Myriem Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 Hallo, Ik ben nieuw op dit forum, maar heb al wel 8 jaar een konijn. Inmiddels heb ik sinds vorig jaar een nieuw konijntje, een rammetje die nu ruim 1 jaar is. Ik vond het toch sneu om hem alleen te laten, dus vandaar dat ik naar een opvang ben geweest om daar een geschikt voedstertje (4 maanden) te vinden. De eerste koppeling was daar geen succes maar de tweede bleek volgens de eigenaar een match te zijn. Dat zou wel goed komen. Ik heb ze nu beide 2 dagen in huis en vind het erg lastig. Ik heb hier totaal geen ervaring mee, wel veel over gelezen en nagevraagd, maar of ik het nu goed doe… ik weet dat het wel een tijdje kan duren. Ik woon in een appartement dus ze staan binnen en mijn ram heeft door het hele huis gelopen. Ik heb een kamer schoongemaakt en alles afgenomen, vloer gedweild etc en daar een ren neer gezet. Dit ging eigenlijk verrassend goed, voor zover ik dat kon inschatten. De voedster probeerde wel te rijden, maar daar moest mijn ram niks van weten. Na verloop van tijd sprong hij niet meteen weg en liet het een beetje gebeuren. Ook wasten ze zichzelf, languit liggen en eten/drinken/ keutelen ging prima. De volgende ochtend heb ik ze eten gegeven en begonnen ze samen uit 1 bakje te eten. Dit leek mij een goed teken en ik was dus ook hartstikke blij! De dag daarna ging het ook nog goed, maar tegen het einde van de middag zag ik dat de voedster wat angstiger werd. Mijn ram begon achter haar aan te rennen, en zij sprong al weg als hij zich richting haar omdraaide. Ze begon met stampen en begon zich dan even te verstoppen. Of terwijl, het leek alsof zij er even niks van moest weten. Ook vlogen er wat haren door de ren (geen ergere verwondingen). Sindsdien is de situatie eigenlijk ongewijzigd. Ik heb de dag daarna wel gezien dat hij haar wat likjes gaf, dit was alleen heel kort en zodra hij haar van achteren benaderd springt ze weg en begint ze met stampen. Ik heb ze inmiddels wel in hun per