Ga naar inhoud

Konijnen en vuurwerk

Evee
 Delen

Vuurwerk en konijnen  

48 leden hebben gestemd

1. 1. Hebben jouw konijnen last van vuurwerk angst?

• Nee, totaal niet
      17
    • Ja, maar gelukkig niet al te erg
      25
    • Ja, heel heftig
      6

Aanbevolen berichten

Nou ze zitten in de bijkeuken hoor 👍🏻

Ze zaten buiten in de wc, dus die gewoon opgetild en binnen neergezet, hoefde ik geen konijnen te vangen. Stressvrije verhuizing zo iig. Of nouja, logeerpartij 😉

Ukkie zit nog verstopt in de catcube, Brownie is druk de boel aan het verkennen. Net wat snoepjes uitgestrooid, die komt Ukkie wel halen (uiteraard 😂) om ze snel mee naar de catcube te nemen en daar op te eten.

Ben benieuwd of Brownie in de ren blijft deze keer, toen ze binnen zaten na Ukkie’s castratie jumpte hij doodleuk over de puppyren. Catcube staat al bewust in het midden. 

Morgen nog even het raam afplakken dat ze ook geen vuurwerk zien en wat sloopspeelgoed en hyacintballen geven en hopelijk helpt dat ze erdoor heen. 🤞🏻

D7BECA63-546E-4BD5-B60B-FDBC2AEE2EAC.jpeg

• Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja alleen is Ukkie niet uit haar catcube te krijgen, en als ze net een poging onderneemt schrikt ze van Linde in de woonkamer en stuift ze er weer vandoor. Ze komt nu geeneens groenten eten, ze eet het alleen als ik het in de catcube leg.

Is ze niet bang voor het vuurwerk, maar wel van een spelende Linde. Heb al het speelgoed dat muziek maakt al afgepakt 🙈 probeer haar rustig te houden.

Brownie is lekker vrolijk aan het rondrennen. Die vindt het prima. Die zal morgen juist wel weer bang zijn van de knallen. Het blijft lastig, Ukkie is weer minder bang van vuurwerk en meer van wisselingen van verblijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel fijner dat ze binnen zitten toch? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust 😄 Het is altijd een beetje een dilemma, maar ze zitten nu in elk geval veilig. Het schijnt hard te gaan waaien, ik houd mijn hart vast waar al dat ellendige vuurwerk dan belandt 😒 Allerlei lekkers rondstrooien is meestal ook wel een goede afleiding. Succes de komende dagen!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ´Ja, maar gelukkig niet al te erg gestemd´. Alleen gister is er even paniek in de ren geweest na het afgaan van een vuurwerkbom ☹️ Dat was wel zielig. Hoop dat er niet al te veel bommen afgestoken zullen worden.

Het gaat er heftig aan toe bij sommige forumleden in de buurt. Waar ik woon viel het tot nog toe wel te doen, maar heb het gevoel dat er dit jaar meer afgestoken wordt. Heb gelezen dat ze professionele vuurwerkshows schrappen vanwege te harde wind, maar morgen mag Jan en alleman wel gewoon flink losgaan op straat met vuurwerk. Dat is dan toch vragen om (meer) ongelukken 🙄

• Mee eens! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt sinds vandaag veel vuurwerk afgestoken, maar om nou te zeggen dat L&L (en pleegkonijn) er last van hebben, neuhh. Ze zijn wellicht iets alerter, maar doen gewoon hun normale ding.

Ik heb op de valreep nog even twee nieuwe bunnycams besteld, dus met een beetje geluk zijn die er morgen. Wij vieren de jaarwisseling eigenlijk altijd elders en hoewel de konijnen veilig zitten, vind ik het toch wel fijn om af en toe even te gluren. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, BaasjevanBrownie zei:

Nou ze zitten in de bijkeuken hoor

Toch prima! En ze kennen je stem. Dat is ook geruststellend. Linde zal het wel leuk vinden. Wat een handige panelen zijn dat. Ik heb van die gammele dingen maar in noodgevallen wel makkelijk. Die Dollie heeft vind ik mooi.

Wat zijn hyacintballen? 

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Die wil ik ook nog een keer aanschaffen maar weet niet goed hoe of wat. Er is daar geen stroom en dan  moet ik een draad door een maas van de ren trekken en dan door de deur van de garage. Mmmm. Een heel gedoe.

Die ik besteld heb werken op (oplaadbare) batterij en zou je eens in de zoveel maanden op moeten laden, maar ze kunnen ook continue aan het stroom. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zijn ze een eindje tegenover ons met carbid schieten begonnen. Ik zie een grote gasfles staan en af en toe een harde dreun. Maar de konijnen verblikken of verblozen niet. Ze blijven lekker op de trap of op de grond zitten. De ren staat tegen de garage aan en af en toe staat de stalen zijdeur open en die klapt soms hard dicht. Ook het starten van een auto horen ze dagelijks en soms een compressor die staat te draaien. Dus ergens zijn ze veel lawaai gewend. Voor de koeien die op vier meter van de ren passeerden reageerden ze wel heftig. Ook waren ze vorige week hier op konijnen en hazen aan het schieten. Zag ook geen reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Evee zei:

Arlo en eufy werken beide prima zonder kabels (wel eens in de paar maanden opladen). Niet de goedkoopste opties misschien, maar wel heel handig en fijn in gebruik. Arlo is tegenwoordig alleen nog maar met abonnement, eufy is zonder. 

Super dan ga ik me in Eufy verdiepen. Dank. Mooi voornemen voor het nieuwe jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij waren een deel van de dag in Brabant voor een kinderverjaardag. Nichtje geboren op 31 december dus tja. Vanmorgen snel de konijnen verzorgd want het is een eind rijden. Nou scheelt het dat het een groot deel van de dag heeft geregend en ook stortbuien volgens mij. Toen ik thuiskwam om 3 uur werd het droog. Ze zijn wel een stuk alerter maar dat hangt af van de nabijheid van de knallen. Heb het hooi bijgevuld en toen gingen ze lekker eten. Ben benieuwd naar vanavond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier konden ze ook niet wachten tot 6 uur. En de buren zijn thuis en hebben vuurwerk. En in de straat achter ons zijn ze bezig. De konijnen zaten dus al goed verstopt. Ik heb ze een rosewood fourageerbak gegeven maar ik betwijfel of ze er veel mee zullen doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .