Evee Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 Welke tips hebben jullie voor konijnen houden op een kleiner budget? Wat maken jullie zelf? Kopen jullie dingen tweedehands of bij een kringloopwinkel? Tips om te sparen voor dierenarts kosten? Dat soort dingen. Of zijn er dingen waar je absoluut niet op kan en mag besparen? Ik heb een concept voor een informatief artikel gemaakt, maar wie weet hebben jullie ook nog wel tips waar ik niet aan gedacht heb! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 Het enige waar ik niet veel geld aan uit geef is speelgoed. Ik maak zelf steeds wat met sisaltouw, wilgentakken, kartonnen dozen, en hout. Allemaal diy projecten die ik op BunnyBunch en op YouTube heb gevonden. Eigenlijk geen tips dus🙈 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 Ik zou zeker niet besparen op hooi of dierenarts kosten. Hooi, omdat het goedkope hooi in de meeste dierenwinkels of supermarkten vaak minder lekker gevonden wordt en de konijnen daardoor te weinig hooi eten. Een optie om toch aan goedkoper hooi te komen is om een grote baal bij de boer te kopen. Verder kun je speelgoed inderdaad heel makkelijk zelf maken. En door zelf een groentetuin aan te leggen kun je ook besparen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 Ik vind op hooi juist gemakkelijk te besparen door inderdaad een baal bij een boer of manege te halen. 5 euro voor 15-20 kilo en het wordt hier vele malen beter gegeten dan alles wat uit een zak komt, of daar nou duur of goedkoop hooi in zit. Besparen op dierenartskosten kan, voor de vaccinaties. Dan heb je verder geen diagnose of behandeling nodig. Het scheelt ons voor 2 konijnen al gauw 30 euro om niet hier in de stad te gaan, maar naar een dorp vlakbij. Maar als er sprake is van ziekte zou ik nooit besparen op de behandeling. Op marktplaats zijn veel spulletjes te vinden, denk aan catcubes, maar ook hokken, tegels, voer en drinkbakken. Er zijn groentewinkels en supermarkten waar je groenafval gratis mee kunt krijgen voor je huisdieren. Verder scheelt het mij het meeste geld dat de konijnen binnen zitten. Ik heb geen dure volière nodig met veilig gaas. Het verblijf hier heeft alles bij elkaar denk ik iets van 200 euro gekost en daarmee hebben ze een paradijsje. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Linke Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 Mss niet echt een tip... maar in kringloopwinkels zie ik vaak wilgenmandjes voor maar heel weinig. Alleen soms lastig om te beoordelen of het nou veilig genoeg is. Iemand ervaring ermee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 6 uren geleden, Linke zei: Mss niet echt een tip... maar in kringloopwinkels zie ik vaak wilgenmandjes voor maar heel weinig. Alleen soms lastig om te beoordelen of het nou veilig genoeg is. Iemand ervaring ermee? Ik vraag me altijd af of het echt wilg is.. soms zit er ook vernis op. Ik durf het meestal niet aan om het mee te nemen voor ze. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 (aangepast) Mijn man heeft een nachthok zelf gemaakt en een schuilhok met twee ronde gaten erin. Nu is het makkelijk voor hem om aan goed hout te komen omdat hij chauffeur is bij een bouwmaterialen bedrijf. Er is altijd hout wat als nieuw is maar bijvoorbeeld scheef en wat grotendeels nog goed te gebruiken is voor schuilhuisjes en dergelijke. Ook het houten frame van de ren is gemaakt van afvalhout/balken die aan het eind een stukje krom waren maar zaag dat stuk eraf en je hebt prima hout. Maar als je het hout nog moet kopen dan vraag ik me af of je goedkoper uit bent. 26 november 2022 aangepast door DaniëlleV Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 4 minuten geleden, DaniëlleV zei: Mijn man heeft een nachthok zelf gemaakt en een schuilhok met twee ronde gaten erin. Nu is het makkelijk voor hem om aan goed hout te komen omdat hij chauffeur is bij een bouwmaterialen bedrijf. Er is altijd hout wat als nieuw is maar bijvoorbeeld scheef en wat grotendeels nog goed te gebruiken is voor schuilhuisjes en dergelijke. Ook het houten frame van de ren is gemaakt van afvalhout/balken die aan het eind een stukje krom waren maar zaag dat stuk eraf en je hebt prima hout. Maar als je het hout nog moet kopen dan vraag ik me af of je goedkoper uit bent. Mijn man verkoopt bouwmaterialen dus hier hetzelfde. Voor de ren hebben we alleen het gaas hoeven kopen, de rest kwam via zijn werk. Verder hebben we tegels via een weggeefhoek. Een stevig zelfbouwnachthok hebben we goedkoop tweedehands op de kop getikt en er zelf nog wat aan verbouwd. En een speciekuip (kost een paar euro) met twee gaten is op zijn kop een mooi schuilhok en gewoon met de bodem op de grond een zandbak. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
22danielle22 Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 Misschien een open deur, maar konijnenvoer (bijv science selective) is regelmatig in de aanbieding. Ik zorg altijd dat ik op tijd weer nieuwe zakken in de aanbieding haal zodat ik niet de volle prijs hoef te betalen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 Vrije medicatie zoals panacur pasta koop ik altijd online. Dit scheelt mij zo 3 euro per tube vergeleken met de dierenarts. Zeker als je grotere konijnen hebt en langer moet behandelen kan je hierop besparen. Ik gebruik trouwens de pasta omdat je met konijnen van 7 kilo een stuk minder hoeft te geven dan wanneer je de vloeibare variant gebruikt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 2 uren geleden, 22danielle22 zei: Misschien een open deur, maar konijnenvoer (bijv science selective) is regelmatig in de aanbieding. Ik zorg altijd dat ik op tijd weer nieuwe zakken in de aanbieding haal zodat ik niet de volle prijs hoef te betalen. Doe ik ook altijd. Het blijft toch lang goed 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 Je kan besparen op voer, door een goede budget brok te kopen. Bijvoorbeeld de hobby first complete. Besparen op bodembedekking kan door je konijnen zindelijk te maken of door een goedkopere bodembedekking te kopen (liever geen houtvezel ivm stof) Zelf zet ik elke maand een vast bedrag op een speciale rekening voor de dierenarts kosten van mijn beestenbende ☺️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 11 uren geleden, Linke zei: Iemand ervaring ermee? Het valt mij op dat ze geen oud wilgenhout willen hebben. Dat laten ze wat links liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 1 uur geleden, DaniëlleV zei: Doe ik ook altijd. Het blijft toch lang goed 😊 Ik ook en dan in groot verpakking Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 1 uur terug, mammafelina zei: liever geen houtvezel ivm stof) Dat speelt buiten denk ik minder dan binnen. Hier nooit last van gehad en bovendien zit het in de onderste bak van de PeeWeebak. Dus ben ik goedkoop uit. In de bovenste bak valt vaak het hooi dat ze eten uit de ruif en dat ik goedkoop koop bij de Welkoop en graag gegeten wordt. Paar keer per dag moet ik de ruif bijvullen! Ook gooi ik een handje in de bovenste bak als ik een schone PeeWeebak neerzet. Deze bakken zijn geweldig. Bovendien ruik ik nooit meer een urinelucht. Eerder rook ik dat buiten wel. Nu nooit meer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duimpje Geplaatst: 18 december 2022 Delen Geplaatst: 18 december 2022 Ik maak mijn speeltjes zelf van wc rollen. Pak een lege wc rol Doe het hooi aan de ene kant Doe een lekkere snack in het midden Doe nog hooi of de rol om het wat op te vullen 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari Wij hadden problemen met het vinden van grote wilgentakken voor onze nijnen. Die kleine uit de winkel waren ze niet zo blij mee. Nu is mijn tante heel lang vrijwilligster geweest bij een natuurvereniging en die zei: waarom vraag je niet of je na het wilgenknotten wat takken op mag halen? Voordeel: die zijn zeker weten onbespoten (komt uit natuurgebied) en die takken zijn groot en zeker weten wilg. Ik dacht dat het seizoen pas zou beginnen in februari, maar het seizoen loopt van november t/m maart. Nu liggen er dus heel veel hele schone takken (die komen immers hoog uit de bomen), die we netjes nog hebben gewassen en gedroogd en die gaan er echt heel snel en happy in. Wij blij - vereniging blij, want die hebben nog weleens moeite met afvoeren. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari Op 26-11-2022 om 11:25, Eefje zei: Er zijn groentewinkels en supermarkten waar je groenafval gratis mee kunt krijgen voor je huisdieren. vooral op de markt kun je grote zakken wortelloof gratis meekrijgen, echt een aanrader! In mijn supermarkt verkopen ze tegenwoordig de wortelen nog wel in bosjes, maar het loof is er dan afgeknipt. Terwijl ik dat juist het liefste aan ze geef.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari 50 minuten geleden, Mitty zei: ze tegenwoordig de wortelen nog wel in bosjes, maar het loof is er dan afgeknipt. Terwijl ik dat juist het liefste aan ze geef.. Hier zit het er ook nog steeds aan. Als het er niet meer aan zou zitten zou ik winterpenen kopen want die vind ik lekkerder dan een bos wortels maar voor de konijnen koop ik dus een bos wortels. Het loof is voor hen. 3 uren geleden, bunnyempress zei: Voordeel: die zijn zeker weten onbespoten (komt uit natuurgebied) en die takken zijn groot en zeker weten wilg Ik heb ze ook gekregen maar de man had ze op de stoep voor me gelegd. En daarom was ik ze wel van te voren want over een stoep lopen honden en die tillen hun poot wel eens op. Ik kan ze volgend jaar weer krijgen maar dan ga ik ze halen voordat ze op de stoep komen te liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari 3 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik heb ze ook gekregen maar de man had ze op de stoep voor me gelegd. En daarom was ik ze wel van te voren want over een stoep lopen honden en die tillen hun poot wel eens op. Ik kan ze volgend jaar weer krijgen maar dan ga ik ze halen voordat ze op de stoep komen te liggen. Wij hebben alles in 1x gewassen voor de zekerheid, maar mijn man was bij het snoeien, dus er was geen hond. Toch vond ik het gewoon een schoner gevoel om ze toch nog even te wassen. Er zat bij ons ook helemaal geen vogelpoep op, dat verbaasde me wel. Ze hebben meerdere snoeidagen, dus we mogen over een week of twee weer komen als dat werkt voor ons. Ik ga eens informeren of ons asiel daar blij van wordt - dan halen we weer een hele kofferbak vol. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari 1 uur geleden, bunnyempress zei: Wij hebben alles in 1x gewassen voor de zekerheid, Ik heb ze nog op de kar liggen. Het probleem is dat de buitenkraan afgesloten is met de vorst. Nu moet ik de tak mee naar binnen nemen. Als het was mooier weer wordt, kan de kraan weer open en zaag ik de takken kleiner. Ik ben er wel blij mee. Het valt me op dat ze alleen de bast opeten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari 4 uren geleden, To van de Veluwe zei: Het valt me op dat ze alleen de bast opeten. Hier ook. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari 12 uren geleden, To van de Veluwe zei: Het valt me op dat ze alleen de bast opeten. Ook hier, nu hebben ze voor het eerst takjes vd appelboom. Bobby smult ervan, Meike, mwah nog niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 januari Auteur Delen Geplaatst: 24 januari Hier eten ze de twijgjes helemaal, de dikke takken alleen de bast. De kaal gegeten takken gaan naar Namu, die versnippert ze. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 januari Auteur Delen Geplaatst: 24 januari Wat betreft het artikel, ik heb denk ik al wel een aardige versie die online kan 🙂 Ik zal hem nog even langs de spellingscontrole sturen voor ik het plaats. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten