Ga naar inhoud

Konijntje vind mij niet leuk?


FleurtjeBo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb sinds 3 weken een konijntje :)! Ik ben nieuw in de konijntjes wereld en vind erg lastig om met Bo te banden of ja. Ik ben opzich druk met school en werk. Hij is op dit moment ook nog alleen ik moet hem eerst laten castreren voor ik een vriendinnetje erbij neem. Alleen nu is het dus zo in die 3 weken zijn wij niet echt closer geworden. Hij laat mij hem afentoe wel aaien en hij eet en speelt enzo maar vaak als die mij ziet schrikt ie of gaat ie weg.. Wat kan ik doen om te banden met hem? Hebben jullie tips wat kan ik beste doen op welke manier kan er namelijk zo weinig over vinden en word afentoe best verdrietig dat ie na 3 weken afentoe nogsteeds weg van mij springt. En als ik hem na zn castratie koppel zouden die beide konijntjes wat sneller met mij banden omdat ze toch samen wat sterker in hun schoenen staan? 
alvast bedankt groetjes Fleurt en Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Fleurtje,

Ik heb een lezing gehoord van Bernice Munz, konijnentrainster en docent Konijnen bij Edupet. Zij zei dat observaties van haar en andere konijnendeskundigen erop wezen dat jonge konijnen een periode van grote angst doormaken tussen 4 en 7 maanden. Haar advies was om goed op de grenzen van je konijn te letten, hem gewoon bang te laten weglopen van jou, als hij dat wil. Op een gegeven moment neemt de angst af en vertrouwt hij jou omdat je zo voorzichtig was. Daarna heb je alle tijd om zijn hart te winnen met voorzichtig benaderen, vinger langs zijn wang, brokje uit je hand, steeds een stapje meer.

Heb geduld!

 

Hoe je je konijn kunt helpen:

Benader hem vanaf zijn zij, dan ziet hij je goed aankomen.

Zorg voor voorspelbaarheid. Daar wordt hij minder bang van.

Konijnen leren woorden. Als je steeds 'eten' zegt, als je komt voeren, begrijpt hij na een tijd wat er gaat gebeuren. Zo kun je meerdere woorden aanleren.