Ga naar inhoud

Gaat koppeling goede of slechte kant op?

KonijnBennie
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Omdat er allemaal goede konijnenkenners hier zitten de volgende vraag;

Mijn ram heeft een speeddate gehad met een voedster. Volgens de opvang zou het een goede klik zijn maar ik twijfel! Verloop date: eerste 10 minuten gevlinderd, daarna rust in de tent. Ze zitten nu 1 dag in hun permanente verblijf na een grote schoonmaak. Mijn ram vindt alles prima, zij nog niet. Gedrag wat ik zie in het hok:

- ze tolereren elkaar

- zitten niet bij elkaar zit sowieso een meter tussen

- zij stamt wanneer hij te dicht bij komt

- eten en drinken en wassen zichzelf

-zij verschuilt zich

gedrag wat ik zie als ik ze even in huis neem:

- hij wast haar

-zij zoekt hem soms even snel op en gaat weer snel weg

- relaxed in een bolletje liggen

- ze is heel nieuwschierig

elke keer als hij toenadering zoekt gaat zij snel weg. Vind het zo sneu voor hem!

ik houd ze nu voor de nacht ook bij elkaar op goede hoop

wat denken jullie? Tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker niet wisselen van plek in deze fase. En buitenkonijnen binnenhalen in de winter is niet goed voor de gezondheid, dat kan eigenlijk alleen in de zomer. 

Persoonlijk had ik ze echt langer op neutraal terrein gelaten voor ze in het uiteindelijke verblijf te zetten. De koppeling is volop bezig, en je wisselt elke keer van territorium.. dat zal geen positieve invloed hebben op de koppeling. 

Geef ze tijd, rust en stabiliteit. Een koppeling duurt zeker 1 a 2 weken, en dan nog wel een maand of 3 voor ze echt hun plekje ten opzichte van elkaar gevonden hebben. 

Alleen als ze vechten, dan is het geen match en moeten ze uit elkaar. Maar wat jij omschrijft is normaal koppelgedrag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .