Ga naar inhoud

Konijn pilletjes geven


MoppieFilou

Aanbevolen berichten

Eén van mijn konijnen moet meerdere weken medicatie krijgen die helaas enkel in pilvorm beschikbaar is. Het is dan ook nog eens voor honden gemaakt dus ruikt naar vlees waardoor ze het al helemaal vies vindt. De voorbije week heb ik het pilletje fijngemalen, vervolgens in een 1 mL spuitje (proberen 🙄) te krijgen, dan water erbij, mengen en zo in haar mondje spuiten. Het lost echter niet goed op waardoor het één gepruts is om dat spuitje goed en wel klaar te maken. Vaak lost het niet op waardoor je aan de ene kant een hoop poeder hebt zitten en aan de andere kant het water, en bij het geven blijft er vaak een beetje medicatie achter in het tuitje van de spuit. Dat is bij vloeibare medicatie niet zo'n ramp want is een verwaarloosbare hoeveelheid maar als er een hoop poeder in blijft zitten maakt dat helaas wel degelijk verschil. Heb ook het idee dat ze niet echt smakt of slikt zoals ze dat bij vloeibare medicatie doet, dus ik hoop maar dat ze wel gewoon alles binnen heeft. Hebben jullie tips om dit op een andere manier bij haar naar binnen te krijgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het voor pilletje? Aan sommige pilletjes zit zo'n vleessmaak at ze er niet intrappen of dat ze het vervolgens uitspugen. Als het niet zo'n mega erge geur heeft, werkt het bij mijn konijn het beste om het in een blokje gedroogde papajs te duwen. Dat koop ik in de webshop hier.

Je kan veel medicatie ook door de DA laten suspenderen, dan is het vloeibaar. Het is vaak dan wel vrij kort houdbaar, dus dat zou je even moeten navragen. Zelf oplossen werkt inderdaad meestal niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het door iets van voedsel mengen heb ik ook al aan gedacht maar ben bang dat ze dan toch niet alles binnenheeft. Het gaat om antibiotica (en in principe de enige die nog tegen deze kiem kan werken) dus het is echt belangrijk dat ze de juiste hoeveelheid ook echt opneemt.

Iets om het te kunnen oplossen lijkt me heel handig! Kan ik wel eens naar vragen.

Het heeft helaas wel een sterke geur, zelfs ik vind het echt stinken dus ze heeft het inderdaad gauw genoeg door... Ze is daarnaast ook echt expert in dingen uitspuwen dus ik vrees dat dat niet gaat werken. Dat ga ik ook eens navragen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .