Ga naar inhoud

Joris


Evee

Aanbevolen berichten

Toch maar eens tijd voor een eigen topic over Joris, ik ben weer begonnen met medicijnen bij hem.

 

In 2019 heeft hij ec gehad voor de eerste keer. Toen waggelde hij wat gek, alsof hij een beetje dronken was en had hij ronddraaiende ogen (nystagmus). Toen was het best spannend maar hij kwam er wel doorheen. Zie dit topic:

 

 

Het is toen een paar jaar weggeweest. Dit jaar kreeg hij terugval, eigenlijk alleen omdat hij flink afgevallen was viel het op. Twee weken aan de medicijnen en wat lekker bijvoeren, en hij kwam weer goed aan. Een paar maanden later herhaalde dat weer.

 

Joris eet zijn blindedarmkeutels al niet meer sinds 2019 en is heel slecht in vachtverzorging, dat was hij altijd al, maar na de EC nog veel erger. Hij is ook echt geen fan van aanraken, echt een blijf-van-mijn-lijf konijn. Hij is tam hoor, ik kan de gezondheidscheck op vier pootjes doen, ik kan hem uit de hand voeren, optillen vind hij niet leuk maar voor een kambeurt (ongeveer eens per maand) blijft hij gewoon zitten als hij maar iets te knabbelen heeft. Als ik hem vaak moet optillen / hanteren voor medicijnen dan is hij echter wel een stresskip. Dat gaan we nu dus helaas weer in.

 

Hij had wat prut bij zijn oogje, en toen hij liep vond ik zijn koppie licht scheef staan. Hij is de laatste weken ook vaak echt diep in slaap, heeft dan echt even een momentje nodig om wakker te worden, maar als hij dan wakker is dan eet hij, drinkt hij, doet hij alles gewoon als een normaal gezond konijn. Ik heb gelukkig nog medicijnen in huis, dus we starten gewoon en ik kijk even of er meer bij komt of niet, anders weer een dierenartsbezoekje deze week (liefst voor kerst natuurlijk dan straks met de feestdagen). Hij is inmiddels 9 jaar en ook echt wel oud om te zien door de kwaaltjes.

  • Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat al te twijfelen of ik hem binnen moet halen of niet, maar Brenda is echt geen binnenkonijn. Ik heb hem nu een lekker plekje met stro en snugglesafes gegeven waar hij ook lekker bij ging zitten. Dus voor nu is dat wel even prima. Ze zijn zo lief samen en Brenda is heel zorgzaam voor hem. Dat wil ik hem ook niet afnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Evee zei:

Ik zat al te twijfelen of ik hem binnen moet halen of niet, maar Brenda is echt geen binnenkonijn. Ik heb hem nu een lekker plekje met stro en snugglesafes gegeven waar hij ook lekker bij ging zitten. Dus voor nu is dat wel even prima. Ze zijn zo lief samen en Brenda is heel zorgzaam voor hem. Dat wil ik hem ook niet afnemen.

Dat snap ik helemaal. Joris heeft natuurlijk meer aan Brenda dan aan ons en onze goede bedoelingen. Ze kunnen uiteraard niet zonder onze praktische handelingen als: eten/drinken geven, verblijven schoonmaken, medicijnen, medische checks et c. Maar het meest hebben ze aan elkaar. Of zeg ik nu iets raars😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, Joris is ook echt een stresskip en hij heeft veel steun aan Brenda. Zij is echt ook gewoon lief en zorgzaam voor hem, ze zitten nu lekker samen tegen elkaar aan. Toch weer handig zo een camera. Vanuit Joris gezien heeft hij echt veel liever dat Brenda voor hem zorgt dan dat ik dat doe, dat weet ik 100% zeker bij hem 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu ook wel blij dat ik overal in de ren bodembedekking heb liggen, en dat ze onderin helemaal beschut van de wind zitten met plexiglas. 

 

Ze zitten nu niet meer bij de snugglesafe, maar wel lekker samen. Je ziet gewoon dat Joris niet ok is aan zijn houding. 

 

joris-ziek.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Joris. Hij kwakkelt ook al een tijd zeg. Lastig dat zij niet echt een binnenkonijn is, je wil ze al helemaal niet uit elkaar halen natuurlijk. Je hebt geen verwarmde schuur of iets?

Vervelend dat hij een beetje gek doet zo voor de feestdagen. Zul je altijd zien dat het dan raak is. Slim om nu even met medicatie te starten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel blij dat hij gewoon lekker nog eet. Hij heeft best wat brokken op, hooi en kruiden. Hij heeft al een paar keer water gedronken. Soms zit hij waar ze op de foto zitten, maar hij zit ook in en naast de catcube (die zit ook vol stro en daar ligt de snugglesafe). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vanochtend ietsje later met het ontbijt van de konijnen omdat ik eerst ben gaan hardlopen, maar Joris zat met Brenda ongeduldig te wachten bij de deur op het ontbijt hoor 😄 Vandaag heb ik hem niet gewogen maar de medicijnen gewoon gegeven terwijl hij op de grond zat, hij vind het niet leuk, maar onderging het prima. Hopelijk slaat het weer goed aan. Mijn ehbo set heb ik ook nog even gecontroleerd maar die is gelukkig nog goed gevuld met alles wat ik nodig kan hebben, ik had ook al een feestdagenrooster in de mail van mijn dierenartspraktijk en de praktijken waar ze voor die diensten mee samenwerken, dus dat is ook handig om bij de hand te hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat prima met Joris, vanochtend likte hij zelf de medicijnen uit het spuitje! Daar was ik wel heel blij mee. Hij eet echt als een dijkwerker.  Zowel brokjes als groenvoer, hooi zou hij wat meer mogen eten, maar dat is zijn hele leven al zo, hij eet nu niet meer of minder. De kruiden gaan er ook goed in. Volgens mij vind hij het verwend worden met lekkere dingen wel fijn 😄 Brenda wordt alleen wel een bollie 😅 straks moet ik ook nog aan een huisje op chip 🤣 hoewel ik denk dat joris daar niet snel in zal gaan, dat is te veel gedoe voor hem. Hij is van het gemak.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Evee zei:

Het gaat prima met Joris, vanochtend likte hij zelf de medicijnen uit het spuitje! Daar was ik wel heel blij mee. Hij eet echt als een dijkwerker.  Zowel brokjes als groenvoer, hooi zou hij wat meer mogen eten, maar dat is zijn hele leven al zo, hij eet nu niet meer of minder. De kruiden gaan er ook goed in. Volgens mij vind hij het verwend worden met lekkere dingen wel fijn 😄 Brenda wordt alleen wel een bollie 😅 straks moet ik ook nog aan een huisje op chip 🤣 hoewel ik denk dat joris daar niet snel in zal gaan, dat is te veel gedoe voor hem. Hij is van het gemak.

Fijm dat het weer beter gaat!

Dat is idd lastig, dat Brenda lekker mee eet...Eet hij zonder haar ook of liever niet 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Evee zei:

Het gaat prima met Joris, vanochtend likte hij zelf de medicijnen uit het spuitje! Daar was ik wel heel blij mee. Hij eet echt als een dijkwerker.  Zowel brokjes als groenvoer, hooi zou hij wat meer mogen eten, maar dat is zijn hele leven al zo, hij eet nu niet meer of minder. De kruiden gaan er ook goed in. Volgens mij vind hij het verwend worden met lekkere dingen wel fijn 😄 Brenda wordt alleen wel een bollie 😅 straks moet ik ook nog aan een huisje op chip 🤣 hoewel ik denk dat joris daar niet snel in zal gaan, dat is te veel gedoe voor hem. Hij is van het gemak.

Fijn bericht😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kamt zijn haar al jaren niet. Lastig en frustrerend, hè, zieke konijntjes. Hij is niet top, maar ook niet slechter geworden. Hij is 25 gram aangekomen tot nu toe, sinds ik weer met de meranox begonnen ben. Hij lijkt weinig andere problemen te hebben, zijn kopje staat licht scheef en hij is mager maar zijn ogen zijn helder en draaien niet, hij eet en drinkt gewoon goed. Hij loopt verder niet wiebelig. Zijn temperatuur is goed.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .