alleen omdat het zieke konijn al even binnen zat. Maar toch even spannend. Gelukkig is dat ook gewoon goed gegaan. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig nieuw jaar allemaal!🎆

Hier gisteravond om 23:45 toch onze nijntjes, in ons noodhokje, naar binnen gedaan.

Buiten was het warm, dus die 19 graden binnen konden ze ook wel hebben was mijn gedachten.

Blij dat ik het gedaan heb, want WAT een vuurwerk!

De nijntjes hebben er binnen geen last van gehad, zaten heerlijk te eten en konden om 1:30 weer lekker naar buiten in de ren.

We kunnen er in ieder geval weer een jaartje tegenaan 😁

PhotoGrid_1672566663333.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het hier heerlijk stil! Mijn hond en ik hebben onze eerste wandeling van 2023 er al weer op zitten en de konijnen zitten al weer lekker uit te buiken na hun ontbijtje.
Wat ging het hier tekeer vannacht! En het ging ook veel langer door dan anders. Vaak is het ergste geknal wel over na een half uur, maar nu was het ook na 1 uur nog lawaaierig. En het was ook al veel eerder constant geknal.

Om even voor 12 uur heb ik de verlichting aan gedaan in de schuur en de konijnenverblijven, en toen ik rond kwart over 12 even ging kijken zat Sproet met alerte oren en grote ogen verstopt in het tuinhuis. Zij is eigenlijk de enige geweest die het allemaal wat ongemakkelijk vond, de rest viel erg mee.

Onze hond is gelukkig niet bang voor vuurwerk, maar bij van die hele harde knallen en flitsen hier vlak bij huis moet ze toch wel even blaffen. Vrijdag heb ik samen met mijn zus en onze honden nog een wandeling van 2,5 uur gemaakt onder Norg, in het buitengebied.  Daar hoor je eigenlijk alleen het gedreun van carbid in de verte, maar dat geluid is, vooral op afstand, toch minder erg dan gewoon vuurwerk vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het knaaghuisje in de ren gelaten vannacht. Het is de eerste keer dat ik zoiets geef. De grootste maat omdat Micha kleine dingen claimt. Was zo blij dat onze dierenspeciaalzaak die had!  Ik vond vanmorgen wel wat plukjes haar van Micha in de ren maar net waren ze elkaar lekker aan het wassen op het dak van het schuilhok en lagen ze even samen te slapen. Voorheen hebben ze wel een wilgenrol met hooi gehad. Kushi is nu weer druk bezig om het ding te slopen. Micha doet vrolijk mee. Echt uitgebreid hooi eten doen ze niet. Hoe doen jullie dat met verrijkingsdingen zoals zo'n huisje? 

Screenshot_20230101_110124_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst! 

Wat een heerlijke rustige dag is dit zeg! Genieten ☺️ 

De konijnen zijn er hier gelukkig ook goed door gekomen. Bennie heeft om 12 uur even in een schuilhuisje gezeten. Een kwartier ofzo. Vlinder bleef stoer in het midden van de ren zitten. Hier blijkt dus maar weer dat vrouwen over het algemeen veel stoerder zijn dan mannen 😜

Maar voor en na dat kwartiertje deden ze eigenlijk met af en toe opkijken, gewoon hun ding. 
Vanmorgen aten ze gelukkig ook goed. 😃

We zijn er voorlopig weer vanaf 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bammyflurry zei:

Wat is het hier heerlijk stil! Mijn hond en ik hebben onze eerste wandeling van 2023 er al weer op zitten en de konijnen zitten al weer lekker uit te buiken na hun ontbijtje.
Wat ging het hier tekeer vannacht! En het ging ook veel langer door dan anders. Vaak is het ergste geknal wel over na een half uur, maar nu was het ook na 1 uur nog lawaaierig. En het was ook al veel eerder constant geknal.

Hier hetzelfde, lijkt wel steeds langer te duren en vooral hier. In onze vorige  huis was het vooral om 12 uur, na een kwartiertje was het ergste wel geweest en rond 1 uur meestal alweer rustig. Maar hier gaat het maar door joh, ik heb tot 1 uur bij de konijnen gezeten en omdat het best goed ging durfde ik het aan om naar bed te gaan. Waar ik wakker lag omdat de herrie onverminderd doorging tot 4 uur 😱 daarna werd het wel minder, maar om half 5/5 uur pas echt rustig en kon ik slapen. We hebben mazzel dat we nog tot 10 uur uit kunnen slapen met Linde, zou niet weten hoe de buren dat doen met 2 kids die om 7 uur wakker zijn. Ik heb zelf tinnitus en overgevoeligheid voor geluid, dus ik trok dit echt niet. Mijn oren suizen nu alsof ik net uit de disco ben gelopen. Zit er toch aan te denken volgend haar weg te vluchten en de konijntjes in de bijkeuken achter te laten, dat ging best goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Cheeta26 zei:

Ik heb het knaaghuisje in de ren gelaten vannacht. Het is de eerste keer dat ik zoiets geef. De grootste maat omdat Micha kleine dingen claimt. Was zo blij dat onze dierenspeciaalzaak die had!  Ik vond vanmorgen wel wat plukjes haar van Micha in de ren maar net waren ze elkaar lekker aan het wassen op het dak van het schuilhok en lagen ze even samen te slapen. Voorheen hebben ze wel een wilgenrol met hooi gehad. Kushi is nu weer druk bezig om het ding te slopen. Micha doet vrolijk mee. Echt uitgebreid hooi eten doen ze niet. Hoe doen jullie dat met verrijkingsdingen zoals zo'n huisje? 

Screenshot_20230101_110124_Gallery.jpg

Was voor mij ook de eerste hooikubus, ze hebben er lekker aan geknaagd en het was een welkome afleiding! Ukkie groef er steeds hooi uit en trok dat mee de catcube in 😂 maar was ze iig lekker bezig en afgeleid. Ik ga ze zo weer terug naar buiten doen, vind het stiekem nog wel even gezellig 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .