Ga naar inhoud

Kale plek rond oog


mies75

Aanbevolen berichten

Onze,franse,hangoor is,net weer een beetje herstellende van E.c. en nu heeft hij rond zijn goede oog een kale plek zitten.

 

Onder zijn oog waren de haren al een tijdje hard en aan elkaar geplakt.

 

Ik heb voor zijn andere oog antibiotica zalf liggen.

 

Zou het een een oog ontsteking kunnen zijn waarvoor ik die zalf zou kunnen geven?

20221121_140119.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend. Wel fijn dat hij opknapt van EC! 
 

Is het oog zelf ook rood of is het alleen de huid? Was het al steeds een traanoog? Dan laten de haren inderdaad ook vaak los en krijg je van die kale plekken.
 

Ik zou er niet zomaar antibioticazalf op smeren. Misschien kan je foto’s naar de dierenarts mailen of appen? Ik zou in ieder geval even met je dierenarts overleggen. Misschien kunnen ze het van foto’s zien en kunnen ze aangeven of een simpel oogzalfje nodig is, of helemaal niks of toch die antibioticazalf. Maar het is vaak lastig te zien op een foto.

 

Wat een getob altijd met EC hè. Dan komen er weer andere kwaaltjes bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, mies75 zei:

rond zijn goede oog een kale plek

Dit komt mij heel bekend voor van onze hond. Ik heb het nog op foto's staan. Je gaat dan naar de DA en krijgt een zalfje.  Het hielp niet. Toen kreeg hij een medicijn dat ze bij 'kanker' gebruiken. Ik moest de ontlasting opruimen. Ook al wonen we buitenaf en mijn handen vaak wassen. Hij droeg ook een kap om zijn hoofd en botste overal tegenaan. Maar geen resultaat. Ik vroeg of ik naar Utrecht gestuurd kon worden. Dat mocht. Dat was een belevenis op zich. Net een echt ziekenhuis. Ik moest me vervoegen bij afdeling dermatologie. Er kwam een DA binnen in een witte jas met een reeks studenten en studentes in zijn kielzog. Hij wist het ook niet maar wist wel wat hij moest doen. Hij zei: ik heb nog eens zoiets bij de hand gehad en hebben we de oogarts ingeschakeld. Dus de oogarts werd erbij gehaald.

Het is een bepaalde huidaandoening en daar moest ik - heel raar - oogzalf op smeren. Niet in het oog maar op die ruwe plek. En...... het hielp. En als het weg was en het kwam weer terug smeerden we weer even. Later heeft hij ook zo'n plek op zijn buik gekregen en smeerden we dat daar ook. Ik meen dat ze toen aan een soort auto-immuunziekte dachten. Hij is er 16 jaar mee geworden en de zalf heeft altijd geholpen. Na een paar dagen smeren was het dan helemaal weg. Het was in ons geval toen: CAF oogdruppels en er zat in: Chlooramfenicol 20 mg en retinolpalmitaat 15.000IE. In een andere samenstelling schijnt het ook voor mensen beschikbaar te zijn. Ik had nog een tubetje in de koelkast liggen. Vandaar dat ik het weet. Het bezoek was duur maar de medicijnen toen erg goedkoop. Ik meen 8 gulden of euro voor een tubetje en je deed er lang mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de foto ook doorgestuurd naar mijn dierenarts.

 

Punt is dat hij nog herstellende is van E.c.

Inmiddels hebben we ook al ruim 700 euro aan hem uitgegeven door zijn E.c. en onze kat was ook laatst weer aan het vechten wat ons weer 250 euro kost.

 

Opgesomde behandeling gaan vast weer een klein vermogen kosten wat we op dit moment gewoon niet meer hebben....

 

Lastig verhaal...

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou goed kunnen dat het een ontstoken traanbuis is. Ik heb ook een konijn met EC gehad (het zat bij hem in zijn ogen en hij viel extreem veel af terwijl hij goed bunkerde) en bij hem zijn toen ook een keer of 2 de traanbuizen doorgespoeld omdat hij ook van die kale plekken bij zijn ogen kreeg. Helaas hielp het niet. Hij kreeg ook het ene na het andere (mijt, oorontstekingen, enz). Wat een getob is dat hè. Ik zie dat ik dat in mijn vorige bericht ook al schreef. Het zou inderdaad door kieswortelproblemen veroorzaakt kunnen worden en in dat geval neem je bij het spoelen de oorzaak niet weg.

 

Echt balen dat het allemaal zoveel geld kost. Sterkte er mee.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat vooral bij oudere franse hangoren nogwel eens traanbuis problemen voorkomen.

 

Dit zou ook te maken kunnen hebben met pasturella.

 

Hij krijgt binnenkort een langdurig werkende anti biotica injectie icm het doorspoelen van de traanbuis(en)

 

Hij gaat I.i.g. niet onder narcose gezien zijn huidige conditie en het feit dat hij echt hoogbejaard is.

 

Het risico op overlijden is daarbij te groot.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .