Ga naar inhoud

Ontbijt tijd

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Als je de ren van Harold en Sofie ziet zou je overigens niet zeggen dat ik het gisteren verschoond heb 😄 Die zijn aan het sjouwen en graven geweest. 

Ik had er ook best wat extra stro in gedaan omdat ze koud weer afgaven, maar volgens mij hebben ze dat meer als speelparadijs gezien. 

Bij Joris en Brenda ligt er hennepvezel over de vloer van de hele ren, omdat Joris zijn blindedarmkeutels niet eet. Door dat laagje bodembedekker kan ik die er makkelijk uit scheppen en plakken ze niet aan de bestrating. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Evee zei:

Als je de ren van Harold en Sofie ziet zou je overigens niet zeggen dat ik het gisteren verschoond heb 😄 Die zijn aan het sjouwen en graven geweest. 

Ik had er ook best wat extra stro in gedaan omdat ze koud weer afgaven, maar volgens mij hebben ze dat meer als speelparadijs gezien. 

Bij Joris en Brenda ligt er hennepvezel over de vloer van de hele ren, omdat Joris zijn blindedarmkeutels niet eet. Door dat laagje bodembedekker kan ik die er makkelijk uit scheppen en plakken ze niet aan de bestrating. 

Aan hem zie je het inderdaad goed. Hij is 9. 

Toch is Harold ook al senior. Hij is 5 jaar bij mij, maar was toen ik hem adopteerde echt al wat ouder. Ik denk dat hij dus ook ongeveer rond de leeftijd van Joris zit. Maar hij heeft minder kwaaltjes, eigenlijk alleen een derde ooglid dat blijvend zichtbaar is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik zou ze nooit zo op de foto kunnen krijgen. Als ik het voer strooi, blijven ze er echt niet stoïcijns naar kijken. Hahaha, ze vallen gelijk aan.

Ze hebben allemaal hun mond vol brokjes hoor 😄

Sofie is de enige die nog steeds schoef is. Wat ik ook doe, ze is net zo een bal in een flipperkast die alle kanten op schiet. Een paar brokjes uit de hand pakken gaat, maar ze rent weg om het op te eten 😉

Brenda is de laatste jaren een heerlijke kroelkont geworden. Ze loopt ook altijd verschrikkelijk voor mijn voeten. 

Harold vind het voor eventjes fijn om krabbels te krijgen, maar dan weer zijn eigen gang te gaan. Hij is totaal niet schuw, maar wel heel rustig. Wat ik ook wel opvallend vind is dat als Sofie weer een schrik of stuiter bui heeft hij ook echt lijkt te denken "waar maak je je druk om, ik blijf hier wel rustig zitten tot je klaar bent".

Joris is een stresskip, zeker als ik hem een tijdje medicijnen geef is hij niet zo een fan van mij. Dan moet ik dat toch telkens opnieuw opbouwen. Hij gebruikt de catcube vaak als veilige uitvalbasis in de ren. Hij is ook de enige die schrikachtig is van geluiden. Misschien door de hangoren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Evee zei:

maar ze rent weg om het op te eten

Dat is hier met Rosie. En dan alleen met lijnzaadbrokjes. Flo trekt letterlijk het brokje uit haar bek als hij de kans krijgt. Hij is er stapelgek op en zij ook. Bij dat brokje gaat Rosie er dus vaak vandoor. Verder eigenlijk nooit. Ik kan ze ook even aanhalen maar ze duiken dan gauw weer weg. A la Harold dus. Maar het is wel leuk dat ze altijd naar je toekomen. Ook als er vreemden in de ren komen. Het moet voor konijnen best eng zijn. Van die lange bomen die ineens door je ren lopen. Wij zijn eigenlijk best bedreigend voor ze. En dan al die ledematen die van alles doen en alle kanten heen zwiepen.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke foto's! Aha dus daarom heb je bodembedekking in de ren. 

Goed foto's maken gaat bij mij ook niet omdat Micha na een paar brokjes altijd met de voerbak gaat gooien. Soms gooit hij hem op de kop, soms blijft een deel in de bak zitten en de rest ligt dan op de grond. Hij creëert zo zijn eigen uitdaging voor hem en Kushi haha. 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Evee zei:

Ze hebben allemaal hun mond vol brokjes hoor 😄

Sofie is de enige die nog steeds schoef is. Wat ik ook doe, ze is net zo een bal in een flipperkast die alle kanten op schiet. Een paar brokjes uit de hand pakken gaat, maar ze rent weg om het op te eten 😉

Brenda is de laatste jaren een heerlijke kroelkont geworden. Ze loopt ook altijd verschrikkelijk voor mijn voeten. 

Harold vind het voor eventjes fijn om krabbels te krijgen, maar dan weer zijn eigen gang te gaan. Hij is totaal niet schuw, maar wel heel rustig. Wat ik ook wel opvallend vind is dat als Sofie weer een schrik of stuiter bui heeft hij ook echt lijkt te denken "waar maak je je druk om, ik blijf hier wel rustig zitten tot je klaar bent".

Joris is een stresskip, zeker als ik hem een tijdje medicijnen geef is hij niet zo een fan van mij. Dan moet ik dat toch telkens opnieuw opbouwen. Hij gebruikt de catcube vaak als veilige uitvalbasis in de ren. Hij is ook de enige die schrikachtig is van geluiden. Misschien door de hangoren?

Haha, leuke beschrijving van Harold en Sofie 🙂 Ik vind ze ook heel mooi bij elkaar passen. Ik zou Harold geen 9 jaar geven.

Hubble, onze ram heeft ook hangoren maar is de rust zelve. Hij hoort veel geluiden niet eens en schrikt dan ook als je ineens voor hem staat 🤭 Silke, onze voedster, heeft staande oren en reageert superalert op alle geluiden. Hubble reageert net als Harold als ze het weer eens op haar heupen heeft. Grappig hé, die onderlinge verstandhoudingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Dat is hier met Rosie. En dan alleen met lijnzaadbrokjes. Flo trekt letterlijk het brokje uit haar bek als hij de kans krijgt. Hij is er stapelgek op en zij ook. Bij dat brokje gaat Rosie er dus vaak vandoor. Verder eigenlijk nooit. Ik kan ze ook even aanhalen maar ze duiken dan gauw weer weg. A la Harold dus. Maar het is wel leuk dat ze altijd naar je toekomen. Ook als er vreemden in de ren komen. Het moet voor konijnen best eng zijn. Van die lange bomen die ineens door je ren lopen. Wij zijn eigenlijk best bedreigend voor ze. En dan al die ledematen die van alles doen en alle kanten heen zwiepen.

Ook herkenbaar haha. Hubble doet dat met de groentes. Dan rent ie de ren in, gaat daar zitten, bedenkt zich en rent weer terug het hok in. Tegen die tijd heeft Silke het al bijna op en maakt dan dankbaar gebruik van de gelegenheid 😂 Je zou denken dat hij het inmiddels wel weet maar nee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef de groenten als het donker is en zet die in het hok. Ik tik dan op de trap en Flo rent dan de trap op en begint te smikkelen. Ik denk dan: Rosie, schiet nou op straks heeft hij alle lekkere dingen al op. Maar die loopt eerst nog eens wat rondjes en gaat zich soms wassen en op haar achterpoten staan van hoor ik daar wat? Ja, mjamjamjam, Flo is bezig en dan rent ze de trap op en zitten ze naast elkaar in de PeeWeebak. Maar het zijn zulke leukerds. Nooit zie ik ruzie, ook geen rijden op elkaar. Alleen maar liefkozen. Soms aandoenlijk.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .