Ga naar inhoud

Joris


Evee

Aanbevolen berichten

Sinds ik begonnen ben met medicijnen is hij weer 90 gram aangekomen. Zijn koppie stond wat scheef en hoewel dat wel minder is, is het niet helemaal weg en vind ik hem ook wankelig in zijn bewegingen. 

 

Toch betwijfel ik of hij verder nog veel op zal knappen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is niet veel verder opgeknapt, ik ben nu 3 weken bezig. Zijn koppie staat wel weer redelijk recht (niet helemaal, maar te doen) en hij is 90 gram aangekomen tot nu toe. Ik denk dat ik deze week nog een keer een dierenarts afspraak maak voor controle, ik moet toch een nieuwe fles medicijnen hebben dus dan mag hij gelijk nog even mee voor een check. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat de dierenarts meer kan dan we nu doen.

  • Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Evee zei:

Hij is niet veel verder opgeknapt, ik ben nu 3 weken bezig. Zijn koppie staat wel weer redelijk recht (niet helemaal, maar te doen) en hij is 90 gram aangekomen tot nu toe. Ik denk dat ik deze week nog een keer een dierenarts afspraak maak voor controle, ik moet toch een nieuwe fles medicijnen hebben dus dan mag hij gelijk nog even mee voor een check. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat de dierenarts meer kan dan we nu doen.

Sterkte met en voor Joris. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij blijft een gammel, rommelig uitziend konijntje. Zijn koppie komt niet meer helemaal recht denk ik. En hij zal nog wel iets aankomen, maar wel mager blijven verwacht ik. Elke keer dat die rotziekte terug komt leveren ze toch een stukje in, ze komen nooit meer op de conditie van voordien.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt een naar beeld ja en ze leveren altijd wat in na zo'n periode. Zeker als het al een ouder konijntje is. Konijnen die ouder worden, ogen sowieso altijd wat magerder vind ik. EC daar bovenop helpt dan niet echt. Balen wel. Je zou hem eigenlijk binnen willen halen, maar als je het maatje daar geen plezier mee doet is dat ook niet fijn. En natuurlijk de geur van de hond en katten, of zijn ze dat goed gewend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Het is echt een naar beeld ja en ze leveren altijd wat in na zo'n periode. Zeker als het al een ouder konijntje is. Konijnen die ouder worden, ogen sowieso altijd wat magerder vind ik. EC daar bovenop helpt dan niet echt. Balen wel. Je zou hem eigenlijk binnen willen halen, maar als je het maatje daar geen plezier mee doet is dat ook niet fijn. En natuurlijk de geur van de hond en katten, of zijn ze dat goed gewend?

Joris heeft een tijdje in huis geleefd met Binky. Als het nodig is kan het, ik kan een ruimte voor hem inrichten. Maar ik weet dat ik zowel Joris als Brenda daar echt niet gelukkig mee maak. Het zijn geen huiskonijnen. Ze zitten in huis - ondanks dat ik een slaapkamer vrij kan maken voor ze, toch kleiner dan ze nu buiten zitten. De hond komt niet boven, dus dat is niet zo een probleem. Luna wel, maar dat is nooit een probleem geweest. Luna is konijnen gewend, al vanaf dat ze kitten is. toen had ik nog konijnen in huis namelijk. Zij is er heel rustig mee, heeft er weinig interesse in maar ligt wel graag in de schuilhokjes van de konijnen te slapen, gerust tussen de konijnen in hoor 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem zo graag helpen. Maar ik weet dat het soms beter is om het te laten, zeker op deze leeftijd.

 

Ik wil hem nu nog niet laten inslapen omdat hij zelf gewoon nog lekker met smaak eet op dit moment. Mocht het toch nog verslechteren, ik denk er al wel aan, dan is het telefoontje snel gemaakt.

  • Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit vooral een beetje stilletjes te dutten. Maar af en toe heeft hij toch gewoon een opleving en loopt rond. Hij eet en drinkt nog wel zelf.  Het punt is vooral "gaat het nog beter worden voor hem, en zo ja, hoeveel beter?". Ik ben nu al een maand aan het behandelen. En hoewel er wel wat beterschap was, is het niet voorbij. En ik twijfel of dat nog gaat lukken, zelfs als ik hem permanent op de meranox zou houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Evee zei:

Ik denk er al wel aan, dan is het telefoontje snel gemaakt.

Zelf denk ik altijd: hoe gaat dat in de natuur? Wij hebben een hond gehad die al 15 of 16 was (herder) en die was op. Op een nacht hoorde we hem echt huilen. Mijn man ging kijken en hij was met veel moeite achter de koelkast gekropen om te sterven. We hebben toen 's morgens de dierenarts laten komen om hem uit zijn lijden te verlossen. Ik wilde niet meer met hem naar de DA toe. Die reis wilde ik hem besparen.

Mijn schoonvader had een herder en wij zeiden steeds: verlos hem uit zijn lijden. Dit is geen leven meer. Wilde het niet. Hij liet hem even los en de hond was foetsie. Iedereen overal zoeken maar niet gevonden. Een paar dagen later snuffelt onze hond onder een dichte struik en gaat blaffen. Wij keken en daar lag de hond en hij leefde nog. Toen ook de DA laten komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een vergelijking met hoe het in de natuur gaat niet helemaal van toepassing met een dier dat in gevangenschap leeft eigenlijk. Dan zou je ook niet meer naar een dierenarts hoeven. Ik denk dat je misschien bedoelt dat er op een bepaald punt een vorm van lijden komt en dat een dier dat in de natuur niet zou overleven. Ik heb als een soort regel dat er uitzicht moet zijn op weer zo veel mogelijk zelfstandig eten en zich zelfstandig kunnen verplaatsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Evee zei:

Ik zou hem zo graag helpen. Maar ik weet dat het soms beter is om het te laten, zeker op deze leeftijd.

 

Ik wil hem nu nog niet laten inslapen omdat hij zelf gewoon nog lekker met smaak eet op dit moment. Mocht het toch nog verslechteren, ik denk er al wel aan, dan is het telefoontje snel gemaakt.

Niet makkelijk. Veel sterkte gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .