BaasjevanBrownie Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari 3 uren geleden, HappyLin zei: Ik durf niet te vroeg te juichen, maar waar Balou vanochtend nog zat te jagen op Nikkie, zitten ze nu steeds samen. Er is al sinds een uurtje of 10:30 vanochtend geen gejaag meer geweest. Lijkt wel of ze al jaren getrouwd zijn 🥰 Ze zijn zo schattig samen 🥰 Nou dat gaat de goede kant op! Fijn dat het ondanks de korte koppelperiode op de opvang toch thuis zo goed gaat! Meevallertje 😀 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 3 februari Auteur Delen Geplaatst: 3 februari Nou, inderdaad! 😄 Dankjewel allemaal voor de tips! Wanneer kan ik ze dan nu in het permanente verblijf gaan zetten? Balou jaagt nog af en toe op Nikkie maar dit stopt nu steeds na een minuutje of 2. Ze zitten vaak samen te eten maar doen ook wel beide hun eigen ding. kunnen ze dit weekend nog over of beter een weekje wachten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 3 februari Auteur Delen Geplaatst: 3 februari Nikkie zit zich net te wassen, komt Balou aan rennen en stopt zijn hoofd onder haar hoofd, ging ze zijn hoofd likken 🥰 Is hij dan de dominante van de 2? Gister was het volgens mij anders om, als Nikkie zich weerde werd Balou op een gegeven moment bang, hij ging in ieder geval uit de weg als ze van zich af beet. Gisteravond is er een gevechtje geweest en hier ben ik even tussen gegaan. Sinds toen lijkt het alsof Balou de baas is, en rent Nikkie weg als hij wil rijden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Zolang ze jagen en likbeurten afdwingen zou ik nog geen verandering doen. Het zou zonde zijn als het mis gaat door te overhaast wisselen. Ik zou zelf liever te lang ze hier houden dan te kort. Tot je ziet dat ze helemaal stabiel zijn, meestal een weekje. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Als ik je verhaal zo lees zou ik ze nog even op neutraal terrein houden, het klinkt alsof ze er nog niet helemaal over uit zijn. Beter te lang op neutraal terrein en een happy koppel. dan te kort en heibel in de tent. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 3 februari Auteur Delen Geplaatst: 3 februari Oké bedankt! Dan blijven ze lekker nog een weekje zitten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 4 februari Delen Geplaatst: 4 februari Wat een leuk stel! Het ziet er goed uit. Leuke foto’s. Ik zou ze ook nog een aantal dagen in deze ren houden. Vaak zie je dat als je ze naar de oude ren van de ene verplaatst ze weer even een stapje terug doen in de koppeling. Konijnen zijn erg territoriaal, dus dat is niet zo gek als de een weer op eigen terrein komt en de ander nog niet goed kent. Ik laat ze bij een koppeling eigenlijk standaard een week in de koppelruimte, dat vind ik prettig. Het is het handigst om ze pas te verplaatsen als het al een paar dagen goed gaat en het vrij rustig is. Daar maak je het jezelf en voor de konijnen het het makkelijkst mee. Schrik niet als ze eenmaal in de ren van Baloe weer even gaan jagen enz. Meestal zie je dat het na een uur of zo al weer rustiger is. En als je twijfelt zet je ze voor een paar dagen weer terug in de koppelen. Succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 5 februari Auteur Delen Geplaatst: 5 februari Ik heb ze vandaag inmiddels over gezet in hun permanente verblijf. Alles met schoonmaakazijn schoongemaakt, alle houten en stoffen voorwerpen eruit gehaald. De bodemmatjes 2x gewassen met azijn. Ik had het idee dat Balou niet helemaal gelukkig was in de koppelren. Hij is de ruimte gewend die hij eerst had. Het ging meteen goed, nog beter dan in de koppelruimte. Ze rennen alsof het een lieve lust is en ze maken allebei vreugde sprongetjes 🥰 Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp en tips 😊 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari Wat fijn! Nu heel erg genieten😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari Wat fijn dat het goed gaat! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Super dat het goed gaat! 💗 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Fijn! Geniet van je koppeltje 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Fijn! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 11 februari Auteur Delen Geplaatst: 11 februari Dank jullie! Heb inmiddels de houten en stoffen spulletjes ook terug gedaan in het verblijf, ging helemaal prima 🥰 Ik ontdekte toen ik Nikkie aaide iets hards tussen haar vacht op haar rug/zijkant. Toen ik verder ging zoeken bleek het een los gelaten korstje te zijn van een wondje. Waarschijnlijk van hun gevechtje de eerste dag. Komt dit vaker voor dat er wondjes ontstaan tijdens een koppeling, is dat normaal? Het is nu gelukkig helemaal dicht, heb niks aan haar gemerkt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari 11 uren geleden, HappyLin zei: Komt dit vaker voor dat er wondjes ontstaan tijdens een koppeling, is dat normaal? Ja, dat komt vaker voor. In de konijnenopvang had ik een rammetje uitgezocht. Toen kreeg ik bericht dat ze voor nummer 2 twee gingen omdat ze gebeten was door de ram. Dat vond ik heel eerlijk van de opvang. Later zag ik inderdaad een klein korstje maar als ze het niet gezegd hadden, had ik het nooit ontdekt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten