RosaNico Geplaatst: 30 november 2022 Delen Geplaatst: 30 november 2022 Hoi allemaal! Ik had vandaag het idee om de bak van een konijnenhok in de konijnen kamer te zetten zodat ze een groter toilet hebben. De konijnen zijn gegroeid en het toilet wat ze nu hebben wordt een beetje aan de kleine kant. Afijn, ik die bak erin gezet met hennepvezel en lekker veel hooi. Nu zijn ze dus al de hele ochtend druk bezig met graven in de bak 😂 opzich prima, dan maken we er gewoon een graafbak van en koop ik wel weer een nieuw toilet… 😋 maar wat kan ik het beste als bodembedekking erin doen? Ik wil liever geen zand omdat ze binnen zitten. Is hennepvezel dan ook gewoon oké? Of hebben jullie nog andere ideeën? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 30 november 2022 Delen Geplaatst: 30 november 2022 In de toiletbak kan je naar mijn idee het beste kattenbakkorrels doen. Let er dan wel op dat je niet klonterende hebt. Maar juist die uit elkaar vallen. Anders krijg je verstopping en daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Voor de graafbak is hennepvezel denk ik wel oke aangezien ze er nu al in graven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 november 2022 Delen Geplaatst: 30 november 2022 Hennepvezel in een graafbak is prima hoor 😄 Ik zou dan inderdaad wel iets anders in de toiletbak stoppen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RosaNico Geplaatst: 30 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2022 Thanks voor jullie tips! Dan ga ik de hennepvezel voor de graafbak gebruiken. Kattenbak houtkorrels zou ik voor het toilet veilig kunnen gebruiken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 november 2022 Delen Geplaatst: 30 november 2022 Ja kattenbakvulling houtkorrels, zolang ze niet klontvormend zijn en/of er extra geurstoffen aan toegevoegd zijn, kunnen prima. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 december 2022 Delen Geplaatst: 15 december 2022 Ik had nog van die houtkorrels die aangeraden worden voor de PeeWeebakken. Ik heb toch het idee dat die het allerbeste opnemen en je bak minder vies is. Het lijkt of je alleen de binnenbak een keer moet schoonmaken en dan weer wat met hooi etc. vullen en kan hij weer een paar dagen mee. In de onderbak zat minder kalkaanslag. Klopt dit? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 16 december 2022 Delen Geplaatst: 16 december 2022 Of het klopt weet ik niet, maar ik vind ze ook geweldig werken. Ze nemen alles heel goed op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten