Ga naar inhoud

Gezocht inspiratie dwergkonijnscaping 4,5x2m :)

Evelyn89
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij hadden ook gaas ingegraven maar inderdaad dat vergaat. Wij hebben een losse buis in de ren en als een konijn er niet uit wil bij ziekte, zou ik die overeind kunnen houden, zodat het konijn er als via een glijbaan uitglijdt 😉 .

Ik heb hier trouwens nog twee buizen liggen die gratis opgehaald mogen worden. Die zijn nog van de oude buitenkonijnenren.

Zelf hebben we slechte ervaringen met flagstones. Erg leuk om te zien maar het brokkelt af en gaat snel kapot. Wij hadden het niet in de konijnenren maar elders in de tuin. Wij vielen er indertijd ook voor maar ik zou het nooit meer nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2022 om 00:33, Evelyn89 zei:

Btw, zouden jullie de ruimte omhoog ook nog benutten? Door bijvoorbeeld een balustrade te maken rondom of maken ze daar toch geen gebruik van? 

De ruimte boven kan je gebruiken voor een hangende bak met konijnenspelletjes. Of hangmanden met groen dat ze mogen eten (viooltjes of munt) Dan hebben de bewoners dingen bij de hand als ze in de ren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen vinden het heerlijk om een trap op en af te rennen. Je zou iets neer kunnen zetten zodat ze via een trap of hoe dan ook een hoge uitkijkplek kunnen bereiken. Mijn vorige konijnen zaten graag hoog. Deze zie ik ook vaak op een opstaand stuk boomstam zitten. Als je met een trap werkt, kim je ook de bovenruimte benutten. De trap natuurlijk niet te steil laten lopen. Oudere konijnen kunnen er moeite mee hebben. Dit hebben wij nooit gemerkt. Ze zitten ook wel bovenaan de trap en lijken dan echt naar buiten ( = weiland) te kijken. Ik zag hier op het forum al leuke ideetjes langs komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-11-2022 om 18:11, To van de Veluwe zei:

Zelf hebben we slechte ervaringen met flagstones. Erg leuk om te zien maar het brokkelt af en gaat snel kapot. Wij hadden het niet in de konijnenren maar elders in de tuin. Wij vielen er indertijd ook voor maar ik zou het nooit meer nemen.

Oei dat lijkt me niet de bedoeling... Maar dat lijkt me eerder aan de steensoort liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Met vielen ervoor bedoelde ik dat we het erg mooi vonden maar nu zouden we er inderdaad over vallen. Het is een dunne soort die snel breekt. Een trottoirtegel is vele malen sterker.

Ik heb ook een soort flagstone stapstenen maar die zijn heel stevig en brokkelen echt niet af. Verschilt denk ik ook wel dus watvoor soort je hebt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .