Ga naar inhoud

Knagen aan het konijnenhok

Evee

Aanbevolen berichten

Sofie is begonnen met het knagen aan het dak van het schuilhok 🤣 

Ik ben wel eens benieuwd hoe dat bij jullie gaat? Ook knaagschade? Gebruiken jullie anti knaagstrips of wat anders om het te voorkomen? Of blijven ze er braaf vanaf? 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kushi deed dat ook toen Pieter er nog was. Toen ze op koppelvakantie was heb ik de 8 anti knaagstrips eindelijk bevestigd aan de lagere delen van het hok en 3 bij de ingang van de ren. Nu zie ik haar niet meer knagen aan het hout zelf van het dak. Maar wel aan het materiaal wat op het dak ligt.. dat korrelige. Als ik het zie dan grijp ik meteen in want dat wil ik natuurlijk niet. Ik heb een wilgentunnel liggen en een wilgenbruggetje maar daar knagen ze dan weer niet aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze eerste voedster heeft het toen nog nieuwe hok vakkundig van binnen bewerkt....Gelukkig was het na haar castratie zo goed als over dus heb ik er ,afgezien van knaagmateriaal geven, niks aan gedaan. De ram die we nu hebben knaagt ook wel eens aan het hok maar is goed af te leiden met takken waar hij wel op mag knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier en daar hebben de eerdere konijnen wel wat aan de randen van het hok geknaagd. Deze volgens mij nog niet. Maar toen we er een dag een paal in hadden staan om bij eventuele sneeuw het dak te ondersteunen zaten er onderaan de balk al knaagsporen. We hebben er nu wat omheen gedaan.

Ook het vinyl in het hok sloopten ze. Maar dat is nu met strips afgedekt. Dus de schade is tot op heden te overzien.

Ik ben blij dat de volière van aluminium is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wel typisch dat de één heel graag knaagt en de ander er lang niet zo’n behoefte aan heeft.
Ik schrok vanmorgen van mijn ram die nogal ongecontroleerde bewegingen aan het maken was. En mijn voedster stond er met haar neus bovenop van ‘gaat het wel goed?’ Bleek dat hij druk bezig was de wilgenbrug te bewerken….Viel weer mee gelukkig 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan de constructie van het konijnenhok zelf (de staanders) anti-knaagstrips gedaan. Verder is er niet veel geknaagd aan de hokken, maar nu dus wel door Sofie. Zitten ze er toch al iets van 1.5 jaar in, begint het pas 🤣

Ik vind het niet erg hoor, als ze heel veel schade maakt zal ik er ook wel een hoekstrip op doen. Maar zoals het nu is valt het wel mee. Ik zal ze weer een nieuwe wilgentunnel geven, de wilgenbrug die ze hadden staat er alweer een tijdje en dan is het toch minder interessant dan in het begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja baasje dat heb je ervan. Je gaat vanmorgen op Bunnybunch kijken en schrijven en geeft ons te laat onze heerlijke brokjes. Bovendien zit je daar op te scheppen dat het knagen wel mee valt met ons. Maar dat is wel afgestraft. Nu worden wij ervan verdacht de ruif van de muur gesloopt te hebben vannacht en met de groentenbak het hok uitgekieperd te hebben. Maar wij waren dat echt niet dat was Zwarte Piet vannacht. Die dacht: ik zal haar eens krijgen.

IMG_0177.jpg

IMG_0176.jpg

• Haha 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ja baasje dat heb je ervan. Je gaat vanmorgen op Bunnybunch kijken en schrijven en geeft ons te laat onze heerlijke brokjes. Bovendien zit je daar op te scheppen dat het knagen wel mee valt met ons. Maar dat is wel afgestraft. Nu worden wij ervan verdacht de ruif van de muur gesloopt te hebben vannacht en met de groentenbak het hok uitgekieperd te hebben. Maar wij waren dat echt niet dat was Zwarte Piet vannacht. Die dacht: ik zal haar eens krijgen.

IMG_0177.jpg

IMG_0176.jpg

Oei oei, nooit je telefoon onbewaakt achterlaten in de ren @To van de Veluwe. De konijnen zullen niet terugdeinzen al je wandaden online te plaatsen.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, To van de Veluwe zei:

Gebeurt ook niet en als ik foto's genomen heb, leg ik hem boven op het hok of in mijn rokzak en kunnen ze er niet bij. 

Blijkbaar wel, nu kunnen wij allemaal lezen dat je de konijnen te laat hebt gevoerd en ze beschuldigd van dingen die Piet gedaan heeft. Wat afschuwelijk weer, Flo en Rosie, ik heb met jullie te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit het in de lucht of zo? Ineens het hok slopen?
Mijn brave Sproet, die netjes de plinten heel liet toen ze binnen woonde en ook van gezellige stoffen mandjes en kleedjes afblijft, heeft dezelfde streken als Sofie!
Zij heeft pas geleden de sierrand van een van de schuilhuisjes afgesloopt. Echt helemaal gelijk gemaakt met de dakrand. En alle houtsnippers lekker onderaan het huisje laten liggen. Dus van enige schaamte is geen sprake... En ze kan haar ventje niet de schuld geven, want die heeft geen tandjes 🤣

• Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zielig hoor, die proefkonijnen van mij 😄

Ik heb ook nog voor beide koppels "12 dagen cadeautjes zoeken" staan van rosewood. Een bak met gras en hooi waar 12 koekjes bij zitten (één per dag is dan de bedoeling). Deze: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/rosewood-12-dagen-cadeautjes-zoeken.html

Maar ik wil ze ook niet te veel verwennen, dus daar wacht ik nog even mee.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Evee zei:

Ja, zielig hoor, die proefkonijnen van mij 😄

Ik heb ook nog voor beide koppels "12 dagen cadeautjes zoeken" staan van rosewood. Een bak met gras en hooi waar 12 koekjes bij zitten (één per dag is dan de bedoeling). Deze: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/rosewood-12-dagen-cadeautjes-zoeken.html

Maar ik wil ze ook niet te veel verwennen, dus daar wacht ik nog even mee.

Ik heb daar net even naar gekeken. Lijkt me wel wat voor ze. Na ja alles eigenlijk😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .