Iris_1D Geplaatst: 18 december 2022 Delen Geplaatst: 18 december 2022 Hoihoi, ik heb me de hele nacht zitten inlezen over mijn 2 nieuwe katten die morgen komen. Ik heb besloten om ze Pip en Mika te noemen. Het zijn 2 vrouwtjes. Ik heb al 1 kat, een vrouwtje genaamd Olivia. Olivia is lief, en rustig, gaat niet spelen met andere katten. En als ze haar met rust laten kan ze eraan wennen om haar terretorium te delen. Voor Olivia is er een kattenbak. En voor Pip en Mika ook. Die komt op mijn kamer te staan. Samen met hun voer en waterbakje. De eerste dag zitten ze alleen op mijn kamer. En daarna ga ik rustig opbouwen met de deuren. Zodat ze steeds een stukje verder kunnen. Ik wil ze graag binnen houden. Aangezien wij langs een drukke weg wonen. En omdat ik geen achtergrond informatie heb. Dus ik weet ook niet of ze gesteriliseerd zijn. Er is geen voer wat ik mee krijg. Dus ik heb zelf voer. De eerste avond ben ik bij ze. Ik ga me niet aan hun opdringen. Ze mogen zelf naar mij toe komen. Ik ga denk ik op de grond zitten en een boek voorlezen. Zodat ze wennen aan mijn stem. Het introduceren aan onze huidige kat wil ik pas gaan doen als Pip en Mika gewend zijn aan in ieder geval mij en een gedeelte van het huis. Maar hebben jullie nog tips? Is er iets waar ik nog niet aan gedacht heb?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 18 december 2022 Delen Geplaatst: 18 december 2022 (aangepast) Lees nou eerst even je andere topic over een dierenopvang beginnen nog eens goed door. Je gaat nu ineens twee katten in huis halen, je weet niet eens of het mag, je laat die jongen denken dat zijn katten goed terecht komen (ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, maar wel aan of het allemaal kan, mag en lukt), je weet nauwelijks iets over die katten...In verband met het dierenwelzijn raad ik je dit écht af. Ook omdat de kat die je al hebt en deze twee nieuwe katten aan elkaar moeten wennen: het is maar de vraag of dat lukt. Je had het er over dat je misschien weer thuis ging wonen, je kunt niet makkelijk met ze naar de dierenarts, heb je genoeg geld voor de dierenarts? Echt, doe dit niet! 18 december 2022 aangepast door Okki 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 18 december 2022 Delen Geplaatst: 18 december 2022 In het andere topic gaf je aan dat de jongen van wie je de katten wil overnemen wil dat de katten op een boerderij kunnen wonen, omdat ze dat nu ook al gewend zijn, en dat hij daarom jou verkiest boven een asiel of anders herplaatsen. Maar nu wil jij ze liever binnen houden. (Uiteraard moet dat eerst als ze net verhuisd zijn, maar het klinkt alsof je ze ook daarna niet naar buiten wil laten gaan). Dat is niet eerlijk tegenover de jongen en de katten. Naast alle andere bezwaren die anderen al uitgebreid hebben genoemd, is dit vooral misleidend voor die jongen die al in een lastige situatie zit nu hij de katten moet herplaatsen. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 18 december 2022 Delen Geplaatst: 18 december 2022 Iris, de bezwaren die Happy en Okki opnoemen, zijn géén grapje, je hebt genoeg gezond verstand om te begrijpen dat als jij je rot of misschien juist super voelt het een heel slecht plan is voor de dieren om er telkens zonder overleg en/of toestemming meer bij te halen. Het kan op de korte termijn voor jou een goed idee lijken, maar op de langere termijn kom je gegarandeerd in de problemen met de zorg en de kosten voor de dieren. Je hart zit op de goede plaats, maar er is meer nodig dan alleen een goed hart, namelijk mogelijkheden om langdurig en goed voor de dieren te zorgen (huisvesting, voeding, vervoer en kosten voor de dierenarts e.d.) en dáár je beslissingen op te baseren. Je hebt Lilo & Stitch en Olivia waar je voor zorgt. Dat is al een hele opgave, want je bent afhankelijk van de leiding voor alles wat jij denkt dat de dieren nodig hebben (dierenarts!). Dat heb je laatst nog meegemaakt! Je kúnt de wereld niet redden, voordat je eerst zelf in een redelijk stabiele en zelfstandige situatie verkeert en zelfs dan moet je altijd wikken en wegen over zulke ingrijpende beslissingen. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 18 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2022 30 minuten geleden, JokeC zei: Iris, de bezwaren die Happy en Okki opnoemen, zijn géén grapje, je hebt genoeg gezond verstand om te begrijpen dat als jij je rot of misschien juist super voelt het een heel slecht plan is voor de dieren om er telkens zonder overleg en/of toestemming meer bij te halen. Het kan op de korte termijn voor jou een goed idee lijken, maar op de langere termijn kom je gegarandeerd in de problemen met de zorg en de kosten voor de dieren. Je hart zit op de goede plaats, maar er is meer nodig dan alleen een goed hart, namelijk mogelijkheden om langdurig en goed voor de dieren te zorgen (huisvesting, voeding, vervoer en kosten voor de dierenarts e.d.) en dáár je beslissingen op te baseren. Je hebt Lilo & Stitch en Olivia waar je voor zorgt. Dat is al een hele opgave, want je bent afhankelijk van de leiding voor alles wat jij denkt dat de dieren nodig hebben (dierenarts!). Dat heb je laatst nog meegemaakt! Je kúnt de wereld niet redden, voordat je eerst zelf in een redelijk stabiele en zelfstandige situatie verkeert en zelfs dan moet je altijd wikken en wegen over zulke ingrijpende beslissingen. Ik weet het... maar het is zo ingewikkeld om de dieren te zien lijden in hun huidige situatie. En ik wil daar dan zo graag iets aan doen. Ik moet alleen gewoon realistisch zijn en zorgen dat ik dieren pas ga helpen als ik ze ook echt kan helpen... ik ga wel even kijken wat ik kan doen nu. Misschien kan ik wel even bij de buren rondvragen of er iemand nog een boerderij kat zoekt. Dan kan ik ze toch een beetje helpen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 18 december 2022 Delen Geplaatst: 18 december 2022 2 minuten geleden, Iris_1D zei: Ik weet het... maar het is zo ingewikkeld om de dieren te zien lijden in hun huidige situatie. En ik wil daar dan zo graag iets aan doen. Ik moet alleen gewoon realistisch zijn en zorgen dat ik dieren pas ga helpen als ik ze ook echt kan helpen... ik ga wel even kijken wat ik kan doen nu. Misschien kan ik wel even bij de buren rondvragen of er iemand nog een boerderij kat zoekt. Dan kan ik ze toch een beetje helpen Nee, ook niet rondvragen! Dan komt die jongen de katten brengen en dan geef jij de katten door aan de buren? Bel hem af. Zijn katten zijn zíjn probleem, niet de jouwe!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 18 december 2022 Delen Geplaatst: 18 december 2022 Inderdaad, afbellen en nu nooit meer zoiets zonder overleg met de groep of je ouders doen. Dat soort dingen kun je pas doen als je oud en wijs genoeg bent om op jezelf te wonen en dan nog... Je mag echt alles (be)denken, maar voor je ideeën daadwerkelijk uit gaat voeren moet je toch een pas op de plaats doen en kijken hoe realistisch het is. Dus eerst denken, dan pas doen! Aangezien je minderjarig bent, vraag ik me af of je zoiets wettelijk gezien wel kan/mag beslissen. Dit is niet maar even zomaar iets als een trui kopen, maar het zijn levende dieren. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 december 2022 Delen Geplaatst: 18 december 2022 Je bedoelingen zijn echt superlief. Maar ik weet zeker dat die jongen liever nu hoort dat jij helaas niet de plek bent voor zijn katten dan vlak voor hij ze komt brengen. Ik zou eerst in overleg gaan met anderen in je omgeving, en dan kijken of je iets zou kunnen doen voor dieren. Bijvoorbeeld vrijwilligerswerk o.i.d. Ikzelf heb ook de neiging impulsief te reageren, maar heb met mezelf afgesproken als het kan iets eerst even te laten rusten en daarna pas realistisch na te gaan of en hoe iets kan. Zelfs als ik op dat moment denk dat dat niet nodig is. Dat helpt mij meestal enorm om plannen die ik ook kan uitvoeren, succesvol uit te voeren. Als je eerst nadenkt en overlegd met de mensen waarvoor je keuzes mogelijk ook gevolgen hebben, kun je een hoop bereiken. Je bent al van plan die lange wandeling te maken voor het goede doel, daarmee doe je eigenlijk al heel veel! 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 20 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2022 Oke, even een paar dagen mezelf op de achtergrond gehouden. Omdat ik erg bang was voor de reacties. Maar ik heb Mika en Pip in huis. Ze hebben het steeds meer naar hun zin. Pip mocht ik al aaien. Mika langzamerhand ook. Als ik thuis ben zit ik de hele dag op mijn kamer. Eerst lieten ze zich niet zien, maar vandaag had ik mijn eerste werkdag. Toen ik na 9 uur werken terugkwam waren ze gewoon blij om mij te zien. Mika en Pip zijn alleen ineens heel erg lief. Nog steeds wel een beetje bang. Maar Mika ligt naast me op de vloer, en Pip ligt op bed bij mijn voeten. Ineens is Pip ook aan het miauwen. Dat heb ik haar nog niet eerder horen doen. En nu doet ze het non stop. En ik geloof dat ik net haar buik zag samen trekken. Ik ben nu ontzettend bang dat ze gaat bevallen. Ik weet natuurlijk helemaal niks van ze. Maar ze ligt er nu weer even rustig bij. Ze is nu ook weer even stil. Ik wacht het af, ik heb in ieder geval een paar alarmen staan voor vannacht. Zodat ik even kan kijken of er iets gebeurd. Maar ik hoop dat ze zich gewoon niet lekker voelt en misschien wel een kokhals neiging had ofso. Ik ga morgen als de groep het dan eindelijk goed vind even met ze naar de dierenarts. Ze laten inenten, en laten checken op ziektes. Zodat ze ook door de rest van het huis kunnen lopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 20 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2022 1 minuut geleden, Iris_1D zei: Oke, even een paar dagen mezelf op de achtergrond gehouden. Omdat ik erg bang was voor de reacties. Maar ik heb Mika en Pip in huis. Ze hebben het steeds meer naar hun zin. Pip mocht ik al aaien. Mika langzamerhand ook. Als ik thuis ben zit ik de hele dag op mijn kamer. Eerst lieten ze zich niet zien, maar vandaag had ik mijn eerste werkdag. Toen ik na 9 uur werken terugkwam waren ze gewoon blij om mij te zien. Mika en Pip zijn alleen ineens heel erg lief. Nog steeds wel een beetje bang. Maar Mika ligt naast me op de vloer, en Pip ligt op bed bij mijn voeten. Ineens is Pip ook aan het miauwen. Dat heb ik haar nog niet eerder horen doen. En nu doet ze het non stop. En ik geloof dat ik net haar buik zag samen trekken. Ik ben nu ontzettend bang dat ze gaat bevallen. Ik weet natuurlijk helemaal niks van ze. Maar ze ligt er nu weer even rustig bij. Ze is nu ook weer even stil. Ik wacht het af, ik heb in ieder geval een paar alarmen staan voor vannacht. Zodat ik even kan kijken of er iets gebeurd. Maar ik hoop dat ze zich gewoon niet lekker voelt en misschien wel een kokhals neiging had ofso. Ik ga morgen als de groep het dan eindelijk goed vind even met ze naar de dierenarts. Ze laten inenten, en laten checken op ziektes. Zodat ze ook door de rest van het huis kunnen lopen. En ik zit naar Mika te kijken. Ze lag met haar kinnetje op de grond te steunen. En ineens valt haar hoofd naar de zijkant. Ik maakte allemaal rare geluidjes in de hoop dat ze wakker schrok. Maar waar ze normaal gelijk reageert duurde dat nu voor haar doen best lang. Ik dacht dat ze dood ging. Die beesten zijn niet goed voor mijn hart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 20 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2022 (aangepast) Dit is Mika, Pip rent al weg als ze ziet dat ik mijn telefoon op haar richt. Dus daar heb ik geen goede foto van 20 december 2022 aangepast door Iris_1D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 20 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2022 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 december 2022 Delen Geplaatst: 21 december 2022 Lijkt op onze Europese korthaar. Iets minder wit. Heb je dan toestemming gekregen van de leiders? Of weten ze er nog niets van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 21 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2022 3 uren geleden, To van de Veluwe zei: Lijkt op onze Europese korthaar. Iets minder wit. Heb je dan toestemming gekregen van de leiders? Of weten ze er nog niets van? Ze weten het. Echt toestemming heb ik niet. Maar ze zijn gelukkig nu wat bijgedraaid. Waar ik ze eerst moet laten inslapen, mag ik nu een goed huisje voor ze zoeken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 21 december 2022 Delen Geplaatst: 21 december 2022 Laten inslapen zou je niet kunnen maken tegenover die jongen, vind ik. Gelukkig dat dat nu ook niet hoeft. Daar was je toch ook voor begonnen, herplaatsing van dieren? Leuk wel, een poosje twee katten te logeren. Maar lijkt me niet voor herhaling vatbaar op deze manier. Weet die jongen dat ze niet bij jou blijven wonen, maar jij voor hem op zoek gaat naar een nieuwe plek? Ik duim met je mee dat je een fijne nieuwe plek kan vinden voor Pip en Mika! Het is niet ideaal gegaan maar dat is gebeurd. Mika ligt zo te zien al lekker te slapen in de kattenbak. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 21 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2022 13 minuten geleden, Lollie zei: Laten inslapen zou je niet kunnen maken tegenover die jongen, vind ik. Gelukkig dat dat nu ook niet hoeft. Daar was je toch ook voor begonnen, herplaatsing van dieren? Leuk wel, een poosje twee katten te logeren. Maar lijkt me niet voor herhaling vatbaar op deze manier. Weet die jongen dat ze niet bij jou blijven wonen, maar jij voor hem op zoek gaat naar een nieuwe plek? Ik duim met je mee dat je een fijne nieuwe plek kan vinden voor Pip en Mika! Het is niet ideaal gegaan maar dat is gebeurd. Mika ligt zo te zien al lekker te slapen in de kattenbak. Die jongen boeide het niet als ik ze liet inslapen. Ik had hem een berichtje gestuurd. Maar hij wist sowieso al dat het tijdelijk was. En dat was prima. Ik ben net teruggekomen van het werk. De groep heeft ze weggebracht. Ik ben zo intens verdrietig. Ze hebben me gewoon voorgelogen.... Zometeen maar alles opruimen, zodat ik er niet meer tegenaan hoef te kijken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 21 december 2022 Delen Geplaatst: 21 december 2022 15 minuten geleden, Iris_1D zei: Die jongen boeide het niet als ik ze liet inslapen. Ik had hem een berichtje gestuurd. Maar hij wist sowieso al dat het tijdelijk was. En dat was prima. Ik ben net teruggekomen van het werk. De groep heeft ze weggebracht. Ik ben zo intens verdrietig. Ze hebben me gewoon voorgelogen.... Zometeen maar alles opruimen, zodat ik er niet meer tegenaan hoef te kijken. Wat moet dat naar terugkomen van werk zijn. Denk je twee lieve katten te vinden, hebben ze plotseling, zonder dat je ervan wist een spuitje gekregen (of lees ik dat verkeerd?). Voor de groep was het natuurlijk ook niet helemaal eerlijk, zonder overleg ineens twee katten erbij. Maar dit is wel een heel naar einde van je goede bedoelingen. Heel veel sterkte! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 21 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2022 Zojuist, Lollie zei: Wat moet dat naar terugkomen van werk zijn. Denk je twee lieve katten te vinden, hebben ze plotseling, zonder dat je ervan wist een spuitje gekregen (of lees ik dat verkeerd?). Voor de groep was het natuurlijk ook niet helemaal eerlijk, zonder overleg ineens twee katten erbij. Maar dit is wel een heel naar einde van je goede bedoelingen. Heel veel sterkte! Nee gelukkig geen spuitje. De groep zegt dat ze naar het asiel zijn. Maar ik weet dat niet zeker. Ik ga morgen het asiel bellen om te vragen of ze daar zijn en zoja of ik ze mag bezoeken. Maar voor nu is het alsnog heel moeilijk. Ipv 2 katten die op mij staan te wachten voor de deur kom ik nu een kamer in, waar het lijkt alsof er katten wonen. Maar er zijn geen katten 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 21 december 2022 Delen Geplaatst: 21 december 2022 Leuk thuiskomen is anders, maar nu krijgen Mika en Pip wel in het asiel meteen een controle van de dierenarts, worden behandeld als het nodig is en worden ze als de tijd daar goed voor is op de adoptielijst geplaatst. Ik denk dat dit na jouw onhandige impulsieve actie vanuit een goed hart de beste oplossing is voor de poezen én voor jou. Je hebt geen zorgen en strijd om hun verzorging en de kosten, je hecht je niet aan de poezen, Olivia hoeft niet te stressen over de nieuwe indringers en je kunt haar weer alle aandacht en liefde geven. Mika en Pip kunnen vanuit het asiel naar een nieuw huisje. Al met al nog een positieve afloop van een ondoordachte (maar lieve) actie van jou. Misschien het overdenken waard wat er anders had gekund? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 21 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2022 9 uren geleden, Iris_1D zei: Ze weten het. Echt toestemming heb ik niet. Maar ze zijn gelukkig nu wat bijgedraaid. Waar ik ze eerst moet laten inslapen, mag ik nu een goed huisje voor ze zoeken. Ik zie dat @To van de Veluwehier verbaasd op heeft gereageerd. Dit is wat de groep tegen mij gezegd had. Daarom zei ik ook dat ze mij voorgelogen hadden. Ze hadden gezegd dat ik een goed baasje mocht zoeken. En volgende dag kom ik thuis, zijn ze ineens weg... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 december 2022 Delen Geplaatst: 21 december 2022 7 minuten geleden, Iris_1D zei: Ik zie dat To van de Veluwe verbaasd op heeft gereageerd Nee, dat teken staat voor verward en niet voor verbaasd. Omdat je niet weet hoe of wat is alles een beetje verward. En als ze dat gezegd hebben, is dat niet eerlijk. Maar ze bedoelen misschien dat zij nu een goed baasje (asiel) gezocht hebben. Ik hoop het voor je. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.