Ga naar inhoud

Wij zijn broer konijn en zusje

BroerKonijnenZus
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi bunnyfriends, ik haal best vaak info van dit forum dus heb me maar eens aangemeld. Ik ben Astrid en ik ben een blij baasje van Broer Konijn en Zusje. Ze wonen bij mij in de woonkamer, heel gezellig. Broer is uit 2017 en kwam bij mij wonen toen hij 10 weken oud was. Zus is in mei 2019 geboren en heb ik het voorjaar van 2020 overgenomen. Twee totaal verschillende karakters maar wel beide heel lief. Broer wil het liefst de hele dag door op z’n koppie gekieteld worden. Zus vindt tussen de oren kriebelen fijn maar alleen als het haar uitkomt. Ze vindt het dan weer niet zo erg om opgepakt te worden en een tijdje op schoot te zitten. Verder sloopt ze alles wat ze op haar pad komt. Ze heeft als bijnaam “de hooligan”. Broer is veel rustiger. Die Chilt een beetje en wil aandacht zodra hij je ziet. Voordat Zus kwam liep Broer door het hele huis. Die sloopt namelijk niet. Nu liggen ze vaak samentrekken chillen of wassen elkaar uitgekoppeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2022 om 02:47, BroerKonijnenZus zei:

Hoi bunnyfriends, ik haal best vaak info van dit forum dus heb me maar eens aangemeld. Ik ben Astrid en ik ben een blij baasje van Broer Konijn en Zusje. Ze wonen bij mij in de woonkamer, heel gezellig. Broer is uit 2017 en kwam bij mij wonen toen hij 10 weken oud was. Zus is in mei 2019 geboren en heb ik het voorjaar van 2020 overgenomen. Twee totaal verschillende karakters maar wel beide heel lief. Broer wil het liefst de hele dag door op z’n koppie gekieteld worden. Zus vindt tussen de oren kriebelen fijn maar alleen als het haar uitkomt. Ze vindt het dan weer niet zo erg om opgepakt te worden en een tijdje op schoot te zitten. Verder sloopt ze alles wat ze op haar pad komt. Ze heeft als bijnaam “de hooligan”. Broer is veel rustiger. Die Chilt een beetje en wil aandacht zodra hij je ziet. Voordat Zus kwam liep Broer door het hele huis. Die sloopt namelijk niet. Nu liggen ze vaak samentrekken chillen of wassen elkaar uitgekoppeld. 

Helaas heb ik vanmiddag, onverwacht, Broer Konijn moeten laten inslapen. Mijn lieve kroelbeer is er niet meer. 

Broer 14-04-2017 * 02-12-2022

924AEC2B-4FC9-42A7-8772-57FD6D63279F.jpeg

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, BroerKonijnenZus zei:

Helaas heb ik vanmiddag, onverwacht, Broer Konijn moeten laten inslapen. Mijn lieve kroelbeer is er niet meer. 

Joh, Wat had hij? Dat is schrikken want daar denk je niet zo gauw aan bij een jong konijn. Wat een prachtig konijntje was het. 

Dit had je niet aan zien komen. Triest. Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Joh, Wat had hij? Dat is schrikken want daar denk je niet zo gauw aan bij een jong konijn. Wat een prachtig konijntje was het. 

Dit had je niet aan zien komen. Triest. Sterkte.

Hij is ruim 5 geworden, maar ik was niet eerder lid van dit forum 😉

Waarschijnlijk had hij een parasiet die ‘m fataal is geworden. Acht weken geleden had hij een maagobstructie (waarschijnlijk haarbal) die behandelt is en eerste instantie geslaagd leek. De bal was weg. Meteen ook preventief panacur gestart.  Echter eind deze week kreeg hij acute achterhandverlamming en bleek ruim 800gr. afgevallen. Door de maagverstopping was hij al een kilo kwijt maar kwam mondjesmaat weer aan. Twee weken terug nog gewogen en zat op 2,9kg, gisteren woog de DA hem en nog slechts 2,1kg terwijl hij tot gisteren wel at. Hij reageerde nu niet alert meer en voelde koud. Dus konden we helaas niets anders dan besluiten dan hem meteen te euthanaseren. 
Hij is mee terug naar huis gekomen en heeft een poos voor de kooi gelegen (mijn konijnen gebruiken een groot deel van de woonkamer) Zus zat eerst in een hoekje met de oortjes gespitst en begon toen bij het deurtje zachtjes te stampen met met de achterpootjes. Tussendoor zat ze met zo’n schuin koppie te kijken. Daarna is ze de kooi uit gesprongen en heeft een minuut of 5 naast ‘m gelegen. Toen duwde tegen z’n koppie wat ze altijd deed om wassen af te dwingen. Toen heeft ze Broer nog even op z’n koppie gewassen en ging toen de kooi weer in om hooi te eten. Heel mooi en aandoenlijk om te zien. 

Broer was een bijzonder lief, relaxed en aanhankelijk konijn. Zus is ook lief maar wat schichtiger en trok zich aan hem op. Mijn eigen verdriet zit nog hoog maar voor Zus ga ik voorzichtig maar ook spoedig op zoek naar een nieuw vriendje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-12-2022 om 23:24, BroerKonijnenZus zei:

Mijn eigen verdriet zit nog hoog

Heel herkenbaar dat je verdrietig bent en heel begrijpelijk.

Inderdaad aandoenlijk. Wij hebben dat een keer met een kip gehad. Die liepen hier helemaal los en we waren er ook gek mee. Een hond van de buren heeft er een te pakken genomen en die lag dood. De andere kippen stonden er omheen en een kip ging er bovenop staan. Het was net een afscheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .