To van de Veluwe Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 5 uren geleden, HappyLin zei: Nog een vraagje: is het dan verstandig alvast uit te kijken naar een gecastreerde voedster? Lekker naar een opvang gaan waar de voedsters al gecastreerd zijn. Ze kosten wel iets meer maar altijd goedkoper dan dat je het zelf moet laten doen en ....... belangrijker je zit niet met al dat gedoe. ik ging ook onze ram laten koppelen bij Huize Pluis. Ik had een mooie voedster van de site uitgezocht maar ze vochten elkaar de tent uit. Het zal toch niet..... Ze keken en het was geen voedster maar een ram. Gelukkig hadde ze nog genoeg voedsters. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 10 december 2022 Delen Geplaatst: 10 december 2022 Ik zie net dit topic en keek gaandeweg al uit naar hoe het donderdag was gegaan. Balen dat het geslacht toch niet goed was bepaald! Maar wel top dat het ontdekt werd voor de koppeling. Na de castratie moet hij nog 14 dagen apart omdat hij dan nog vruchtbaar kan zijn, dus nu duurt het nog bijna 3 weken voor je hem kan gaan koppelen aan een voedster. Over leeftijdsverschillen zou ik me echt niet drukmaken hoor. Dat zegt bij konijnen zo weinig. Een jong konijn hoef je echt niet per sé aan een jong konijn te koppelen. Het gaat om de karakters, als die maar bij elkaar passen (en dat is door mensen lastig in te schatten). Dus ik zou zeker niet alleen op jonge voedsters focussen. Een volwassen konijn heeft vaak een stabieler karakter, dus ik zou juist iets eerder voor een volwassen konijn kiezen. Als voorbeeld van leeftijdsverschil: 3 jaar geleden heb ik een konijn van 7 á 8 jaar in de opvang laten koppelen met een konijn van 2 jaar. En dat is een perfect koppel. Mocht je verder moeten rijden, die 1,5 uur waar je over schreef, voor een koppelvakantie dan is dat voor de konijnen te doen. Het geeft natuurlijk stress, maar het is voor een goed doel en hopelijk voor jaren. Als je daardoor bij een goede opvang terecht komt met meerdere voedsters als optie vind ik dat het wel waard. Maar wellicht kan je weer bij het adres terecht waar je geweest bent. Ik ken die opvang niet, dus kan er niks over zeggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 10 december 2022 Delen Geplaatst: 10 december 2022 3 uren geleden, Lienappelsien zei: Mocht je verder moeten rijden, die 1,5 uur waar je over schreef, voor een koppelvakantie dan is dat voor de konijnen te doen. Ik heb daar ook geen slechte ervaring mee. Ik had ons konijn meegenomen in een kattenbak. Op de terugweg het nieuwe vriendje erbij gedaan. Ik had ze naast me op de voorbank tussen de gordel gezet en via de bovenkant aaide ik ze af en toe en sprak ze bemoedigend toe. Ze hebben de hele reis gelegen. En het ging goed. Het was voor ons ook een grote afstand maar ik had het er voor over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 2 februari Auteur Delen Geplaatst: 2 februari Hoi! Balou is inmiddels gecastreerd en vandaag is hij op date geweest bij dierenbeschermingcentrum Born. Hij heeft een knap dametje uitgekozen en ze zitten nu thuis in de koppel ren. Balou wil de nieuwe dame steeds berijden en zij doet dit terug waardoor ze gaan vlinderen, ben er steeds tussen gegaan. Heb naar het asiel gebeld en zij zeggen dat ik er best een hek tussen kan plaatsen zodat de allebei even tot rust komen, dit heb ik gedaan. ze zitten nu in de koppelren, in een andere kamer waar nooit een konijn geweest is. Met dat hek ertussen dus weinig ruimte. Wat kan ik nu het beste doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 2 februari Auteur Delen Geplaatst: 2 februari Hij knort ook steeds als ze in zijn buurt komt. Hij stampt en knort en vervolgens probeert hij haar te berijden maar zij hem dan ook. wat betekent het knorren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 2 februari Delen Geplaatst: 2 februari (aangepast) Wat een gek advies. Vlinderen en op elkaar rijden is prima gedrag tijdens een koppeling. Hier moet je niet tussen komen en ook een hek er tussen is geen goed idee. Ze moeten echt even bepalen onderling wie de baas is. Pas als ze echt vechten (als één bolletje rollen of elkaar verwonden) dan moet je ze uit elkaar halen. Knorren is volgens mij hormonaal. Maar dit weet ik niet zeker. Heb je het Bunnybunch artikel over koppelen gelezen? 2 februari aangepast door Miekmoek 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 2 februari Auteur Delen Geplaatst: 2 februari Oké dus dan het hek ertussen beter weg halen? Ook vannacht? Het dametje heeft wel interesse merk ik, ze zoekt hem op en ze snuffelt aan hem. Zijn ook samen in 1 reismand naar huis gekomen, ging helemaal prima, tot thuis. Alleen mijn ram begint dan te stampvoeten. Is het niet wat territoriaal gedrag van zijn kant? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 2 februari Delen Geplaatst: 2 februari Ik zou voor nu het hek er tussen laten en morgen opnieuw beginnen. Ben je morgen de hele dag thuis om het in de gaten te kunnen houden? Begin dan vroeg in de ochtend en laat ze dan de rest van de dag samen tenzij het echt mis gaat. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 2 februari Delen Geplaatst: 2 februari Lees dit artikel nog eens super goed door: https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen Waarom heb je uiteindelijk toch gekozen voor een speeddate en niet een koppelvakantie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 2 februari Auteur Delen Geplaatst: 2 februari Ik ben morgen de hele dag thuis en vanavond blijf ik zo lang mogelijk wakker. Ik heb ze nu in de woonkamer gezet met een nieuw stuk vinyl eronder. ( had eerst een deken eronder en deze was wel meerdere keren gewassen met azijn, maar misschien dat er toch nog zijn geur in). En nu gaat het veel beter! Ze lagen net naast elkaar. Balou duwt zijn hoofd onder haar hoofd maar zij doet niks. Andersom zat Balou net haar koppie te likken, soms mondt dit uit in een paar seconden vlinderen maar uiteindelijk jaagt zij hem weg. Nu zitten de weer naast elkaar aan een houtje te knabbelen. de opvang waar ik gegaan ben was de dierenbescherming in Born, ik dacht eerst dat dit om een koppelvakantie ging, maar ze blijven daar niet overnachten, het was ook niet echt een speeddate. Ik denk meer er tussenin? Ik moest Balou om 10 uur aan de balie afgeven, mocht er zelf ook niet bij blijven, en tussen 13:00 en 16:00 kan je ze dan ophalen. Zij koppelen alleen op deze manier. Ik heb ze rond 14:30 opgehaald. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 2 februari Delen Geplaatst: 2 februari Wat is de naam van je nieuwe konijn? Ook volledig gevaccineerd etc? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 2 februari Auteur Delen Geplaatst: 2 februari Ze heet eigenlijk Chanel, maar wij hebben haar Nikkie genoemd. Is idd volledig gevaccineerd, alleen nog niet gesteriliseerd. We hebben een voucher mee gekregen om dit via de opvang te laten doen als ze maanden is. Balou wrijft de hele tijd zijn kinnetje over haar heen, hij vindt al dat ze van hem is denk ik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 3 februari Auteur Delen Geplaatst: 3 februari (aangepast) 3 februari aangepast door HappyLin 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Dat ziet er goed uit, het is een mooi stel samen! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Welkom Nikkie. Ziet er wel goed uit zo. Succes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Wat leuk! Ziet er goed uit zo samen! Onder de kin zitten geurklieren, daarmee markeren ze inderdaad dingen als "dit is van mij!". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 3 februari Auteur Delen Geplaatst: 3 februari (aangepast) Ze hebben van acht allebei in een andere hoek van de ren geslapen. Rond 3 uur ging Nikkie in de wc bak liggen en Balou lag in een hoek van de ren. Nu zitten ze hooi te knabbelen. Balou volgt Nikkie al de hele ochtend en Nikkie loopt dan steeds weg. Gisteren weerde Nikkie zich wat meer en is dit uiteindelijk ook even een klein ruzietje geworden, toen ben ik er ff tussen gegaan. Nu loopt Nikkie weg als Balou haar probeert te berijden of als hij haar volgt. Het is dus eigenlijk een beetje op en af. Ze zoeken elkaar op, ze gaan ook wel eens bij elkaar liggen, ze snuffelen aan elkaar, eten samen, maar dus ook al eens een ruzietje of achtervolging (soms rustig, soms wild) 3 februari aangepast door HappyLin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Dat is heel normaal hoor! De komende weken / maanden worden ze als het goed is steeds relaxter bij elkaar en zie je steeds minder onrustig gedrag. Sommige koppeltjes houden het daarna nog wel een beetje in het voorjaar en/of rond eet momentjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Wat een mooi koppel 😍 Zo te lezen komt het vast goed met dit kersverse paar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari 3 uren geleden, Evee zei: Sommige koppeltjes houden het daarna nog wel een beetje in het voorjaar en/of rond eet momentjes. Is het normaal dat een stelletje nooit op elkaar rijdt of ruzie maakt. Het nooit berijden had ik nooit eerder meegemaakt. Nu dus wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Ja hoor, dat kan zeker ook! Vaak zijn de hele jonge konijnenkoppels nog wat onrustiger en de koppels die wel bij elkaar passen, maar geen perfecte match zijn. Als je een goede match hebt, konijnen met rustig karakter of goede acceptatie van elkaar, of de al wat oudere konijntjes die gewoon wat relaxter in het leven staan dan zie je vaak helemaal geen onrust (meer). Ik heb zelf ooit Binky aan Tobias gekoppeld, jaren geleden al. Die snuffelden aan elkaar en flopten tegen elkaar aan en hebben nooit gejaagd of gereden. Dat was gewoon een koppeling die zo simpel was als: "Hoi ik ben Binky, jij bent leuk" "Hoi ik ben Tobias, ik vind jou ook leuk" flop! 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 3 februari Auteur Delen Geplaatst: 3 februari Ik durf niet te vroeg te juichen, maar waar Balou vanochtend nog zat te jagen op Nikkie, zitten ze nu steeds samen. Er is al sinds een uurtje of 10:30 vanochtend geen gejaag meer geweest. Lijkt wel of ze al jaren getrouwd zijn 🥰 Ze zijn zo schattig samen 🥰 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari 2 uren geleden, Evee zei: Ja hoor, dat kan zeker ook! Vaak zijn de hele jonge konijnenkoppels nog wat onrustiger en de koppels die wel bij elkaar passen, maar geen perfecte match zijn. Als je een goede match hebt, konijnen met rustig karakter of goede acceptatie van elkaar, of de al wat oudere konijntjes die gewoon wat relaxter in het leven staan dan zie je vaak helemaal geen onrust (meer). Ik heb zelf ooit Binky aan Tobias gekoppeld, jaren geleden al. Die snuffelden aan elkaar en flopten tegen elkaar aan en hebben nooit gejaagd of gereden. Dat was gewoon een koppeling die zo simpel was als: "Hoi ik ben Binky, jij bent leuk" "Hoi ik ben Tobias, ik vind jou ook leuk" flop! Je omschrijft het leuk 😄 Wel fijn, zo ongecompliceerd 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Wat lief! Fijn dat het zo goed gaat🤗 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari 3 uren geleden, Evee zei: Ja hoor, dat kan zeker ook! Vaak zijn de hele jonge konijnenkoppels nog wat onrustiger en de koppels die wel bij elkaar passen, maar geen perfecte match zijn. Als je een goede match hebt, konijnen met rustig karakter of goede acceptatie van elkaar, of de al wat oudere konijntjes die gewoon wat relaxter in het leven staan dan zie je vaak helemaal geen onrust (meer). Ik heb zelf ooit Binky aan Tobias gekoppeld, jaren geleden al. Die snuffelden aan elkaar en flopten tegen elkaar aan en hebben nooit gejaagd of gereden. Dat was gewoon een koppeling die zo simpel was als: "Hoi ik ben Binky, jij bent leuk" "Hoi ik ben Tobias, ik vind jou ook leuk" flop! Oh wat leuk dat het zo ook kan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.