Ga naar inhoud

mijn konijn is minder enthousiast voor eten


juliettexFelix

Aanbevolen berichten

ik heb 2 konijnen en de laaste tijd zijn ze minder enthousiast wanneer ik ze eten geef.

ze eten het overegens wel gewoon op ze doen er alleen er lang over.

ik geef ze een bakje vol soms wat minder en soms wat meer.

want 1 moet wat meer aankomen ben ook met groente geven begonnen.

eerst kwamen ze beide naar me toe waneer ik hun eten gaf ik had zelfs moeite om het bakje neer te zetten.

nou blijven ze boven in het hok zitten.

ze krijgen ook veel hooi.

is het teveel of stress of gewoon door de kou\regen.

 

 

aangepast door juliettexFelix
beter omschrijving
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de konijnen al goed gecontroleerd? Als ze eten, kwijlen ze of laten ze wat vallen? Zijn ze afgevallen?

Hoe zijn de keutels?

Is het alleen bij brokvoer, eten ze nog wel goed hooi?

 

Het zou er voor zorgen dat ik in ieder geval heel alert zou zijn op gezondheidsproblemen. Vaak is wat je nu omschrijft een eerste signaal dat er iets aan de hand is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 is wat mager naar mijn idee. ze eten ook gewoon nog hooi maar het ligt ook los dus ik heb daar geen goed zicht op. ik heb net ff gefilmd en zag ze op iets kauwen dus ik ga er vanuit dat dat hooi was. keutels zijn oke en ze kwijlen niet. maar omdat ik voelde dat 1 wat mager voelde ben ik ze 2 keer op een dag gaan geven en wat meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege kou vallen konijnen niet zomaar af. Meestal is er wel meer aan de hand. Aan de hand van jouw verhaal kan het echter nog van alles zijn. Ik zou alert zijn op tekenen gebitsproblemen en EC in ieder geval. Maar het kan ook iets totaal anders zijn. Als ze het beide hebben, kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat ze wormen hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Routine is op zich wel belangrijk, of in ieder geval enige regelmaat. Je hoeft dingen niet altijd exact op hetzelfde tijdstip te doen, maar een bepaalde routine in het voeren, verzorgen en controleren van je konijnen is zeker wel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Evee zei:

Vanwege kou vallen konijnen niet zomaar af. Meestal is er wel meer aan de hand. Aan de hand van jouw verhaal kan het echter nog van alles zijn. Ik zou alert zijn op tekenen gebitsproblemen en EC in ieder geval. Maar het kan ook iets totaal anders zijn. Als ze het beide hebben, kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat ze wormen hebben. 

 

nee ze eten beide en 1 is niet te mager.  en ik zag haar net nog eten. kan het ook stress zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, juliettexFelix zei:

de laaste tijd

Wat is de laatste tijd? Al een paar dagen achter elkaar? Of één keertje zo geweest?

 

Ik heb ook wel eens dat als ik de groente een paar uur eerder geef dan normaal, dat ze het ook niet zo enthousiast opeten. Dan vinden ze het nog te vroeg.

 

In dat geval, zou ik het heel goed in de gaten houden de komende dagen en als het zo blijft naar de dierenarts gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .