Ga naar inhoud

waar wonen jouw konijnen

duimpje
 Delen

waar wonen jouw konijnen?  

14 leden hebben gestemd

1. 1. waar wonen jouw konijnen

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

• Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll gesloten op 19-12-22 om 15:14

Aanbevolen berichten

Onze twee dwergkonijnen wonen buiten in een overdekte ren van 18 m2. Eén zijwand is dicht en twee zijpanelen hebben plexiglasplaten voor het gaas. Ze hebben een houten hok - waar hun toilet en de hooiruif zich ook bevindt en waar een catcube in staat. Ze kunnen via een trap naar het hok toe en op de grond nog drie aan elkaar gekoppelde catcubes met veel stro en hennepvezelmatten erin.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen (ik noem ze maar even semi dwerg want 1.4 en 1,7 kilo)wonen buiten in een te kleine ren, 4m2

Het schuilhok met hooiruif zit boven de ren en is 1x1mtr daar zitten ze veel. Nu heerlijk met een dikke laag stro.

In de ren nog een schuilnhokje, wilgenbrug, kattenwcbak hooiruif en verschillende speeltjes.

Volgend voorjaar gaan we uitbreiden.

(Het dak boven het schuilhok is zwart)

20221218_084500005.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn koppeltje heeft buiten een vaste overdekte metalen ren van 4 m2. Met een deurtje hebben ze toegang tot een extra stuk van 7 m2. Hier mogen ze op wanneer we thuis zijn. Extra stuk is met puppyrenpanelen die wel zwaar zijn maar de openingen te groot en er ligt een net over. Ik vind niet veilig genoeg tegen roofdieren zonder toezicht.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn koppeltje konijnen woont buiten in een ren van ongeveer 10 vierkante meter. De ren is veilig tegen roofdieren (aan alle kanten gaas, ook bovenop). In de ren staat een zelfbouw hok met bovenin een ruim en droog nachthok en onderin een beschut deel met aan drie kanten wanden.

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Mijn konijnen (ik noem ze maar even semi dwerg want 1.4 en 1,7 kilo)wonen buiten in een te kleine ren

Het ziet er wel leuk uit en ze hebben meer ruimte dan het gemiddelde konijn in een standaard konijnenhok! Ze kunnen in ieder geval heen en weer hippen.

Je kunt er niet in staan maar daar word je nederig van 😉 .

Ik zie dat jij er geen dakgoot aan hebt. Wij denken daar over want de regen komt ook naar binnen als het recht naar beneden valt. Een dakgoot zal iets schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Het ziet er wel leuk uit en ze hebben meer ruimte dan het gemiddelde konijn in een standaard konijnenhok! Ze kunnen in ieder geval heen en weer hippen.

Je kunt er niet in staan maar daar word je nederig van 😉 .

Ik zie dat jij er geen dakgoot aan hebt. Wij denken daar over want de regen komt ook naar binnen als het recht naar beneden valt. Een dakgoot zal iets schelen.

Ik kan er wel in staan maar met mijn hoofd gebogen. Het is 1.5mtr hoog.

Het dak steekt 40cm uit. Als de wind verkeerd staat regent het een beetje in maar niet vanwege het dak.

Onder het nachthok zitten plexiglas delen. Dat vinden ze beide een fijn plekje, tenminste, daar zitten ze regelmatig. Het hele verblijf staat op tegels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben vorig jaar de tuin opnieuw gedaan en wat oude bouwwerken (een garage en konijnenren) gesloopt, en achterin de tuin een nieuw bouwwerk gemaakt. Dat bouwwerk is in tweeën verdeeld. De ene helft is een schuur en de andere helft is voor de konijnen. Elk koppel heeft 2x4 meter leefruimte, dus 8 vierkante meter per koppel. De ren is zo gemaakt dat het middenstuk er ook uit kan, dus als ik in de toekomst naar één koppel of een groepje zou gaan, zou het makkelijk 16 vierkante meter kunnen worden. Ze zitten heerlijk beschut, de voorkant is van gaas en in de winter zit daar onderin nog plexiglas tegenaan.

IMG_20210615_213942.jpg

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Evee zei:

Wij hebben vorig jaar de tuin opnieuw gedaan en wat oude bouwwerken (een garage en konijnenren) gesloopt, en achterin de tuin een nieuw bouwwerk gemaakt. Dat bouwwerk is in tweeën verdeeld. De ene helft is een schuur en de andere helft is voor de konijnen. Elk koppel heeft 2x4 meter leefruimte, dus 8 vierkante meter per koppel. De ren is zo gemaakt dat het middenstuk er ook uit kan, dus als ik in de toekomst naar één koppel of een groepje zou gaan, zou het makkelijk 16 vierkante meter kunnen worden. Ze zitten heerlijk beschut, de voorkant is van gaas en in de winter zit daar onderin nog plexiglas tegenaan.

IMG_20210615_213942.jpg

Zo mooi dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Onze konijnen wonen sinds vorig zomer buiten in een overdekte ren van 6m2 en 1.80 m hoog waar ik dus nu goed in kan staan. Dat was voor mij echt belangrijk want ik werd gek van dat gebuk toen we het andere kippen/konijnenhok nog gebruikten in combinatie met een uitloopren. Ik maak nu met zoveel meer plezier hun hok schoon!

Overdags mogen de konijnen de hele tuin door en vaak komen ze aan het eind van de middag zelf weer naar de ren. Ben blij dat mijn man die ren heeft gebouwd😁met oud en nieuw gaan ze wel voor hooguit een dagje naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, TedenFluf zei:

Ik maak nu met zoveel meer plezier hun hok schoon!

Ik precies zo. Ik vind het zo prettig werken dat je overal kunt lopen en staan.

Het klinkt allemaal erg leuk. Wat fijn dat je je konijnen in de - neem aan dat het veilig is - tuin kunnen struinen.

Wij hadden eerder ook konijnen die zelf het hok ingingen als je eraan kwam. Maar het vorige koppel niet. 

Nu in de ren is het geen punt. Ze slapen vaak midden in de ren op de tegels maar vandaag zag ik ze op de catcube liggen.

En 's nachts?

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ik precies zo. Ik vind het zo prettig werken dat je overal kunt lopen en staan.

Het klinkt allemaal erg leuk. Wat fijn dat je je konijnen in de - neem aan dat het veilig is - tuin kunnen struinen.

Wij hadden eerder ook konijnen die zelf het hok ingingen als je eraan kwam. Maar het vorige koppel niet. 

Nu in de ren is het geen punt. Ze slapen vaak midden in de ren op de tegels maar vandaag zag ik ze op de catcube liggen.

En 's nachts?

Voor zonsondergang zijn ze veilig overdekt in de ren. Er lopen hier marters rond en wie weet wat nog meer…

en ja de tuin is voor ons eerdere konijn al konijnproof aangelegd😉

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .