Etje Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 Hallo, ik had voor mijn konijnen altijd een poep bak staan, (onderkant kattenbak) voor 2 kleine konijnen, nu zorgde er 1tje telkens dat ze op de rand plaste en het een vieze boel werd. Nu heb ik de bak weggehaald en poepen ze op 1 plek op de tegels. Die keutels veeg ik elke dag op en Eens in de zoveel tijd maak ik het schoon met natuurazijn, dit werkt super, maar ze hebben bij hun poepplek nu geen bodembedekking (wel in het nachthok hoor) is dat erg? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 Het kan gebeuren dat ze de bodembedekker associëren met een poep en plasplek, waardoor ze het nachthok daarvoor gaan gebruiken. Waar plassen ze, over de keutels? Mochten ze het nachthok vies maken zou je misschien een onderbak voor een wasmachine of de onderkant van een grotere kooi kunnen gebruiken, zodat ze meer ruimte in de bak hebben. Bij konijnen die over de rand plassen helpt een hoge rand wel goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Etje Geplaatst: 9 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2022 Ze plassen over de keutels, keurig in 1 hoek nu. Het nachthok blijft keurig schoon gelukkig Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Zolang je wel bodembedekking op de schuilplekken hebt (stro voor buiten konijnen in de winter) is het prima. De poephoek moet je wel schoon houden maar of je dat met of zonder toiletbak en/of bodembedekking doet maakt niet uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten