Ga naar inhoud

Gedragsverandering


EmmaVerlinden

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Mijn konijntje Frieda is net een jaar geworden en we zijn zo blij met haar! Ze is een maand geleden gesteriliseerd en ik weet dat dit gedragsveranderingen met zich mee kan brengen. Dus ik vond het niet zo verwonderlijk dat ze iets rustiger werd.
 

Nu, normaal gezien wordt verwacht dat een konijntje aanhankelijker wordt na de sterilisatie maar ik merk eigenlijk het omgekeerde bij Frieda. Voor de sterilisatie kwam ze bij ons zitten, zocht ze aandacht en kwam ze bedelen voor snacks en aaitjes. Nu  gromt ze naar mij en mijn vriend en springt met haar voorste poten op onze handen en duwt ons zo weg elke keer we in haar buurt komen. Echter een seconde later likt ze meteen onze handen en eet ze uit onze hand. Ik maak me dus wat zorgen en weet niet goed wat er aan de hand is. Zou ze ergens pijn kunnen hebben? Is dit hormonaal gedrag? Duurt het even voor die weer gereguleerd zijn? Is het normaal dat konijntjes territorialer en agressiever worden met ouder worden en na sterilisatie (want ik dacht het omgekeerde) ?
 

Avast bedankt voor jullie tips ! Ik wil vooral het beste voor haar kunnen doen ❤️

 

🐰 🐰🐰

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .