Ga naar inhoud

Plots gevecht...

pollie
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds eind juli hebben wij 2 rammetjes bij ons thuis, beiden van bij dezelfde mensen - met echter 1 weekje verschil qua leeftijd. Het zijn dus geen broers maar ze hebben wel sinds jongs af aan samen gezeten. Ze zijn geboren in begin juni.

We wisten dat twee rammen nemen een risico kon zijn, maar de man stelde ons gerust en zei dat dat maar even voor een gevecht zou zorgen maar dat we ons daar zeker geen zorgen over diende te maken. Als twee naïevelingen hebben mijn vriend en ik dan toch gekozen voor de twee rammen.

Het ging steeds super tussen de 2 heren, samen spelen, altijd lekker dicht tegen elkaar slapen. 

Vandaag waren we sinds lange tijd eens een volledige dag van huis, tot onze grote verbazing kwamen wij terug in een huis vol keutels en plukken haar (zie foto). Ze bleven achter elkaar aanlopen dus hebben we ze meteen elk een aparte ruimte gegeven. We vragen ons nu af of het mogelijk is om hen na hun puberteit (of nu al) terug te koppelen aan elkaar. De enige andere optie die we zien is voor hun beiden een vrouwtje zoeken (gekoppeld dan). Het is echter niet mogelijk om 2 koppeltjes te houden, daar hebben we helaas de ruimte niet voor. Het zou zo'n pijn doen om één van de twee af te moeten staan 😔.

Zou het dus mogelijk zijn om deze twee rammen ooit nog te koppelen of is dat een verloren zaak?

Afbeelding van WhatsApp op 2022-11-26 om 19.23.15.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas hebben ze nu de kritieke leeftijd waarop het vaak mis gaat. Zijn beiden wel gecastreerd? Ik durf je niet te zeggen of het nog goed komt, je weet nu ook niet hoe ver ze zijn gegaan met rangorde bepaling. Plukken uittrekken en keutels deponeren hoort er wel een beetje bij. Wat je niet wilt zien is dat ze als 1 bol konijn over de grond rollen. Als dat gebeurt of is gebeurd dan is het zeker geen match.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Kolino zei:

Helaas hebben ze nu de kritieke leeftijd waarop het vaak mis gaat. Zijn beiden wel gecastreerd? Ik durf je niet te zeggen of het nog goed komt, je weet nu ook niet hoe ver ze zijn gegaan met rangorde bepaling. Plukken uittrekken en keutels deponeren hoort er wel een beetje bij. Wat je niet wilt zien is dat ze als 1 bol konijn over de grond rollen. Als dat gebeurt of is gebeurd dan is het zeker geen match.

Bedankt voor je antwoord! Is het denk je een slimme zet om ze tijdens de rangorde bepaling uit elkaar te zetten? Of zouden we ze nog even de kans moeten geven? We hebben zelf niet gezien wat er gebeurd is dus kunnen niet zeggen hoever ze gegaan zijn 😕...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ben je verkeerd geïnformeerd. Twee rammen kunnen goed gaan, maar de kans is niet zo groot.

Ik zou ze laten castreren en ze, als ze eenmaal volledig genezen zijn, weer bij elkaar zetten. De puberteit kan nog wel een jaar duren, je wilt ze hopelijk niet zo lang alleen laten zitten, zonder garanties dat het daarna weer goed gaat.

Als je se weer bij elkaar zet, dan laat je ze ook bij elkaar, tenzij ze gaan krijsen, rechtop staan boksen of als een voetbal over de grond rollen. Dan kunnen ze echt niet samen. Al het andere gedrag kan er heftig uitzien, maar is gewoon bepalen wie de baas is. Als je het te spannend vind, kun je een opvang vragen of ze daar op koppelvakantie mogen. Ik vind dat zelf erg prettig. Zij hebben er meer kijk op, en je hebt zelf niet de stress. Mocht het niet goed gaan, dan kun je er meteen voor kiezen om een van je rammen te laten koppelen aan een dame.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Marjoleink zei:

Helaas ben je verkeerd geïnformeerd. Twee rammen kunnen goed gaan, maar de kans is niet zo groot.

Ik zou ze laten castreren en ze, als ze eenmaal volledig genezen zijn, weer bij elkaar zetten. De puberteit kan nog wel een jaar duren, je wilt ze hopelijk niet zo lang alleen laten zitten, zonder garanties dat het daarna weer goed gaat.

Als je se weer bij elkaar zet, dan laat je ze ook bij elkaar, tenzij ze gaan krijsen, rechtop staan boksen of als een voetbal over de grond rollen. Dan kunnen ze echt niet samen. Al het andere gedrag kan er heftig uitzien, maar is gewoon bepalen wie de baas is. Als je het te spannend vind, kun je een opvang vragen of ze daar op koppelvakantie mogen. Ik vind dat zelf erg prettig. Zij hebben er meer kijk op, en je hebt zelf niet de stress. Mocht het niet goed gaan, dan kun je er meteen voor kiezen om een van je rammen te laten koppelen aan een dame.

Bedankt voor je reactie! Ik heb alvast gemaild voor een koppelvakantie, dat lijkt me wel iets 😀.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep wel uit berichten van anderen op het forum dat de meeste konijnenopvangen geen koppelvakanties doen als het geen adoptie uit hun opvang betreft, simpelweg om de reden dat konijnenopvangen nog steeds stampvol zitten met konijnen die een huisje zoeken.

Zijn de rammen wel allebei gecastreerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Evee zei:

Ik begreep wel uit berichten van anderen op het forum dat de meeste konijnenopvangen geen koppelvakanties doen als het geen adoptie uit hun opvang betreft, simpelweg om de reden dat konijnenopvangen nog steeds stampvol zitten met konijnen die een huisje zoeken.

Zijn de rammen wel allebei gecastreerd?

Ze zijn beiden gecastreerd! 

Begrijpelijk dat de opvangen zo al voldoende werk hebben... Had al reactie gekregen dat de konijnenopvang bij mij in de buurt hier geen tijd voor had.

Ik denk dat we voor beide ventjes een vrouwtje uit een opvang gaan zoeken (deze keer zeker met koppeling 😅).

Mijn mama (die onder ons woont) wilt één van de koppeltjes opvangen, ze is namelijk even verliefd op hun als wij. Niet hoe we gehoopt hadden dat het zou gaan, maar we zijn suuuuper blij dat we ze allebei toch nog dicht bij ons kunnen hebben 🥰.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, JokeC zei:

Dat is een super goede oplossing! Hoera voor je moeder dat zij ook één van de rammetjes plus vriendinnetje wil hebben. Dat worden twee gelukkige koppeltjes en weer twee dametjes minder in de opvang! Goed werk, hoor. Hou je ons op de hoogte? Spannend. 

Zal ik doen!! 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, pollie zei:

Ik denk dat we voor beide ventjes een vrouwtje uit een opvang gaan zoeken (deze keer zeker met koppeling 😅).

Mijn mama (die onder ons woont) wilt één van de koppeltjes opvangen, ze is namelijk even verliefd op hun als wij. Niet hoe we gehoopt hadden dat het zou gaan, maar we zijn suuuuper blij dat we ze allebei toch nog dicht bij ons kunnen hebben 🥰.

Wat een mooi gebaar. Veel succes en plezier ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .