Ga naar inhoud

Konijntje vind mij niet leuk?


FleurtjeBo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb sinds 3 weken een konijntje :)! Ik ben nieuw in de konijntjes wereld en vind erg lastig om met Bo te banden of ja. Ik ben opzich druk met school en werk. Hij is op dit moment ook nog alleen ik moet hem eerst laten castreren voor ik een vriendinnetje erbij neem. Alleen nu is het dus zo in die 3 weken zijn wij niet echt closer geworden. Hij laat mij hem afentoe wel aaien en hij eet en speelt enzo maar vaak als die mij ziet schrikt ie of gaat ie weg.. Wat kan ik doen om te banden met hem? Hebben jullie tips wat kan ik beste doen op welke manier kan er namelijk zo weinig over vinden en word afentoe best verdrietig dat ie na 3 weken afentoe nogsteeds weg van mij springt. En als ik hem na zn castratie koppel zouden die beide konijntjes wat sneller met mij banden omdat ze toch samen wat sterker in hun schoenen staan? 
alvast bedankt groetjes Fleurt en Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Fleurtje,

Ik heb een lezing gehoord van Bernice Munz, konijnentrainster en docent Konijnen bij Edupet. Zij zei dat observaties van haar en andere konijnendeskundigen erop wezen dat jonge konijnen een periode van grote angst doormaken tussen 4 en 7 maanden. Haar advies was om goed op de grenzen van je konijn te letten, hem gewoon bang te laten weglopen van jou, als hij dat wil. Op een gegeven moment neemt de angst af en vertrouwt hij jou omdat je zo voorzichtig was. Daarna heb je alle tijd om zijn hart te winnen met voorzichtig benaderen, vinger langs zijn wang, brokje uit je hand, steeds een stapje meer.

Heb geduld!

 

Hoe je je konijn kunt helpen:

Benader hem vanaf zijn zij, dan ziet hij je goed aankomen.

Zorg voor voorspelbaarheid. Daar wordt hij minder bang van.

Konijnen leren woorden. Als je steeds 'eten' zegt, als je komt voeren, begrijpt hij na een tijd wat er gaat gebeuren. Zo kun je meerdere woorden aanleren.

 

Succes. Konijnen zijn geweldig en als je het goed doet word je beloond met een blij, actief, aanhankelijk huisdier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik zou daar ook aan willen toevoegen dat sommige konijnen nooit echt knuffelkonijnen worden. Alleen het zou fijn zijn als die in ieder geval niet meer bang voor je is. Ik heb 1 konijn die wel naar me toe komt en even aan mijn hand wil snuffelen maar niet geaaid wil worden. Mijn andere konijn vind het soms wel fijn om geaaid te worden en gaat er dan echt voor zitten. Omdat mijn ene konijntje dat niet had vond ik het wel leuk als mijn andere konijn wel af en toe een aaltje wou dus daar had ik om gevraagd bij de opvang toen ze gingen koppelen. Of ze eerst konden kijken of er een match gemaakt kon worden met konijntjes die wat tammer waren. Je weet nooit zeker of dat ook een match gaat zijn maar je kan er wel een voorkeur voor aangeven, als je naar de opvang zou gaan. Succes ermee😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .