Ga naar inhoud

Inspiratie gevraagd voor konijnenkamer!

RosaNico
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Op internet zie ik allemaal super gave foto’s voorbij komen van geweldige konijnen kamers. Ik ben helemaal verliefd! 😂😍 

Ik probeer mijn eigen konijnenkamer ook leuker en interessanter te maken maar ik heb even geen idee waar ik moet beginnen. Wat ik ook doe of verander, het blijft een beetje aan de saaie kant vind ik.

Ik wil nog een plankje bekleden met stof en deze aan de muur hangen zodat ze daar lekker op kunnen chillen. Het lijkt mij ook geweldig om van kartonnen dozen een kasteeltje te maken maar geen idee hoe ik het moet vastmaken aan elkaar… 

Voor op de muren heb ik leuke muurstickers besteld, die komen aankomende week binnen. Dan zijn de muren ook niet meer zo kaal!

Er staat nu een grote tafel waar al het voer en andere spulletjes op staan maar ik denk dat ik deze ga weghalen en een Ikea vakkenkast neer ga zetten. 

Heeft er iemand nog ideeën? Wat het liefst niet te veel geld kost? 🙈 Vind het ook leuk om dingen zelf te maken. Ik ben vandaag langs de kringloopwinkel geweest maar zij hadden helaas geen dierenafdeling. 

Wie o wie heeft inspiratie? Of hoe kan ik de indeling veranderen?

Bedankt! 🙂 

Foto’s van hoe het nu is: 

https://postimg.cc/BLZm9pF5

https://postimg.cc/PCZ3mPhD

aangepast door RosaNico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een leuke ruimte!. Ik zou het hooi alleen aanbieden in de buurt van een toilet. Tijdens het hooit eten, keutelen en plassen ze vaak. En als ze hooi willen, moeten ze wel in de toiletbak gaan zitten. Maar wellicht zijn ze goed zindelijk. 

Ik vind het er best leuk uitzien. Posters aan de muur zal de konijnen niets interesseren. Je moet wel zorgen dat alles konijnproof is. Als je een kast neerzet dat ze niet aan de poten gaan knabbelen. Ik had een paal staan ter ondersteuning van het dak (alvast voor de winter als het gaat sneeuwen. Maar de andere dag zag ik al knaagsporen. Dus hebben we het onderste gedeelte bekleed met een of ander metaal.

Een doos vinden ze nog leuker als er twee openingen in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Toch een leuke ruimte!. Ik zou het hooi alleen aanbieden in de buurt van een toilet. Tijdens het hooit eten, keutelen en plassen ze vaak. En als ze hooi willen, moeten ze wel in de toiletbak gaan zitten. Maar wellicht zijn ze goed zindelijk. 

Ik vind het er best leuk uitzien. Posters aan de muur zal de konijnen niets interesseren. Je moet wel zorgen dat alles konijnproof is. Als je een kast neerzet dat ze niet aan de poten gaan knabbelen. Ik had een paal staan ter ondersteuning van het dak (alvast voor de winter als het gaat sneeuwen. Maar de andere dag zag ik al knaagsporen. Dus hebben we het onderste gedeelte bekleed met een of ander metaal.

Een doos vinden ze nog leuker als er twee openingen in zitten.

Dankjewel voor de tips! Ik ga de hooiruif boven het toilet hangen, dat is inderdaad een goeie! Vanmiddag ook aan de slag met de dozen. De kast komt te staan waar ze niet bij kunnen. 🙂 

En de posters zijn voor mij zelf haha. Deze kamer staat al jaren leeg en hebben we nooit wat aan gedaan qua aankleding. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh waaaaauw! Ziet er heel mooi uit! Ik ben gegaan voor een “tropical beach party” thema 😂😂😂 Het ziet er al een stuk gezelliger uit nu. 

@Jonna dat ziet er echt fantastisch uit, zoveel leuker dan dozen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik die platen aan elkaar kan maken wat konijn proof is. 

aangepast door RosaNico
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, RosaNico zei:

Oh waaaaauw! Ziet er heel mooi uit! Ik ben gegaan voor een “tropical beach party” thema 😂😂😂 Het ziet er al een stuk gezelliger uit nu. 

@Jonna dat ziet er echt fantastisch uit, zoveel leuker dan dozen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik die platen aan elkaar kan maken wat konijn proof is. 

Ik zou het met schroeven doen. Het staat bij mij ook nog op m'n lijstje om te maken als ik een x tijd te veel heb😅 lijkt me heel leuk voor de konijntjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, RosaNico zei:

ben gegaan voor een “tropical beach party” them

Ik ga voor een weiland met levende have die af en toe passeert. Voor de blinde muur zou een plaat wel leuk zijn. Maar ik vind een muur wel makkelijk. Vanuit onze kamer zie ik die muur niet. Maar hoe ziet je tropical beach eruit? We zijn hier gek op foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik ga voor een weiland met levende have die af en toe passeert. Voor de blinde muur zou een plaat wel leuk zijn. Maar ik vind een muur wel makkelijk. Vanuit onze kamer zie ik die muur niet. Maar hoe ziet je tropical beach eruit? We zijn hier gek op foto's.

Dit is voor nu het resultaat 😜 

https://postimg.cc/wtVscYCY

Ik heb het hooiruifje boven de wc gehangen. Voor het plankje moet ik mijn vriend even lief aankijken, dat moet geboord worden. Ook wil ik een soort paneel aan de muur hangen waar ik dan een slinger met groenten aan kan hangen. 😊 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, To van de Veluwe zei:

Ha, bedoel je het zo! grappig. En ze mogen eraan knabbelen want ze mogen ananas en ik dacht ook aardbei. Haha.

Wel een ideale kamer. Je kunt je vloer makkelijk schoonmaken. Ideaal. En ze lijken daar weinig kattenkwaad uit te kunnen halen. Of het moeten de poten van de stoel zijn.

Haha! Ze zijn gek op aardbei! 😋 Ik ben er inderdaad erg blij mee, over het laminaat ligt een vinyl vloer, super makkelijk schoon te houden want het zijn echte rommelkonten. 🥲 Lekker de hele kamer voor hunzelf. Ik twijfelde over de stoel maar tot nu toe hebben ze nog niet geknaagd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja en dan wordt het hun eigen stoel, want jullie willen hem dan toch niet meer in de kamer. Springen ze er wel eens op? Haha. Ik had vinyl (en heb het nog) in het hok maar ze vraten het echt op. In ieder geval helemaal tot kleine stukjes. Er nieuw vinyl ingedaan en aan de randen afgedekt en nu blijven ze eraf. Ze moeten geen begin kunnen krijgen. Maar ze hebben er niets van gekregen.

Ik vind het ideaal spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-11-2022 om 21:20, To van de Veluwe zei:

Nou ja en dan wordt het hun eigen stoel, want jullie willen hem dan toch niet meer in de kamer. Springen ze er wel eens op? Haha. Ik had vinyl (en heb het nog) in het hok maar ze vraten het echt op. In ieder geval helemaal tot kleine stukjes. Er nieuw vinyl ingedaan en aan de randen afgedekt en nu blijven ze eraf. Ze moeten geen begin kunnen krijgen. Maar ze hebben er niets van gekregen.

Ik vind het ideaal spul.

Ik had gehoopt dat ze er weleens op zouden springen en lekker chillen maar nog niet gezien 😂😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .