Ga naar inhoud

Konijn loopt raar


Myrthee

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen. 

Mijn konijn heeft ( waarschijnlijk) e.c

Wij hebben hem al een paar weken binnen en hij is al vooruit gegaan.  Wij laten hem goed lopen door hem met de voerbal te laten spelen.

Alleen hij loopt heel raar . 

Als hij vooruit gaat gaat zn kontje erg hoog omhoog. 

Gaat dit nog weg of is er iets aan te doen ??

Hij eet en drinkt verders goed en drinkt normale hoeveelheden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt hij behandeld tegen E.C. ? De enige manier om de parasiet onder controle te krijgen is door hem de juiste medicijnen te geven. De rest is ondersteunend. Als je op tijd de juiste medicijnen geeft zou het rare lopen wel kunnen verbeteren. Maar het is dus wel belangrijk om die medicijnen op tijd te geven, anders dan richt de parasiet schade aan die niet meer te herstellen is.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan straks naar de dierenarts om een beslissing te maken voor mijn konijn . 

Wij hebben hem lang behandeld, wel 4 weken.  en hij leek vooruit te gaan maar dat werd vandaag opeens minder .

Dus het word een heel sterk medicijn of de moeilijke beslissing.

Hij ademt ook heel benauwd . 

Ik vind het echt verschrikkelijk maar ik wil bikkel niet laten lijden.

Hij drinkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 weken is niet heel erg lang voor E.C., wel wil je in de 4 weken wat vooruitgang zien. Wat naar dat hij zo benauwd is. Dat is geen goed teken. Ik neem aan dat je de cortisoneninjecties bedoeld met het sterke medicijn, dat is wel een optie die je nog kunt proberen. Lees inderdaad het artikel even door voordat je naar de dierenarts gaat. Dan heb je wat houvast om de juiste vragen te stellen en een weloverwogen keuze te maken. Heel veel succes en sterkte!

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het helemaal door gelezen.

En De dierenarts  hij zij dat hij e.c zou kunnen hebben , maar hij heeft zoizo  luchtweeg problemen. Er zit vocht in de longen.

En het was 50/50 of hij het zou redden. En mijn konijn is 6 dus ik weet te het niet zo goed 🤔

Ik kon het prikje kiezen of de antibiotica.

Dus ik dacht kijken of de antibiotica werkt, ik probeer eerst het positieve ( als dat mogelijk is het konijn moet niet lijden door mij natuurlijk) en als hij na 1 dag beter zou ademen dan hoeven wij morgen niet terug te komen. Hij  heeft ook pijnstillers en nog iets gekregen maar ik ben even vergeten hoe dat heet 😅

En heel veel ♡ naar alle mensen die mij en mijn konijntjes steunen.

Wij zijn jullie  heel erg dankbaar 🐇

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Er was een rontgenfoto gemaakt he? Dat vocht in de longen kan namelijk ook andere oorzaken hebben, zoals een hartprobleem. Maar al shet nu beter lijkt te gaan dan lijkt de antibiotica toch aan te slaan. Moet dat vocht vanzelf wegtrekken of heb je daar ook iets voor gekregen?

Geen röntgenfoto..

Ik vond het ook wel raar dat hij zo een longontsteking vast stelde .Hij heeft wat gevoeld en gekeken.

Maar hij had het niet over een röntgenfoto. 

Het vocht moet zelf wegtrekken.

En hij ademt sneller. Is dat goed of niet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ademt hij ook oppervlakkiger of met open bek, bek omhoog? Dat zijn tekenen dat hij heel benauwd is. Zonder röntgenfoto is het bij een konijn bijna niet mogelijk om vocht achter de longen vast te stellen volgens mij. Lastig. Ik had een voedster met ook rare klachten en pas toen er een röntgenfoto gemaakt was, werd vocht achter de longen vastgesteld. Het kan verschillende oorzaken hebben. Longontsteking, thymoom, hartprobleem... Bij mijn weten trekt het vocht vaak niet vanzelf weg en heb je een vochtafdrijver. Ik zou toch nog even contact opnemen met je dierenarts om wat dingen na te vragen voor de zekerheid. 

Er is neem ik aan wel naar de longen geluisterd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft wel naar de longen geluisterd ..

En hij ademt met zn neus zwaar.

Wel sneller als gisteren.

En inderdaad met zn neus omhoog..

Ik weet het niet zo goed. Ik wil zoizo niet dat mijn konijn het benauwd heeft.

Moet ik hem nu gewoon laten gaan ? Ik weet het echt niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou vragen of je geen vochtafdrijvers erbij kan krijgen. Mijn konijn deed het goed op furosemide. Ik heb er nog een heel doosje van liggen, dus als je in de buurt woont en de DA het vooe gaat schrijven mag je het hebben. Geen idee of dat kan in dit geval, maar benauwdheid kan zeker van dat vocht komen. Een röntgenfoto kan wel meer duidelijkheid geven over de oorzaak en daarmee prognose 

Lastig zo in het weekend. Sterkte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een moeilijke beslissing genomen. 

Ik laat hem gaan. 

Ik heb overlegt met de dierenarts en hij zij dat hij op is . Dus wij gaan de konijntjes afschijd laten nemen en dan weg...

Ik durfde het bijna niet te zeggen.

Hij wil.ook niet meer eten.

Hij ademt door zijn mond.

Maar het is het beste voor hem.

  • Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .