Ga naar inhoud

wisselen van brok


Mitty

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn nu vijf jaar en sinds een half jaar naar binnen verhuisd. Vanwege hun leeftijd was ik begonnen met overstappen op de seniorbrokken van Science Selective. Nu twijfel ik of Supreme Selective House Rabbit niet een betere optie is, omdat ze nu binnen leven waardoor ze minder vitamine D tot zich krijgen. Zou een mix een optie zijn? Of moet ik op de brokken voor huiskonijnen overstappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval zijn mijn konijnen nog geen senior, dat is goed nieuws! Ik had rekening gehouden met een gemiddelde leeftijd van 6,5 jaar, maar ze zijn inderdaad zeker geen vlaamse reuzen (2kg). Ik denk dat ik dan voor een mix ga, eens kijken hoe dat gaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt echt per konijn wanneer ze senior zijn. Voor de kleinere konijntjes is het in mijn ervaring meestal ergens tussen de 9 a 12 jaar dat je echt gaat zien dat ze bejaard zijn. En soms nog niet eens echt, en zie je het pas vanaf het moment dat ze echt kwaaltjes krijgen. De volwassen konijnenbrok kan zonder problemen gewoon een hele leven gegeven worden. Als er gezondheidsproblemen zijn kun je die brok wijzigen om daar op in te spelen, maar zonder (medische) aanleiding hoeft dat dus niet. Hooi (of vers gras) is het allerbelangrijkste voedsel voor konijnen, als ze dat echt goed en ruim eten voorkom je echt de meeste problemen. Brokjes zijn meer vitaminepilletjes, aanvullend.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .